Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

...acuma exagerezi si tu (ca e doar imbunatatita estetic si cu 30% mai scumpa). Are in plus o gramada de sisteme de siguranta si electronica; daca nu le vezi, dar le simti tot rezulta o imbunatatire semnificativa.

 

Oricum Skoda are o marja de vreo 10% per masina (cred ca VW e la vreo 5%, deci Skoda e "boboc"), dar la 30k euro inseamna un profit de 3000 euro. Nu e rau, dar nici nu e spectaculos 😄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Xman_ghio said:

 

Oricum Skoda are o marja de vreo 10% per masina 😄

Ce sursa are informația asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Xman_ghio Probabil să exagerez, deși am dubii. Ce are în plus O4 față de O3 ca sisteme active și pasive de siguranță? Întrebarea nu e nici retorică, nici adresată pentru a face mișto. Chiar nu știu ce are în plus O4.

 

În 2016 am dat 18.800 € pe un Style cu bixenon. Acum am plătit aproape 30.000 pe un Ambition. Adevărat că am mai completat și eu lista de opționale, dar... totuși.

Un Style acum, cu Matrix, cu vopsea specială (cum o denumesc ei), și câteva optionale în plus față de stock, în funcție de gustul fiecăruia, sare lejer de 34.000. Ori... 

 

@Cristi_VȘtiu. Îmi aduc aminte că mi-ai spus asta despre scaunele față la vremea respectivă. Nici eu nu le-am găsit pe configurator. Dealerul mi-a spus același lucru și anume că au. Nici parbrizul încălzit nu era in configurator (la dealer l-am bifat) și nici oglinda retrivizoare stângă nu o puteam configura cu efect antiorbire, ca o completare la cea interioară care are și ea efectul antiorbire, însă la dealer s-a putut.

 

Prin natura meseriei conduc zilnic și oarecum dinamic. Ca atare m-am obișnuit să țin ambele mâini pe volan ( clasicul 9 și 3) și pentru a avea control maxim asupra mașinii în situații limită nu iau mâna de pe el decât când schimb viteza. La drum lung se simte în zona cervicală (posibil defect profesional), dar probabil să nu îl fi setat optim deși eu așa am crezut. Nu e exclus să nu fie vină scaunului, ci a modului de conducere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceleasi dureri din momentul in care am inceput sa conduc O4.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine e din cauza motorizarii 😃!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

   Stie cineva daca si cand se introduce sistemul de mai jos pe noile modele Skoda? (Octavia in special)
Va fi obligatoriu pentru orice masina noua inmatriculata din iulie 2024 sau pe orice model nou intrat in piata incepand cu iulie 2022

https://www.autoweek.com/news/industry-news/a40543584/anti-speeding-tech-mandatory-in-european-union/

 

Ma astept ca noul Superb sa aiba asta (scz de off topic pe Octavia sub forum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 din toamna  lui 2017 la toate benzinarele din grupul VAG s-a introdus GPF. Nu e o problema, dar era mai simplu fara.

 

Dar deh... UE vrea sa o ardem eco 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAg a introdus la benzinare regenerare automata la fiecare 2000 km , indiferent daca sunt intrunite sau nu conditiile de regenerare pasiva. 

Si a marit presiunea in anvelope ca sa reduca pierderile prin frecare la nivelul anvelopelor.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/2/2023 at 7:21 PM, akon said:

Ce sursa are informația asta?

Asta, cum ca Skoda lucreaza cu marja de 10% este veche si a fost valabila multi ani. Chiar intr-un articol de saptamana trecuta al site-ului Autolatest se mentioneza clar ca Skoda lucreaza cu marja de 10%. Doar ca au sarit cititorii si au inceput sa posteze ca nu mai este adevarat, un angajat de la Brady trade chiar a mentionat ca acum marja pleaca de la 15% ptr dealerii juniori si este mai mare ptr cei avansati. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cred si eu, ca marjele sunt peste 10%. Alti producatori nu produc in europa masinile, au cam tot aceiasi furnizori de piese si reusesc sa aiba preturi cu 10-20% mai mici, avand inclusiv marja de profit acceptabila pentru ei si dealeri.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut discount total 18% din pretul de lista, crezi ca mi-au vandut in pierdere ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon amator... unii au avut 25% la masina pe comanda ;))

 

PS nu aveai un 1.0TSI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Țineți cont că la o Octavia de 26.000 €, Ambition,  5.000 € este doar TVA-ul.

Costul de producție este mult mai mic.

Oare o depăși 15.000 € costul de producție al unui Style standard?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde daca incluzi sau nu tichetul REMAT in reducere. In mod normal acesta nu este o reducere ptr ca dealerul incaseza banii din fondul Ministerului Mediului. Reducere ar fi doar cat lasa dealerul de la el, cumulat cu reducerea oferita de importator (daca exista o astfel de reducere).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Gabriel*77 said:

Țineți cont că la o Octavia de 26.000 €, Ambition,  5.000 € este doar TVA-ul.

Costul de producție este mult mai mic.

Oare o depăși 15.000 € costul de producție al unui Style standard?

 

Doar ca TVA-ul nu e adaugat la final doar peste costul de productie ci face parte din fiecare particica a procesului de productie = a componetelor , a cheltuielilor de productie , etc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog sa pastram discutia pe tema

 

discounturi si alte sume se discuta in privat intrucat difera de la caz la caz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

Revin, după o lună și ceva de utilizare, cu o impresie despre culoarea Orange Phoenix din gama Skoda în condițiile în care cineva este sau va fi interesat să o achiziționeze.

 

Este o culoare foare pretențioasă pe care se vede orice urmă de praf sau murdărie.

 

Dacă nu ai timp să o ții mereu curată sau să o speli periodic, nu te sfătuiesc să aleagi acestă culoare. Iese în evidență doar curată. 

 

A nu se înțelege că îmi pare rău că am ales-o, din contră (îi fac mentenanța vizavi de spălare în timp util), însă impresia este, după cum am spus, pentru cei care într-un viitor, apropiat sau nu, vor căuta recenzii despre ea.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atașez și câteva fotografii pentru a completa informația cu privire la culoarea menționată anterior. 

Așa se vede Orange Phoenix când e soare, și maroniu când acesta lipsește. 

Repet! Dacă va fi cineva interesat de culoarea asta pe Octavia, să găsească informații despre ea aici.

 

Screenshot_20231024_185628_Gallery.jpg

Screenshot_20231024_185632_Gallery.jpg

Screenshot_20231024_185636_Gallery.jpg

Screenshot_20231024_185914_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumoasa culoare, chiar deosebita fata de ce este in general pe strazi. 
Ar merita si masina un topic de prezentare adecvat 😃

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intenția mea nu este să prezint mașina. Risc să fiu considerat subiectiv și nu asta vreau. Este o Octavia Ambition configurată după nevoile și bugetul meu.

Culoarea este un considerent subiectiv 100%.

 

Expunerea este strict pentru a aduce informații despre culoare eventualilor doritori, dacă vor exista, așa cum și eu la rândul meu am cerut informații și cu greu am găsit.

 

Eu am ales culoarea în orb, comparată cu cea de pe alte modele, pentru că Octavia culoarea asta nu mai văzusem, nici acum nu am văzut, excepție făcând a mea, iar în configurator este mai mult galben, ceea ce denaturează. 

 

Fiind forum dedicat modelului, consider că informațiile astea vor fi utile cuiva.

 

Dacă greșesc, moderatorii pot face ce consideră ei de cuviință. 

 

PS! Am comandat jante de aliaj pe 16", Velorum, negre, cu anvelope de iarnă. (Alte modele erau destul de scumpe.)

Aștept să intru în posesia lor și după ce vor fi montate pe mașină voi atașa câteva fotografii și în respectiva combinație.

 

Modificat de Gabriel*77
Revizuire text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal nu stiu daca sa fac trecerea de pe Ford Focus de care sunt f multumit(exceptand garda la sol care e f mica), pe aceasta Octavia 1.5 mild hybrid cu pachet drumuri grele...Ce am configurat eu se duce in 39k pret lista, si la cat de chitrosi sunt dealerii din acest grup minunat, nu cred ca o sa scot vreodata sub 33k... 

configurator skoda octavia

Modificat de robi10101298
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Tu știi la ce folosești mașina și în ce condiții. Diferența între ele, la volum, e vizibilă. Skoda este mai spațioasă și are un portbagaj mare.

De regulă o achiziționează cei care o vor pentru familie și pentru a putea merge în vacanță cu mai multe bagaje.

Trecerea de pe o marcă pe alta este simțită destul de mult pentru că fiecare are caracteristicile ei.

Nu e "futuristă" că Focusul, ci ceva mai "clasică" făcându-i pe unii să considere că e mașină "de bătrâni", ceea ce e total eronat.

 

M-am uitat pe configurarea ta și am văzut că ai bifat oglinzile pliabile electric și prețul a crescut cu, parcă, 400 €?

La varianta Style opțiunea asta este standard, adică nu trebuie să o bifezi tu contracost. Ca atare scazi cei 400 € din preț. Posibil să mai fie și altele și, cum spuneam, ridică prețul și te descurajează să te gândești să o cumperi.

 

Headup display-ul eu unul cred că îl cumperi degeaba. E spectaculos, dar nu știu cât de mult te ajută. Cifrele de pe bord care îți arată viteza sunt destul de mari iar Virtual Cockpit-ul e luminat suficient încât să vezi foarte bine ceea ce afișează fără a avea nevoie de opțiunea sus-amintită.

 

Mergi la un dealer și vorbește acolo. Vei vedea că diferă discuția cu el față de ceea ce faci tu in configurator. 

 

La prețul rezultat cu siguranță va fi o reducere de cel puțin 2000 €.

Mă refer la reducerea de dealer, care poate fi 1000 €, sau mai mult, iar la asta adaugi rabla care și ea este tot așa. 

Din ce au prezentat colegii de forum pe aici vizavi de O4 cu PDG am înțeles că ar fi mai înaltă cu 1.5 cm.

Pentru unii e bine, pentru alții e mult și consideră că o berlină nu arată bine înălțată, dar... e o chestiune de gusturi, subiectivă, iar tu alegi ce îți place.

 

Cântărește și opțiunile care îți sunt neapărat necesare pentru a nu te plictisi de ele repede ca apoi să-ți pară rău de banii dați cumpărându-le.

 

Nu te lasă descurajat nici de termenul de livrare dacă îți va zice că e mare. Nu va fi așa. 

În cazul meu termenul a fost de un an, dar mașina a sosit la Curtici la fix 3 luni jumate de la comandă  

Deci...

 

Succes în alegerea pe care vrei să o faci!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua,
Vin si eu cu o intrebare: Pe Octavia 4 exista optiunea "functia de asistenta la urcare" (acea miscare inapoi a scaunului soferului pentru facilitarea coborarii, la intreruperea contactului si revenirea in pozitia memorata, la punerea acestuia)?
Mentionez ca am modelul Style cu scaune fata cu reglaj electric si functie de memorie, dar n-am gasit in infotaintment rubrica "Scaune"  la sectiunea CAR - Setari - Interior, pentru a activa optiunea, asa cum prevede manualul.
Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Eugen Stanculescu
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!