Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Marculescu
 Share

Recommended Posts

Ok, ma sperii... vrei sa spui ca se aude zgomotul traficului? Credeam ca review-urile se refera si la cat de putin se aude traficul. Hmm... tin minte si de un interview cu un inginer de la VW care spunea ca silentiozitatea la rulare a fost un obiectiv. Acum ca citesc din nou fragmentele pe care le-am salvat din review-uri, observ ca nu se refera la trafic insa...:

https://www.caranddriver.com/reviews/a33540804/2021-vw-id3-ev-drive/
- acoustically decoupled chassis and body, the ID.3 is extraordinarily quiet even at highway speeds. Wind rush and tire noise are kept low
https://www.digitaltrends.com/car-reviews/2020-volkswagen-id3-review/
- is incredibly silent once the pedestrian warning chime turns off above 12 mph. The only noise in the cabin comes from the wind and from the tires, but neither is excessive or annoying
- I recorded about 68 decibels in the ID.3’s cabin while traveling at 75 mph on an empty German freeway. There were no other cars around; it was just the battery-powered Volkswagen and I. Of course, the windows were closed and the stereo was off.

Link to comment
Share on other sites

Ce trafic? Din jurul masinii? Ce-i cu el?

Legatura cu solul pe care o are ID.3 este cu mult superioara unui Golf si daca numaram bratele spate si marima bucselor, este comparabila cu a unui Tuareg.

Materiale insonorizante in interior se pun tot pentru zgomotul de rulare (intra si cauciucurile aici, daca tot ai facut copy/paste) si cel generat de curentii de aer de sub masina sau in zonele montantilor. Sa nu uitam de chedere, sunt si ele foarte importante. Chiar si unghiul parbrizului scade zgomotul curentilor de aer. Aerodinamica are multe beneficii.

Uite-te bine aici:

Mocheta pusa direct peste tabla goala.

Chiar si jantele sunt aerodinamice si scad zgomotul la rulare. Dar daca voiau sa faca cu adevarat ceva, puneau un anumit material in interiorul cauciucurilor sa scada zgomotul.

Nu au pus ei o amarata de pasla la interior in dreptul oalelor si ar pune in cauciuc ca la unele masini de lux.

 

Edited by IRONICK
Link to comment
Share on other sites

Intrebarea mea era despre prezenta sau nu pe modelele din Romania a acelui parbriz laminat acustic la care imi imaginez ca se refera "sound insulating windshield"-ul din descrierea modelului 1st MAX din brosura de la VW Irlanda. Din ce stiu, geamurile pot fi create cumva pentru a creste gradul lor de antifonare si a reduce zgomotul celorlalte masini din trafic. Am fost pe test drive cu un Ford Kuga PHEV model nou care spune in descriere ca are asemenea parbrize,  si am observat ca nu se auzeau celelalte masini din trafic, ce se auzea era doar zgomotul de rulare de la Kuga si din cand in cand motorul termic cand intra in functiune. Iar zgomotul de rulare mi s-a parut destul de scazut, a fost foarte ok din punctul meu de vedere.

In descrierea tuturor modelelor 1st pentru piata din Romania apare "parbriz laminat si incalzit", nu apare nicaieri la nici un nivel de echipare ceva similar cu "sound insulating windshield" ca la Max-ul pentru Irlanda, de asta ma intrebam daca e acelasi lucru sau nu.

Ce ai spus tu e despre altceva, dar e foarte interesant, pentru ca degeaba ai parbrize de genul asta daca ajunge zgomot in interior prin alta parte. Inteleg din cele spuse de tine ca pe de o parte au facut ceva ca sa reduca zgomotul de la motor si trenul de rulare, cu decuplarea aia prin bucse, dar pe de alta parte nu au pus si material fonoabsorbant. Sper ca am inteles corect.

Sincer, acum sunt confuz. Eram foarte entuziast pentru ca pe de o parte review-urile spun ca e cea mai silentioasa masina electrica, iar pe de alta parte e chestia asta cu lipsa de materiale fonoabsorbante despre care spui tu. Deci nu stiu ce sa mai cred.

 

Ieri m-am uitat peste configuratorul de Skoda Enyaq de pe site-ul Skoda UK: https://www.skoda.co.uk/discover/build-your-own-enyaq

Am remarcat un pic surprins ca daca doresti izolare fonica mai buna trebuie sa platesti suplimentar pentru un pack "Convenience Package" sau "Convenience Package Plus" care vine cu "Additional interior noise suppression" si "Acoustic front side windows with privacy glass". Poate ca "Additional interior noise suppression" se refera fix la prezenta sau nu a materialelor fonoabsorbante despre care vorbesti tu. "Acoustic front side windows" e clar geamuri laminate acustic.

 

Trebuie neparat test drive cu ID.3 de catre cineva care a fost si pe Kuga PHEV sau Kona EV de exemplu, pentru a afla cum sta treaba. In review-urile despre Kona EV de pe site-urile din UK si Australia se spune ca zgomotul de rulare este destul e puternic insa, si asta s-ar putea sa nu se fi schimbat prea mult prin inlocuirea cauciucurilor oribile initiale Nexen cu Michelin Primacy 4 anul asta, care au cu 4 dB mai putin la ratingul de road noise.

Edited by stama
Link to comment
Share on other sites

@stama. Am ales prima varianta. Mi as fi dorita varianta 2 pt Matrix si keyless acces dar nu cred merita diferența. Iar decat sa iau 3a mai bine așteptăm lt modelul cu baterie mare. 

In reviews pe YT nu se aude traficul nici pe autostrada. Oricum pt mine nivelul de izolare nu este un factor de luat în seama. Totusi nu vorbim de orice masina ieftină.  

In oferta scrie doar de parbriz încălzit laminat. Nu scrie de izolare. 

Nu aleg masina pe baza celor câțiva dB diferența pe care probabil ii vei sesiza doar in primele luni. Si asa probabil candva in viitor voi pune pe ea cauciucuri mai aderente care înseamnă mai zgomotoase puțin. Deci nu ma întreba de gălăgioasa pt ca nu voi observa decat dacă e extrem. 

Link to comment
Share on other sites

Am pus pe alt topic un review al unui posesor de i3. Printre altele: 

 

Man, this thing is QUIET, compared to another large volume EV maker, this is almost shockingly quiet. While there was some wind noise, road noise was incredibly well damped.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... daca e silentioasa, mai ca imi vine si mie dorinta de a avea un ID.3.

Link to comment
Share on other sites

în urmă cu 23 ore, stama a scris:

Intrebarea mea era despre prezenta sau nu pe modelele din Romania a acelui parbriz laminat acustic la care imi imaginez ca se refera "sound insulating windshield"-ul din descrierea modelului 1st MAX din brosura de la VW Irlanda. Din ce stiu, geamurile pot fi create cumva pentru a creste gradul lor de antifonare si a reduce zgomotul celorlalte masini din trafic. Am fost pe test drive cu un Ford Kuga PHEV model nou care spune in descriere ca are asemenea parbrize,  si am observat ca nu se auzeau celelalte masini din trafic, ce se auzea era doar zgomotul de rulare de la Kuga si din cand in cand motorul termic cand intra in functiune. Iar zgomotul de rulare mi s-a parut destul de scazut, a fost foarte ok din punctul meu de vedere.

Parbrizul este laminat acustic pentru zgomotul curentilor de aer din mers, nu pentru stationar. In dreptul parbrizului presiunea aerului este foarte mare, la fel ca si in dreptul spoilerului. Doar la masinile din clasa de lux se insonorizeaza si pentru zgomotul ambiental/si invers. Si geamurile laterale fata se mai lamineaza acustic.

în urmă cu 23 ore, stama a scris:

Ce ai spus tu e despre altceva, dar e foarte interesant, pentru ca degeaba ai parbrize de genul asta daca ajunge zgomot in interior prin alta parte. Inteleg din cele spuse de tine ca pe de o parte au facut ceva ca sa reduca zgomotul de la motor si trenul de rulare, cu decuplarea aia prin bucse, dar pe de alta parte nu au pus si material fonoabsorbant. Sper ca am inteles corect.

Sincer, acum sunt confuz. Eram foarte entuziast pentru ca pe de o parte review-urile spun ca e cea mai silentioasa masina electrica, iar pe de alta parte e chestia asta cu lipsa de materiale fonoabsorbante despre care spui tu. Deci nu stiu ce sa mai cred.

Este cea mai silentioasa pentru ca majoritatea nu au un rand suplimentar de bucse intre puntea fata/spate si sasiu.

în urmă cu 23 ore, stama a scris:

Am remarcat un pic surprins ca daca doresti izolare fonica mai buna trebuie sa platesti suplimentar pentru un pack "Convenience Package" sau "Convenience Package Plus" care vine cu "Additional interior noise suppression" si "Acoustic front side windows with privacy glass". Poate ca "Additional interior noise suppression" se refera fix la prezenta sau nu a materialelor fonoabsorbante despre care vorbesti tu. "Acoustic front side windows" e clar geamuri laminate acustic.

Deci se verifica ce am spus ...

în urmă cu 23 ore, stama a scris:

Am remarcat un pic surprins ca daca doresti izolare fonica mai buna trebuie sa platesti suplimentar pentru un pack "Convenience Package" sau "Convenience Package Plus" care vine cu "Additional interior noise suppression" si "Acoustic front side windows with privacy glass". Poate ca "Additional interior noise suppression" se refera fix la prezenta sau nu a materialelor fonoabsorbante despre care vorbesti tu. "Acoustic front side windows" e clar geamuri laminate acustic.

Trebuie neparat test drive cu ID.3 de catre cineva care a fost si pe Kuga PHEV sau Kona EV de exemplu, pentru a afla cum sta treaba. In review-urile despre Kona EV de pe site-urile din UK si Australia se spune ca zgomotul de rulare este destul e puternic insa, si asta s-ar putea sa nu se fi schimbat prea mult prin inlocuirea cauciucurilor oribile initiale Nexen cu Michelin Primacy 4 anul asta, care au cu 4 dB mai putin la ratingul de road noise.

Evident ca si tipul cauciucului conteaza la zgomotul de rulare. Acum cu motorizarile electrice ar putea sa puna material insonorizant in cauciucuri, la fel ca la unele de lux.

 

 

în urmă cu 21 ore, Bogdan_wrc a scris:

@stama

Nu aleg masina pe baza celor câțiva dB diferența pe care probabil ii vei sesiza doar in primele luni.

La masinile electrice nu exista acea degradare ca la cele termice.

Edited by IRONICK
Link to comment
Share on other sites

@IRONICK eu vb de obisnuinta. dupa cateva luni iti va pasa de altceva, nu sa asculti fiecare dB.

Link to comment
Share on other sites

oricum, venind de pe o masina cu ardere interna, dB sunt ultimii la care eu ma gandesc :) imi vine greu sa cred ca vorbind de aceeasi clasa (golf/id3; vw/vw) dB veniti din afara vor fi mai multi decat motor+ afara - (minus) ceva izolare. 

Link to comment
Share on other sites

@IRONICK, multumesc pentru explicatia referitoare la tratamentul acustic al parbrizelor.

Am observat ca la unele masini nu se aude traficul in habitaclu iar la altele da, am pus asta pe seama tratamentului parbrizelor. La Kuga PHEV scrie ca parbrizele sunt laminate acustic desi nu e masina de lux (pretul oficial e de forma, in realitate se ofera discounturi foarte mari fata de pretul ala de lista). Un Kuga PHEV Titanium X cu optionale extra se ofera la mai putin de 30 000 EUR daca se cauta oferta de la dealeri. S-ar putea ca laminarea acustica a parbrizelor sa fie din cauza ca Ford se foloseaste de insonorizare in advertising-ul pe care il fac in ultima perioada.

Link to comment
Share on other sites

 

acum o oră, Bogdan_wrc a scris:

oricum, venind de pe o masina cu ardere interna, dB sunt ultimii la care eu ma gandesc :) imi vine greu sa cred ca vorbind de aceeasi clasa (golf/id3; vw/vw) dB veniti din afara vor fi mai multi decat motor+ afara - (minus) ceva izolare. 

Daca ne raportam la anumite solutii tehnice de baza, Golf-ul desi l-ai pus in aceeasi clasa cu ID.3, este inferior.

Link to comment
Share on other sites

Cei de la Automarket fac și anul acesta o plimbare prin tara cu câteva modele electrice, ID.3 se afla printre ele, și mi se pare interesant de urmărit pentru ca se pot urmări consumurile și autonomiile reale pe diferite drumuri. 

Dacă în prima zi drumul a fost pe autostrada și Valea Prahovei, ceea ce s-a tradus prin consum mare și autonomie totala scăzută pentru toate mașinile, coborârea către Bacău a adus consumuri și autonomii mult mai bune pentru toate. 

Link to comment
Share on other sites

@Rave, mersi pentru stire, am fost pe AutoMarket si am gasit cele doua articole publicate pana acum. Se pare ca va fi o serie #ElectricRomania 2020.

Link to comment
Share on other sites

@stama daca tot vorbim de Vs cu Kona, vezi la Kona de 27k euro nivel de incarcare:

la AC are 7.2 iar la DC are 77, sub id3. abia luxury+ are 11 cu 100. 

Link to comment
Share on other sites

@Bogdan_wrc Daca e sa comparam modele, hai sa le comparam pe cele de serie... Nu de alta dar ID.3 vine cu 100kW DC doar la 1st - pe masina de serie o sa fie standard 50 kW si optional DC la 100kW, probabil si cea AC la 11kW - si Kona Highway, cea de 27.000 de euro, inca nu exista pe piata...

Link to comment
Share on other sites

da, comparam ce avem acum pe piata am zis. id3 1st. cu kona de 27k, pe care au zis ca o aduc curand (se poate comanda deja), cand am fost eu la test. (au zis 2-3 luni in AUG). 

deci comparam modele "comandabile". 

Link to comment
Share on other sites

Da, se pare ca nu se poate configura un ID.3 normal la noi inca. Interesant de vazut cand se va putea si la noi. ID3 e disponibil in configurator in majoritatea tarilor vest-europene, eu l-am vazut pe site-urile VW Anglia, Franta, Spania, Italia si Germania de pilda.

 

Iata un comparativ cu dimensiunile ID3, ID4 si Enyaq:

 

ID3:

image.thumb.png.531c5a2ea4b4944bc733878cdb59dd08.png

ID4 (sunt dimensiunile cu negru; cele in rosu sunt pt Tesla Y):

image.thumb.png.4563d0c51987089d7f12ba13e8cfa71d.png

Enyaq:
image.thumb.png.edefe101ffb494cbecfc3029bb5dd7d6.png

Edited by stama
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hyundai a creat anul asta un nou sub-brand pentru modelele sale electrice - Ioniq.

Ioniq 5 este primul model, un SUV de dimensiuni medii (intre ID4 si Enyaq ca lungime), va fi disponibil la vanzare din aprilie 2021 in Coreea.

 

Hyundai Ioniq 5
- release date: 2021 04 in Coreea
- 2WD si AWD
- baterie: 58 kWh si 72 kWh
- range: 450-500 km
- V2L: 24 kWh disponibili pentru a fi folositi pt camping sau altceva
- 350 kW DC fast charger
- dimensiuni (L x l x h): 4635 x ? (fara oglinzi retrovizoare) x ? mm
- wheelbase: 3000 mm
- preturi: 58 kWh 50 mil KRW ( ~36 600 EUR), 72 kWh 53 mil KRW (~39 000 EUR); in Coreea e doar cu 2000 - 5000 EUR mai scump decat Kona EV, si cu 7000 EUR mai ieftin decat ID.4

 

Sursa: ETNews

Edited by stama
Link to comment
Share on other sites

350kW DC mi se pare de domeniul fantasticului :) Frumoase vremuri se anunta pentru cei care iubesc electricele.

Link to comment
Share on other sites

Taycan sau eTron, sau poate ambele, are DC fast charge la 350 kW DC. Coreenii au vrut sa fie future-proof, se pare.

Link to comment
Share on other sites

Au inceput sa fie publicate vanzarile de ID3 pe septembrie in diferite tari, si apar centralizate pe site-uri gen https://open-ev-charts.org

 

Deocamdata doar trei tari cu vanzari raportate pe septembrie pe site-ul ala:

image.thumb.png.033fb8b0f94038793ec08ed8bee154fb.png

 

In Germania, s-au vandut de 2 ori mai multe Zoe decat au fost livrate ID3-uri, mai multe Tesla Model 3, si aproximativ la fel de multe Kona EV. Sincer nu ma asteptam la un debut asa anemic.

Link to comment
Share on other sites

Primul factor decisiv in acest top este disponibilitatea masinilor. Si aici multe masini au termen de livrare mare de aceea in top sunt cele care sunt ori deja produse si cumparate imediat ori cu termen de livrare mai redus.  Stiu ca pentru Opel Corsa E livrarea este undeva la 6 luni daca nu se cumpara masina de pe stoc. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!