Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Marculescu
 Share

Postare recomandată

Faina comparatia. Ideile principale ar fi:

- pe o distanta de ~900 km, au asteptat la incarcare aprox 1 ora, in total; deci masinile electrice din gama mai scumpa sunt similare ca si utilizare cu o masina conventionala;

- daca ar exista superchargere, cred ca si la noi adoptia Tesla ar creste mult;

- Tesla Model S este lansata in versiunea prezentata acum cativa ani, pe cand Audi eTron este un model nou; asta arata cam cat de departe este Tesla in ceea ce priveste tehnologia; aveau de gand sa lanseze modelul Plaid+ cu ~800km autonomie, dar din varii motive l-au amanat pentru la anul.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare domnilor,

Nu stiu cat va intereseaza subiectul dar sper ca sunteti putin mai informati cu electricele si poate primesc putin ajutor din partea voastra...

Firma la care lucrez ar vrea sa bage in flota si cateva vehicule electrice...

Problema este ca trebuie sa fie autoutilitara pentru a ne incadra intr-un program de finantare...

Problema si mai mare este ca trebuie sa depui 2 oferte la dosar...

Am gasit un E-Partner de la Peugeot dar nu prea ii gasim adversar sa zic asa...

Pe langa Kangoo,mai stiti si alte modele in aceeasi clasa?100% electric.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citroen E-Berlingo. Ma rog e aceeasi masina cu alte sigle.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Opel are Combo / Vivaro  / Zafira si Movano care sunt electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc...Crafter-ul,Vivao,Zafira si Movano deja sunt din alta liga...Sunt si mai mari si unele sunt van-uri destinate transportului de persoane...nu mai sunt utilitare.

E-Combo nu l-am gasit in configurator,am impresia ca nici macar nu este lansat.

LE.

Aceeasi situatie si cu Nissan-ul...este destinat transportului de persoane,nu marfa.

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit la Opel...

Deocamdata masinile sunt doar pe site...abia anul ce vine se vor lansa...

Deci la momentul actual Opel nu are nimic electric la categoria asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mersi frumos. Nu ma uit la gama ID, fara suparare, dar am o problema cu materialele si minimalismul 😂😂. Ma uit ori dupa Mach E, de 77kwh, care vazusem la Bjorn Nylund ca sta bine si la incarcare si la autonomie sau la un BMW I4, cu un singur motor, baterie de 80,7 kwh. Fac saptamanal drumuri lungi, dar alea sunt cu masina de servici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I4 M50 arata foarte bine. O sa apara prin showroomuri din primavara, dar mici sanse sa il poti cumpara in 2022. Am intrebat si nici macar nu iau avansuri pentru M50. Doar pt 40e. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, Silviu_7 said:

I4 M50 arata foarte bine. O sa apara prin showroomuri din primavara, dar mici sanse sa il poti cumpara in 2022. Am intrebat si nici macar nu iau avansuri pentru M50. Doar pt 40e. 

La 40e, ma refeream, are bateria de 80,7kwh, 374 de cai, cuplu decent, 0-100 - 5,6 secunde parca. M50, nu renteaza dpmdv, doua motoare, consum mai mare, autonomie mai mica. Diferenta de putere o poti folosi doar pe circuit.

 

@balaur  Tu chiar ai consumuri horror.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M50 as alege fiind 4x4. Iar M50 are o baterie teoretic superioara si mai usoara din ce am inteles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Luciosu said:

Nu ma uit la gama ID, fara suparare, dar am o problema cu materialele si minimalismul 😂😂. Ma uit ori dupa Mach E, de 77kwh, care vazusem la Bjorn Nylund ca sta bine si la incarcare si la autonomie sau la un BMW I4, cu un singur motor, baterie de 80,7 kwh

 

Nu e nicio suparare, fiecare ia ce doreste. In schimb comparatia Mach-E vs BMW sper ca e facuta in gluma. Mach-E e o balena mare, ineficienta si cu autonomie mica: https://ev-database.org/car/1243/Ford-Mustang-Mach-E-ER-RWD iar BMW i4 e o super masina https://ev-database.org/car/1252/BMW-i4-eDrive40, pe cand preturile de inceput sunt comparabile.

 

Mach-E vs BMW (de pe evdb)

Baterie (brut): 75.7 vs 83.9

Baterie (net): 68 vs 80.7

Putere: 269 vs 340

Consum: 19.7 vs 17

Tractiune: RWD vs RWD

Autonomie WLTP: 440 vs 590

Autonomie EVDB: 345 vs 475

Incarcare DC: 115 vs 200

 

Eventual sa te uiti la varful de gama Mach-E cu putere si baterie mare, ar fi ceva, dar tot n-ai bate BMW. Cat despre preturi cel mai probabil ai iesi mai scump cu varful de gama de la Mach-E.

 

La ce stil de condus ai tu as zice ca n-ai ce te gandi la o masina cu WLTP mai putin de 500km, dar daca ai sanse atunci du-te pe BMW care are 590, iar real undeva la 475.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma uitasem la chinezo-norvegianul Bjorn si vazusem niste incarcari si autonomii foarte bune. Ma refer la cel AWD cu baterie mare.

 

I4 40e, inca nu e testat, deoarece nu prea e disponibil. :)) Sunt si Ioniq 5 sau Kia EV6, care in aceleasi teste a cam rupt tot si alternativ, Tesla Model 3 (design interior si exterior care personal nu imi place)

 

@admin poate muta cineva discutia, va rog, intr-un topic de versus, ca sa nu poluam topic-ul asta?

 

Mersi frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Complet gresit! Este tailandezo-norvegian! :)

Rog verificarea informatiilor postate pe acest forum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Luciosu said:

Mach E, de 77kwh, care vazusem la Bjorn Nylund ca sta bine si la incarcare

 

Varful de gama de la Mach-E are incarcare DC 150kW, iar ID.4 are 125kW. La aceeasi temperatura exterioara si a bateriei incarcarea pana la 80% va fi cam tot pe acolo, cu diferenta de putine minute. In schimb daca punem incarcare de 250kW atunci datele se schimba dramatic, aproape injumatatindu-se.

 

Bine, noi obtinem timpi mai mici de incarcare din cauza temperaturii in sezonul rece dar si din cauza ca in Romania avem preponderent incarcatoare de 50kW, cateva de 75kW, si foarte putine peste 100kW. Asa ca in momentul asta as zice ca orice masina peste 100kW e suficienta pentru urmatorii 4-6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as lua ceva care este cat mai pregatit de viitor.

 

Pe de alta parte, trebuia vazuta curba de incarcare, pentru ca puterea maxima este atinsa doar pe o portiune relativ mica a curbei.

Trebuie vazut cat dureaza o incarcare 20%-80%, 0%-80%, in diferite conditii, gen dupa o portiune cu viteza mare, cand bateria e calda, sau cu bateria relativ rece, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Silviu_7 said:

M50 as alege fiind 4x4. Iar M50 are o baterie teoretic superioara si mai usoara din ce am inteles

Eu am vazut ceva comparatie pe Honest John si efectiv, pentru mine, nu ar face sens. Autonomia reala este similara sau mai mica, daca foloseste resursele de putere si costurile de achizitie sunt mai mari.

 

Din ce am vazut eu, ca incarcare si autonomie, masini care sunt pe piata I4 inca nu e,

 

1. Tesla model 3 

2. Kia EV6 - pentru mine e un nu, nu-mi place aspectul

3. Mach E - versiunea 4x4 si cu baterie mare, varful de gama e GT, care are alt cost

4. Ioniq 5 - am vazut tot la asiatico-norvegian :)) ca are o curba foarte proasta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, daca as lua in calcul achizitia unei masini electrice atat de scumpe, as mai astepta vreo 2-3 ani sau as lua Tesla :))

Multe modele sunt scoase pe piata "repede" si fara o analiza amanuntita asupra impactului unor decizii in viata de zi cu zi, ca incalzirea bateriei la modelele ID care, desi sunt sigur ca se va rezolva printr-un OTA, este deranjanta.

Un "deranj" de genul asta il mai accepti la o masina de 20.000 - 25.000 de euro, sa zicem ca e o masina "ieftina" si prin definitie masinile "ieftine" vin cu niste compromisuri. Dar la o masina de 50.000 - 60.000 de euro... parca nu-ti mai vine sa accepti lucrurile astea si vrei o masina bine pusa la punct.

 

Piata evolueaza extrem de repede acum si sunt sigur ca in 2-3 ani o sa fie foarte diferita fata de cea de acum. Cred ca cel mai bun moment de a cumpara o masina electrica atat de scumpa o sa fie cand o sa inceapa sa se "plafoneze" putin avantul tehnologic, acela o sa fie un semnal ca au cam terminat toate ideile si au scos din cuptor tot ce aveau. Banuiesc ca asta se va intampla in vreo 2 ani.

Si aici problema nu e FOMO, ci impactul financiar al noilor lansari. Devalorizarea oricum e mare la masinile scumpe, daca adaugam si noi lansari semnificativ mai bune atat ca tehnologie cat si ca pret, o sa fie si mai mare. Acum un an, un ID.4 parea ok la 50.000 de euro. Acum... nu mai e atat de convingator.

 

Cred ca toti cei care vor sa dea atatia bani pe o masina au inca una in famile, de obicei mai ieftina, si le-as recomanda sa o schimbe pe aceea cu o electrica mai intai.

 

PS: aceasta este o parere personala si trebuie tratata ca atare :)

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave Nu ma gandesc sa cumpar acu o masina, dar probabil spre sfarsitul anului, sau inceputul anului viitor. Am a doua masina, dar e de munca, Superb, pe care nu pot sa o schimb si nici nu cred ca e fezabil sa iau una electrica de munca, in conditiile in care fac aprox 40-50k km pe an, drumuri lungi si in anumite situatii, tre sa ajung repede. 

 

Ma gandesc sa schimb 235i cu ceva electric, evident Tesla este din alta liga, dar interiorul ala extrem de minimalist, la care daca ii scoti tableta arata ca o masa si volanul sunt groaznice (si design-ul exterior dar sa spunem ca trec peste). 

Meanwhile, multumesc celor care pun consumuri real life, nu doar cele pe drumuri prin oras. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • Administrator

Un tabel in care se compara Smart #1 și câțiva concurenți direcți (eu am cochetat cu gandul de a merge spre Cupra Born dar am ajuns la Smart #1)

 

image.thumb.png.b9d4249f4faf363d6e107fe2bb504166.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. nu stiam de existanta acestui model. Multumesc!

Modificat de gigelm5m3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Tot vorbind de comparatie Volvo incepe comenzile pentru EX30 cu livrare vara viitoare. Volvo EX30 este similar Smart #1 (acelasi tren de rulare dar diferit facuta partea de deasupra)

image.thumb.png.9a3c0c05c95e34e16f571dc72850f41d.png (<- asta e de la Smart incarca 22kw / 150kw)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!