Jump to content

e-Up! / Citigo iV - Consum si incarcare


skoderia
 Share

Postare recomandată

@derMeistervezi că pe EUp sunt niste probleme comune legate de selector, iar ca manifestare e posibilitatea incarcarii doar cu contact pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.

 

Am parcurs tot acest topic dar nu am gasit raspuns la intrebarea mea.

 

A incercat cineva sa incarce cu incarcatorul de origine, la o priza tip GreenUp?

 

Incarca la 10 A sau la 16 A?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu înțeleg pe deplin întrebarea, însă ce pot sa îți spun că dacă ne referim la încărcătorul original Mode 2, nu o sa depășească 10A (indiferent de generație), iar 16A poți doar cu alte încărcătoare AM sau cu cablu original Mode 3 la o stație de încărcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Tot asa de repede incarca si la voi pe AC la MOL?

20220319_114419.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 kWh in 23:02 inseamna 10.42 kW putere de incarcare.

Poate masina mai mult? ID.3 are 11 kW putere maxima pe AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E-up poate maxim 7.4 pe AC. De unde cifrele de mai sus nu stiu. Eu estimez ca au fost cel mult 2kw, avand in vedere ca era sa raman in drum pana la destinatie. Dar de tarifat, tot 6 lei mi-a luat, adica de 4kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am observat eu, unele statii afiseaza si tarifeaza si pierderile de incarcare, nu doar ce primeste masina. Poate de acolo diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica unele statii. Toate, ele masoara cantitatea de energie ce trece catre cablul conectat la masina. Pierderile sunt la echipamentele masinii. Adica in convertorul AC/DC si sistemele masinii ce sunt alimentate in timpul incarcarii.

In cazul de mai sus la o rata de incarcare de maxim 7.2kWh (atat are eUp) ar fi trebui sa ajunga in baterie 2.75 kW*0.95 (randamentul)=2.62kW in conditii ideale, restul fiind pierderi. 

Cam mari, insemnand aproape 35% + cei 5% ai convertorului AC/DC=40%

Ceva e dubios rau.

 

PS: am recitit ce ai scris (Rave). Cred ca la incarcarea AC statia are pierderi neglijabile, la incarcarea DC poate sa le bage la plata.

Modificat de gigelm5m3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine a fost prima incarcare la un MOL (la cel de la Cernavoda). Cred ca am incercat de cateva ori sa pornesc statia, la cum mergea si aplicatia aia a lor...

Cateva ore mai tarziu cand m-am intors de la mare, pot spune ca afisa corect, si la AC si la DC. Conditiile au fost asemanatoare, in jur de 0 grade afara, bateria putin mai calda

ca o muncisem cu cateva sute de km si incarcari. E prima oara cand vad o asa mare discrepanta. Neavand procentaj in bord, omu se bazeaza ca are in rezervor 4kw cand de fapt a luat doar 2. E aventura cu masina mica pana la mare, ce sa mai... Nu am luat in calcul vantul din fata la dus, cand batea o rafala crestea consumul la 19kw. Iar noaptea, cum am iesit din Cernavoda de la 0 grade, pana la Buc numa intre -5 si -7, de am ajuns sa merg 5km cu caldura si 10 fara. Numai asa am ajuns 170km acasa cu 10km range. Am avut noroc in Bucuresti cu frane la semafoare ca am mai recuperat putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, gigelm5m3 said:

Cum adica unele statii

 

Adica la Renovatio nu am vazut niciodata mai mult de 39kW (DC) in timp ce la EnelX imi arata cam de fiecare data ca se duce in 41kW (DC), ceea ce ar fi imposibil... masina poate doar 40kW.

Foarte mari pierderile pentru AC, da, dar poate pot fi explicate prin bateria deja calda de la drumul lung (autostrada), desi temperatura exterioara era scazuta si nu ar trebui sa se incalzeasca atat de mult bateria... dubios, oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare,

Cum nu am mai prins E-Golf si EV3 depasea bugetul, am mers pe E-Up ca a doua masina. Studiind specificatiile la E-Golf vs E-Up ceva nu da bine la calcule. Ambele au baterie cu capacitate utilizabila de 32Kw insa E-Golf este cu 400kg mai grea si puterea este cu 50+Cp mai mare, totusi WLTP (si dupa majoritatea standardelor) range-ul este la fel sau chiar mai mare la E-Golf. Daca caut pe 5 site-uri, rezultatele sunt mixte, rareori in favoarea E-Up cu 5-10km si in general in favoarea E-Golf(ex wltp 258 vs 300 pe evdatabase.org) ceea ce nu are logica. Un motor mai puternic + masina mult mai grea ar trebui sa dea un range simtitor mai mic cu o baterie ff similara. Pe forumurile din strainatate la ambele masini  raporteaza de range de 300km in scenarii optime. Sa presupunem ca unii merg ultra babeste cu golful dar cei 400kg extra tot ii cari nonstop. Eu sunt departe de 300km cu un plin cu E-Up si conduc calm. Daca merg dinamic, scad la 140km, asta cu regenare maxima pe B, toamna, cu caldura la minim. Iarna nu am prins inca. What am I missing??? Are Golf-ul un motor mai nou, mai eficient? Alt soft, alt management al gestionarii consumului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu unde s-au raportat statisticile prezentate, dar cel puțin pentru Cluj, utilizatorii de E-Golf declara autonomie între 230-250(best case), și 170(worst case -iarna), unde la E-Up chiar poți atinge real 300 fara mari eforturi(testat și personal), iar iarna la fel poți 210-230.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara scoti 300 cu e-up la 70-80 la ora. Iarna, cum spunea Dementor, ai putea un 210 evtl fara caldura pornita si doar mers prin oras in modul B. Consumul fara caldura e cam 13-14%, ar trebui sa iasa, cel putin in teorie. In practica, 4 persoane+bagaje (vreo 350kg), temperaturi putin sub 0g, abia am ajuns 130km la Pitesti pe autostrada. Am pornit optimist cu caldura si 90km la ora, dupa care am redus repede la 80 viteza, ulterior am si taiat caldura cand am vazut ca se ingroasa gluma... Cand m-am intors, aceleasi conditii de temperatura numai ca aveam in minus 250kg de balast iar bateria se mai incalzise de la 3 incarcari succesive de CCS, am facut 200km, dar fara caldura pornita. 

E-Golf parca are 35kw utilizabili, nu 32. Eu dupa 31k km si un an jumate nu cred ca mai am 30kw in baterie. Pana acum am incarcat vreo 4300kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecuta a fost o situatie similara cu @derMeister, am plecat din Bucuresti la 4 grade +, 80% baterie(primul drum "lung"), cu 90 constant ajungeam la limita la Pitesti (130km) cu caldura la 20 grade. Ultimele 20 km am facut fara caldura si nu a fost placut. Geamuri aburite, frig... Masina noua, luata recent, deci baterie in teorie in parametri. Mananca mult incalzirea, si sa mergi cu 70-75 pe autostrada nu e ok.

Maine fac un drum de 120 km dar o incarc 100%. Vedem ce iese. 

Nu ma intelegeti gresit, constientizez ca e masina de oras si imi place maxim IN oras. Speram doar sa pot face Bucuresti - Pitesti in comfort, cu 100 la ora, nu cu 80 sau jumatate de drum fara caldura( sa nu mai vb despre faptul ca Sambata dimineata nu am gasit un CCS in tot orasul, ba stricate, ba ocupate 2 ore).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Revin cu un update dupa 2500km. Intre timp am trecut la anvelope de iarna care nu sunt la fel de eficiente insa am mai invatat sa conduc ceva mai eficient.

Daca nu sunt temperaturi sub 5-6 grade pot face Bucuresti-Pitesti dus intors cu un plin, mers acceptabil cu 85-100km/h, cu caldura pornita, fara AC.

Am observat ca AC-ul creste mult consumul si nu ii vad sensul iarna(nu se aburesc geamurile fara AC).

De regula merg in linie cu tiruri care merg constant cu 85-95km/h ceea ce ok-ish.

Asa 220-240 e realizabil iarna desi iarna asta a fost mai mult a primavara.

Cu cresterea temperaturii si trecerea la anvelopele de vara cei 280-300 par realizabili. 

 

P.S. contrar celor scrise mai sus, eu in oras scot consum mult mai mare decat pe drum lung. Am incercat sa merg absurd de linistit accelerand progresiv si anticipand semafoare/intersectii dar tot degeaba. Sub 12 nu am scos nici in weekwend cand e liber. 

Eu fac Bucuresti-Popesti Leordeni si mers prin oras care e mai scurt imi consuma semnificariv mai mult decat ocolul pe centura. Cand merg pe centura ajung cu 51-53 % din baterie, daca merg prin oras, imi ramane 40-45% desi e mai scurt drumul si merg doar cu B. Frana o folosesc rar spre deloc.

 

In rest nu am ce reprosa, foarte multumit de masinuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai eficient sa mergi constant, cu o viteza economica, decat sa accelerezi si sa franezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara . Sunt posesor de e-up din iunie 2022. Foarte multumit de masina pana cand a venit frigul . Masina o conduce sotia mea. Incepand cu luna noiembrie autonomia a ajuns la 100,  maxim 120 Km in oras, parcurge aproximativ 10Km pe zi, in 4 reprize . Desi masina sta in garaj peste noapte, in decembrie am ajuns si la 40.6 kWh/100km din care 34kWh/100km cosum de energie auxiliara. Dupa acest episod am inceput sa fim mai atenti 🙂, dimineata  pornim preincalzirea pe 20 de grade, dupa care ramane pe 20 de grade   fara a/c , pana ajunge la serviciu, sigur, foloseste dezaburirea fata/spate si uneori incalzirea in scaune. Si totusi avem o medie de 20 kWh/100km. Daca opresc incalzirea de tot, reusesc sa cobor la 13kWh...dar ingheata mainile pe volan. Am dus masina la service presupunand ca am o problema cu climatizarea, dar masina este perfect functionala, cu update-urile la zi si fara nici un fel de eroare . Foarte interesant: dupa drumul de la SM la BH, la service,  ...aprox 140 km, imi arata autonomie inca 70 km , in conditiile in care am pornit la 8 dimineata, erau aproximativ 5 grade, am folosit doar incalzirea in scaune si foarte putin incalzirea pe 20 de grade pentru dezaburirea geamurilor laterale, viteza medie 80km/h. Cam astea sunt experientele mele . Sunt foarte dezamagit de autonomia scazuta in aceasta perioada si as dori sa stiu daca si alti  posesori de e-Up reclama aceleasi probleme cu autonomia  ? Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Nu este nimic in neregula cu masina. Asta e consumul cand este frig.

Cu ID3 fac cam 200 - 220 km, tot din cauza consumului mare cu incalzitul.

Cu e-up!-ul vechi, cu bateria de 18,7kwh, iarna mergeam maxim 100 km, dar tot asa, in reprize de 10-15km.

Consumul este si mai mare daca se merge in reprize scurte.

Efortul de a aduce temperatura din masina, de la 2-4-10 grade, la 20, este foarte mare. Odata atinsa temperatura, consumul va fi mai mic, doar pentru mentinere.

De aici si autonomia pe care ai vazut-o cand ai mers la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

 

Vreau doar sa cer o parere in privinta consumului mediu de energie (condusa doar in luna noiembrie si cu AC la 23 de grade - automat).

 

Model: e-up!

Putere: 61 kW (83 PS)

Model an: 2022

 

image.thumb.png.3cdb5676500a546c2f0622f6c4e17633.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este cam mare consumul. Depasesti chiar si cateva modele Tesla.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare mare. La 23g mi se pare ca merg elementii aia de incalzit destul de mult. Mai pune un hanorac peste tricou si mai coboara temperatura sa vezi cum scade si consumul. 

Eu la mers cu 80-90 pe vremea asta si cu 20g am in jur de 17.  Daca plec dimineata cu bateria la -2g, atunci nici nu mai are rost sa imi bat capul cu socoteli si consum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul e normal pentru cine foloseste o masina in conditii de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, și eu folosesc mașina în aceleași condiții, fără vreun compromis la confort interior și consumul este asemănător.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!