Jump to content

Probleme motor CDAA (missfire cu bobine bune)


Recommended Posts

EEXCALADE
On 2/4/2020 at 8:14 PM, C o s m i n said:

Nu-mi vine sa cred ce motoare de jucarie... fara cuzineti. Axele se invart direct in chiulasa, stranse cu capacul chiulasei.

2.0 TDI CR sunt la fel ,fara cuzineti.

De ce sa schimbi cuzinetii cand poti inlocui toata chiulasa ??

21CCBCA5-1975-4B44-99A5-77F5BA83FA4D.jpeg

Edited by EEXCALADE
Link to post
Share on other sites
  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    22

  • Aerofan

    8

  • EEXCALADE

    6

  • adrian001

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cand ai un 1L de ulei consumat la 1000 km e clar ca ai problema mare si trebuie identificata cauza, nu e motor in 2 timpi. Faptul ca VW scrie 1 L/1000 km in manualul de utilizare e doar o alta mizerie

Pistoanele model nou necesita si set biele noi 

Ca si cuiozitate, cati bani s-au cheltuit pana acum pentu a aduce motoul in starea curenta ? 

Posted Images

  • Administrator

Inseamna ca trebuie sa ma bucur ca am dat masina (Skoda 1.8 CDAA), desi nu am simtit nici o problema in cei 100 000 de km de condus. Sunt efectiv socat. Bun, inca n-am scapat ca banui ca aceeasi metoda e si la asta noua. Sunt curios daca o sa am probleme (1.4 CZDA). Hmmm. Pe urmatoarea masina o construiesc singur :biggrin:

Link to post
Share on other sites
C o s m i n
On 2/9/2020 at 3:08 PM, EEXCALADE said:

Pistoanele model nou necesita si set biele noi 

Nota 10!

Dupa ce primul set de pistoane a venit cu bolturi groase, s-a comandat un set de la alt producator pentru a pastra actualele biele. Au venit fix cu acelasi tip de bolt.

Asadar, se vor schimba si bielele. Noile bolturi precis vor asigura o sustinere mai buna.

Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Eu as mai masura odata blocul ca sa fiu sigur .

Este un micrometru special  cu care se masoara interioarele cilindrice

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Motorul a pornit, dar deocamdata doar in 3.

Ca sa invarta si mai mult cutitul in rana... injectorul 3 e blocat pe deschis. Curge benzina prin el non stop. In cateva minute a facut balta in spatele esapamentului + mult fum alb. Acum se explica de unde fumul ce a precedat ultima oprire, cand a venit masina si eroarea de presiune in rampa de injectie.

Am comandat altul si maine se va inlocui.

Sa vedem ce surprize ne mai asteapta...

20200303_182135.jpg

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Noul injector a facut minuni. Dar distractia continua.

Acum injectorul 4 da rateuri in mers constant pana ajunge la temperatura de regim. Asa ca le schimbam pe toate. Sa speram ca alte probleme nu mai apar. 

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Senzor pozitie clapete admisie nou (original) versus cel defect, gasit pe motor:

IMG-20200311-WA0001.jpg

IMG-20200311-WA0000.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ce Kit de distributie ai folosit? De la ce firma? Eu am luat de la Hepu si imi zice mecanicul acum ca nu ar fi bun lantul si ca daca nu reuseste sa scape de cod, il pune pe cel vechi inapoi... am codul asta:

Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [237] Incorrect Correlation - MIL ON

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Tot Hepu am pus, ca doar asta avea si pinionul dublu intermediar. OEM era fara acel pinion.

Eu n-am avut problema asta, mecanicul chiar l-a laudat ca arata ca si cel original, marcat si lucrat frumos. 

Continuand povestea cu motorul... nici acum nu e ok. De fapt merge bine cat timp vanos-ul (variabilul) de pe admisie e inactiv. 

Cu vanos-ul activ, merge bine in ralanti, dar imediat ce il bagi in sarcina, incepe sa intrerupa si sa dea rateuri (de cum apesi cam 10-15% din pedala si pana spre 70%). Si apar din nou erori de missfire pe cilindrii 1, 2 si 4 + eroare de knock sensor.

Cu pedala aproape la fund, merge iar bine. 

Cu vanos-ul dezactivat (mufa scoasa de la electrovalva), merge perfect. Apare doar o eroare de avans aiurea (retard setpoint not reached (over-advanced) ), pentru ca acesta nu mai urmareste request-ul ECU.

Analizand functionarea defectuoasa a vanos-ului, practic acesta nu se mai incarca la loc dupa ce se descarca in acceleratie si avansul ramane dereglat. Asa apar rateurile si mersul neregulat in sarcina.

Motorul are acum urmatoarele componente noi:

- chiulasa

- garnitura de chiulasa

- axe cu came si vanos

- supape

- pistoane complet echipate

- biele

- rampa de alimentare a vanos-ului

- distributia completa

- senzor pozitie clapete admisie

- 4 injectoare

- 4 bobine

- 4 bujii

Link to post
Share on other sites
adrian001

Ca si cuiozitate, cati bani s-au cheltuit pana acum pentu a aduce motoul in starea curenta ? 

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Inca n-am facut socoteala. Aproximez undeva la 2800E pe piese.

Link to post
Share on other sites
alight42

Buna ziua,

Datorita situatie globale, am mai mult timp liber decat in mod normal, de aceea mi-am facut curaj sa va deranjez cu o problema de acum o luna cerand sfaturi/indicatii, deoarece inca nu i-am gasit rezolvare fiind imposibil sa gasesc un service in aceasta perioada.

Masina in cauza este un Passat B7, 2011 cu "renumitul" 1.8TSI CDAA, 120.000KM(PAR a fi reali, deoarece masina a fost cumparata din reprezentanta din Romania avand istoric cu doar 2 proprietari pe carte verificabili pe site-ul RAR) si totul a inceput prin prima saptamana a lunii Martie. Dupa aproximativ 13.000 de KM facuti in conditii normale [(excluzand consumul de ulei, aprox 1l/1000km) - aici am observat o variatie in functie de cum mergeam cu masina)], fiind pe autostrada am observat mici pierderi de putere, dar le-am ignorat la inceput. Dupa aproximativ 30KM a inceput sa se aprinda martorul Check Engine si la cam un minut dupa a intrat EPC warning, moment in care motorul a inceput sa trepideze destul de tare, fiind imposibil sa mai traga sub 2000-2500 ture. 

Avand experienta cu o astfel de problema in trecut pe o alta marca decat VW, am considerat ca simptomele bateau spre un cilindru ce nu functiona cum trebuie. Am oprit masina, am asteptat cam 15-20 minute, la repornire problema inca era acolo. Martorii erau amandoi aprinsi iar limitarea/problema se simtea puternic. Am decis sa continui astfel drumul deoarece nu mai aveam foarte mult pana intr-un oras si am oprit la un service. 

Au pus o diagnoza si au observat misfires pe cilindrul 1. Prima chestie, au dat jos bujiile, si au considerat ca ar fi nevoie de un set nou. (NU am fost deacord cu acest diagnostic deoarece bujiile erau noi schimbate, maxim 300KM. Am pus niste bujii BOSCH, dar gandirea mea era ca oricat de ieftine si proaste ar fi fost, chiar dupa 300KM sa pice, sansele erau slabe. Avand o experienta neplacuta in trecut, am cerut sa comande si o bobina noua, deoarece aveam inca un drum destul de lung de parcurs. Au venit piesele cam dupa o ora, au schimbat bujiile, sters erorile din bord, pornit motorul: inca trepida destul de tare. 

Am insistat sa schimbam si bobina. Zis si facut. La pornire, motorul era mult mai stabil, am facut o tura prin oras, si parea sa fie in parametri. La relanti nu mai zdruncina din toate colturile si avea putere chiar si sub 2000 ture. Niciun martor aprins, am zis ca a fost cu noroc, bine ca am luat si bobina, plecand mai departe spre drumul pe care aveam sa il fac. Masina a fucntionat la fel ca inainte, impecabil cam 200 KM. A doua zi, am avut de parcurs acelasi traseu, dupa aproximativ 35 KM pe autostrada, aceeasi problema. Nu exista cuvinte sa pot descrie frustrarea/nervii asa ca voi continua povestea.

Am tras pe dreapta, am oprit motorul si am observat ca eram intr-o zona cam proasta, asa ca i-am dat rapid cheie sa merg putin mai in fata. Martorul EPC era stins si doar CEL in bord. Masina tremura la relanti, dar nu avea limitare de putere. Am zis, asta este.. trebuie sa ajung cumva intr-un oras si sa trec pe la service. Am fost la aceeasi baieti, pentru ca era in drum. Am cerut un test de compresie si a rezultat compresie slaba pe cilindrul 1.(Nu tin minte exact valorile pentru ca eram destul de ingrijorat si cautam doar o solutie)

 Oamenii erau full si au spus ca nu au timp, ca cel mai probabil trebuie de dat jos motorul si de vazut exact situatia. Am acceptat situatia in care ma aflam, dar cumva tot trebuia sa ajung acasa. Am decis sa parcurg restul de 200KM cu masina astfel. Motorul tragea, mai ales la drum intins si peste 2000 turatii, fara nicio problema, dar la relanti, dadea misfire si daca stateam mai mult de 1 minut intra EPC. In acel moment nu mai puteam pleca de pe loc, se auzeau tot felul de zgomote ciudate/infundate pe esapament. Daca reporneam motorul, EPC disparea si puteam sa imi continui drumul. Am avut noroc deoarece a fost foarte liber drumul, si a trebuit sa fac aceasta manevra de maxim 3 ori. 

A intrat toata treaba cu COVID-19 si a fost imposibil sa mai gasesc ceva service deschis / cu timp de mine si problema mea. Nu am mai fost nevoit sa folosesc masina in cauza foarte mult asa ca momentan inca se afla in aceeasi stare, doar PUTIN-putin mai bine. Nu mai tremura la fel de tare la relanti ca inainte. Ceea ce am apucat sa fac in respectiva saptamana, a fost sa schimb valva PCV. Era programata de mult deoarece facea un zgomot destul de ciudat dar din lipsa de timp am amanat. Vauzsem la colegii de pe forumurile straine ca poate cauza un vacuum leak si atfel poate determina misfires(ce-i drept pe cilindri random nu doar pe unul). Am facut testul cu joja si capacul de ulei si motorul tremura foarte tare cand deschideam/trageam de unul din ele. de asemenea se auzea un suierat puternic facand asta si am decis ca nu are ce sa strice sa o schimb, avand timp liber. 

Operatiunea a durat putin peste jumatate de ora iar rezultatul a fost o mica imbunatatire explicata mai sus. Disparuse suieratul la testul cu joja dar un complet. Totodata motorul nu mai tremura la fel de mult. In micile drumuri prin cartier am observat o imbunatatire dar totodata aud un zgomot, ca un fel de tras de aer si apoi un fel de blow-by cand schimb vitezele, dar nu stiu sa imi dau seama daca este de la turbina(nu am mai avut turbina si nu ma pot pronunta)

Ca si completare, bobina originala nu era stricata. Am incercat sa o pun pe un alt cilindru si functioneaza in parametri, desi nu reusesc sa imi dau seama de ce a fucntionat 200KM bine dupa ce am schimbat-o prima data.

O alta intrebare si curiozitate ar fi, e posibil sa fi avut compresie mica pe cilindrul 1 in tot acest timp si cauza actuala sa fie si alta, nu doar legata de compresie?

 

Cam aceasta ar fi povestea si as dori sa va rog, pe cei mult mai experimentati daca va puteti da cu parerea, daca ati avut o situatie similara si cam ce cauze ar putea fi. Motorul urmeaza sa fie desfacut si odata cu aceasta operatiune sper sa reusesc sa scap si de problema consumului de ulei, pistoane/biele/etc schimbate, dar pana atunci orice sfat/parere ar fi bine-venita.

 

Doresc sa imi cer scuze daca acest post este intr-o categorie gresita si rog a fi mutat unde ii este locul sau sa fie sters. Totodata imi cer scuze pentru limbajul precar folosit nefiind de specialitate, iar pentru orice alte informatii/intrebari va stau la dispozitie.

 

Va multumesc anticipat!

Edited by alight42
Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Prea lunga povestea....

Nu trebuia inlocuit nimic inainte de a face un test de compresie.

Link to post
Share on other sites
deenman

Stiind foarte bine punctele slabe ale acestui motor, faptul ca masina iti consuma 1 litru/1000km, faptul ca deja ai ajuns la punctul critic in care ai erori si lipsa de putere (iti spun in mod cert ca poti sa -ti cumperi alt motor, nu mai incerca sa-l repari pe al tau ca este uzat deja, i-ai pus cruce) ai sperat ca nu ai problemele cu segmentii de cilindru, si poate o rezolvi cu schimb de unele piese mai ieftine? (bobine, bujii, valva PCV) ? nici una din piesele mentionate nu provoaca consumul acela de ulei. Este suficient sa bagi degetul in teava de esapament sa vezi ce e acolo, si iti dai seama imediat care e problema.

Ai doua solutii mari:
- alt motor- acelasi cod cu km putini- si pastrezi masina- neaparat cu test de compresie- daca valorile la motor sunt mici nu il cumpara-

-alt motor si vinzi masina-.

 

Orice alta incercare disperata de reparatie a motorului tau, sau desfacut alt motor din dezmembrari si incercat sa pui piese noi implica niste costuri astronomice de ordinul miiilor de euro. Nu mai renteaza, pt ca te lovesti pe langa preturile imense de incompetenti care iti vor manca pe langa timp, bani si nervi.  

 

Citeste cu mare atentie acest topic, ca sa ai o idee despre ce trebuie sa faci si sa nu faci:
 

 

Link to post
Share on other sites
alight42

@EEXCALADE - scuze, prea mult timp liber. Sunt total de acord, dar in situatia respectiva trebuia sa imi continui cumva drumul, asa ca m-am agatat de speranta ca scap usor si reusesc sa ajung acasa. Problema parea rezolvata si asta a fost putin ciudat, dar sunt complet de-acord.

 

@deenman - Iti multumesc pentru raspuns. Intr-u totul de acord. Bugetul alocat pentru reparatia acestei masini ar fi de 8000 RON. Citind topicul si un altul(cred ca de pe forumul Skoda daca tin bine minte) eram inclinat sa il repar pe acesta si sa stiu o treaba, in locul unui SH care poate ascunde alte probleme. Consumul de ulei este unul exagerat, dar totusi incadrat in "povestea" VW de aceea nu i-am dat o foarte mare importanta. Stiam ca e pe duca dar nu chiar atat de rapid. Bujiile si bobina au fost un Hail-Mary sa-mi pot continua drumul, ceea ce a si fost posibil pentru o scurta perioada de timp. 

Vanzarea masinii iese din discutie pentru ca imi place foarte mult si nu sunt complet dependent de ea. Imi pot face treaba si cu Golful pana ii va veni ziua.

Incep sa inteleg ca o alegere mai buna si mai putin costisitoare ar fi un alt motor asa ca o sa imi indrept atentia spre asta. 

 

Va multumesc inca odata pentru raspunsur!i!

Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Am cochetat si eu mult in trecut cu achizitionarea acestui motor, intrucat stiam ca vechile 1.8 T-urbo de la VAG au fost foarte fiabile, insa cu cat ma documentam mai mult despre 1.8 TSI cu atat dadeam de probleme destul de grave pe toate forumurile. Concluzia mea personala este ca acest 1.8 TSI cat si cel de1.4 tsi 160 cp de pe rocco / golf 6 sunt niste motoare facute pe genunchi si care mai devreme sau mai tarziu crapa 100% ( si cand spun tarziu ma refer sub 150.000 km ) si care nu iti ofera siguranta deplasarii fara sa stai cu " morcovul ". TSI'urile de la vag au fost failuri dpmdv, iar asta este un motiv pt care e plina piata SH de tdi'uri ( desi nici alea nu sunt departe ). 

Din ce am citit, eu am retinut ca cea mai ok solutie ar fi un motor SH + schimbat pistoane si biele. Alt SH nu as lua nici in ruptul capului, stiind ca toate sunt predispuse la aceasta problema. La 2 schimburi de ulei nu cred ca iti doresti sa schimbi si motorul. Sau, daca se poate sa faci swap cu alt cod motor care nu are aceasta problema ( desi nu cred ca sunt 1.8 tsi fara problema asta ). 

Sa vinzi masina dupa ce schimbi motorul nu stiu cat de mult ii convine cuiva, in primul rand pt ca pierzi~ 3000€ dintr'un foc, si in al doilea ca nu prea se cumpara aceste motorizari decat daca au un pret f mic ( cat sa atraga clientul ) masinile in cauza si o ia unul care nu se documenteaza nici macar 1 gram.

Reparatia cred ca va sari de 10.000 lei.

Edited by bgd_b92
Link to post
Share on other sites
adrian001

Cand ai un 1L de ulei consumat la 1000 km e clar ca ai problema mare si trebuie identificata cauza, nu e motor in 2 timpi. Faptul ca VW scrie 1 L/1000 km in manualul de utilizare e doar o alta mizerie marca VW, de altfel ca si motorul in sine. Sunt si 1.8 TSI-uri care nu mai au porblema asta, cele din generatia III de ex. Au fost lansate in 2011 si au echpat exclusiv Audi la inceput, nu stiu cand au inceput sa fie puse si pe VW. Acum un swap la un motor 1.8 TSI GEN III cred ca e destul de dificil. Motorul problematic 1.8 TSI GEN II s-a produs intre 2008 si 2015. 

VW punea acest motor pe masini cand deja stia foarte bine de problema consumului de ulei, dar stiau si ca probleme de obicei apar dupa garantie. Era tot in perioada in care VW masluia softuri sa dea bine la emisii, super companie :))

Edited by adrian001
Link to post
Share on other sites
C o s m i n
21 hours ago, alight42 said:

Bujiile si bobina au fost un Hail-Mary sa-mi pot continua drumul, ceea ce a si fost posibil pentru o scurta perioada de timp. 

Motorul colegului Moxica a inceput absolut identic. La rece totul perfect, apoi dupa cativa km missfire pe un cilindru si trepidat chiar si in ralanti.

A inlocuit toate bobinele si toate bujiile in speranta ca va fi ok. A mers bine pana s-a incalzit, identic cu al tau.  De-aia ai si putut face acei 30km pana si-a dat iar arama pe fata.

Cunoscand blasfemia asta de motor, greu de zis care ar fi cea mai buna optiune si mai ales care va fi deznodamantul. In orice caz, daca il repari cu simt de raspundere, iti inghite mii de euro.

Link to post
Share on other sites
alight42

Personal as vrea sa il fac pe acesta, dar aici intervin mai multi factori si calculele bat spre un alt motor, mai ales dupa povestea ta si dupa sfaturile colegilor de mai sus.

Gasisem pe OLX un anunt cu TSI-uri de 1.8 reconditionate cu garantie de 12 luni, 2000EURO pret la schimb cu motorul vechi. Anuntul nu este pentru Passat si cum nu ma pricep exact, e posibil sa nu se potriveasca la fix, desi in teorie ar trebui sa fie acelasi motor. Las aici un link pentru cei mai experimentati sa isi dea cu parerea(daca nu este voie rog sa il stergeti)

https://www.olx.ro/oferta/motor-reconditionat-skoda-audi-1-8tsi-cda-IDc53Uc.html#392ccda5cf

Dupa cum spuneam, nu ma deranjeaza ca e in parcare momentan, nu depind de aceasta masina, iar daca un cost total nu ar trece de 2000Euro, as fi foarte multumit. Din pacate, nu se poate sti exact pana nu va fi dat jos si desfacut. Ceea ce inseamna inca un minim de 1-2 Luni, in functie de cum trece starea de urgenta.

Am auzit multe pareri si multe reprosuri legate de alegerea acestui motor. Am facut un research mai amanuntit inainte de achizitie si gasind un pret bun inca o consider o alegere buna. De aici si bugetul de 2000euro dinainte alocat de eventualele reparatii. Cu toate astea, as minti sa spun ca nu sunt putin dezamagit deoarece speram sa nu ii vina ziua chiar atat de rapid, ma asteptam mai prin vara. 

Indiferent, o sa va tin la curent cand o sa am mai multe informatii si ce solutie am ales, poate o sa ajute alti oameni in viitor.

Edited by alight42
Link to post
Share on other sites
adrian001

Motoarele cu acelasi cod sunt identice, daca e acelasi cod, nu are cum sa nu se potriveasca. Dar motoarele din anunt sunt dezechipate (fara anexe), asta inseamna ca mai trebuie sa pui si manopera de dezasamblare a motorului tau si remontare pe motorul nou. Greu de crezut ca scapi doar cu 2000 de Euro, personal mi-as aloca un buget de 3000 Euro daca mergi pe variatna asta, aproape tot timpul apar cheltuieli neprevazute. Partea delicata este: Esti sigur ca motoarele din anunt au pistoane/biele revizuite ? 

Edited by adrian001
Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Cam la aceeasi suma ajungi indiferent ce varianta alegi. In cazul nostru s-au adaugat si injectoare, ambreiaj, senzori... ce nu le gaseam nici pe motorul reconditionat.

Vezi ca ala e motor CDA. Nu stiu daca internele sunt aceleasi ca in CDAA, fiind motor aspirat.

Gasisem si noi la un moment dat motor reconditionat, dar aveam dubii in privinta calitatii pieselor folosite. Garantia la romani... e cam verbala daca ajungi la probleme.

Mi se pare totusi strigator la cer pretul de 1000E pentru o simpla chiulasa sh la acest motoras.

Daca ajungi totusi sa il desfaci, sunt curios cum arata axele cu came

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
C o s m i n

N-am mai scris demult pe aici. Masina e in sfarsit ok. La final i-am facut si un remap de bun simt iar acum e o mica bestiuta.

Asta nu inseamna ca as alege vreodata acest motor, decat poate nou si sa nu trec de 100.000km cu el. Dar acum dupa asa lucrare, cativa ani sigur nu-l va dezamagi pe proprietar.

20200522_153803.jpg

Link to post
Share on other sites
alight42

Ma bucur sa aud Cosmine! Felicitari!

Eu tocmai am primit un update dupa o lunga perioada de asteptare, se pare ca o supapa este fisurata(curios care ar putea fi cauza). Asta asa ca o prima vedere, updates to be announced. 

Atasez aici o poza, calitate cam slaba dar e tot ce am momentan. Sa vedem pe parcurs ca numai ce s-a inceput treaba.

 

 

cbc0916c-039e-4a6c-8e9e-80929ba1e960.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
Aerofan

Mda, clar, asta e cost saving-ul. Daca segmentii sunt slabi, pistoanele sunt slabe, chiuloasa e slaba, valvele sunt slabe, e clar ca numai cost saving-ul folosind materiale de slaba calitate e cauza.
Daca motoarele astea gen II care au fost dezvoltate in 2006 sunt asa slabe nu vreau sa ma gandesc cum sunt piesele ce au fost dezvoltate in 2010 cand lovise criza financiara si cost saving-ul a fost si mai mare.
Ca o paranteza, cost savingul in 2018 e si mai mare. Unde lucrez facem piesele in China, nu asta ar fi problema, Chinezi fac lucruri bune doar daca ceri sa faca din materiale bune, asa iti produc ce le ceri cu materiale proaste ca sa fie ieftin.
Cine vrea o masina buna va trebui sa se orienteze pe oldtimere. Am mai zis-o si o mai zic, ultimele masini bune VW s-au terminat cu generatia de Golf 4.

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Aerofane, ti-as da un like, dar nu am cum. ?

Motorul are deja 1000km, nu abuzez de el, incerc sa-i fac un rodaj corespunzator (am uitat sa spun ca masina mai sta la mine o vreme, pana ma conving ca nu mai apar alte probleme). Pacat ca s-a facut asa rabat la calitate, in rest motorul fiind foarte agil si rafinat. Serveste scopului propus (masina preponderent de oras) mult mai bine decat un diesel si categoric mai utila decat balena mea.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri