Jump to content

e-Up! / Citigo iV - Consum si incarcare


Recommended Posts

Am promis ca revin cu pareri dupa ce parcurg ceva km. Efectuat un drum de la Breaza la Cluj si inapoi. La dus am avut consum de 10.5kwh/100km, temperatura intre 12 grade la plecare de dimineata si 24 grade la sosire Cluj, uscat, soare, alimentat la Brasov, Sighisoara si Cluj. La intoarcere temperatura intre Cluj si Sighisoara daca nu ma insel undeva la 13 grade, a cam picurat tot drumul, dar pe jos uscat, parca mergeam mereu odata cu ploaia. De la Sighisoara dupa alimentare s-a mai incalzit si au fost in jur de 20 grade pana inapoi la Breaza si soare, consum mediu pe intoarcere 11.3kwh/100km. Tin sa mentionez ca am fost doua persoane in masina si bagaj subtire, mers cam batraneste as putea spune, undeva la 90km/h in afara si in localitati mai usurel, autostrada 90-100km/h. Clima pe 22 grade, dar uneori oprita, alteori mers pe eco+ , deci doar ventilatie. Oricum nu ma asteptam sa mearga asa fain masinica asta, chiar nu simt ca e asa mica. 

O chestie ce am observat, la manevra cu spatele si luat dreapta de volan, se aud ceva pocnituri in articulatie pe stanga parca. Vazusem ca unii au avut ceva probleme cu placutele de frana, nu stiu deocamdata nu ma stresez. Am undeva la 1400km, in rest merge frumos, nu am ce sa-i reprosez. Inca astept manualul, tot nu l-am primit, saptamana viitoare il sun din nou pe dealer.

Un singur lucru notabil fata de e-golf, viteza de incarcare mai redusa, daca cu golful stateam la incarcare rapida in jur de 40 de minute in medie (de la un 20%-90%), cu asta mica stau cam 1h si 15min. In schimb in eco+ sau cand scade nivelul la baterie, nu se simte asa mare diferenta de putere. La e-golf pe eco+ sau cand se golea bateria de electroni scadea rau in performante, aici inca merge decent.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Abu

    13

  • Rhadoo

    12

  • M_Danyy

    9

  • skoderia

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Curentul la o locuinta obisnuita este monofazat, doar instalatii mai speciale, cum ar fi unele centrale termice pe curent necesita curent trifazat si atunci ai nevoie de un circuit dedicat. Pentr

Depinde si de puterea statiei pe care o ai. Daca incarca la 3,6kW atunci nu ai nevoie de trifazic (iti trebuie o siguranta de 16A), daca vrei sa incarci la 7.4kW (pe siguranta de 32A) atunci 100% iti

Drumul pe care-l fac cel mai des, si cel mai lung, are vreo 11 km (cu stat în trafic destul de mult, fiind vorba de bucuresti). Vara ma ducea si la 300 km daca eram mai temperat cu abuzurile de putere

Posted Images

Teoretic la consumul pe care il declari ai putea sa faci 300+ km cu 100% baterie, ceea ce e f tare. Se verifica totusi in viata reala acest consum, sau e ca la masinile cu ardere interna, una declara CB si alta e in "rezervor" ? Cu alte cuvinte, cat faci cu un  "plin" ?

 

Link to post
Share on other sites

Da, se cam pupa consumul din CB cu realitatea. 300km zic eu se pot atinge cu un plin fara probleme in anumite conditii de temperatura in jurul a 20 grade si adoptand un stil de condus potolit.

Multumesc pentru manual.

Link to post
Share on other sites

In cazul asta raportul pret/autonomie e imbatabil.

Link to post
Share on other sites

@skoderia @Magnus si toti ceilalti, discutiile despre consum la Citigo iV le vom purta aici.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Revin cu anumite detalii legate de incarcare si anume:

Am pus Citigo e iV la incarcat ieri si m-am uitat in aplicatie de la cat am inceput incarcarea si la cat am oprit-o (15% - 72% SOC). In general am incarcat la statiile publice, iar acasa cand am bagat-o la priza nu am stat sa urmaresc, dar acum am notat si consumul si timpul. Durata a fost de 10h, iar consumul citit pe contor a fost de 23kwh. Bun, sa zicem ca 2kwh ii scadem pentru consumul casnic, dar sunt pusi cu indulgenta fiindca in aceasta perioada a functionat doar frigiderul si 2 televizoare aprox 4 ore fiecare, deci consum pentru incarcarea masinii pentru un procent de 57% a fost de 21kwh. Extrapoland iese o capacitate a bateriei de 36.8kwh. Doar ca de fiecare data cand am calculat capacitatea neta a bateriei a iesit maxim 29kwh. Cu alte cuvinte eu incarc pe contor 36.8kwh si ajung sa utilizez 29kwh, cam mare diferenta. Chiar asa de mare este pierderea prin invertorul AC/DC? Am pus mana pe el si e destul de fierbinte in timpul incarcarii, deci se pierde destul de mult prin caldura.

Cand am incarcat in DC la statii publice, am calculat ca un plin ar fi undeva la 32kwh, deci pierderea cam de 10%, ceea ce este ok, dar acasa la priza sa am pierdere peste 20% mi se pare mult. In cazul asta ies la acelasi pret daca as incarca la statie publica gen ETU care percepe 80bani /kwh, iar eu acasa am 73bani/kwh - ma rog, este o simpla remarca.

Sunt doar curios daca a mai calculat cineva acest lucru si daca intr-adevar acel invertor AC/DC se incalzeste zic eu undeva la 60 grade C, aproape poti tine mana pe el.

Apropos, contorul merge super bine, eu am un consum lunar super mic, undeva la 80kwh pe luna, deci functioneaza mai mult decat ok.

Link to post
Share on other sites

da, este normala pierderea prin incarcator.  randamentul e slab la incarcarea AC/DC.  Ai pierdere pe transformare de tensiune si pe redresare. 

Link to post
Share on other sites

@skoderia ce fel de curent ai acasa (monofazic sau trifazic)? Si eu sunt interesat de aspectul asta cu, incarcarea masinii acasa la trigfazic...

Odata cu achizitionarea masini am primit si statia de incaracare si am inteles ca poate fi montata doar la trifazic. Tin sa mentionez ca inca nu am curent trifazic (si nici nu ma prea pricep la electricitate ? - spre rusinea mea ), dar sunt curios daca merita sau nu sa trag trifazit sau nu ?..

Link to post
Share on other sites

Nici eu nu ma pricep prea bine, doar am constatat o stare de fapt. Eu am curent monofazat.

Link to post
Share on other sites

Curentul la o locuinta obisnuita este monofazat, doar instalatii mai speciale, cum ar fi unele centrale termice pe curent necesita curent trifazat si atunci ai nevoie de un circuit dedicat.

Pentru statia de incarcare, iti recomand, din experienta proprie, sa apelezi la specialisti, cum ar fi cei de la furnizorul de energie electrica pe care il ai.

E nevoie de circuit separat din panou, sigurante de cel putin 16A, daca nu chiar de 32 sau chiar 40A, atat la tabloul cu contoar, cat si la panoul cu sigurante.

Link to post
Share on other sites

Depinde si de puterea statiei pe care o ai. Daca incarca la 3,6kW atunci nu ai nevoie de trifazic (iti trebuie o siguranta de 16A), daca vrei sa incarci la 7.4kW (pe siguranta de 32A) atunci 100% iti trebuie trifazic pentru ca nu se aproba puteri mai mari de 6,6kW in monofazat (corespunzator unei sigurante de 32A) - si in acesti 32A ai si restul de consumatori din locuinta. Am cerut eu 9kW in monofazat (adica siguranta de 50A) si mi s-a refuzat, asta in Ilfov, si stiu si pe cineva in Ploiesti care a patit la fel - ambele zone apartinand de e-Distributie Muntenia.  de asemenea e important sa stii ca masina nu poate incarca cu mai mult de 3,6kW in monofazat, chiar daca AC duce 7,4kW.

Acum am facut cerere pentru a schimba bransamentul din monofazat in trifazat, cand voi primi ATR-ul va pot spune si cat costa. Oricum e peste 1000EUR cu siguranta, ca am intrebat pe la firme.

Edited by Abu
Link to post
Share on other sites

Salutare,

Voi ce consum mediu aveti la ale voastre electrice? https://1drv.ms/u/s!Ais0BuBRwRB7gbkX1kkWsb1wC-w7SA

Cum procedati dimineata cu plecarea, porniti masina si plecati pur si simplu sau mai stati putin in "relanti" sau o programati din aplicatie sa porneasca sa se incalzeasca/raceasca?

Link to post
Share on other sites

Salut,

Media pe ultimii 118km la mine e 8.5 kWh/100 km.

Mers relativ linistit, cu traficul, cu 3-5 plecari agresive de la semafor, si 2 drumuri scurte in oras condus destul de agresiv.

image.thumb.png.f55f2bea79f440d0a682a3c75fb03ba3.png

image.thumb.png.5811d681eb80adf82e6041acc6165a7a.png

 

 

Link to post
Share on other sites

Iar legat de plecarea de dimineata, cheia in contact, si plecat imediat.

Nu exista relanti la electrice, nu e nevoie sa incalzesti motorul sau ceva... nici cand esti la volan nici din aplicatie inainte de ajunge la masina.

Faptul ca poti da drumul la clima inainte sa ajungi la masina (fie sa o incalzesti cand e frig afara, sau sa o racesti cand e cald afara) e doar pentru confortul pasagerilor.

Plus ca de fiecare data va folosi din baterie cand vei folosi clima remote.

Masinii ii lipseste o pompa de caldura, fapt ce o face foarte ineficienta cand vine vorba de climatizarea habitaclului.

Daca folosesti des climatizarea remote, sau la extreme comparativ cu temperatura de afara, e posibil ca acesta sa fie unul din motivele consumului mediu mare.

Link to post
Share on other sites

Catunci, care e diferenta intra engine consumption si electricity consumption? La engine am 15,3 si 11.2 la electricity

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Posibil ca diferenta de 4.1 kWh sa fie energie recuperata la franare.

Link to post
Share on other sites

Calculul e in felul urmator:

Consum mediu electric (electricity consumption) = Consum motor electric + Consum electric auxiliar - Energie regenerata

In imaginea mea de mai sus avem:

7.9 = 11.2 + 1.6 - 4.9

Link to post
Share on other sites

Consum 8.3 kWh/100Km, sunt extrem de multumit de masina (desi e a sotiei) :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Buna ziua,

Nu prea inteleg cum reusiti sa scoateti asemenea consum, mie nu imi iese ?

Ma tot stradui, dar nu prea reusesc sub 9.5....

Poate dati si voi reteta succesului. ?

Link to post
Share on other sites

Cu orice tip de masina ... ICE sau Electrica ... sunt cateva sfaturi de urmat:

- preconizeaza traficul (accelerarea urmata de franare = risipa de energie ... fie carburant sau kWh ..) .. nu are rost sa accelerezi cand vezi ca e rosu la urmatorul semafor de exemplu

- depinde de situatie, dar in principiu pe distante scurte .. eu personal pornesc doar ventilatia .. nu pornesc AC / incalzire ... Se face risipa de energie pentru ca se foloseste energie pentru modificarea temperaturii din habitaclu, care se risipeste relativ repede .. AC-ul la inceput consuma destul de mult curent ... pentru ca incearca sa bage repede aer rece mult ... dupa care . in momentul in care ajunge la temperatura setata .. porneste mult mai rar, doar pentru a mentine .. distanta fiind scurta nu ajunge la momentul in care doar sa mentina temperatura ... raportul de confort / energie consumata fiind mult subunitar 

- merg preponderent in mod B pentru a recupera usor cat mai mult din energie ..

- anvelopele originale sunt speciale pentru consum mic ... umflate corespunzator .. te ajuta la economie de energie ..

Eu am schimbat pe all season .. pt ca nu cred ca in oras voi avea nevoie de anvelope de iarna .. si nu vreau sa stau cu 2 perechi de roti si la electrica, fiind a doua masina, si mi-a crescut consumul minim cu 0.5 kWh pe 100 km de la schimb .. sa nu mai zic de aderenta ... ESP intra mult mai des la accelerari bruste ... distanta de franare este mai mare un pic .. dar sunt minusuri pe care mi le-am asumat.

Dar avand in vedere ca e relativ ieftin (daca incarci de acasa) / gratis (cat o mai tine la Kaufland / Penny / Rompetrol) .... zic sa nu iti faci griji si sa te bucuri de masina;)

 

Edited by Rhadoo
Link to post
Share on other sites

Eu nu tin cont de consum, ca dovada cand merg eu cu ea sub 10 Kwh/100Km nu scade :)

Cand merge sotia insa... zici ca mangaie acceleratia aia, te apuca somnul in masina de lin ce este deplasarea.

Link to post
Share on other sites

Mualtumesc pentru sugestii.

Nu sunt genul linistit la volan, imi vine mai tot timpul sa accelerez, sa fac depasiri...

Ma mai intriga si faptul ca nu se aude motorul.., avand in vedere ca masina de calatorii e diesel ?, va inchipuiti cam cum sta treaba cand ma urc in asta electrica. ?

 

Link to post
Share on other sites

Am pus un screenshot de astazi. Este un consum obtinut de sotia mea, cu AC pornit. In general scoate 8,2 - 8,4Kwh/100Km. Eu nu prea scot sub 10.

Screenshot_20200825-163337_We Connect.jpg

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites

Salut ..

Vreau sa va intreb la voi(eUp / citiGo) cat de repede se incarca cu incarcatorul masinii la o priza de 220?

In weekend am incarcat-o la mai multe prize, cu / fara prelungitor, si nu a incarcat niciodata cu 10 A!

In principiu a stat la 4,75 - 5 A .... si o singura data am vazut 6.25 A (verificat cu OBD eleven in masina, nu la priza):

- la 4.75 A incarca cu 1.045 kWh (fara prelungitor, bateria la 82%) - arata ca are nevoie de 1h si 5 min pt a ajunge la 90% - circuit electric de casa noua, foarte bine facut

- la 5 A incarc cu 1.1 kWh (cu prelungitor de 30m, bateria la 57%) - arata ca are nevoie de 8h si 40 min pt a ajunge la 100% - circuit electric in casa batraneasca, la tara

- la 6.25 A incarc cu 1.37 kWh  (fara prelungitor, bateria la 46%) - arata ca are nevoie de 8h pentru a ajunge la 100%  - circuit electric de bloc, spatiu comercial la parter

Ceea ce e destul de departe de 10 A (2.2 kWh) ... 

Incerc sa imi dau seama daca problema este la incarcatorul meu / instalatiile electrice de la care am incarcat.

La voi cum e?

Link to post
Share on other sites
  • Rave changed the title to e-Up! / Citigo iV - Consum si incarcare

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...