Jump to content

Intervalele de service (distributie, ulei) si relatia directa cu orele de functionare motor!


Dolfin
 Share

Recommended Posts

Probabil ca multa lume este familiarizata cu teoria potrivit careia distantele parcurse in orasele aglomerate trebuie multiplicate cu un anumit coeficient 2 - 2,5 pentru a obtine uzura adevarata a unui motor.

Iata experienta si concluziile mele bazate pe calcule...

 

Introducere.

Motor CAYC, 2012, 106.000Km, dupa revizie la dealer se recomanda in plus schimb curea accesorii (crapata) si schimb pompa apa (urme antigel, este de notorietate ca prima versiune este cu aceasta problema - piesa a beneficiat de schimbare de cod).

Interesant si neasteptat (distributia la motorul acesta are ca interval de schimb 210.000Km, fara limita de ani) dar consider necesar sa ma aplec asupra subiectului.

Aleg sa fac operatia la @EEXCALADE si nu la dealer dintr-un cumul de motive (unul din ele fiind si faptul ca nu se mai permite stationarea langa masina pe motiv de Covid) iar in Catalin aveam incredere chiar si asa.

 

Kilometraj inainte de schimbare distributie 106.660, unghiul de sincronizare a axelor (intre camshaft si crankshaft, canal 149 pe Engine, -0,750 grade).

Ce se gaseste la demontare:

- o rola de la distributie care deja incepuse sa improaste vaselina (mai rezista poate ceva timp),

- pompa de apa avea o urma pe undeva probabil ca scapase antigel, oricum, nu semnificativ, mai rezista probabil.

- cureaua de accesorii era crapata iar rola de la intinzator facuse deja sant (probabil ca a patinat pe ea cureaua).

 

Avand in vedere observatiile de mai sus, uzura mai mare raportat la kilometrii inregistrati,  din discutia cu Catalin mi-am dat seama ca am toate datele (in spritmonitor.de) pentru a face un calcul cat mai realist in ceea ce priveste uzura reala a unui motor raportat la km parcursi sau orele de funtionare.

 

Ford apreciaza ca fiecare ora de functionare motor in relanti echivaleaza cu 40Km parcursi si ca orice viteza medie sub 40Km/h inseamna trafic ingreunat.

Pentru conditii de trafic greu, timpi mari de functionare in relanti, Ford arata ca uleiul se schimba dupa numarul de ore de functionare, respectiv 200h.

Alti producatori de motoare diesel din USA recomanda ca schimbul uleiului sa se faca la 250h in cazurile unui trafic greu.

De prin SSP-urile VAG tin minte ca recomandarea de schimb de ulei pentru masinile cu interval fix la 15.000km era la 300h de functionare motor daca nu se facea kilometrajul specificat. Nu reusesc sa mai gasesc acum SSP-ul respectiv, va trebuie sa luati informatia ca atare, dar asta inseamna viteza medie 50Km/h.

 

Date

Datele din spritmonitor: 106.660Km parcursi, 26,52Km/h viteza medie (ma incadrez in conditiile de trafic ingreunat), 4.022h functionare motor (valoare calculata, cea inregistrata de mine era putin mai mica pentru ca am ratat cateva intrari).

Procent rulare oras 56%, drumuri obisnuite 25%, autostrazi 19%.

1392307297_Routeprofile.JPG.9f5c92964222453c5c6b4dd13fdafee3.JPG

Calculul

Daca consideram cazul ideal in care masina ar fi circulat cu viteze medii de peste 50Km/h ar rezulta ca motorul deja ar fi parcurs in cele 4.022h echivalentul a 201.100Km.

Asta inseamna ca in cazul de mai sus, pentru a afla uzura reala a unui motor (kit de distributie) trebuie aplicat un plus de 88,5% la kilometrii existenti.

Cu alte cuvinte, se verifica asertiunile populare conform carora kilometrii rulati in oras "fac" cat ~2 kilometri normali, asta in conditiile in care doar 56% din km au fost efectuati in oras!

 

Sper sa va puna pe ganduri calculul de mai sus, sa reconsiderati intervalele de schimb, atat ulei cat si distributie daca va aflati intr-o situatie asemanatoare, adica circulati preponderent in oras cu trafic dificil.

1 (4).jpg

1 (2).jpg

1 (1).jpg

1 (3).jpg

Edited by Dolfin
Link to comment
Share on other sites

Ca sa dam putin credit si celor de la VW, in manualele de service oficiale se specifice de faptul ca intervalele de service trebuie reduse daca masina este exploatata intr-un regim sever. Nu se mentionaza cat trebuie reduse, dar e clar ca intervalul corect de service este individual si se poate determina doar cu inspectii periodice ale diferitelor componente. Acum masinile nu sunt avioane, asa ca din ratiuni mai mult economice, avem intervale generice si generoase de service. Ideea care trebuie retinuta este ca in ceea ce priveste intervalele de service, producatorul ofera doar informatii generice despre intervalul de service in asa zise conditii "normale" de exploatare. 

Severe operating conditions 

If the vehicle is used under severe operating conditions some jobs will have to be performed before the next service due or at shorter service intervals. 

Severe operating conditions 

l   Regular short trips or stop and go operation in urban traffic 

l   High percentage of cold starts 

l   Vehicle is used in areas with winter temperatures over a long period 

l   Regular long periods of idling (e.g. taxis) Nu 

l   Vehicle is often driven at full throttle with high payload or whilst towing a trailer 

l   Using diesel with a high sulphur content 

l   Regular operation in areas with high levels of dust 
 

Edited by adrian001
Link to comment
Share on other sites

  • lupo_bv pinned this topic
  • 5 months later...

Salut.

Incerc sa iau o decizie pentru a schimba sau nu distributia originala la o Skoda Octavia 2 DSG din 2010/2011, 1.6 TDI, cod CAYC. In carte se precizeaza intervalul de 210 mii km, acum are 140 mii km reali, dar totusi 11 ani, pretul interventiei ar fi 2800 RON. Pe an fac cam 12000 km. Sunt constient ca fiecare persoana/reprezentanta are alta recomandare.
1. As fi curios sa stiu daca exista posesori/mecanici care au intalnit probleme cu distributii originale inainte de 210 mii km.
2. Care ar fi implicatiile in caz ca cedeaza ceva din distributie, nu neaparat tehnice. Ma intereseaza costurile (maxime/medii?) si durata remedierii, sau daca pot apare probleme care nu se pot remedia.
Multumesc

Link to comment
Share on other sites

christistanciu

Salut, pentru un motor CAYB, cu care soția face o naveta zilnică de 140 de km, din care 100 sunt pe autostrada cca 130 km/h, 35 pe național(până la autostrada) cca 70 km/h și 5 km in oraș; se aplica regula celor 210000 de km? 

Eu sunt obișnuit cu schimbul Distribuției la fiecare 60000, ca așa era la mașinile mai vechi și 210000 mi se pare enorm. 

Mentionez ca: am cumpărat mașina la 134000 din Belgia și pentru ca nu eram sigur pe numărul de kilometri și pe întreținere/stil de condus, am schimbat la momentul acela și distribuția, contitech+hepu și accesoriile cu tot cu intinzator. Distribuția și pompa de apă, arătau foarte bine. In schimb cureaua de accesorii și intinzatorul erau la limita. Eram tentat sa nu cumpăr întinzătorul de accesorii fiind relativ scump. Apoi când l-am văzut pe cel vechi m-am bucurat ca nu m-am zgârcit.  

Edited by christistanciu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

La întinzătorul vechi, nu se putea înlocui doar rola? Foarte pertinenta și la obiect opinia lui DOLFIN. 👍👍

 

 

Edited by lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link to comment
Share on other sites

Chiar asa am facut, am inlocuit doar rola, pentru ca intinzatorul cu tot cu suport are surubul de prindere pe spate si pentru a putea fi desfacut trebuie demontate conductele de AC, ceea ce nu am dorit.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

 

On 11.06.2021 at 0:17, Dolfin a scris:

Chiar asa am facut, am inlocuit doar rola, pentru ca intinzatorul cu tot cu sport are surubul de prindere pe spate si pentru a putea fi desfacut trebuie demontate conductele de AC, ceea ce nu am dorit. Salut. Eu am 1.6 Tdi, 110 cp, CXXB cod motor. La cest întinzător sunt 2 surupuri, care vin prinse în fata. Am găsit doar rola, dar este de la un producător nu asa cunoscut. Tu ce motor ai? 1.9 tdi? Știu ca la modelele din urma se demontează mult ca să schimbi intinzatorul. 

 

Edited by cosminel24
Link to comment
Share on other sites

In postul de mai sus ma refeream la CAYC.

Daca la tine suruburile se desfac prin fata si este simplu schimba intinzatorul, nu doar rola.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Multumesc👍👍

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
xmisterx

Apropo de inlocuit primul kit de distributie la o masina noua la termenul recomandat de producator. Poate ca unii dintre voi ati vazut deja videoclipul.

 

 

Link to comment
Share on other sites

georgstelsib

se înlocuiește cu kit OE complet, nu AM ieftin, ca riscati sa se întâmple ca in clipul de mai sus. 

Link to comment
Share on other sites

xmisterx

 georgstelsib in videoclip este vorba de kit-ul original cu care a iesit masina din fabrica.

Edited by xmisterx
Link to comment
Share on other sites

CHEVAL ROMICA

Bună ziua.Locuiesc în BELGIA si am o JETTA din 2012 motor CAYC 105 CP TDI 1,6.Am 74.350 km parcurși numai în BELGIA.Masina are 9 ani .În cartea tehnica distribuția se schimba la 210.000 km.Pe an fac 10.000 km.Credeti ca o pot schimba peste 3, 4 ani s-au trebuie schimbata acum? MULTUMESC

Link to comment
Share on other sites

andrei0241

Deja e mult 9 ani pentru cauciuc, nu iti va recomanda nimeni sa stai inca 3-4 ani, indiferent cati km vei mai face si in ce tara, mai ales ca in primul post zice clar ca nu doar cureaua poate face probleme, ci si alte componente anexe distributiei

 

LE: Nu am gasit oficial informatia in romana, dar pe alte forumuri, ptr 1.6 diesel (chiar daca e de pe Skoda), recomandarea e la 5 ani, ceea ce mi se pare normal

 


Dear (removed)

Thank you for your recent contact in relation to the cambelt on your vehicle. Please accept my apologies for the delay in my
response. I have attempted to call you on the number which we have on our records. Unfortunately, I was unsuccessful in reaching
you.

I can confirm that the replacement interval for the cambelt on your vehicle is 140,000 miles or five years (whichever comes
first).

I hope this information proves useful. If you have any further queries, please do not hesitate to contact me quoting the above
reference number. Thank you for contacting ŠKODA UK.

Kind regards


Philip Rhodes
Customer Relations Advisor

Edited by andrei0241
Link to comment
Share on other sites

xmisterx

Urmareste videoclipul postat de mine mai sus si ai sa te lamuresti imediat cum e cu cei 210k km recomandati de producator.

în urmă cu 13 ore, CHEVAL ROMICA a scris:

Bună ziua.Locuiesc în BELGIA si am o JETTA din 2012 motor CAYC 105 CP TDI 1,6.Am 74.350 km parcurși numai în BELGIA.Masina are 9 ani .În cartea tehnica distribuția se schimba la 210.000 km.Pe an fac 10.000 km.Credeti ca o pot schimba peste 3, 4 ani s-au trebuie schimbata acum? MULTUMESC

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept