Jump to content

e-Up! / Citigo iV - Consum si incarcare


Recommended Posts

Nici mie nu mi-e clar daca ii lipseste doar racirea (asta sigur, ca scrie passive cooling) sau si incalzirea.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Abu

    13

  • Rhadoo

    12

  • M_Danyy

    9

  • skoderia

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Curentul la o locuinta obisnuita este monofazat, doar instalatii mai speciale, cum ar fi unele centrale termice pe curent necesita curent trifazat si atunci ai nevoie de un circuit dedicat. Pentr

Depinde si de puterea statiei pe care o ai. Daca incarca la 3,6kW atunci nu ai nevoie de trifazic (iti trebuie o siguranta de 16A), daca vrei sa incarci la 7.4kW (pe siguranta de 32A) atunci 100% iti

Drumul pe care-l fac cel mai des, si cel mai lung, are vreo 11 km (cu stat în trafic destul de mult, fiind vorba de bucuresti). Vara ma ducea si la 300 km daca eram mai temperat cu abuzurile de putere

Posted Images

Daca stiti pe careva interesat, fac trecerea la o electrica cu 5 locuri ... pt ca avem un nou membru în familie. Am pus anunt pe autovit (eUp alb din Iasi)

Edited by Rhadoo
Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru noul membru al familiei si  pentru noua masina :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Dementor
On 3/4/2021 at 4:28 PM, Abu said:

Nici mie nu mi-e clar daca ii lipseste doar racirea (asta sigur, ca scrie passive cooling) sau si incalzirea.

Lipsesc ambele. Bateriile de înaltă tensiune de pe E-Up și E-Golf nu au încălzire/răcire cu lichid.

Link to post
Share on other sites
ionut.silivestru

Salut,

sunt un viitor posesor de masina electrica (eUP).

Putei, din colegii mai experimentati, in afara de timpul mai scurt de incarcare, care este motivul

pentru care v-ati luat o statie mobila ?

Multam

Link to post
Share on other sites

Eu am luat-o ptr ca am doua masini electrice si una fixa ar fi necesitat un cablu foarte lung. Asta mobila o mut de la o priza la alta, dupa nevoie (am tras tablouri separate la fiecare masina). Pe langa asta statia Moon poate incarca de la 2,3kW pana la 22kW, deci e si un fel de future proof ptr ce masini vom mai avea in viitor. de asemenea o poti folosi in concedii pe la hoteluri/pensiuni care au prize industriale prin parcare, ptr a incarca mai repede. Eu vad numai avantaje la o statie mobila.

Link to post
Share on other sites
ionut.silivestru

Multumesc @Abu

Link to post
Share on other sites
Ladryan

Va salut. Sunt nou printre voi

Tot văd la voi consumuri de 8,9,10 kWh și nu înțeleg cum puteți ptr. ca eu nu reușesc așa ceva cu toate ca merg in ECO+ și bătrânește și fără AC sau alte consumuri. Mai mult decât atât am ajuns și la Porsche unde am cerut o verificare a sistemului electric, bineînțeles totul e ok. Eu nu pot sa scad sub 11 și...

Link to post
Share on other sites

Eu prin sofat preventiv, si condus anticipativ .. vedeam din timp ca se face rosu semaforul, incetineam in B treptat .. ca idee.

 

Dar ce m-a deranjat foarte tare a fost ca absolut niciodata nu mi-au iesit la calcul cei 32 kWh promisi de baterie. Nu am trecut niciodata de 28 .. orice faceam, si oricum mergeam.

 

Observ ca VW cam evita problemele pe garanție la electrice :

 

Sper sa nu aveti nevoie si sa fie totul bine!

 

 

Link to post
Share on other sites

@Ladryan Cand or sa fie peste 15 grade constant noaptea, sub 25 ziua, orasul relativ liber si daca o sa mergi normal, in B, fara accelerari bruste, fara AC si cu multe frane regenerative o sa poti sa scazi sub 10 kWh/100 Km. Dar tine minte ca este sub consumul mediu raportat de producator si nu neaparat ceva foarte des intalnit...
Se poate, da, dar nu e nicio problema daca nu ajungi acolo.

 

@Rhadoo Mie mi-au iesit la calcul cei 32kWh la e-Golf dar toamna, pe iarna n-am calculat niciodata pentru ca sunt prea multe pierderi variabile.

Link to post
Share on other sites
adrian001

Fix de aia ziceam acum timp ca suportul din partea VW in cazul in care masinile astea electrice au vreo problema de fabricatie va fi in stilul lor caracteristic, adica aproape inexistent. De aia personal nu as lua o masina electrica de la VW, mai ales acum la inceput de drum. 

Edited by adrian001
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Ladryan

Va salut

Ma poate lămuriri cineva dacă are mașina mea o problema sau și la voi scade range-ul mai repede decât creste nr. de km ?

Am mașina de o luna și încerc sa ma cunosc mai bine cu ea

Link to post
Share on other sites

Range-ul ala e o estimatie mai mult sau mai putin exacta bazata pe consumul cel mai recent. Pe masura ce intalnesti alte conditii de trafic e posibil fie sa creasca range-ul desi tu aduni Km fie sa scada cu mai multi Km decat ai mers efectiv.

Te obisnuiesti in timp cu acel guessometer :)

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
derMeister
Posted (edited)

Am incarcat si eu ieri prima oara cu incarcatorul de casa. Prima oara l-am pus la o priza fara impamantare si nu a vrut.

Dupa care mi-am facut eu un prelungitor de 10m cu fire de 2.5 sa-l duc la casa unde am priza cu impamantare si siguranta de 16A.

Ce sa zic, cam dezamagitor dar e o metoda de a baga curent in masina, daca nu ai alata.

Clar ca trebuie o statie de incarcare, iar eu cum am trifazic ar trebui sa profit de pe urma asta.

Am pus-o la incarcat aseara la ora 22 cu 42%. OBD arata ca incarca cu 1.98kw, priza desteapta la care am legat incarcatorul arata ca trage 2.3kw.

Pana dimineata la 8 s-a incarcat 100% si s-au evaporat 24kw, conform prizei smart. In jur de 13 grade au fost noaptea.

Edited by derMeister
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ma gandesc la cateva aspecte:

1. Rotile intampina o frecare mai mare la rularea pe umed

2. Masina trebuie sa bata frecarea cu picurii de apa, pe langa frecarea cu aerul

3. Scade temperatura, asa ca merg probabil cativa kWh si pe incalzirea habitaclului

Link to post
Share on other sites

Cel mai simplu experiment, mergi pe bicicleta pe soare, uscat, apoi incearca aceiasi portiune de drum pe ploaie.

O sa vezi ca necesita mai mult efort mersul pe ploaie.

Link to post
Share on other sites

Si eu m-am speriat putin de ploaie. Dupa multi km prin oras cu 7-8-9kw, cum am prins o ploaie si o zi mai racoroasa, imediat iti sare in ochi un 13-14% si cateva zile dupa, guessometru e total dezorientat. Dar e de inteles, am dat drumul si la caldura putin, si la AC sa dezaburesc geamurile.

Am renuntat sa ma mai uit la range-ul ala, ma uit doar la nivelul bateriei. Iar din aplicatia aia we connect nici nu stiu ce sa mai inteleg. 

La un drum de 16km ieri, 1 ora de mers prin Buc, am consumat 8.4%, am recuperat 8.3% si consum pe langa cam 2.2% (faruri aprinse la un moment dat).

 

Link to post
Share on other sites

Eu cred ca orice consumator în plus, gen climatizare, lumini, dezaburire, sistem audio, etc.., consuma din bateria de 12v,  care mai apoi trebuie reincarnata din cea principala.

Ori pe ploaie, exact asta se întâmplă, apar aceste consumuri suplimentare.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...