Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Marculescu

Recommended Posts

Bogdan_wrc

Ce mentalități vad pe aici... păcat de atat hate ca e direcționat incorect.  

 

 

În altă ordine de idei...cred ca ati uitat ca masina electrica nu o iei pt stat si încărcat la public...decat cand ai ocazia.

De aia exista aplicație.  

 

Macar sa fie atat de curat aer in orase pt ca sunt prea multe electrice si stăm la încărcat.  

Încărcat acasă oricum iese mult mai ieftin decat combustibil fosil.  

Link to post
Share on other sites
  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    42

  • Rave

    26

  • stama

    16

  • DiLivio

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daca te ai uitat la clip banuiesc ca stii ca nu va avea scaune reglabile pe inaltime sau volan reglabil pe adancime.   Nu vreau sa par partizan si nici sa fiu...dar trebuie sa ne ajustam pr

Dupa ce am urmarit o incarcare a masinii electrice acasa mi s-au aprins un pic antenele si am zis sa facem un calcul de bun simt. Sa luam ca ex o Skoda Citigo, masina pe care o detin acum in vari

ieri am mers cu Kona electric. lucruri bune: - interior atent lucrat, volanul, bordul (displayul f usor de citit, totul clar, desi avea un led verde aprins mereu care se pare ca arata ca masina e

Posted Images

cristi511

De acord cu statiile private. Politica de preturi poate fi oricum vrea "patronul", intr-un cadru reglementat.

 

Insa, cand vorbim de statii publice (adica gratuite) nu se poate pune problema de asa ceva. 

 

Ce as face daca as fi "stat" ar fi sa creez un standard de putere pt toate statiile mele, sa zicem 60 kwh, si sa limitez timpul la maxim 30 min per client. Astfel nu va mai veni gigel si "va uita" masina in priza. :)

 

Cei care au prins trenul acum 2-3 ani s au bucurat de niste avantaje...dar cam gata. 

Edited by cristi511
Link to post
Share on other sites
kolfleading

Statii private sunt alea din parcarea unei firme, la care sa zicem ca au acces doar angajatii firmei respective.

Statii publice sunt alea la care poate avea acces oricine. Accesul poate fi gratis sau pe bani.

 

Eu as vrea ca Primaria sa faca statii private cu curent gratis pentru taximetristi.

Taximetristii fac cei mai multi km in oras si ard cei mai multi litri de motorina.

Daca motorina si noxele alea ar fi inlocuita cu curent, eu as fi fericit.

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Silviu_7 said:

1kW la statia de 150kW trebuie sa coste mai mult decat la o statie de 50kW

 

Ar trebui, da! Dar uita-te la toti oamenii care se plang de tarifele Ionity fara sa realizeze ca Ionity nu prea are statii de 50kW si ca mai toate sunt de peste 250kW.

 

30 minutes ago, cristi511 said:

sa creez un standard de putere pt toate statiile mele, sa zicem 60 kwh, si sa limitez timpul la maxim 30 min per client

 

De ce?! Sunt masini care incarca cu 30kW DC, 50kW DC, 100kW DC si 250kW DC... De ce sa platesc muuult mai multi bani pe o masina care poate incarca cu 250kW DC, ca sa petrec putin timp la statie, si apoi sa fiu limitat?

 

Lasand la o parte ca asta ar avea efectul invers fata de ce incearca toata lumea sa faca. In loc de adoptia masinilor electrice la nivel de main stream, ai limita acest lucru pentru ca ai taia posibilitatea de a face drumuri lungi cu masina electrica chiar daca ea ar putea... 30 min la 60kW inseamna vreo 25-30 kW livrati masinii. La un consum de 15kWh/100 Km inseamna ca poti merge maxim 200Km cu aceea incarcare, si asta intr-o lume ideala, ceea ce e stupid.
Un ID.3, de ex, in loc sa incarce cu 100kW in 35 min si sa faca 400Km, pentru ca ar putea (ideal vorbind) si apoi sa stea alte 35 de min sa faca alti 400Km, ar trebui sa incarce de 2 ori mai mult si sa piarda de doua ori mai mult timp ca sa faca aceeasi distanta. Nu e ok! :)

 

Ideal vorbind ar trebui sa existe statii de 50kW, 150kW si 250kW, cu preturi diferite per kW la fiecare, si sa nu vezi un e-Golf, care poate doar 40kW, tinand blocata o statie de 250kW pentru ca in timpul in care e-Golf-ul incarca full 30 kWh, un Taycan sau un Model 3 ar incarca 80kWh...

Link to post
Share on other sites
cristi511

De acord, doar ca eu ma refer strict la statiile gratuite. Ca pe alea e bataie. :)

 

Cele montate si puse la dispozitie de institutii publice, fara vreun cost atasat. Acolo e bataia generala, cel putin in zona mea de "tara". 

Link to post
Share on other sites

Pana acum, doar ieri s-au facut precomenzi pentru cel putin 1500 de unitati Dacia Spring, probabil peste 50% din ele in Bucuresti. Pe langa presiunea pe care o va pune din toamna pe reteaua de incarcare publica (ma gandesc ca multi stau la bloc si vor incarca pe unde apuca), va limita achizitia altor electrice  prin epuizarea fondurilor de la stat si care nu vor putea tine ritmul cu vanzarile unui model foarte ieftin. In final, solutia ar trebui sa fie, cel putin in Bucuresti, limitarea folosirii masinilor. Desigur cele electrice polueaza mai putin, insa tot blocat in trafic vei sta. Cum se va face asta, insa e alta treaba.

Link to post
Share on other sites

Eu nu cred ca toate aceste precomenzi sunt ale unor oameni care acum nu au masina ci ale unor oameni care vor sa inlocuiasca o masina mare, care consuma mult in traficul nostru, cu o masina mai mica si cu un consum infim.

Asa ca ma astept sa fie la fel de multe masini in trafic, si ca o sa fie la fel de aglomerat orasul, dar macar cu mai putina poluare. E un plus! 

 

Si aparitia a atat de multe masini electrice va duce la extinderea rețelei de statii, pentru ca va exista cerere, ceea ce iar, este de bine. Da, o sa fie o perioada in care o sa fie mai mare aglomeratia la statii, mai ales la cele gratuite, dar sper ca aceasta perioada de tranzitie sa fie scurta. Oricum, daca nu apar mai multe masini electrice, adica mai multi consumatori, nici statii n-or sa apara. Asta e clar! 

 

Si, ultimul dar cel mai important punct, aparitia Spring o sa forteze producatorii sa ofere masini electrice mai bune si mai ieftine. Pentru ca, exceptandu-i pe cei care stramba din nas la brand, nu prea ai de ce sa mai dai 25.000 - 30.000 de euro pe o masina electrica cu 300Km range daca ai optiunea de 200Km la 15.000 de euro. Un e-Up!, din pacate, nu e mult diferit la calitatea interiorului fata de un Spring si nu cred ca cei 25Cp si 50Km extra range merita 10.000 de euro in plus ca pret de achizitie (fara prima de la stat)... Daca se cumpara multe Spring, si sper ca asa se va intampla, piata se va schimba drastic pe bucata asta ieftina si, sper, si pe cele adiacente - daca ai 200Km range la 15.000 de euro brusc strambi din nas daca pentru 400Km trebuie sa platesti 40.000 de euro... ok, ai mai multa putere, mai mult spatiu, calitate mai buna, dotari mai multe dar... parca nu e de ajuns si producatorii mari or sa fie fortati sa mai taie din cat adauga peste pretul de fabricație ca sa vand masini. Eu sunt optimist si vad Spring ca a foua palma data marilor producatori dupa cea data de Tesla care a adus masinile electrice in main stream! 

Link to post
Share on other sites

De acord si sper ca va influenta preturile absurde pe care le cer acum producatorii. Insa masina aceasta nu va inlocui decat in mica masura masinile vechi, pentru ca nu e o masina pe care o poti folosi in afara orasului si sub nicio forma nu e o masina de familie. Va fi o a doua masina in majoritatea cazurilor. Tu ai putea merge cu sotia si cu un copil cu masina asta pana la Ploiesti? Nu, dar va fi buna sa duci copilul la scoala sau gradinita, sa mergi la piata sau mall, sa faci naveta la birou, masina de agenti de vanzari sau sa faci livrari mici in orase.

Ramane de vazut cum se va adapta infrastructura si cat de repede o va face si daca mai raman bani si pentru cineva care vrea un alt model electric. Mi se pare normal ca bonusul sa fie maxim la o masina ieftina, pentru cei cu venituri mici si sa dispara treptat la masinile foarte scumpe. E absurd sa dai 200000 euro pe un Taycan si sa stai cu mana intinsa dupa prima de la stat.

Va fi interesant de urmarit volumul de vanzari al lui Spring.

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dercos said:

Tu ai putea merge cu sotia si cu un copil cu masina asta pana la Ploiesti? Nu

 

Eu nu sunt persoana potrivita pe care sa o intrebi lucrul asta... :)) Eu am fost si la Ploiesti si la Buzau si chiar si la Brasov cu o masina mai mica decat Spring, cu un portbagaj mai mic decat al Spring-ului si cu range mult mai mic decat Spring-ul :) Adica asta:

 

spacer.png vs  spacer.png

 

 

Si nu a zis nimeni ca masina asta o sa fie singura masina din familie, nu asta este scopul ei. Cred ca faptul ca arata ca un Sandero Stepway mai inalt induce lumea in eroare despre scopul ei. Scopul ei este fix asta

 

1 hour ago, dercos said:

sa duci copilul la scoala sau gradinita, sa mergi la piata sau mall, sa faci naveta la birou, masina de agenti de vanzari sau sa faci livrari mici in orase.

 

Si de chestia asta o sa se achite mai mult decat decent. Cred. Sper! :) Si ar putea inlocui multe masini vechi... Decat sa dai (nu tu, vorbesc in general) 100 de euro pe 2 plinuri de motorina si sa faci naveta prin oras cu un Passat TDI (ceea ce implica si alte costuri prin uzura - placute, DPF, EGR, cauciucuri) nu mai bine lasi Passat-ul in parcare si platesti la fel de mult sa faci naveta cu chestia asta mica, eco, usor de parcat si, dupa cativa ani, sa mai si castigi ceva la revanzare? Si, daca ai nevoie de drumuri lungi, ai masina acolo pregatita de aceste lucruri si nici nu te mai intereseaza ce taxe apar pentru circulatia cu masinile vechi in centrul oraselor pentru ca o sa folosesti vechiul TDI doar la drumuri in afara orasului.

 

Aceeasi gandire am aplicat-o eu cand am luat e-Up!-ul. Doar ca eu am dat atunci pe e-Up! fix cat costa Spring-ul inainte sa se aplice prima de la stat, adica 16.400 de euro (28.000 de euro pret intreg pe vremea aia). Simplul fapt ca masina asta ajunge sa coste destul sub 10.000 de euro (fata de vreo 13-14.000 de euro un e-Up! similar) cred ca ii va convinge pe foarte multi sa o cumpere si sa o foloseasca si, de aici, o sa avem doar avantaje toti ceilalti, eventual... 

Link to post
Share on other sites
adrian001

Eu din contra, cred ca majoritatea care cumpara Spring au deja o termica si o vor pastra. De ce cumpara Spring ? Pai cumpara Spring in primul rand pentru ca e ieftina si le surade ideea ca vor merge gratis prin oras. Cat de adevarata e ultima afirmatie ramane de vazut, dar prevad deja surprize la statiile de incarcat gratuite pe masura ce vor intra din ce in ce mai multe electrice pe piata. Daca pentru calitatea aerului sunt de acrod cu voi ca este un lucru bun, ramane sa vedem si unde o sa le mai parcam.  

Edited by adrian001
Link to post
Share on other sites
halamadrid

E ieftina prin prisma programului Rabla, altfel sa ingropi 18.000 de euro intr-o a 2-a masina doar pentru oras e o afacere doar pentru cei cu bani, iar aia nu cumpara Spring.

 

Pe mine m-a frapat tot timpul pretul electricelor comparativ cu pretul masinilor cu motor termic.

 

O electrica e mai putin complexa la tehnologie, are un numar mai mic  de piese, necesita mai putina manopera fata de o masina cu motor termic, dar e mai scumpa.

 

Ca efect secundar, se anunta somaj masiv in industria auto mondiala, odata ce productia de electrice va deveni majoritara.

Edited by halamadrid
Link to post
Share on other sites
DiLivio

Mare parte din prețul unei mașini electrice e reprezentat de costul bateriei. Spring are o baterie de doar 27 Kwh, de aici rezulta și prețul mic de vânzare, plus ca e fabricată în China. 

Tesla de 25k $ va fi produsă tot în China, ceea ce înseamnă că și costul cu forța de muncă are o pondere destul de mare în prețul final.

Piața muncii e tot timpul în schimbare, locurile de munca apar și dispar, iar oamenii trebuie sa fie tot mai flexibili în dobândirea de noi calificări. 

 

Link to post
Share on other sites

Pentru Spring sunt 4000 de precomenzi, probabil 75% in Bucuresti, ma gandesc aici la firmele de curierat, pizza, distributie, agenti samd si cei care vor folosi masinile pentru drumuri scurte in oras. Dintre cei din urma, majoritatea mai au o masina acasa. Orasul va fi clar si mai aglomerat, iar reteaua de incarcare va fi sub presiune, nu se astepta nimeni la un astfel de succes. De la buget ar insemna 40 milioane de euro aruncati pe geam, pentru ca masina asta ar trebui sa coste in jur de 10000 euro, pentru ca are mult mai putine componente decat o termica si e un model ieftin construit.

Raman la parerea ca singura solutie ar fi fost o infrastructura de transport public corecta, dar pe care Bucurestiul nu o va avea niciodata, ca atare in conditiile actuale, orasul va fi din ce in ce mai aglomerat, fara sa existe vreo solutie in afara limitarii folosirii masinilor personale, indiferent de tipul de carburant folosit. Insa asta e o utopie

Link to post
Share on other sites
Sparkyson

Eu cred ca aglomerat va fi oricum, dar așa poate va fi putin mai curat.

Cat timp sunt mai putine termice, in special diesel-uri, pe sosele, tot suntem castigati.

Eu, care merg de 10 ani cu bicicleta prin oras si tot inhalez fum de diesel, apreciez schimbarea. Pentru reducerea traficului trebuie plan de imbunatatire a transportului in comun si al celui alternativ. Mai multe sosele se umplu cu mai multe masini.

 

Legat de infrastructura de incarcare: daca exista cerere, trebuie sa apara si oferta. Așa, suntem intr-un cerc vicios, in care nu exista cerere pentru ca nu e oferta (la pret corect), nu e oferta pentru ca nu e cerere si infrastructura.

Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, dercos said:

ar insemna 40 milioane de euro aruncati pe geam

 

Dpmdv, daca se inlocuiesc doar 3.000 de masini termice cu electrice, care nu mai circula toata ziua in bara la bara, mai ales daca sunt vechi si polueaza cu carul, sunt bani bine cheltuiti. Mult mai bine cheltuiti decat panselute de 300 de lei bucata, borduri de 500 de lei metrul liniar, asistati social care ar fi in stare sa munceasca dar stau acasa pe banii nostri si multe alte moduri de a cheltui acesti bani fara a avea un rezultat palpabil. 

Macar asa, incet - incet si masina cu masina mai curatam aerul pe care il respiram. 

Traficul o sa ramana la fel pentru ca majoritatea acestor masini doar inlocuieste unele existente deja in trafic, nu adauga la trafic.

Parcarile or sa fie mai aglomerate dar aici trebuie sa intervina statul si sa faca ceva... Eu am langa bloc o familie care are 4 masini, in conditiile in care locurile de parcare oricum n-ar ajunge daca ar avea fiecare apartament cate o singura masina dar na... daca vine statul si creste impozitul sau baga o taxa care sa creasca progresiv pentru fiecare masina adaugata in familie sare toata lumea ca suntem saraci, dar bani avem sa cumparam cate o masina pentru fiecare membru al familiei. Si daca se construiesc parcari dar se cer bani pe abonament iar sarim ca suntem saraci si nu avem de unde sa platim... Si cu... si cu sufletul in rai nu se poate! Pentru ca daca vrem sa primim totul gratuit o sa ne sufocam de masini, ceea ce deja se intampla in toate orasele. 

Link to post
Share on other sites
Silviu_7

Sa nu incurcam Rabla Plus cu Rabla normala. Cumparatul cu Rabla Plus nu garanteaza ca o sa fie elimina o rabla de pe strada. Faptul ca de obicei lumea le cumuleaza este un bonus.

Sa nu uitat si ca voucherul de la Rabla Plus este maxim 50% din valoarea masinii. 

Ar fi ideal ca tot ce inseamna livrari in zona urbana sa fie cu poluare 0, dar nu cred ca este scalabil din cauza prizelor. 

Link to post
Share on other sites
halamadrid
1 hour ago, dercos said:

Pentru Spring sunt 4000 de precomenzi, probabil 75% in Bucuresti, ma gandesc aici la firmele de curierat, pizza, distributie, agenti samd si cei care vor folosi masinile pentru drumuri scurte in oras.[..]

Ce sa faca un curier, distribuitor de pizza cu autonomia de la Spring? Ca in traficul real nu cred ca autonomia va trece de 150 km, indiferent de povestile spuse de Dacia, sunt lamurit de povestile Renault spuse pentru Zoe.

Spring e utila celor cu drumuri birou-casa, cu halta prin supermarket. Buna pentru naveta scurta, din afara orasului, maxim 25-30km.

Orium, sa stai stresat la intoarcere ca ramai fara baterie nu e funny, asa ca majoritatea cumparatorilor vor fi din marile orase si zona metropolitana.

La firmele de curierat ar trebui cate 2 masini de om, ca in Formula E, o lasi pe aia descarcata si o iei pe aia de rezerva.:)

Edited by halamadrid
Link to post
Share on other sites

@halamadrid E o masina electrica si masinile electrice au cel mai mic consum fix in orase. Avand in vedere ca range-ul WLTP este destul de apropiat de realitate, si ca este un mix de urban + extraurban in acest calcul, ma astept ca autonomia Spring-ului sa fie de cel putin 200 Km in oras (primavara/toamna cand sunt temperaturi ok si nu este folosit foarte mult AC-ul). Cei de la ev-database sunt si mai optimisti decat mine dar eu prefer sa iau in calcul cel mai prost rezultat si sa consider tot ce e peste un bonus :)

 

Untitled.thumb.jpg.416aff9dc6439a47c8704fdb26c2ae7c.jpg

 

Oricum, sa zici de o masina cu autonomie de 200 Km ca faci naveta 25-30 Km si ca 

 

26 minutes ago, halamadrid said:

stai stresat la intoarcere ca ramai fara baterie

 

este o aberatie. Nici e-Up!-ul meu in cea mai rea zi de iarna nu avea range de 60 Km si avea o baterie mai mica decat Spring...

Link to post
Share on other sites
halamadrid

Naveta o calculez de la marginea orasului, km din oras se aduna la cei 30 km x2, dus intors de la intrarea in oras. 

Cat te mai fatai prin Bucuresti (birou+cumparaturi), se aduna rapid 100 km (cu tot cu cei 60).

Astept sa vedem performantele reale ale masinii, la Zoe de la 300 scadea iarna autonomia la 150 km.

Edited by halamadrid
Link to post
Share on other sites

Nu curieratul clasic neaparat, ca nu ai volum de asa ceva  si nici autonomie, ci pentru cei care trimit mai rar, pe distante mici. Niciun curier clasic nu va avea prea curand o electrica, pentru ca nu ofera nici autonomie, nici volum si nici incarcare rapida. Aia nu stau o ora sa incarce duba, plus deplasare la incarcari samd. Electricele au o utilitate foarte mica, in majoritatea cazurilor, de aceea trebuie gandita bine achizitia, in functie de distante. Cei care se descurca cu astfel de distante, o vor cumpara, pentru ca nu ai model concurent nicaieri in banii astia. Dupa ce trece euforia, vom vedea realitatea.

Edited by dercos
Link to post
Share on other sites
halamadrid

Daca masina da satisfactie, iar programele Rabla pentru electrice vor exista in majoritatea tarilor, cred ca Renault va revigora transportul naval cu cate masini va cara din China.

Link to post
Share on other sites

La momentul lansarii Renault a declarat printre altele ca Spring vizeaza segmentul masinilor de inchiriat, de altfel E.Leclerc (rent) din Franta a si declarat ca a comandat 3.000 buc in Decembrie.
 

Poate ceva asemanator s-a intamplat si in RO.

Pe de alta parte cunosc 1 persoana direct si alta indirect, care au comandat Spring in lotul celor 4.000 de la noi, unul putin inconstient (pentru traseele lui zilnice), celalalt de fun si mai vede el ce face cu ea.

Amandoi isi pastreaza diesel-ele pentru lucruri serioase.

 

Deci, clienti si clienti.

 

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 15 ore, Dolfin a scris:

unul putin inconstient (pentru traseele lui zilnice)

Amandoi isi pastreaza diesel-ele pentru lucruri serioase.

 

Deci, clienti si clienti.

 

Pai unde si cat vrea sa o foloseasca?

Link to post
Share on other sites

Are o medie zilnica de 30-50-70Km (variaza) si nu are rabdare si zice el ca nici timp.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...