Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Recommended Posts

Marculescu

Electric car ea este încă la început.

Deocamdată doar Tesla deține supremația prin secretul tehnologic. Bateriile Tesla sunt cele mai eficiente din lume, bine gândite, bine optimizate. Dar și prețul este prohibitiv... .

Urmează Renault Zoe. Are autonomie cât Tesla ( 500 km) dar mașina nu oferă ce oferă Tesla.

Restul printre care și VW deocamdată nu contează. Sunt departe . Poate Nissan mai mișcă cu Leaf însă tot din alianța Renault Nissan face parte.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    34

  • Rave

    18

  • stama

    16

  • mandelu

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dupa ce am urmarit o incarcare a masinii electrice acasa mi s-au aprins un pic antenele si am zis sa facem un calcul de bun simt. Sa luam ca ex o Skoda Citigo, masina pe care o detin acum in vari

ieri am mers cu Kona electric. lucruri bune: - interior atent lucrat, volanul, bordul (displayul f usor de citit, totul clar, desi avea un led verde aprins mereu care se pare ca arata ca masina e

Personal cred ca mi voi incepe experienta electrica fix cu Spring. Cu 295 km WLTP city si vreo 7-8k pret dupa Rabla este fix ce imi trebuie de luni pana vineri pentru naveta mea de 1-5 km zilnic. 

Posted Images

Zoe nu are 500km autonomie. Noul Zoe are 395km declarati

153826468_Screenshot_20200120-221113_SamsungInternet.thumb.jpg.5192fbbb8d6eac7c6948302ad152d700.jpg

Și pana și ei spun ca real nu e ca în cifre și declara 375km vara și 240km iarna și testele reale arata ceva diferența între cifrele declarate și realitate. 

1665371203_Screenshot_20200120-221133_SamsungInternet.thumb.jpg.f0bcd85e18ce019d495ee09d82ba828c.jpg

Asta lăsând la o parte ca Zoe este ~33.000 de euro (fără prima) și ca la 36.000 de euro (fără prima) exista ID 3 care declara 420km, și ei mai putini în realitate, normal. Dintre ele doua, prefer ID 3 și nu pentru ca e VW (a doua mea mașina nu e din grupul VAG) ci pentru ca e o mașină mai mare, mai comoda și foarte ok la prețul asta.

Cât despre cei 500km de la Tesla... si ele vin cu mai multe variante de baterii și nu toate fac 500km. Și, desi stau bine pe range, nici ce declara ei nu se reflecta 100% în lumea reala, după cum se poate vedea și aici prin diferența dintre km parcurși fata de cei declarati

 

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
în urmă cu 9 ore, Marculescu a scris:

deține supremația prin secretul tehnologic

Nu intru in discutii contradictorii insa din cate stiu eu Tesla si-a patentat inventiile si le-a facut publice pentru toti. Deci nu cred ca sunt secrete.
https://thedriven.io/2019/02/04/tesla-patents-free-to-use-sustainable-strength/

Link to post
Share on other sites

Deocamdata fabricantii de masini electrice se intrec doar in preturi nesimtite. Cand se va lansa Dacia electrica peste 1 an la un pret socant de mic, vor lasa si ceilalti din pret.

Link to post
Share on other sites

Daca luam in considerare ca pe o(rice) masina electrica numarul componentelor este redus cu cel putin 30% (unii merg sa spuna chiar 50%) fata de o masina cu motor termic, de unde concluzionam ca si manopera de fabricatie este mai redusa, iar tehnologiile/materialele folosite nu sunt semnificativ mai scumpe (exceptie facand poate doar Tesla, care se pare ca are un avantaj tehnologic substantial...), da, toti producatorii practica niste preturi mult peste limita profitului de bun simt.

Este posibil insa ca bateriile, pentru care este (inca) un fel de monopol asiatic, sa fie un motiv...

Link to post
Share on other sites
  • Aerofan pinned this topic
  • 3 weeks later...

Am găsit asta pe un articol care anunță că noul Twingo ZE nu se va vinde în România și am zis ca merita sa fie aici:

Screenshot_20200224-161823_Facebook.thumb.jpg.fcb579c9ec199890810deba62263055b.jpg

Link to post
Share on other sites

Nu e disponibila la noi ca probabil o sa avem aceeasi parte de ea prin Dacia Sandero electric.

Link to post
Share on other sites
octavia 4ever

Noutati de la Dacia, modelul SPRING care se va "bate" cu  "gemenele" Citigo si E-up. Ca si calitate (vopsea, plastice) precis e sub VAG, dar ca masina de oras, sa te duca din punctul A in B nu prea conteaza. 

https://www.automarket.ro/stiri/dacia-spring-prima-masina-100-electrica-dacia-va-fi-lansata-pe-piata-in-96545.html

Link to post
Share on other sites
mandelu

imi vine greu sa cred insa ca poate fi 12k. cu ecobonus o iei cu 6k. rupe piata. asteptam si vedem. pt oras si drumuri nu foarte lungi in afara orasului iti cam ajunge.

Link to post
Share on other sites

Cine-a zis ca o sa fie 12k? Momentan se știe doar ca o sa fie cea mai accesibila de pe piata, asta înseamnă că o să fie sub cei 19.900 ai Citigo-ului... 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
On 3/3/2020 at 11:08 AM, mandelu said:

 rupe piata. asteptam si vedem. 

dar nu are ~44 CP, si Vmax 100km/h? este f ieftina, dar astea sunt cifre de luat in calcul totusi... la achizitie

Link to post
Share on other sites

Vmax 105 km/h, da, dar cică motorul o sa fie ceva mai potent. Pentru o masina strict de oraș, adică mers pana la birou si/sau cumpărături, cât mai ieftin și Eco cu putință și atât... nu e ceva rău, e ok! 

Link to post
Share on other sites
mandelu

pentru oras e ok. tine cont ca la o electrica ai cuplu mare si disponibil aproape imediat. nu ai trepte de schimbat...

tu ce vrei 200 cai ca la id3? la 12-15k euro? eu in locul tau m-as ingriji de sistemele de siguranta. ACOLO e serioasa treaba. ca vedem cu totii ca se moare des si in oras. si multi bani de la o masina moderna se pot taia eliminand din sistemele de siguranta.

Edited by mandelu
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Viteza e de luat in calcul doar cand iesi in afara, unde iti garantez ca vor ajunge multe...

mandelul, hai sa nu exageram si sa pastram o nota elegenta discutiei. nu caut 200 de cai. dar te rog, incarca masina cu 2 persoane (cum va fi pentru unele familii), pune bagaje si mai vorbim. in afara de firmele de distributie, exista riscul sa fie supra evaluata performanta ei.  ia in calcul si greutatea masinii (a bateriei mai exact). 

uitati-va cate masini sub motorizate sunt vandute., si incarcate pentru capacitatea lor pe drumurile noastre. 

Link to post
Share on other sites
mandelu

lucrurile sunt foarte simple. poti face drive-test, nu iti place, nu iei. dar mai depinde si de user sa cumpere ce se incadreaza in nevoile lui, nu sa cumpere ceva slab si apoi sa zica ca era slab

dupa parerea mea nicio masina nu e submotorizata. doar soferii au pretentii pe care masina nu le poate satisface. daca tu esti obisnuit cu 300cp logic ca daca iti dau golful meu de 122 o sa zici ca e submotorizat. ce vreau sa zic ca notiunea asta de "submotorizat" e o chestie subiectiva care depinde de la sofer la sofer.

nu stiu cine a venit cu note neelegante, in nici un caz eu. tu acum ce vrei, sa imi retrag afirmatia? nu o retrag ca nu am de ce, sunt convins ca daca o scot la pret in genul articolului o sa se vanda pe rupte cu toate neajunsurile ei.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

am avut mult timp masina de 64 de cai. si normal ca nici aia nu era submotorizata daca intelegi de la inceput ce face. deci nu sunt obsinuit cu nimic. acum conduc 86 de cai mare parte din timp. 

dar eu ma uit pe strazi, si vad enorm de multe masini cu cel mai mic motor (ex, polo/fabia, etc cu 1.2, pline de bagaje, 2-3-4 persoane) si se plang de consum si ca "nu fuge". 

1.2 a ajuns sa aiba consum mai mare decat 1.4 pe aceeasi caroserie. de ce? 

 

eu tocmai asta zic, nu da o nota personala discutiei, nu despre mine este vorba aici. era un topic general. de asta ziceam ca arunci "tu vrei?" ..eu nu vreau. 

Link to post
Share on other sites
mandelu

scuze, dar  acel "ce vrei" era de fapt la impersonal. m-am adresat asa ca vorbeam cu tine, dar eu ma refeream ca principiu, nu ca tu personal. am fost convins ca se subintelege.

Edited by mandelu
Link to post
Share on other sites

Cu 200km WLTP n-o sa iasă mai nimeni din oraș decât ca experiment, cum am făcut și eu. Și sa nu uitam ca e-Up! - ul meu are 80cp și tine pasul chiar bine în trafic cu mașini aproape duble ca putere. 

Dacă șoferii nu au așteptări care depășesc capacitatea mașinii ea își poate îndeplini cu brio treaba de a-i duce la birou și înapoi. Și atât! 

Link to post
Share on other sites

In trafic urban, Bucuresti mai ales, chiar la un trafic decent, ceea ce rar mai vedem in ultima vreme, o masina cu putere mare nu face diferenta, iar 200km de autonomie, in conditiile in care sunt deja suficiente statii de incarcare, chiar gratuite unele, nu este o problema. Zic si eu...

Pretul masinii sa fie bun.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Scurt și la obiect, cât de mult sunt afectate mașinile electrice de temperaturile scăzute din timpul iernii fata de autonomia WLTP declarata

 

Link to post
Share on other sites

Bine ca nu locuim toti in tarile nordice (si friguroase)....!

Link to post
Share on other sites
  • Aerofan unpinned this topic
  • 1 month later...
skoderia

Dupa ce am urmarit o incarcare a masinii electrice acasa mi s-au aprins un pic antenele si am zis sa facem un calcul de bun simt.

Sa luam ca ex o Skoda Citigo, masina pe care o detin acum in varianta electrica si sa o comparam cu una pe benzina. Nu vreau sa ma refer la performante, in cat timp alimentezi pe una si alta, la statii rapide sau lente, cata autonomie sau alte minuni, ci doar strict dpdv costuri pe km.

1. Si avem asa, Citigo pe benzina, un consum mediu conform WLTP de 4.6L/100km in varianta cu cutie automata, ca sa fim mai catolici decat Papa. Acum inmultind consumul cu pretul per litru ne va da: 4.6L x 4.5lei/L = 20.7 Lei ne costa doar carburantul pentru parcurgerea a 100km in varianta termica.

2. Acum la varianta electrica, avem un consum WLTP de 12.6kwh/100km. Aici intervin calculele. Cat timp gasesti sa incarci gratis e ok, dar nu va mai fi prea mult timp si atunci hai sa vedem cat iese la o statie publica sau acasa.Trebuie sa tinem cont ca la incarcare DC avem de-a face cu o pierdere de aproximativ 10%. Eu am facut nenumarate calcule si de fiecare data au iesit asemanatoare (capacitate neta baterie conform consumului afisat de CB - 29kwh ; la incarcare DC alimentat 32kwh). De aici rezulta urmatorul calcul: 12.6kwh x 1.1 x 1.95Lei/kwh = 27.02 Lei ne costa parcurgerea a 100km in varianta electrica si alimentat de la statiile DC - incarcare rapida. Varianta lenta la statii o las deoparte, puteti face voi calculul. Vreau sa mai punctez varianta casnica daca ii pot spune asa. Am facut calculul si am concluzionat ca prin incarcare lenta AC la priza casnica pe care o avem toti in casa, curent monofazat, 220V, avem o pierdere de cel putin 20% (daca nu credeti incercati si veti vedea - la aceeasi capacitate neta de 29kwh ajungi sa alimentezi peste 36kwh, deci mai mult de 20% pierdere). Asadar calculul este: 12.6kwh x 1.2 x 0.73Lei/kwh = 11.03 Lei pentru parcurgerea a 100 km in varianta electrica si alimentat lent acasa.

Aceste calcule au fost facute considerand un pret mediu in acest moment de aproximativ 4.5Lei/Litru de benzina; 1.95Lei/kwh la statii DC (platforma Renovatio e-cherge); 0.73Lei/kwh (acasa la mine - cost cu toate minunile de transport, certificate Violet si alte minuni, inclusiv TVA) . De aici fiecare poate sa calculeze in functie de cum gaseste sau detine in gospodaria proprie.

Totodata asa cum am spus si mai sus, nu am luat in calcul costul cu intretinerea si impozitul care aproximez eu sa fie cu 500Ron/an mai mare in cazul variantei termice, tinand cont ca o revizie este mai scumpa si un impozit care la electrica deocamdata este 0. Dar acest cost cred ca se justifica atunci cand nu mai stai sa astepti la incarcat masina electrica.

Eu chiar sunt un fan al masinilor electrice si imi place maxim felul cum se conduce, dar nu putem nega realitatea, daca va mint pe voi, ma mint pe mine si atunci ma gandesc, cand nu va mai exista gratuitate la incarcare electrica in statiile publice, se mai justifica oare o asemenea alegere? Tinand cont ca in ciuda subventiei de la stat, tot e mai scumpa o masina electrica decat echivalentul celei termice. Incepem sa ne gandim de 2 ori, mie cel putin imi da de gandit, nu ca mi-ar parea rau de alegerea facuta.  Voi ce parere aveti? Ajungem oare sa luam electrica si sa suportam un cost ceva mai mare la achizitie doar de placerea si linistea in expoatare sau doar ca sa fim ecologisti? Fiindca asa cum se poate vedea, diferenta de cost ajungi sa o recuperezi greu sau deloc daca stai la bloc si esti nevoit sa alimentezi doar cu bani la statiile publice.

Am facut aceasta postare doar ca sa fim corecti si transparenti si nicidecum de a descuraja pe cei care isi doresc o electrica, eu chiar va recomand, in schimb asta e realitatea pe care trebuie sa o luati in calcul cand veti alege in acest sens.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

foarte bun si util calculul. dar nu inteleg ce nu e OK? ai cost per km la jumate fata de fosil 

dar cand iei in calcul achizitia masinii, hai sa facem calcule pe TCO. total cost of ownership. incarcare acasa, nu punem statii gratuite, desi asta e bataia acum, sa prinzi inca gratuitate. 

Cat ai dat pe electrica, VS cat ai da pe termica (cu aceeleasi optiuni) ? real. cat ai dat din buzunar. nu cat costa la poarta fabricii, pt ca pt asta exista ajutorul de la stat. 

pune cost revizii, pune impozit, etc. si asta fara sa avem de reparat piese. 

iar costul de 4,5lei/litru, este acum in perioada asta. in Ianuarie era cam 5.5 lei/litru. si fa un calcul la ~100k km pe durata a 3-4-5 ani. 

Link to post
Share on other sites

Calculele sunt ok dar trebuie luata în calcul și realitatea. 

Eu am ~25.000 - 30.000 Km cu e-Up! - ul făcuți în aproape 3 ani și nu cred ca am plătit, real vorbind și luând în calcul revizii și încărcări, mai mult de 1.000 euro. Am sărit de 500 de euro doar de când s-a făcut trecerea la plata incarcarilor dar chiar și asa sunt multe opțiuni de incarcare gratuita.

Și calculul la termica este extrem, dar extrem de conservator. Nu cred ca Citigo 1.0 MPI automat o sa scoată un consum de 5l/100 km în București dar știu ca e-Up! și Citigo iV pot scădea sub cei 12,6 kWh declarati. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri