Jump to content

Probleme directie Golf 7


MariusDo

Recommended Posts

Salutare

Am un G7 1.6 tdi 2014 84.000 km si a inceput sa apara un zgomot dubios, este vorba de un bolborosit cand virezi de volan in parcare, in timpul mersului este foarte putin sesizabila.

Ati mai patit? Nu am vazut nici un vas pentru lichid servo deci banuiesc ca ar fi electrica

Link to post
Share on other sites

In primul rand nu cred ca o directie electrica poate sa dea sunet de bolborosit, dar daca cumva e ceea ce cred eu, sunt rulmentii de sarcina sau cum se numesc, sus la oala telescopului.

Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, m-am gandit la ei, te referi la rulmentii din flansa amortizorului, nu?

Link to post
Share on other sites

Da. Sa ne spui daca s-a rezolvat cu inlocuirea lor.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Buna seara, am o problema cu golful 7 variant pe care il detin: imediat cum pornesc motorul cand misc volanul prima data se aude un clanc dupa care totul este in regula, daca merg mai mult timp cu masina daca iau rapid stanga dreapta de volan pe loc aud clanc-clanc.Ciudat este ca nu face mereu asa.Eu m-am gandit la caseta de directie desi mi se pare cam devreme la 100 de mii de km.( pe 28 am programare la service)  Voi ce parere aveti? Multumesc 

Link to post
Share on other sites

Posibile alte cauze: flansa amortizor, tampon (desi aici cred ca ar scartai mai mult..), tren rulare (surub slabit, bucsa..). Trebuie facute verificari suplimentare. Pana acum, in cazul meu, PBN-ul mi le-a diagnosticat corect cand a fost cazul.

Link to post
Share on other sites

Buna ziua, am fost astazi la un service iar dupa cateva teste verdictul a fost unul dur: caseta de directie trebuie schimbata. Pret piesa originala (ca altfel nu a gasit) 7200 lei fara manopera.Luni merg la alt service pentru o alta parere M-am tot uitat pe net ce variante as avea, am vazut ca se pot reconditiona sau sa iau alta sh? Ce parere aveti?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

7200lei o caseta de directie la un golf 7 1.6tdi ? Nici la audi nu e asa scumpa... ?

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Salut,

Ma confrunt cu posibila problema la directie / suspensie fata la golful meu 7 facelift, 2018, 1.0 tsi. Imi sta volanul stramb cand merg pe drumuri drepte,in bucuresti, de exemplu, pe bulevardele mari. Am facut deja de 2  ori geometria rotilor si acum iar aparut problema in mai putin de 6 luni. Nu am dat in gropi uriase sau sa merg cu viteza prin gropi. Mai are cineva problema asta? Stie cineva despre un posibil defect de fabricatie la vreun element de suspensie?

Link to post
Share on other sites

Incearca sa faci o echilibrare la un service de roti mai dotat, unul care sa aiba asa ceva sau asemanator in dotare :

https://www.hunter.com/wheel-balancers/road-force-elite

Poate ai ceva la anvelope. Daca ai facut deja 2 reglaje si nu ai elemente strambe incearca si asta. Costa ceva in schimb, vreo 60-70 de lei pe roata din ce imi amintesc.

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, sergiu_88 a scris:

Imi sta volanul stramb cand merg pe drumuri drepte,in bucuresti, de exemplu, pe bulevardele mari.

Drumurile au un grad de inclinatie pentru scurgerea apei, iar unele bulevarde din bucuresti le vezi cu ochiul liber cat sunt de inclinate spre trotuar. S-ar putea ca masina sa nu aiba nimic si sa traga dreapta datorita drumului.

Link to post
Share on other sites

Partea ciudata e ca volanul sta un pic spre dreapta ca si cum masina ar trage stanga. Deci nu e de la inclinatie. Stiu despere ce inclinatie vorbesti. Ideea e ca la geometrie mi-au gasit unghiurile stricate de 2 ori.

Au reglat ceva pe la bucse, la suspensie din ce am intelea, la ultima geometrie. Nu am probleme la anvelope, nu trepideaza nimic, le -am si verificat inainte de montaj.

Edited by sergiu_88
Word typo
Link to post
Share on other sites

Pune fisele de geometrie sa le vedem si noi. Aparatul ala verifica uzura anveopelor in sensul ca iti spune daca sunt conice, daca sunt uzate pe interior sau exterior si iti sugereaza unde ar trebui montate pe masina ca sa mearga drept.

Link to post
Share on other sites

In ultima fisa nu ai probleme deloc. Sunt diferente prea mici intre specificat si masurat ( cadere dreapta spate), diferente ce pot fi puse in seama aparatului de masurat - decalibrari .

Cea mai ieftina varianta e sa inversezi anvelopele de pe spate cu cele de pe fata si sa vezi ce se intampla.

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 5 ore, sergiu_88 a scris:

Partea ciudata e ca volanul sta un pic spre dreapta ca si cum masina ar trage stanga...

La caseta de directie electrica geometria se face la dealer cu interfata VAS, se stabileste prima data punctul de 0 in calculatorul directiei (volan drept, pentru mers inainte) si apoi se face geometria.

Poti sa mergi si la service-uri de cartier daca ai tu VCDS si inveti tu calculatorul care este punctul de 0.

Edited by Dolfin
Link to post
Share on other sites

Este in ELSA.

Ideea este asa, pe ultimele grade/minute volanul este adus la 0 de motorul din caseta de directie ori asta inseamna ca pentru o geometrie corecta se aseaza volanul pentru mers inainte, se invata computerul directiei ca aceea este pozitia de 0 si apoi dupa aceea se face convergenta, plecand de la pozitia de 0 a volanului.

Daca calculatorul stie ca pozitia de 0 este la cateva secunde la stg sau dr. atunci pe drum drept va trage volanul spre punctul de 0, masina deviaza de la traiectorie si voi credeti ca este o problema la directie sau la cauciucuri, dar nu este asa.

Daca masina merge drept dar volanul este stramb, inseamna ca acesta a fost scos si cand s-a re-montat nu s-a pozitionat exact la fel, sau, ca acolo stie calculatorul ca este pozitia de 0 si geometria s-a facut raportat la aceasta pozitie (pentru ca probabil se tot plangea clientul ca masina trage iar cei la service-ul de cartier nu au interfata si nici nu stiu sa corecteze acest lucru in calculator).

Link to post
Share on other sites

Dupa N' incercari de verificat si refacut geometria care tot da batai de cap ce trebuie sa faci:

- verifici presiunea din anvelope

- muti anvelopele fata cu spate in diagonala

- verifici caseta de directie sa fie stransa in locasul ei si totodata jocul din capetele de bara si bielete directie

- pivotii sa nu prezinte joc si burdufe sparte

- bucse brate sa nu fie rupte sau uzate

- amortizoare ''plangatoare'' (schimbi tot +flanse si rulmenti st. si dr.)

- spira arc rupt/lipsa (masina sta putin aplecata pe respectiva parte)

- verificare greutati sasiu (depinde de model)... in multe cazuri la ''dauna totala'' prin reparatii dubioase se inlatura greutatile din structura si dezechilibreaza ansamblul.

- cadrul motor sa nu prezinte lovituri/crapaturi (direct cimitir)

 

Si totusi daca tot trage stanga sau dreapta dupa toate incercarile mai ramane de facut:

- scoti borna la baterie, desfaci cu grija airbagul volan si te uiti la surubul de strangere volan daca sa ''umblat'', daca totul este ok cu praful original pui totul la loc.

- desfaci cu grija aparatoarea de plastic de sub parbriz unde este ansamblul stergator, ridici de la nivelul solului masina pe elevator cat rotile sa nu atinga asfaltul, invarti rotile stanga si dreapta sa nu fie una din ele infranate atat fata cat si spate.

- desurubezi cele 3 suruburi care tin stranse flansele amortizor (nu de tot, doar cat sa desprinda flansa de caroserie), cobori incet masina de pe elevator ca rotile sa faca contact cu asfaltul (volanul sa fie drept), cu o surubelnita se misca circular usor varful amortizorului si se centreaza pe locasul respectiv (Vw a gandit o toleranta de ~1mm joc de lucru care trebuie redus la 0) se strang bine cele 3 suruburi ( varful amortizorului trebuie sa fie perfect centrat)... hmm, eu am avut certuri serioase cu 3 service-uri inclusiv cu reprezentanta care nu stie ca trebuie desfacute flansele pentru reglarea directie... amatori. (da la golf 7 este valabil!)

 

Link to post
Share on other sites

Aia cu desfacut suruburile de flanse este de domeniul service-urilor de cartier, sau mai rau, a celor care repara pe bordura masinile (sunt masini la care acesta procedura este totusi documentata).

Asta este un trick care se mai face (dar nu este documentat de nici un fel in ELSA pentru G7 si nici acceptat in service-urile serioase) pentru reglare unghi de fuga, dar unghiul de fuga se strica de regula din cauza gropilor si a amortizorului, deci ce faceti voi este un paleativ pana se face reparatia corespunzatoare.

Edited by Dolfin
Link to post
Share on other sites

@Dolfin : deci inainte de a merge pt geometrie undeva, ar trebui sa refac pozitia de 0 a volanului cu VCDS. Ma poti ajuta cu aceasta procedura? As vrea sa fac lucrurile cat mai bine si sa ramana si pt cititorii urmatori aceasta procedura. Poate ajuta. 

Link to post
Share on other sites

Practic ar trebui ca service-ul sa stie sa faca o calibrare a G85, adica stabilirea punctului de 0, cu VCDS sau cu VAS-ul.

Poate fi de succes abordarea ta, de a fixa punctul de 0 undeva la cineva care are VCDS si apoi geometria la un service de cartier.

Cine are VCDS trebuie sa stie sa faca calibrarea G85.

Masina trebuie sa stea pe ceva plan, cauciucurile umflate identic, asta ca sa nu gresesti vizual cand pui volanul perfect drept si-l blochezi cu un V.A.G 1869/2 (blocator de volan si pedala).

 

Oricum, atata discutie si bani pierduti pentru ceva care daca se facea la un dealer ar fi trebuit sa fie fara probleme.

Edited by Dolfin
Link to post
Share on other sites

Trebuie să vezi dacă cumva în elsa este trecut ca și plinul să fie făcut pentru mașină. Este un lucru bun de verificat.

Link to post
Share on other sites

Da, dar astea sunt preconditii la masurare si reglare geometrie, trebuie sa stie aia de la service, rezervor 2/3, se masoara distanta de la anvelopa la aripa la toate rotile, etc, etc.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept