Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Hai sa incercam sa ramane offtopic sa nu ne impungem cu parerile..

 

Pentru versus exista arie dedicata. 

 

Cateva pareri personale:

Eu nu am clima in spate nici pe Jeep, nici la Audi, si ii simt lipsa. In special cand merg la drum lung (concediu de vara de exemplu), pe mine ca sofer ma bate soarele pe corp/picioare si imi e cald. Dau temperatura pe "jumatatea" mea pe 21 de grade, si cei din spate, care stau la umba, mor de frig. Guri de ventilatie au si ei sub scaun si in consola centrala intre scaune, dar nu pot regla temperatura. Deci este o optiune pe care o sa o doresc in viitor.

 

Sistem de sunet, da clar, la orice masina merita facut upgrade fata de sistemul standard.

 

Head-up display, am avut, nu am folosit.

 

Legat de tapiterie, varianta de Alcantara/ceva echivalent, este cea mai buna alegere. Daca ai copii, pielea o cureti mai usor.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am parere o parere despre clima spate: n-ai cum sa-i simti lipsa daca n-ai si n-ai avut. Cei din spate vor avea nevoie de clima in 4 zone, nu in 3 si eventual sus/jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, @stefan18 eu am Style aproape "full fara piele" (NU am trapa, HUD, scaunele alea jmekere cu memorie, scaune spate incalzite si cred ca aici ma pot opri, in rest am de toate pe masina) 200 ponei "tedi" 4x4. Daca te intereseaza ceva anume, scrie-mi in privat te rog sa evitam polemicile de aici.

 

O sa incerc sa iau punctele pe rand:

- clima cu reglaj in 3 zone:  Nu pot decat sa confirm spusele lui @acidone77. Extrem de util. Nu va asteptati la minuni, dar alea cateva grade diferenta se simt. @Gabriel*77

fara suparare, am vazut ca ai opinii puternice (si) legat de asta, nu vreau sa ma cert, zic doar ca daca esti chiar asa increzator in fizica mentionata de tine, fa un test pe bune, masoara diferentele si vorbim bazat pe date reale. Topic inchis din partea mea.

 

- 4x4: Am, nu cred ca imi mai iau masina fara. Iarna e bestial, am multe povesti in favoarea sistemului. Cand ploua iarasi iti ofera o siguranta in plus, pe testate chestia asta. Pe drum uscat mai ajuta la demaraj, in rest (cred ca) sta cuminte. :) 

 

- incalzire auxiliara: Masina mea sta majoritatea timpului in garaj, deci nu ar fi o problema. Dar cand merg undeva, inclusiv in oras, este o binecuvantare treaba aia, ca nu ma primeste o cocleala sau inghet in masina cand ma urc. Nu simt deloc lipsa incalzirii scaunelor din spate, nici un pasager nu s-a plans pana acuma.

 

- diesel: Exista versus, nu vreau sa intru in polemici. Mie imi place, am condus toate variantele de la 150 cai in sus la Octavia, 245 ponei e fun, dar nu are 4x4. Preferinte personale, dati-mi pace cu "salvam planeta nu mai cumparam diesel" va rog.

 

- 200 ponei: Se simte diferenta fata de 150 clar. Am vazut a zis cineva undeva ca pe autostrada nu simti. Ba crede-ma te rog frumos ca simti. Nu este vorba ca nu ajungi la 130 cu 150, dar se simte diferenta cand accelerezi si/sau cand ai nevoie de un pic de putere sa faci o manevra sau chiar sa urci un deal (nu numai noi avem dealuri pe autostrazi :P )

 

- Matrix LED: Am condus si varianta LED simpla, diferenta ca de la cer la pamant cand e intuneric. S-a mai discutat, unii zic ca orbesti camioanele sau cei de pe contrasens noaptea. Bullshit. Astia de va plangeti de Matrix, mergeti la un reglaj. Ca si observatie, primeam flashuri foarte rar si cu halogenul, si nu era dereglat. Exista oameni care au o sensibilitate mare la asta, idk. Not my problem honestly.

 

- legat de parbriz si orice element vitrat de pe masina, inclusiv farurile: Parbrizul meu are ciobituri de nu mai inteleg nimic. Pe langa asta are si 2 lovituri puternice care inca nu se extind dar urmeaza in viitorul apropiat si nu intentionez sa astept pana imi crapa parbziul pe drum. O sa il schimb pe Casco. Si pe faruri si proiectoarele de ceata se vede ca am umblat cu masina, nu sunt sparte dar se vad zgarieturi. Asta e. Functionalitatea lor nu este momentan afectata in absolut nici un fel de asta.

 

 

Prove me wrong.

Modificat de tbege
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a plăcut asta: "nu simt deloc lipsa încălzirii scaunelor din spate." Normal, nu? Tu stai în fata. Și dacă cei din spate nu s-au plâns înseamnă că le era bine s-au aveau alte motive. Dar dacă lor le era bine și fara atunci nici în fata nu le-ar fi trebuit. Clima în trei zone da, scaune încălzite nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vrut să scriu o nuvelă 😂 Normal că stau în față și ca fapt divers inclusiv la mine pornesc extrem de rar. 

Nu s-au plâns pasagerii în contextul în care am fost și la munte/ski și era friguț afară. Dar când te primește mașina preîncălzită nu mai contează că scaunele sunt calde sau nu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu recomand orice far LED adaptiv, ajuta foarte mult noaptea. Referitor la orbire, farurile in sine nu au nicio problema, ci este datorata faptului ca, in Romania, nu exista separatoare de sens standardizate, in speta sunt mai mici, mai mari, mai inalte, mai joase etc, iar in special cand se circula pe banda 2, sistemul nu detecteaza lumina farurilor de la tiruri, fiind pozitionate jos. Pe banda 1 sau cu circulatie intensa, problema n am observat sa existe. Cel mai mult, pentru mine, utilitatea lor este data pe DN-uri, DJ-uri etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestiune de preferinte, printre altele. Am folosit scaunul incalzit de maximum 5 ori in 4 ani, pur si simplu detest acea cloceala la spate. In dreapta, insa este folosit non stop, chiar daca in masina e cald. Volanul incalzit este mai practic, dar si acela e folosit foarte rar. Consider ca doua minute de aer mai rece in masina nu sunt un inconvenient deloc important, pentru a justifica incalzirea stationara, la fel cum nici climatizarea pe mai multe zone nu e importanta, decat daca incercam sa ii gasim o justificare, insa ea e mai degraba un moft de marketing. Cele mai importante dotari sunt motorul, scaunele, sistemul audio, farurile si sasiul. Tractiunea 4x4 e cvasi inutila pe Octavia, si asta se vede si din faptul ca variantele cele mai puternice raman doar cu tractiune fata. Da, pe un SUV e complet alta discutie, dar la o masina cu garda la sol minuscula si puteri modeste utilitatea ei este depasita de costurile de achizitie si utilizare.

PS Matrix poate fi deranjant pe autostrada, din cauza separatoarelor de sens, insa doar pentru soferii de TIR care au cabina inalta, iar luminile cabinei nu sunt suficient de puternice pentru a dezactiva iluminarea matrix. Preponderent pe prima banda, pe banda a doua problema e mult mai putin pregnanta, intrucat aria de iluminare a farului drept este mult scazuta, iar farul stang este complet obturat de separatoarele de sens.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege Fiecare are opiniile lui și tema forumului este una legată de achiziția unei mașini noi, asta implicând configurarea cu sau fără anumie opționale. 

Eu la asta m-am raportat fără a sfătui pe nimeni să încerc alt model, ci doar cu privire la opționale accentuând faptul că e strict opinia mea, el fiind cel care alege.

Discuțiile în contradictoriu fac bine pentru că dă ocazia celui care adresează întrebări să înțeleagă plusul sau minusul unei opțiuni, la care poate nu s-a gandit, și prin prisma nevoilor, gusturilor și a bugetului avut, să decidă dacă o bifează sau nu.

Și tu ai opiniile tale, gusturile și preferințele tale în ceea ce privește o mașină (le-ai exprimat mai sus) și este evident că nu ți le poate schimba nimeni. Nici nu ar fi indicat pentru că eu (cu siguranță am fost înțeles greșit), nu asta intenționez.

Am și eu un Style din 2016, 1.4 tsi cu cei 150 cp, versiunea manuală și 4×2 care la vremea respectivă era nou ca motorizare.

Într-o "eră" a diesel-ului toți pe care i-am întrebat și consultat cu privire la motor mi-au spus numai baliverne. Să nu iau mașina cu motorul ăla că va crăpa, va manca ulei și trebuie să îi mai pun un rezervor că va consuma benzină la greu, că 2.0 "tedi" e nirvana. 

Am riscat și am luat benzină.

Nimic din cele auzite de la "cunoscători" nu s-au adeverit și nici în ziua de azi nu regret alegerea făcută. 

De ce?

Pentru că am exploatat mașina potrivit manualului ei de functionare și, azi, după 7 ani, motorul și cutia mea NU AU PROBLEME. 

Eu unul nu sunt fan diesel. Nu am fost vreodată. Le consider zgomotoase și mirosul de motorină arsă îmi provoacă o stare de disconfort destul de mare.

Îmi aduc aminte de copilărie când călăream tractoarele cu bunicii.

Nu mai zic când în fața mea, în trafic, mai e câte o tigaie al cărei șofer accelerează și lasă perdea de fum negru... Nu mai poti vorbi de eleganță indiferent ce mașină ar fi.

Dar asta este opinia mea și nu insist să se țină cont de ea sau să facă toți ca mine.

Evident că diferența de 50 cp se simte la o mașină, oricare ar fi ea, dar dacă recitești postarea mea ai să înțelegi la ce m-am referit. 150 cp la o mașină NU este puțin și cu această putere poți aborda lejer orice rampă si poți accelera destul de bine în aliniament.

Cu versiunile sub 100 cp e mai delicat și deja acumulezi frustrări. Știu ce zic pentru că am experimentat. 

Că vrei tu mai mult de 150 cp, vorbim de cu totul altceva și cu siguranță înțeleg. 

Cât privește mersul pe autostradă, am văzut destul de mulți care având mașini puternice forțează și fac tot felul de manevre care în condiții de autostradă NU se fac și de aici și multele accidente provocate. 

De ce le fac?

Pentru că au mașini puternice și frustrări la fel de puternice care le arată la volan.

Nu împingi pe nimeni de la spate când ăla devansează alt auto doar pentru că tu ai 250 cp, sau mai mult, și nu înțelegi că trebuie să-i permiți terminarea manevrei.

Dar... ăsta e alt subiect ce ține de educație și conștiență. Nu fac referire la nimeni de aici, ci exprim o stare de fapt ce sunt sigur că ați remarcat-o cu toții. 

Acum câteva zile am configurat și comandat o Octavia. 

Având varianta de echipare Syle, și pe asta am vrut-o la fel, dar ghinionul meu a fost că Style nu vine decât mild hybrid și automată ceea ce m-a indecis, însă în urma discuțiilor de aici am renunțat la ideea mild și evident la aautomată. Este și cu vreo 2000 € mai scumpă. 

A cântărit mult și faptul că momentan nu sunt interesat de automată, și am ales un Abition cu câteva opționale, pentru a o apropia de Style, printre care și Matrix Led-ul.

Legat de clima în trei zone, inițial am vrut-o și eu pe mașină. Recunosc că dă alt aer mașinii, și mă refer la eleganță, însă când mi s-a explicat că nu e nicio sfârâială, am renunțat.

Aș fi vrut scaunele spate încălzite (am un copil de 12 ani și la el m-am gândit cu aceste scaune încălzite), dar cum vin la pachet cu clima, nu le-am putut bifa și mă oftic și acum că nu le am pe mașină, dar fără climă. Poate că dacă nu eram oarecum condiționat de buget, le luam cu tot cu climă, dar repet, doar pentru scaunele încălzite. 

4×4? Conduc mașina de muncă, Duster 1.3 tce de 150 cp și se cunoaște o diferență (o mai bag prin coclauri cu noroi unde se descurcă bine) dar raportat la un condus normal, pe șosea sau autostradă, nu simt vreo diferență dacă comut 2w sau merge automată pe 4w.

Și nu cred că te lasă inima pe tine, pe mine nu, cu Octavia să intri unde o fac eu cu Dusterul pentru că are altă gardă ce face diferența clar.

Am bifat și parbrizul încălzit (despre care am auzit aici că nu e nicio combinație) dar l-am luat la insistența soției care spunea că dimineața, când e îngheț  să nu mai dea la racletă, zgâriindu-l.

Aș fi preferat încălzirea auxiliară, dar recunosc că nu mi-am permis-o.

Oameni diferiți, nevoi și păreri diferite.

Fiecare crede că ceva e bun, sau nu, văzut prin ochii lui, însă după cum am spus, cei care întrebă își fac idei, înțeleg opționalele și decid ce bifează sau nu.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, dercos said:

Matrix poate fi deranjant pe autostrada, din cauza separatoarelor de sens, insa doar pentru soferii de TIR care au cabina inalta, iar luminile cabinei nu sunt suficient de puternice pentru a dezactiva iluminarea matrix. Preponderent pe prima banda, pe banda a doua problema e mult mai putin pregnanta, intrucat aria de iluminare a farului drept este mult scazuta, iar farul stang este complet obturat de separatoarele de sens.

Edited 28 minutes ago by dercos

Fix invers, pentru ca in general, "parapetele" nu protejeaza nimic, fiind de 70 cm inaltime

image.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe unde merg eu exista separatoare de plastic inalte, nu doar acea bara metalica. Ca atare, amandoi avem dreptate, 😃

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu ala e A1. Candva, pe cand unii invatau sa conduca, parapetul ala simplu era fix in dreptul farurilor. 

"Inzaminuail" au tot aparaut straturi succesive de asfalt astfel incat acum mai protejeaza o laie. Sau doua. 

Si nu, atunci nu existau "matrixlede". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Gabriel*77 said:

Evident că diferența de 50 cp se simte la o mașină, oricare ar fi ea, dar dacă recitești postarea mea ai să înțelegi la ce m-am referit. 150 cp la o mașină NU este puțin și cu această putere poți aborda lejer orice rampă si poți accelera destul de bine în aliniament.

Cu versiunile sub 100 cp e mai delicat și deja acumulezi frustrări. Știu ce zic pentru că am experimentat. 

Că vrei tu mai mult de 150 cp, vorbim de cu totul altceva și cu siguranță înțeleg. 

Cât privește mersul pe autostradă, am văzut destul de mulți care având mașini puternice forțează și fac tot felul de manevre care în condiții de autostradă NU se fac și de aici și multele accidente provocate. 

De ce le fac?

Pentru că au mașini puternice și frustrări la fel de puternice care le arată la volan.

Nu împingi pe nimeni de la spate când ăla devansează alt auto doar pentru că tu ai 250 cp, sau mai mult, și nu înțelegi că trebuie să-i permiți terminarea manevrei.

Dar... ăsta e alt subiect ce ține de educație și conștiență. Nu fac referire la nimeni de aici, ci exprim o stare de fapt ce sunt sigur că ați remarcat-o cu toții. 

 

1 hour ago, Gabriel*77 said:

Legat de clima în trei zone, inițial am vrut-o și eu pe mașină. Recunosc că dă alt aer mașinii, și mă refer la eleganță, însă când mi s-a explicat că nu e nicio sfârâială, am renunțat.

Aș fi vrut scaunele spate încălzite (am un copil de 12 ani și la el m-am gândit cu aceste scaune încălzite), dar cum vin la pachet cu clima, nu le-am putut bifa și mă oftic și acum că nu le am pe mașină, dar fără climă. Poate că dacă nu eram oarecum condiționat de buget, le luam cu tot cu climă, dar repet, doar pentru scaunele încălzite. 

 

4×4? Conduc mașina de muncă, Duster 1.3 tce de 150 cp și se cunoaște o diferență (o mai bag prin coclauri cu noroi unde se descurcă bine) dar raportat la un condus normal, pe șosea sau autostradă, nu simt vreo diferență dacă comut 2w sau merge automată pe 4w.

Și nu cred că te lasă inima pe tine, pe mine nu, cu Octavia să intri unde o fac eu cu Dusterul pentru că are altă gardă ce face diferența clar.

 

Eu cred ca pui putin gresit problema.

In Europa, unde autostrazile sunt ca Farmaciile, sau Salile de Jocuri  de Noroc la noi, la fiecare colt de bloc, acolo da poti sa zici ca te descurci cu aprox 150cp pe autostrazi, ca orice masina cu puteri similare merge lejer in limitele legale ( sau pe acolo ).

Problema e ca stam in ROMANIA, unde autostrazile sunt ca trufele, greu de gasit, si majoritatea drumurile extraurbane le cam faci fara sa vrei de drumuri europene, nationale, sau in cel mai rau caz judetene.

Aici deja se simte nevoia de o idee mai multa putere, tocmai pentru a putea depasi mai in siguranta. Cu cat stai in depasire mai putin, cu atat te expui mai putin. Parerea mea, dar cine circula mai mult, intelgere despre ce vorbesc.

Frustrarile vin din alte motive, nu din cauza cailor putere. Educatie, Inconstienta, etc... Si din sutele de mii de km petrecuti pe sosele, aia cu masini mai putin puternice sunt cei mai frustrati deobicei, mai ales aia cu Loganuri, Dube, etc.

 

Legat de clima, cred ca s-a explicat deja de catre multi colegi ca e utila, si folositoare si diferenta de temperatura de simte, chiar daca e mica de 2-3 grade, ofera un comfort sporit pasagerilor din spate. E pacat ca nu ai pus-o, chiar si impreuna cu scaunele incalzite spate, pe care le doreai. De curiozitate, cat ar fi fost costul suplimentare pentru ambele optionale?

 

4x4... impresia gresita ca toti cu 4x4 fac offroad si baga masinile prin hartoape... 4x4 iti ofera o siguranta sportia in ORICE conditii de trafic, sa nu mai vorbim de carosabil, ud, sau cu ceva zapada. Nici eu nu as mai lua masina fara 4x4, utilitatea e mai mult decat benefica si evidenta. In plus, nu e 4x4 permanent, in conditii normale e doar tractiune fata, ca orice alta masina, deci mitul ca ia X litri in plus e apus. Sistemele au evoluat destul de mult in ultima vreme in acest sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema in Ro sunt lipsa de fapt de respectare a limitelor de viteza vs vest, chiar si pe autostrazile pe care le avem. Am avut 122, 150 si acum 310cp. Cu toate am mers la fel..faptul ca poti face o depasire mai rapid nu inseamna ca trebuie sa si faci acea depasire. In momentul in care niste cp in plus te scot dintr-o situatie, inseamna ca nu a fost safe, ci ca te-au scos dintr-o situatie periculoasa in care te-ai pus singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat costa un parbriz incalzit sau un far Matrix LED si  la cate pietre sunt pe drumuri, zIc sa plecati cu masina de la dealer avand CASCO deja facut.

Si musai sa bifati clauza pentru elemente vitrate, nu toti asiguratorii o au in standard, Groupama nu o are, de exemplu.

Impresia mea e ca, din dorinta de a le face sa arate cat mai bine, sa fie cat mai performante (in cazul farurilor), s-au facut compromisuri mari la rezistenta, in mai putin de 4 ani au facut poc 4 faruri si 2 parbrize.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego daca ai mers la fel cu toate, de ce ai trecut la 300+cp? :) e retorica, nu trebuie sa raspunzi.

Eu privesc lucrurile un pic diferit, avand in vedere ca circul mult. Daca ai 300cp sub capota, nu e neaparat necesar sa-i si folosesti pe toti, tot timpul, dar e bine sa-i ai, cand ai nevoie sa ii poti folosi. Depinde la ce folosim masina, si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, acidone77 said:

4x4... impresia gresita ca toti cu 4x4 fac offroad si baga masinile prin hartoape... 4x4 iti ofera o siguranta sportia in ORICE conditii de trafic, sa nu mai vorbim de carosabil, ud, sau cu ceva zapada. Nici eu nu as mai lua masina fara 4x4, utilitatea e mai mult decat benefica si evidenta. In plus, nu e 4x4 permanent, in conditii normale e doar tractiune fata, ca orice alta masina, deci mitul ca ia X litri in plus e apus. Sistemele au evoluat destul de mult in ultima vreme in acest sens.

 

Cum era faza aia: orice Haldex e un AWD si orice AWD e un 4x4. Reciproca nu e valabila :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi o fi retorica, ma hazardez in a raspunde ca poate mai sunt curiosi. Nu am luat pt ca am simtit lipsa, insa ofera alte reprize, alta dinamica si e ultimul tren de benzina inainte de electrice. Reprize care inseamna si limite legale, nu doar 160-200 si e tot ce vine la pachet, fara o transmisie corecta nu face mare lucru plus integrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, zidanne said:

@Luciosu ala e A1. Candva, pe cand unii invatau sa conduca, parapetul ala simplu era fix in dreptul farurilor. 

"Inzaminuail" au tot aparaut straturi succesive de asfalt astfel incat acum mai protejeaza o laie. Sau doua. 

Si nu, atunci nu existau "matrixlede". 

Ala e A3, Bucuresti - Ploiesti :)) Nu conteaza ca parapetele este la nivelul farurilor, la matrix sau led adaptiv, deoarece nu mai decupeaza tir-ul din sens opus, sistemul nedetectand lumina farurilor acestora.

revenind, nu te sfatuiesc sa te uiti la alta masina, brand etc, dar, personal, 50k eur pentru o Octavia, eu nu as da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego Vizavi de caii putere în depășiri, sunt mulți care pun problema foarte greșit, exact cum afirmi și tu.

Această manevră este cea mai periculoasă și generează cele mai multe tragedii și ea se execută DOAR CÂND AI TIMPUL NECESAR să o faci în siguranță, nicidecum la risc, că poate mașina. 

Pe acest principiu se bazează foarte mulți șoferi, sunt mereu "chitiți" să facă asta și de aici și valul de tragedii relatat de televiziuni pentru că fac depășiri haotic, fără cap, doar din considerentul că mașina "zboară" de sub ei și nu mai apreciază corect. Se bagă în depășire oricând, de multe ori izbindu-se se cel din față sau ieșind în decor. 

Pe autostradă 8 din 10 șoferi NU semnalizează schimbarea benzii de circulație, 7 din 10 nu respectă limita de viteză și 5 din 10 presează aiurea pe cel din față, fără a-i permite să-și termine amărâta de manevră de devansare. Pe unii nu îi ajută mașina. Au 100 sau sub 100 cp, sau le e frică să alerge.

Ca atare, dacă pentru asta vrei mașină puternică... ești victima propriei tale conduite.

La fel și principiul "nu avem șosele, motiv pentru care nu trebuie să mai respectăm nimic pentru că trebuie să ajungem de la București la Oradea în două ore".

Nu vreau să îmi imaginez dacă am avea porțiuni de autostradă fără limită de viteză. Oare câte frustrări ar fi "descătușate" acolo și câte "liniuțe" ar exista? Nici nu vreau să mă gândesc.

Pe șosele proaste nu poți compensa cu viteze mari.

Rezultatul acestui mod de gândire se vede zilnic, la fel, în zecile de accidente în toată țara. 

Din păcate, noi românii, mai avem mult de umblat la conduită și moralitate. Tocmai din acest motiv nu evoluăm ca societate. 

Dar... nu mai e cazul să dezvoltăm. 

 

@acidone77de 4x4 am spus că nu simt diferența pe asfalt, în condiții normale de rulare. Sunt convins că mașina în mare parte funcționează 4×2 și intră toate roțile în anumite situații, dar acele situații, în afara drumului accidentat, nu le simt.

Eu unul sunt pragmatic și în 27 de ani de condus am înțeles cum stă treaba cu șoferia și mașinile, și situațiile pe care mi le enumeri tu mi s-au întâmplat de prea puține ori încât să le consider importante.

Dacă ești atent și circuli normal, si 4×4 și 500 cp sunt degeaba.

În altă ordine de iei, da, e nevoie de ele.

Este strict părerea mea și mă rezum strict la experiența mea de șofer.

 

Clima pe trei zone fără scaune încălzite cred că ridica prețul cu vreo 250 €.

Nu e mult, dar am preferat să-i dau pe altceva, respectiv pe parbrizul încălzit, la cererea expresă a nevesti-mi. 

Dacă altora le e utilă nu înseamnă că îmi e și mie (deși reafirm că am vrut-o pe mașină doar că avea "beculețe" în spate), și nu trebuie să facă cum am făcut eu.

Am mai spus-o și o repet, că și bugetul m-a condiționat să fac anumite alegeri mai mult decât pragmatice în detrimetul a ceea ce mi-aș mai fi dorit.

Dar... pot trăi și fără acele lucruri.

Nu vreau să mă contrazic sau să mă contrez cu nimeni (dacă asta s-a înțeles îmi cer scuze), ci mă raportez la cum vad eu lucrările vizavi de mașini și implicit rostul lor în viața noastră. 

 

@acidone77eu nu am văzut Logan să dea flash-uri unui Seria 5, spre exemplu, pe autostradă, dar invers de multe ori.

Adevărat că pe unii îi uită Dumnezeu pe banda 2, dar asta nu înseamnă că trebuie să-i punem, sau să ne punem noi înșine în pericol, din orgoliu sau din dorința de a le "arată lor".

Cam asta e filozofia după care îmi guvernez existența. 

Dacă fac bine sau este alegerea mea, dar în 27 de ani se șoferie, ultimii 15 intensi pentru că așa îmi câștig existența, nu am avut decât o tamponare, și nu din vina mea, și două amenzi de circulație. 

În opinia mea înseamnă ceva.

 

Nu sunt șofer profesionist, deci nu sunt plătit ca șofer, însă ce fac eu implică mult deplasările în București, pe toate intervalele orare, zonele limitrofe lui și județele proxime, și natura acestui job implică condus dinamic și în condiții de stres ridicat.

Deci, cu mașina personală nu îmi mai trebuie "adrenalină".

 

Sper că am lămurit ce era de lămurit și depășim momentul.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduc masini de 400CP 4x4, 450CP Rwd si 500CP Rwd (toate stock), dar cel mai mult Golful de 150CP Fwd, care e pe platforma comuna cu Octavia. Cea 4x4 are, de departe, cea mai slaba tinuta de drum. E mai inalta, mult mai grea si, desi are suspensie pneumatica si nu se inclina pe viraje, e mai lenta si clar nu am curajul sa pierd aderenta cu ea, pentru ca e imposibil de redresat. Golful e mult mai bun pe drumuri virajate (are suspensie sport) si la schimbari de directie, iar cele Rwd sunt din cu totul alta dimensiune. Ce vreau sa spun cu asta? Ca nu conteaza ca x are masina awd sau 4x4 sau ca are 500CP, cand noi vorbim de o banala Octavie cu cel mult un motor de doi litri. Se poate trai fara stress fara 4x4 si se poate trece de la 500CP la o compacta de 150CP, fara sa ai sentimentul ca ai retrogradat la un tractor sau alt utilaj. Se poate trai chiar si cu o cutie manuala.

Ah, ce uitasem este ca la Octavia sa selecteze neaparat suspensia sport, altfel masina e prea moale, din cauza faptului ca platforma ei este foarte lunga, relativ ingusta si cu suspensii orientate catre confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Gabriel*77 said:

@The_Ego Vizavi de caii putere în depășiri, sunt mulți care pun problema foarte greșit, exact cum afirmi și tu.

Această manevră este cea mai periculoasă și generează cele mai multe tragedii și ea se execută DOAR CÂND AI TIMPUL NECESAR să o faci în siguranță, nicidecum la risc, că poate mașina. 

Pe acest principiu se bazează foarte mulți șoferi, sunt mereu "chitiți" să facă asta și de aici și valul de tragedii relatat de televiziuni pentru că fac depășiri haotic, fără cap, doar din considerentul că mașina "zboară" de sub ei și nu mai apreciază corect. Se bagă în depășire oricând, de multe ori izbindu-se se cel din față sau ieșind în decor. 

Pe autostradă 8 din 10 șoferi NU semnalizează schimbarea benzii de circulație, 7 din 10 nu respectă limita de viteză și 5 din 10 presează aiurea pe cel din față, fără a-i permite să-și termine amărâta de manevră de devansare. Pe unii nu îi ajută mașina. Au 100 sau sub 100 cp, sau le e frică să alerge.

Ca atare, dacă pentru asta vrei mașină puternică... ești victima propriei tale conduite.

La fel și principiul "nu avem șosele, motiv pentru care nu trebuie să mai respectăm nimic pentru că trebuie să ajungem de la București la Oradea în două ore".

Nu vreau să îmi imaginez dacă am avea porțiuni de autostradă fără limită de viteză. Oare câte frustrări ar fi "descătușate" acolo și câte "liniuțe" ar exista? Nici nu vreau să mă gândesc.

Pe șosele proaste nu poți compensa cu viteze mari.

Rezultatul acestui mod de gândire se vede zilnic, la fel, în zecile de accidente în toată țara. 

Din păcate, noi românii, mai avem mult de umblat la conduită și moralitate. Tocmai din acest motiv nu evoluăm ca societate. 

Dar... nu mai e cazul să dezvoltăm. 

Problema e pusa un pic gresit, pentru ca marea majoritate a masinilor in parcul auto din RO sunt vechi, peste 10/15 ani, putere medie in jur de 100cp, si majoritatea nu au ce cauta pe sosele ( soferi ma refer ) pentru ca n-au nici cea mai mica inclinatie pentru soferie, desi au bucata de carton denumita permis, si totodata depasirile inconstiente se fac in treptele superioare de viteza, tarandu-se pe langa un camion de ex... am suficienta experienta si am vazut muuulte la viata mea, incat sa stiu ca e mai bine sa termini o depasire mai repede si in siguranta, decat sa te chinui. Dar pana la urma, fiecare cum ii place.

Deci nu masina e de vina, ca are 150cp sau 300cp, ci SOFERUL care nu are educatia rutiera necesara, sau are doza maxima de inconstienta.

Nu e corect sa catalogam masina, raportata la soferi, ca pana la urma accidentele sunt facute de SOFERI, nu de MASINI.

 

@dercos

"Octavia. Cea 4x4 are, de departe, cea mai slaba tinuta de drum. E mai inalta, mult mai grea si, desi are suspensie pneumatica si nu se inclina pe viraje, e mai lenta si clar nu am curajul sa pierd aderenta cu ea, pentru ca e imposibil de redresat"

- Care Octavia are suspensie pneumatica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mai rog o data sa ramanem ontopic.. nu conteaza cum merg alte masini, cat costa, ce dotari au, ce soferi sunt sau nu sunt pe drumurile patriei. Aici e vorba doar de Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4. S-a depasit demult limita de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!