Jump to content

Scirocco vs. Golf 7 GTI vs. Megane 3 GT


Cerese
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Parerea mea (si au fost scrise multe si sunt foarte bune ideiile tuturor de mai sus)

Toate cele trei masini alese de tine sunt frumoase in felul lor. Daca o privesti ca o investitie nu doar utilizare pe termen lung Scirocco este cel mai de colectie pe termen lung. Dar masina este foarte imatranita la interior si daca-ti place tehnologia sau sa zic esti un mini-tehnicus si la automobil atunci o sa ai o dezamagire mare cu interiorul imatranit si functii putine (chiar si cu retrofit tot nu ajungi sa ai ghizmo-urile prezente intr-un mk7 GTI sau chiar Megane 3 RS

Am avut ocazia sa conduc Scirocco dotate frumo dar si chel de nu-mi venea sa cred ca poate exista 2.0TSI DSG atat de slab dotat (atsez foto pentru dovada)PHOTO-2019-11-01-14-00-55.thumb.jpg.d02092a5a077c785164a998e607026a8.jpg

 

Masina mergea excelent, statea pe drum viraje bine cu geometria facuta si incaltata cu nankang semislick am scos niste timpi excelenti. Dar o vacanta in 2 + kinderi este greu de tot. Daca exista acest aspect in viata ta atunci si cel mai dotat Scirocco R nu merita ca una dintre masinile de familie. 

Astfel spuse un Megane 3 (phase3 pentru ca din 2014 este ultimul facelift) echiparea GT cu 2.0TCe este o alegere comparabila la imbatranirea tehnologiei cu Scirocco dar cu spatiu mai mult totusi (aici includ pentru pasageri sau pentru bagaje)

Eu unul as scoate (daca bugetul permite) din comparatie Megane 3 si as merge pe un Megane 4 GT-Line sau Megane 4 RS (desi acolo vorbim de alt buget dar este o masina facuta in fabrica din Dieppe, iar atunci cand spui Renault RS-Sport (clio sau megane) spui ceva foarte speciala. 

Golf VII GTI e foarte speciala. Orice GTI intretinut este o masina de colectie cu potential mare si de investitii (frane mai bune, un soft, detailing ca la carte periodic si timp de calatorii). GTI.
Ca idee cu 45.000euro in cont in 2016 am vrut un GTI7 sau GTI Clubsport. Am analizat, am facut excel cu toate variantele in zona aia (GTI, S3, Golf-R, A45, FocusRS, i30N, Cupra, Mini JCW, 135i-235i). Drive test pe placul meu nu am putut face cu toate dar le-am condus pe strada ~20-50km pe fiecare, iar cu nici un regret am ales leasing 12luni la un M2 F87. Este masina cu un interior suficient de modern si functional. "Drive-test" am avut norocul sa fac pe Hungaroring cu una albastra si mi-a parut extraordinara tinuta pe viraje, franele OEM si sunetul motor+evacuare.  Anul asta face 4 ani masina mea si este o masina cu suficienta putere sa mergi tare si sa simti ca e super-sport atat pe circuit sau in strada. Imediat dupa M2 in 2016 era GTIul in lista mea. Din acest motiv in comparatia ta votez cu GOLF VII GTI

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minute în urmă, voinea a scris:

as merge pe un Megane 4 GT-Line

Cred ca vrei sa spui Megane 4 GT, cel cu 1.6 turbo, cutie edc si 4control. GT-line gasesti si pe diesel si e ca R-line la vw, adica doar aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@voineanu aveai cum sa ai vreun regret cu M2, e net superior tuturor celorlalte, incepand cu motorul si terminand cu jantele :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@mihai.onu94 da 4 GT 1.6Turbo. Evident un 4 RS este wow si ala vine din fabrica Dieppe si este o masina sport ce nu te dezamageste decat daca stafeta ta este mult mai sus de aceasta clasa a hothatch-urilor.  Megane3RS chiar si ph3 este bun. Dar tot e o masina veche tehnologic. 
Acum daca tot revenim la ce inseamna masina de suflet ceea ce face VW prin prezenta pasionatilor la intalniri precum Worthersee Tour, Tuning World Bodensee si altele nu o mai face decat BMW si poate pe alocuri Porsche. Restul Renault, Opel, Peugeot, Hyundai ... sunt doar masini de la bune la ok. Nu zic ca nu au fanii lor fiecare dintre aceste marci. Dar important este sa vada cum se simte si el cu ele.

@Cerese daca poti merge cu toate trei putin de la proprietari ce nu le au spre vanzare, doar te servesc din ceea ce le place si ce nu le place la aceste masini cred ca ai fi foarte castigat.  DA pretul este un factor important. Daca nu ar fi toti pasionatii de masini sport ar conduce Porsche 911. 
Concluzia pe care vreau sa o tragi din postarile mele : NU cumpara o masina cu prea multi km, NU cumpara o masina pentru ce poti sa-i cumperi retrofit pe ea (incearca sa ai deja acele dotari daca tot esti in punctul in care cauti SH), mergi cu ele daca se poate inainte (chiar ca pasager, cu siguranta poti gasi oameni ce dau o tura de oras cu tine seara pentru o conversatie placuta + o cola in parcare in timp ce discutati despre masina)

@mik15 motor, sasiu, frane, evacuare, jante, dotari standard de confort interior, faruri, consum . Toate sunt asa cum m-am asteptat si chiar mai sus.  Poate cutia daca o aveam automata o transforma intr-un daily mai placut. Dar manuala in oras precum Bucurestiul la asa putere este usor gresita alegerea. Revenind la comparatie zic asta: poate si Megane3 RS 2.0T 220cp e placut la drumuri lungi dar daily in oras cu anii incepe sa deranjeze. Deci din nou avantaj GTI DSG, Scirocco DSG, Megane4 GT 1.6 cu cutie EDC si in ultim rand (dar mai scumpa) Megane 4 RS EDC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere bugetul colegului de 10.000eur ( cu eforturi fortate maxim 15.000eur ), buget la care se mai adauga cheltuieli obligatorii ( drum, taxe, asigurare, inmatriculare, minim o revizie in cazul in care masina e in stare perfecta! si nu e nevoie de inlocuirea altor piese, anvelope, etc ) parerea mea e ca asteptarile pentru a gasi o masina din variantele (sportive) propuse, in stare foarte buna, cu km putini, si intretinuta, nu sunt deloc realiste. Nu o spun cu rautate, dar trebuie sa fim realisti :) 

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da un ochi peste link-ul asta: https://dasweltauto.ro/detail/1013302943?fuelType=benzina&maxPrice=20000&maxKM=50000&getriebe=Automatik 

Cu toate ca depaseste putin bugetul extins , cred ca e loc de negociere si in plus ai garantie si cel mai probabil istoric verificabil.

Eu zic ca dupa ceva de genul ar trebui sa te uiti: +200cp, sub 50k km. Spor la cautari :)

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Megane-ul 4 GT e ok doar lăsat stock-ish. Dacă se pune problema de mai mult de un Stage 1, unde oricum nu câștiga foarte mult, e destul de limitat de cilindreea mica. Dar da, e un daily foarte ok și am mers cu el și tare și la drum lung și e ok, nu wow dar mai bine decât media și la cât costa chiar e ok. Nu e GTI, nici ca performante, nici ca imagine, nici ca materiale, nici ca multe, dar eu am dat 23.000 pe el nou în timp ce un GTI configurat echivalent era peste 30.000 și spre 35.000 de euro... 

Și, @voinea GT-ul e făcut tot în fabrica Renault Sport din Franța, nu în Spania ca hatch-urile normale sau Turcia ca sedan-urile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
23 hours ago, acidone77 said:

Avand in vedere bugetul colegului de 10.000eur ( cu eforturi fortate maxim 15.000eur )

Asta cu 10.000euro maxim 150000 mi-a scapat. Nu stiam bugetul cand am scris mai sus.

Sincer e cam mic pentru o masina in stare foarte buna si mai ales o sportiva

Exemplu trait de mine : in luna 11/2018 am cumparat un Clio 4 GT-Line 1.2TCE 120cp (motor identic cu Megane 4 1.2TCe 130cp ambele facand 150cp cu remapare stage1)
Masina avea 7000km la achizitie si dotari cu carul (faruri led, navi cu android auto, trapa, senzori parcare, camera spate, toate geamurile electrice , 8 jante Vara/Iarna si sa nu mai zic ca este automata EDC si caroserie break). A fost 16.000euro netto achizitia. In Romania nu au fost aduse de catre importator in achipare GT-LINE (deci destul de unica prin kitul exterior/interior + culoare). Are acum la un an si jumatate de la achizitie si 40k km pe bord. Merge excelent in continuare si nu regret decizia de a nu achizitiona o Fabia 1.2TSI, un Ibiza ST sau alta masina in zona asta. 

Nu vreau sa zic ca Megane 4 GT 1.6TCe va fi alegerea perfecta pentru ca daca este omorata pe circuit (vezi cele donate la ATA de catre Renault Romania ce vor ajunge la vanzare cu putini km in strada dar calarite de diversi clienti) dar o masina cu putini km va avea uzuri mici daca a fost masina de utilizat pe strada. Nici sa cauti ceva sub 10.000km nu este obligatoriu dar nici sa nu treci de 50.000km cred ca este ideal. 

Daca reusesti un leasing pe persoana fizica de un an sau doi poate poti sa iei GTI mk7. Aia ar fi alegerea pefecta cu avans 10.000 si niste rate decente 1-2 ani. Important sa ai un job ce-ti va asigura achitarea ratelor in economia de piata ce urmeaza sa vina peste noi. 

@Rave nu stiam asta despre GT

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@voinea postul meu nu era cu referire expresa la ce ai postat tu, ci s-a vrut a fi general valabil recomandarilor membrilor :) 

Poate gasi si masini pana in/sau in jurul a 12.500eur ( am luat o medie a sumelor ), dar cu siguranta masina va fi mai veche, si cu km mai multi decat poate si-ar dori colegul initiator al topicului. Nu stapanesc foarte bine informatiile tehnice referitoare la gama de motoare pe benzina TFSI/TSI de la VAG, dar eu as cumpara poate si o masina mai veche un pic ( poate spre 2012, sau 2011 ) dar cu km cat mai putini si cat mai intretinuta. Cum am zis, nu cunosc ce motoare sunt ok in perioada 2010-2014, si catre ce s-ar putea orienta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anuntul asta l'am pus si eu, cred ca e pe prima pagina, dar nu l'a bagat nimeni in seama

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu e rau la 60.000km si echipata inclusiv cu pachetul performance. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare chiar suspect anuntul, are si DSG, dar daca e cumparata din Romania se poate verifica istoricul inclusiv de asigurari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai mult decat dubios ( pana la proba contrarie bineinteles :) ) avand in vedere ca e singurul sub 15.000eur.

Si pe mobile.de la o cautare rapida, gasesti 1 sau 2 Gti mk7, dar in 3usi si cu ceva mai multi km... 

Parerea mea e ca sunt exceptii, o masina corecta depasind simtitor pragul celor 15.000eur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau omul chiar vrea sa dea masina si e dispus sa o vanda sub pretul pietei.

Modelele astea nu se vand chiar asa usor. Pe mine m'a batut un gand sa vand GTD'ul la un moment dat si am stat 2 luni pe Autovit cu un pret mai mult decat decent. In 2 luni am primit 0 (zero) telefoane.

Oricum, anuntul zice ca e luata de la Midocar, deci se poate verifica f usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de revizii, ce poti verifica la midocar? Ca daca a avut vreo dauna majora, poate n a facut o omul la reprezentanta... :) si pret decent, nu cred ca inseamna substantial sub pretul pietei :)

Daca omul e interesat, masina merita vazuta/verificata/testata.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti verifica de exemplu daca a schimbat ceva pe garantie. Daca a avut vreo dauna majora, poti verifica la asigurari, cum a zis colegul de mai sus. Sau poti verifica stratul de vopsea. Sau geamurile. Sunt un profan in domeniu asta, dar macar atata stiu si eu. 

Eu cred ca mai ales in vremurile astea, nu prea mai e atat de relevant "pretul pietei".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul " ador " speculatiile astea despre masinile de pe olx.. :) de obicei ori e pretul prea mic, ori prea mare..dpmdv masina de mai sus are un pret ok pt ambele parti, pt ca daca nu ma insel, un gti costa 30-35k la vremea aia, adica acum 6 ani..si din ce am mai vazut si eu pe piata asta, este normala o depreciere de ~ 50% in 5 ani a unei masini..si ea are deja 6..ce'i drept are km putini, insa gti nu este o masina vandabila dupa cum am observat si eu pe pielea mea cu mk5'ul care era tipla si pt care nu am primit nici macar un apel cum zice si Tudy..asadar daca vrei sa iti vinzi masina, asta e, te raportezi la cerere vs oferta. Majoritatea prefera sa ia passat B8 break din 2015 cu 230.000km si 9-10.000€..daca nu vrei sa vinzi neaparat masina e ok sa tii de pret, dar daca ti'ai cumparat deja alta sau ai nevoie de bani..asta'i soarta. In cel mai bun caz poti reusi o combinatie favorabila..dar multi nu sunt interesati. 

Daca eu eram interesat de un gti mk7, masina de mai sus o luam in calcul instant, fara doar si poate, dar nu cred ca asta e subiectul topicului. 

Succes in alegere. Cel mai ok ar fi sa te plimbi cu fiecare si sa vezi in care te regasesti..si daca ai timp, iti recomand un test drive cu noua kia ceed GT in reprezentanta..sunt sigur ca o sa ramai placut impresionat, si 20k euro pt o masina noua din generatia ei este un pret imbatabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre cele trei, avand in vedere bugetul limitat, alegerea cea mai safe ar fi gt-ul. Parea mea este ca un GTI MK 7  in mintile lui incepe de la 20.000, in rest superoferte ca in filmuletul asta:

 

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai agitati cu sfaturi pentru ca respectivul coleg care a deschis discutia nu a mai intrat pe forum de minim o saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A plantat bomba si a plecat ??? cum ar fi sa vina sa spuna " am cumparat pana la urma un 1.6 tdi "..

 

Macar raman informatiile pt alti cautatori✌?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, TDR said:

Parea mea este ca un GTI MK 7  in mintile lui incepe de la 20.000

Poate nu chiar 20.000eur, dar sigur de pe la 17-18.000 incep cele cat de cat ok, la care merita sa inceapa sa se uite, dar asta inseamna aproape dublu bugetului initial... asta la o cautare rapida pe autovit/mobile...

Referitor la ultimele posturi, poate nu toata lumea are timp sa stea zilnic pe forum :D si poate nu e chiar asa urgenta achizita... se mai si ieftinesc masinile pana se decide colegul :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a zis nimeni sa stai zilnic pe forum, dar cand esti interesat cu adevarat sa cumperi gasesti 5 minute pe zi sa vezi ce s-a mai scris aici. 

Revin la ideea de baza, prima oara trebuie mers si vazut si in realitate, pipaite, conduse masinile din versus. Pozele, datele tehnice si parerile altora spun doar o parte din poveste, restul e parerea proprie si personala. De ex: poate vrei vw din cauza dsg-ul si ramai dezamagit de ea cand o conduci si tot asa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

In primul rand vreau sa va multumesc tuturor pentru pareri. 

In al doilea rand, intru cand am timp. Cel putin in urmatoarea perioada de timp nu stiu cat de realizabile sunt test driveurile de la proprietari. Oricum nu ma grabesc, achizitia planuiesc sa o fac in toamna. Intre timp poate mai scad si preturile datorita crizei. 

Cu Scirocco m-am cam lamurit, e vechiut si problema e cu motorul care e generatia 2. Am luat in calcul parerile tuturor. Cel mai probabil ma voi orienta catre Megane RS 265. 

Nu ma incanta asa tare briz brizurile de la bord, am mers un weekend cu un Hyundai i30 aproape full si nu am avut timp sa ma joc cu dotarile, voiam sa o conduc si sa profit la maxim de ea. Lane assist-ul mi se pare o prostie, un beculet in bord si un piuit cand parasesti banda, mare filosofie :)). Cand vreau sa conduc masina sunt atent sa o conduc, nu ma uit la ce gadgeturi pot sa folosesc. 

Intr-adevar am un minim de preferinte in ceea ce priveste dotarile, cum ar fi clima, pilot automat (da, chiar si in Romania) si pe GTI sau RS acel monitor race (am uitat cum ii spune la GTI) care iti afiseaza diferite date despre masina in timp real. Dar cam aici se opresc pretentiile mele. 

Bazandu-ma strict pe feeling, simt ca ma regasesc mai mult la bordul unui RS decat la al unui GTI. Poate pana la momentul achizitiei voi apuca sa merg cu amandoua. Balanta e inclinata catre RS dar nu voi refuza daca gasesc o oferta buna precum GTI-ul postat mai sus. 

Megane 4 iese din discutie, GT are motor 1.6 si am auzit ca acel EDC e extrem de pacatos iar RS-ul sare mult de buget si are motor 1.8. Am un pitic pe creier care vrea motor 2.0 benzina. 

Kia Ceed GT ultimul model iar sare de buget (chit ca e o masina noua) iar modelul anterior are motor 1.6, greutate mare si doar tinde spre ceva sport (butonul GT modifica afisajul din bord si iti baga sunet de tobe in boxe). 
 

Daca asa stau lucrurile prefer sa mai astept, sa strang bani si sa stiu ca imi pot lua un RS sau un GTI, avand in vedere ca vreau sa tin minim cativa ani masina si sa ma bucur de ea. Aia e, invat sa-mi mai cultiv rabdarea si intre timp Loganelul meu isi face treaba foarte bine (la urma urmei are doar 2 ani vechime si sunt extrem de multumit pentru atat cat poate ea oferi).

 

L.E. Am gasit acest GTI. Ce parere aveti despre el? https://www.autovit.ro/anunt/volkswagen-golf-gti-ID7GyhJo.html#xtor=SEC-81

 

Modificat de Cerese
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cerese Asta pare de SUA si, ca regula generala, foarte multe masini de SUA sunt date dauna totala acolo, aduse si reparate aici. 

Dauna totala nu inseamna ca masina a fost facuta acordeon, la unele masini e suficient sa fie lovite in fata, fara sa afecteze lonjeroane sau parti structurale, si sa sara airbag-ul de la sofer si sa fie declarate dauna totala acolo. Teoretic, o reparatie "usoara" si sigura, cat timp integritatea structurala a masinii nu a fost afectata. Tine de fiecare in parte daca sunt ok cu genul asta sau nu.

Tot ce am scris aici este strict o presupunere, nu o lua ca fapt sigur, dar, la fel ca oricare alta masina sh vrei sa cumperi, nu strica sa verifici pe oriunde poti. Sunt cateva site-uri care ofera date despre masini, vezi care functioneaza si pe masini de SUA. Cateoata, o simpla cautare pe Google dupa VIN-ul masinii te poate duce la licitatia de unde a fost cumparata si poti vedea exact cum arata atunci si ce istoric a avut masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!