Jump to content

e-Up! / Citigo iV - Consum si incarcare


skoderia
 Share

Postare recomandată

SI eu incerc sa aflu informatiile astea, insa deocamdata nu am cum sa le verific. In curand voi cumpara o statie Moon2Go si am vazut ca aplicatia ei iti arata exact curentul de incarcare. O sa revin cu informatii indata ce o primesc.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat mai multe prize ... si nu trece nicaieri de 5.5 A ... :(

E careva de prin Iasi sa ne intalnim, si sa comparam la o priza daca incarcatoarele se comporta diferit?

Tare mi-i ca e o problema / limitare la al meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu OBD Eleven in timp ce incarcam ... o sa iau si o priza care masoara amperajul si o sa compar si cu aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Eu tot incarca la prizele publice, la Lidl la fast charge si de la 30% - 80% se incarca cam in 30', iar pentru inca 10% (nu incarc mai mult de 90%), mai dureaza 30', din ce am vazut pe afisajul prizei, in primele 30', uneori priza da si ~7 kw/h, in a doua jumatate de ora nu mai da asa mult, maxim ~3 kw/h.

Nu am incarcat niciodata la priza de acasa... nici nu am posibilitatea momentan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum incarci 50%  in 30min dc statia livreaza 7kw si masina are baterie de 32kw?? Din cate stiu Lidl are statii Type2 de 11kw max...

Modificat de Magnus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deslusit misterul incarcarii de la priza.

Am pus intre priza si incarcator un dispozitiv care arata mai multi parametri (voltaj, amperaj, consum in Watt, etc.) si masina trage 10.2 A si ~ 2300 W.

Dar, OBD Eleven arata ca bateria se incarca cu 1700 W in medie.

Stiam ca eficienta e mai mica la 220 ... dar se pierde o multime de curent ... cred :D (cam 25%).

Asta inseamna ca daca vreau sa incarc de la 0 la 100% (nu o sa fac asta niciodata btw, doar pentru exemplu) ... masina va avea nevoie de 32 kWh .. dar eu voi consuma de fapt 42 kWh.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta am spus si eu intr-un post anterior, pierderea este undeva la 20-25%, nicidecum 10% cum vehiculeaza multi. E posibil cu un wall box si 7.2kw pierderea sa fie mai mica, trebuie verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. In ultima vreme am încărcat 120kw (in mai multe reprize ?) pe AC la priza casnica.

Am observat ca la ultima incarcare se aude un "sfarait" de sub capota, si desi mai avea de încărcat inca 20% arata ca mai durează inca 5 ore .. si mi s-a părut cam mult (20% ~ 6,4 kWh care la o eficienta de 75% pe AC din 2.2 kWh ar fi însemnat 3h si 45 min ).

Se aude si la voi sfaraiala la incarcarea pe AC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata

Stie cineva sau poate vreun video, cum se programeaza din aplicatie sa porneasca incalzirea, sau mai bine spus, cum sa fie cald in masina la o anumita ora?

  

Modificat de M_Danyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,recomandari pt statie de incarcat acasa?,ma intereseaza sa pot incarca e up in 6-8 ore,in garaj am priza normala dar as putea sa trag din contoar trifazic.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/23/2020 at 6:43 AM, Rhadoo said:

Am deslusit misterul incarcarii de la priza.

Am pus intre priza si incarcator un dispozitiv care arata mai multi parametri (voltaj, amperaj, consum in Watt, etc.) si masina trage 10.2 A si ~ 2300 W.

Dar, OBD Eleven arata ca bateria se incarca cu 1700 W in medie.

Stiam ca eficienta e mai mica la 220 ... dar se pierde o multime de curent ... cred :D (cam 25%).

Asta inseamna ca daca vreau sa incarc de la 0 la 100% (nu o sa fac asta niciodata btw, doar pentru exemplu) ... masina va avea nevoie de 32 kWh .. dar eu voi consuma de fapt 42 kWh.

 

ar fi un experiement interesant, sa vezi daca chiar sint asa de mari pierderile.

De ce spui ca nu o sa faci asta niciodata? Daca e din cauza ca ai auzit ca nu ar fi sanatos, nu trebuie exagerat, nu are nici o problema, sint multi care fac taximetrie si Spark si le duc in 100% absolut zilnic. In carte la ID3 zice ca dupa ce incarci la 100% sa pleci cu masina in urmatoarele 12 ore. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ultras_30 Dacă ai de gând sa te plimbi cu mașina, cred ca Moon2Go, stația portabila care era opțională, e cea mai buna varianta. 

Pentru ca îți oferă un maxim de 22kW, în funcție de cum o legi, dar și pentru ca o poți lua cu tine oriunde. Sunt și variante de pe Aliexpress, mai ieftine, dar acolo ai garanția de Aliexpress, eu nu m-aș risca... Deși parca avem colegi(coleg?!) care are asa ceva. 

Dacă te interesează doar fixa, sunt alte variante mai ieftine care îți pot oferi cei 7.6kW pe care-i știe mașina. 

 

Strict ca părere personala ți-aș recomanda una de 22kW ca să investești o singura data banii în stație. Poate o sa schimbi mașina pe viitor cu una care se poate încarcă la aceasta putere și nu cred ca are sens sa schimbi și stația atunci... plătești o singura data și gata. 

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Rave changed the title to e-Up! / Citigo iV - Consum si incarcare

@Ultras_30Am eu Moon2Go si te pot ajuta cu orice detalii ai nevoie.

 

@M_Danyy din aplicatie trebuie sa mergi la Departure times si ai acolo Select charging location. Cand deshizi  o sa-ti apara la submeniul "Select function" trei optiuni: Charging, Climate Control sau amandoua, si tu va trebui sa alegi una. Asta inseamna ca la ora cand tu ai setat ca pleci cu masina o vei gasi fie incarcata, fie la temperatura dorita, fie si incarcata si la temperatura dorita :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut deja setarile astea, doar ca nu se intampla nimic?...

Multumesc,

Pasii ar fi Departure Planner ->Plans ->Plan 1 (aici este in submeniu charging, Air Conditioning si Charging & A/C) si selectezi zilele, si save.

Dar, chiar si asa, nu functioneaza...de aia am intrebat, mai trebuie ceva setat?   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave Multumesc pentru raspuns , e-up va fi strict pt oras ,o sa vad ce preturi sant ,masina va fi folosita de sotie dar sant sigur ca ma prinde microbul si o sa cumpar si pt mine ceva cu autonomie Mai mare,acum astept fotovoltaice prin programul casa verde sa vedem ce economie Mai facem la curent.

Modificat de Rave
Renunta la quote, este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri cum am facut eu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@M_Danyy: Ca să funcționeze Departure Planner trebuie ca mașină să fie conectată la priză, altfel poți porni AC/încălzire doar manual din aplicație.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,

Asa este, functioneaza doar daca este conectata la priza si asta in ambele situatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare! Cam ce autonomie/consum aveți în perioada asta (de iarnă) pe citigo eIV sau vw e-up 2nd gen? 

 

Mie mi-a scăzut drastic... Dacă mai fac 150-160 km urban coborând căldură pe la 19 grade și mers pe eco. 

 

Mulțumesc frumos! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, depinde mult de cati km are un drum in oras, ca daca nu apuca bateria sa se incalzeasca putin, atunci consumul va fi mare. 150-160km din 265km cat e declarat ar inseamna 55-60%, ceea ce nu e chiar rau... Cat reuseai sa scoti vara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drumul pe care-l fac cel mai des, si cel mai lung, are vreo 11 km (cu stat în trafic destul de mult, fiind vorba de bucuresti). Vara ma ducea si la 300 km daca eram mai temperat cu abuzurile de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La e-Up-ul sotiei consumul a crescut de la 9-10kWh vara la 15-20kWh in perioada asta, depinazand de durata deplasarii. Noi locuim in afara Bucurestiului asa ca in general jumatate din drum se face la viteze constante de 50Km/h iar cealalata jumatate la viteze de oras. Nu stiu cat de relevant este pentru cei care circula strict in oras.

La e-Golf consumul a crescut mai putin decat la e-Up, probabil din cauza pompei de caldura (intre 12 si 18kWh inregistreaza aplicatia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

A venit primăvara, si au început sa scada consumurile. Ultimul drum de astăzi, exclusiv în oraș, am avut un consum de 7.8 kWh/100 km, pe o distanță de 26km, cu o viteza medie de 24km/h in Eco+ si modul B. Totuși, am observat diferente destul de mari între încărcare, consum, și cât ar fi trebuit să fie ...

 

Ultima incarcare, de acum 5 zile:

- a fost pe AC (7.6kWh AC) am incarcat cu 30 kWh din care ~3kWh au fost folosiți pentru incalzirea masinii cat era la incarcat ... Deci 27 kWh au fost pentru baterie (raportati de statie) 

- matematic, de atunci, CB-ul masinii zice ca am folosit ~19 kWh (203 km x medie de 9.3)

- 77 % din baterie (de la 95% la 18% cat are acum) înseamnă ~ 24.6 kWh

 

E o diferenta destul de mare intre valori .. si nu inteleg exact care sunt motivele.

- stiu ca la incarcarea AC sunt ceva pierderi. De la 27 kWh la 24.6 kWh înseamnă o pierdere de 9% la încărcare, ceea ce cred ca e in limitele normale.

- totusi, pana la 19 kWh (cat raportează mașina ca a consumat), e o diferenta destul de mare

 

Mă pot gândi la câteva situații:

- mașina folosește câțiva kWh cat staționează, fara a fi inclusi in calculul mediei

- datorita temperaturilor relativ mici, bateria nu mai poate stoca aceeași cantitate (totuși, conform stației, a intrat in baterie o cantitate normala de kWh)

- probabil e o combinație de eficiență mai scăzută la temperaturi joase și incapacitatea bateriei de a păstra o valoare apropiata de cea nominală in condițiile date.

 

Nu stiu daca masina folosește kWh pentru climatizarea bateriei ... pt ca parca la eUp bateria nu era climatizata?

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!