Jump to content

Scirocco vs. Golf 7 GTI vs. Megane 3 GT


Cerese
 Share

Postare recomandată

@Rave da, stiu ca sunt multe daune totale aduse din SUA. Am vazut destule pe autovit cu faruri de SUA. Oricum, daca o iau din tara voi apela la cei de la masina potrivita pentru o analiza amanuntita a masinii. Daca o voi lua din afara (preturile am vazut ca sunt ceva mai mici dar oferta e mult mai variata) o voi lua printr-un dealer de auto rulate unde cunosc pe cineva si am incredere. A adus unui prieten un Leon FR 5F 2.0 TDI DSG, masina impecabila, cu 30.000 km in timp ce o alta cunostinta a luat acelasi model, mai vechi, cu mai multi km si la mai multi bani, dar si-a luat-o de capul lui.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Golful asta e de SUA, sigur a fost dauna totala sau inundat. (Asta nu inseamna ca masina e epava, doar are acest titlu). 
Daca achizitia o faci in toamna, nu prea are rost se ne mai intrebi de anunturi, ele nu o sa mai fie la vanzare intr-o luna. Trebuie sa studiezi piata in momentul ala. Asa poate gasesti acum o masina care iti place si doar iti faci sange rau... (sa sti ca dupa Logan, greu mai gasesti o masina asa corecta :) )

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, Cerese said:

Nu ma incanta asa tare briz brizurile de la bord, am mers un weekend cu un Hyundai i30 aproape full si nu am avut timp sa ma joc cu dotarile, voiam sa o conduc si sa profit la maxim de ea. Lane assist-ul mi se pare o prostie, un beculet in bord si un piuit cand parasesti banda, mare filosofie :)). Cand vreau sa conduc masina sunt atent sa o conduc, nu ma uit la ce gadgeturi pot sa folosesc. 

Lane assistul ala nu e doar ce zici tu. Are si o parte activa, care te tine pe mijlocul benzii, miscand de volan si aplicand corectii. Pe bruma de autostrazi de la noi si in vest, eu il gasesc foarte util, mai ales cand vreau sa mananc un sandwich sau vreau sa deschid o sticla de suc. Plus ca pe Golf, lane assist vine tot timpul la pachet cu Dynamic Light Assist. Daca faci chiar si ocazional drumuri noaptea, asta e o optiune ce nu vrei sa o ratezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, el a utilizat Lane Assist pe Hyundai, care pot confirma ca a implementat functia foarte prost, in comparatie cu grupul Vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

"Piuitul si beculetul" de la lane assist nu mai apar daca semnalizezi cand schimbi banda. Ideea e sa te atentioneze daca parasesti banda fara sa vrei, fie ca nu esti atent, esti obosit, ai adormit. Fiecare producator reuseste sa implementeze acest sistem mai bine sau mai rau, dar ideea de baza ramane aceeasi, sa te avertizeze in caz de ceva, nu sa se conduca singura masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar o corectura. Despre ce vorbeste el, nu e Lane Assist, ci Lane change warning, care e doar o avertizare, nu intervine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/3/2020 at 1:06 AM, Rave said:

Dauna totala nu inseamna ca masina a fost facuta acordeon, la unele masini e suficient sa fie lovite in fata, fara sa afecteze lonjeroane sau parti structurale, si sa sara airbag-ul de la sofer si sa fie declarate dauna totala acolo. Teoretic, o reparatie "usoara" si sigura, cat timp integritatea structurala a masinii nu a fost afectata. Tine de fiecare in parte daca sunt ok cu genul asta sau nu.

Asta a fost dauna totala la GTI-ul meu din SUA. $14k estimat reparatiile ($3k piese si restul manopera). Apoi, estimat ca valoarea masinii dupa accident va scade cu ~$5k si sumat depasea 75% din valoarea de piata asa ca mi-au dat un cec cu valoarea de piata.

IMG-5377.png

IMG_5547.jpg

IMG_5550.jpg

 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al tau cred ca e un caz fericit de dauna totala, marea majoritate sunt avariate destul de bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce m-am mai documentat si pe alte forumuri si am vorbit cu posesori ai diverselor modele, am ramas hotarat la Megane RS 265 (MY 2012 sau mai tarziu). Diferenta este uriasa intre un GT 220 si un RS 265 si merita sa mai astept, sa strang bani si sa ma orientez catre RS.

Tinand cont de calitate, pret, performante si fiabilitate, RS-ul bate cam tot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca este..gt e un motor ok combinat cu o suspensie sport..Rs pe de alta parte a facut istorie in rally iar sasiul, cutia, directia, sunt incomparabile..parerea mea este ca ai luat o decizie foarte buna, doar sa fii atent la achizitie ca sa cumperi o masina ok. Senzatiile dintr'un RS sunt de vis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
On 4/18/2020 at 7:44 PM, Iulian M said:

N-am condus celelalte doua masini pe care le ai in vedere dar dau copy/paste la ce am scris pe un alt forum acum ceva timp despre fostul meu GTI dupa 1 an si 15.000km de folosinta comparate cu alte cateva masini.

O scurta descriere a modelului:

Masina este un Golf 7 GTI non-facelift produs in 2017 in Mexic. Este varianta 'performance package' care are trei diferente fata de GTI-ul normal:

  • 230CP fata de 220CP
  • franale sunt cele de pe Golf R (mai mari si sunt dublu-ventilate atat pe fata cat si pe spate)
  • diferential limitat controlat electronic (VAQ)

Din lista de dotari ar fi de mentionat doar transmisia 'DSG' in 6 rapoarte si cam atat.
Sistemul de infotainment este cel de baza dar suporta Android Auto si Apple CarPlay. Ah, mai are si scaune fata incalzite. Masina face parte din seria 'chel-line'.

  IMG_4402.thumb.jpeg.b6299581103a18a2e7ffc2be6e70151c.jpeg IMG_4401.thumb.jpg.4f8d00862327968497ab2b4b2501cb1d.jpg IMG_4402.thumb.jpg.bb34283f5b661219245ead7159874623.jpg

IMG_4409.thumb.jpg.5190164e28e322cc046f10743333cb1c.jpg IMG_4411.thumb.jpg.2f24d609bcb6611fad34af6879257d79.jpg IMG_4406.thumb.jpg.8409e6629ad58d58b6e59dd202cbd25e.jpg
  

De ce am luat Golf GTI?

Totul a pornit de la un Honda CivicX 1.5t cu transmisie de tip CVT si din pacate nu am stiut in ma bag cand am luat acel Civic. La un scurt test-drive nu am avut cum sa evaluez bine CVT-ul si am mers in general pe ideea ca e una din cele mai vandute masini compacte din SUA si are note bune cam de pe la toti jurnalistii.

La scurt timp dupa ce am terminat cu perioada de rodaj la Civic si am inceput sa merg mai tare, am aflat exact la ce se referea lumea cu 'rubber-band' effect. Efectiv nu mi-a placut cutia respectiva incat am vandut masina dupa ~6 luni de zile. M-am gandit sa iau o masina cu o cutie manuala dar locuiesc intr-o tara unde >90% din masini sunt automate si m-as fi incurcat prea mult cu o masina manuala de volum din clasa compacta.

Am cautat o masina care se apropie cel mai mult ca senzatie de o cutie manuala si m-am uitat la masini cu transmisii de tip DCT; surprinzator, lista a fost foarte scurta iar una din masinile respective a fost Golf GTI.

Impresii

Comparativ cu Honda CivicX 1.5t CVT (adica cu o masina normala din clasa compacta):
Pro:

  • A/C-ul din GTI raceste mult mai bine
  • directia este mult mai placuta; la viteze mici e usoara si ajuta foarte mult manevrabilitatea in parcare iar la viteze mai mari se simte cum se intareste (si la Civic ar trebuit sa fie asa doar ca eu n-am observat)
  • franele sunt net superioare (GTI-ul are discuri de 340mm pe fata vs 280mm pe Civic; discurile de pe spate pe GTI sunt mai mari ca cele de pe fata de la Civic)
  • DSG-ul este net superior CVT-ului; senzatia de acceleratie directa e acolo, fix ca la cutia manuala
  • Schimbatorul cutiei de viteze este mult mai usor de actionat. La Civic nu prea poti sa muti din P in D fara sa te uiti; mai jos de D este S si L si risti sa o pui in Sport sau Low; la GTI, din P tragi de schimbator in jos unde ai ajuns in D; pentru a muta in sport, trebuie miscat schimbatorul in dreapta
  • sistemul audio este net superior (sistemul de baza de pe GTI vs baza pe Civic; ambele cu 8 difuzoare)
  • masina per total are o senzatie de soliditate
  • volanul GTI-ului este mult mai frumos si comenzile sunt mult mai usor de actionat
  • interiorul GTI-ului cu accent pe rosu este interesant; volanul are cusaturi rosii, scaunele au o textura cu rosu si este si o banda LED pe praguri si pe usi cu rosu

Mixed:

  • GTI-ul este mult mai rigid (are si anvelope 225/40/R18 vs 215/50/R17 pe Civic)
  • zgomotul la rulare e cam la fel; are o frecventa mai joasa la Golf dar e pe acolo (anvelopele Bridgestone Potenza all-season). Ce am observat eu ca aceste frecvente sunt mascate mult mai bine de sistemul audio din Golf (care are un bass mult mai puternic)
  • iluminatul interior in GTI e full LED; e o lumina alba dar nu pare sa lumineze atat de bine ca Civic
  • camera de mers inapoi are rezolutie mai buna dar liniile de ghidaj nu sunt dinamice

Cons:

  • scaunele din GTI nu sunt atat de confortabile (scaune confortabile ca in Civic eu n-am mai vazut in nicio alta masina din clasa asta)
  • spatiul interior este net inferior la GTI; momentan am inca o senzatie de inghesuiala
  • portbagaj net inferior la GTI fata de Civic

IMG_3702.thumb.jpg.ea619548c76349b336a858a4b057f6c7.jpg IMG_4555.thumb.jpg.4661e99330f7595b9c34c9c0989bd71a.jpg

Vreau sa mai compar cu inca doua masini care m-au interesat la un punct sau pe care le-am urmarit chiar daca unele nu sunt din clasa cu Golf.

BMW 330i X-Drive AT 250CP:
Masina este antifonata excelent si se cunoaste ca este cu o clasa peste Golf. Confortul este mult mai bun, preia denivelarile mai bine si nu se aude deloc suspensia. Nu se simte nicio vibratie a motorului in interior, la relanti nici nu-l auzi ci doar un ture mari unde suna mai bine ca cel de pe Golf. In Golf se simt multe vibratii si in pedalier iar la BMW nici vorba.

Cutia de viteze ZF8 mi se pare superioara acestui DSG. Efectiv schimba la fel de repede si cate o data pe retrogradare chiar mai repede, pleaca mai usor de pe loc iar ca acceleratie, BMW-ul pare sa fie mai rapid
Interiorul nu e spectaculos dar are plastic moale cam peste tot si pare destul de solid. Scaunul soferului avea multe raglaje inclusiv partea laterala ca sa te tina mai bine pe viraje.

Pozitia la volan este mult mai buna pentru mine si ar fi clar un upgrade. Masina e aproape dubla la pret fata de Golf ajungand undeva pe la $47.000 in varianta condusa de mine.

IMG_2528.thumb.jpg.bbe850a457731b389104b2a961388eca.jpg IMG_2529.thumb.jpg.ff7f5c1d9311a075a3cd41c22cc32395.jpg IMG_2527.thumb.jpg.076c36129e5edc1b9022e8960abb82bf.jpg

Mini Clubman S 4x4 AT 190CP:
De masina asta n-am mai fost atat de incantat. E mai confortabila ca GTI-ul dar nu neaparat mai silentioasa. Calitatea interiorului e cam la fel ca la Golf, sistemul infotainment e acelasi cu cel de pe BMW si e net superior iar design-ul e in spiritul Mini.

Masina asta e vreo $35.000 ce vine cam cu $10.000 mai mult ca GTI-ul meu. Nu m-a impresionat mai nimic la masina asta. Daca BMW-ul era foarte silentios, fara greieri si totul parea solid, la Mini erau destul de multi greieri, zgomotul de rulare era mai mare, calitatea interiorului nu se ridica la nivelul de "premium" cum vor ei sa fie si masina e mai inceata ca GTI-ul.

Nici vorba de senzatie de kart ci mai degraba GTI-ul are senzatia de kart fata de acest Mini Clubman S 4x4 AT care e cu vreo 200kg mai greu ca GTI-ul.

IMG_2566.thumb.jpg.64ff2d398f245e61374ffebbe561879f.jpg IMG_2565.thumb.jpg.4154c93bcdd4c631530db2c0c5c2b2c7.jpg IMG_2568.thumb.jpg.484d29e83a04c36d649b45af913b4534.jpg

Costuri

Masina avea un pret de baza de ~$29.000 dar dupa reduceri a fost ~$25.000. Comparativ, pe Civic dupa reduceri am dat cam $22.000. Transformat in euro, ar veni cam 22.000Euro. In Irlanda, un GTI echivalent ar fi cam 40.000E.

Interesanta piata auto globala, nu? in SUA Golf GTI are discount iar Civic Type-R se vinde cu $5-$10.000 peste pretul de lista. In Europa e cam invers.
Cu modele 2018, VW ofera 6 ani de garantie ceea ce ar trebui sa mai ridice valoarea de revanzare ca poti vinde aici un VW dupa 5 ani cu inca un an de garantie de la producator.
In ~17.000km am facut doua schimburi de ulei, ceva verificari de baza si rotit anvelopele. Prima 'revizie' a fost $80 si a doua $100.
Consumul extins e de ~7.5l/100km. Costul carburantului pe ~16.000km (10.000 mile) e cam $1000.

Concluzie

Este un hot hatch? nu. Daca Golf GTI ar fi hot-hatch atunci Civic Type-R cum s-ar numi? dar Golf R?
Eu vad acest GTI DSG ca pe un hatch foarte bun de familie cu un motor mai potent. Este suficient de confortabil atat pentru a merge la un drum lung cat si pentru mersul de zi cu zi la serviciu intr-un oras aglomerat.

Inca cateva poze

IMG_0126.jpg IMG_0353.jpg IMG_0361.jpg

IMG_0389.jpg IMG_0124.jpg IMG_0344.jpg

IMG_0397.jpg IMG_0398.jpg

Salut Iulian M

Am citit ce ai postat si am rămas surprins frumos cum comparai mașinile. Am și eu un Golf 7 GTI DSG 230 cp an fabricație 2014 și aș vrea să ți cer părerea dacă kit-ul de  distribuție este pe lanț și ce marca ar fi mai bună penru un GTI.

 

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, am si eu o curiozitate, vreau sa cumpar un 7.5 GTI performance, an 2019, dar nu are CarPlay, asa mi-a spus proprietarul. Exista asa ceva? Nu am gasit pe niciunde, masina e provenienta germania, are navigatia masinii, dar pe romania nu are hartile actualizate. Pentru carplay stiu ca trebuie conectat USB, e posibil sa nu fi avut de fabrica configurat si sa trebuiasca sa il activeze cineva? A mai facut cineva asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!