Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Claudiu.Cristea
 Share

Postare recomandată

asa e. pe pagina 19 a acestui topic ai si poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Al Bundy said:

Acelasi cod de piesa. Doar ca tu ai schimbat motorasul care nu avea nicio problema, defrosterul e in partea dreapta, din poza ta tu ai schimbat motorasul de pe stanga.

Era defect si cel schimbat de mine,ptr. ca nu-mi muta ventilatia la picioare. Statea blocata la mijloc ai aparea si actuatorul ca fiind blocat,pe vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și tu aveai 2 erori și ai schimbat un singur motoraș ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am crezut ca acelasi motoras comuta in toate directiile,ca la modelele vechi. Il mai am defect si pe cel care regleaza temperatura pe spate,dar momentan il las asa. Masina a fost la cineva care nu si-a permis-o.  Sa mergi cu uleiul din cutie cam de 3 ori durata lui de viata...oribil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
On 3/10/2025 at 1:01 PM, cosminwon said:

Am crezut ca acelasi motoras comuta in toate directiile,ca la modelele vechi. Il mai am defect si pe cel care regleaza temperatura pe spate,dar momentan il las asa

Nu, nu este aceelasi.

Cel mai urat de schimbat, este cel care reglează temp spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasul care comuta aerul la mijloc sau la picioare,l-am schimbat in vreo 10 min.,maxim.

Am mai descoperit azi ca nu sufla deloc aer pe la grila centrala dinspre portiera,pe partea soferului. Probabil este stricat mecanismul clapetei care inchide aerul. Sa vad cum reusesc sa o scot afara fara sa o faultez.

Modificat de cosminwon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Detin un touran 1.6 tdi din 2017 si de ceva vreme nu imi mai baga aer  pe grilele centrale. la o diagnoza  arata asa:

328964 - Motor pentru reglaj clapetã distributie aer fatã
          B1091 71 [009] - actuator blocat
          Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 2
                    Frecventa defect: 1
                    Resetare contor: 93
                    rulaj: 201756 km
                    Data: 2025.03.01
                    timp: 14:59:55

                    Tensiune terminal 30: 14.6 V
                    Temperatura exterioarã: 7.0 °C
                    Temperatura interioarã: 23.4 °C
                    Clapã de distribuþie aer faþã – valoare mãsuratã: 0.0 %
                    Clapã de distribuþie aer faþã – valoare mãsuratã: 233
                    Clapã de distribuþie aer faþã – valoare prescrisã: 130

Ma puteti ajuta cu identificarea si localizarea  servomotorasului?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!
Tot la un Touran 2017 😄 WVGZZZ1TZHW098955 m-am pricopsit si eu cu eroarea de mai jos - desi baga aer si la dezaburire parbriz:

 

 

08 Air Conditioning

System description: Climatronic

Software number: 5G0907044CJ

Software version: 1801

Hardware number: 5G0907044CJ

Hardware version: H04

Faults:

B109071 - Defroster flap motor

Actuator jammed

Intermittent

 

Ma puteti ajuta cu codul piesei si localizarea? Se demonteaza tot bordul pentru inlocuire sau se poate inlocui fara demontat bord?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Demonteze doar torpedoul și o sa vezi servomotorul pe stanga centru, sus. Desfa intai și vezi ce producator este pe masina, pt a comanda modelul corect, filtrarea dupa VIN nu da rezultate corecte, kq aceasta platforma 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Pt un servomotor 5Q0907511A , care este polaritatea corecta in pinii aferenti motorasului? Care e " +"  si care e "-"? Sau merge pus in orice sens, el avand cursa pe o plaja de 340 grade dupa care se intoarce? Multumesc!

4ueQaluapBrpnX4_BHvPes09qY0-aa1920.jpg

916008630_20230208_114227(1).jpg.641df499bda5bc27vs37a76bc2eecfe7de.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Ce dorești sa faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat de curand un servomotor si am ramas cu cel vechi si defect. Defectul vine de la motorasul in sine care a ramas blocat sau, cum spunea cineva ceva pagini mai in urma, rotorul a iesit din campul magnetic. L-am desfacut si reasamblat si merge, dar am vazut ca rata de stricare a celor vechi e destul de mare. Vreau sa cumpar un motoras din comert cu aceleasi dimensiuni  (30x24mm) si cu aproximativ acelasi nr de turatii si sa am unul de rezerva. Pana la urma..pe ce platim 2-3-400 de lei pe unul nou? In interior e placuta (potentiometru) si motorasul in sine. Potentiometrul masurat indica valorile in crestere si descrestere. Rotitele de plastic in cazul meu nu au uzura, nu sunt rupte. 

Intrebarea se referea strict la polaritatea motorasului de origine pentru ca atunci cand l-am desfacut nu am fost atent la asta si nici la pozitia in pini. Cu siguranta toti ne permitem sa cumparam unul nou atunci cand se strica, ideea era era doar de a incerca. Sau nu merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul nou pe Valeo costa 190 lei. Consideri ca munca+cheltuielile pe alt motoras,renteaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
On 4/2/2025 at 9:46 PM, andricei said:

Sau nu merita?

Dacă ție îți face placere, sigur ca merita.

Sunt și cazuri cu rotite rupte, etc, din pacate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/2/2025 at 11:14 AM, andricei said:

Salutare! Pt un servomotor 5Q0907511A , care este polaritatea corecta in pinii aferenti motorasului? Care e " +"  si care e "-"? Sau merge pus in orice sens, el avand cursa pe o plaja de 340 grade dupa care se intoarce? Multumesc!

4ueQaluapBrpnX4_BHvPes09qY0-aa1920.jpg

916008630_20230208_114227(1).jpg.641df499bda5bc27vs37a76bc2eecfe7de.jpg

 

Nu contează cum pui bucata de plastic din a doua poza, pentru că borna de plus va veni pe lamela care trebuie. Motorașul trebuie montat corect (cu scrisul în sus), pentru că atunci chiar se schimbă sensul.

 

Problema este la cărbunii permanenți din interiorul motorului, care se dezlipesc, se rotesc și își schimbă poziția față de bobinajul motorului.

Dacă magnețîi se rotesc destul de mult, motorașul va ajunge să se miște doar stânga-dreapta, pentru că este ieșit din câmp. Majoritatea cred că motorașul este blocat mecanic, dar el nu se mai invarte electric, deși este alimentat.

 

Rezolvarea este prin reașezarea magneților permanenți la locul lor și lipiți. Nu e simplu, pentru că trebuie să îi pui spre direcția din care s-au rotit, altfel schimbi sensul. Mie mi-a ieșit după vreo 2 montări/demontari de perii.

În orice caz, sunt jucării chinezești de 100 de lei cu motorașe mai bine făcute decât ce pune VW pe mașini de 50.000 Euro. O problemă care persistă de vreo 3 generații de mașini fără să vrea să o rezolve.

Modificat de crazyAlex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
valentin.tartan

Salutare,

Am și eu o problema pe motorașe, și nu știu pe ce parte sunt..

Cu Ac pornit imi baga aer rece decat în stanga la pasager și pe grila din mijloc stanga, dar în dreapta baga cald și pe grila mijloc dreapta.

327940 - Motor for Left Temperature Flap Actuator Stuck
B108C 71 [00001000]
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Intermittent
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Reset counter: 155
Mileage: 242815 km
Date: 2025.04.06
Time: 09:39:43


327941- Motor for Left Temperature Flap
B108C 54 [00001001] - Missing Calibration / Basic Setting
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame;
Fault Priority: 2
Fault Frequency:
Reset counter: 94
Mileage: 242781 km
Date: 2025.04.05
Time: 10:11:29

 

Dacă scrie left, este motorașul din partea șoferului? sau este cel din partea pasagerului?

 

Va mulțumesc anticipat!

Modificat de valentin.tartan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai scrie destul de clar pe care parte e si iti poti da seama si din manifestarea defectiunii., DA, este cel de pe stanga, necesita inlocuire

 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

@Al BundyPartea menționată este cum te uiți la masina sau cum stai la volan? Mie nu îmi e clar cum de motorașul de pe partea șoferului afectează partea pasagerului...

Dar daca voi spuneti asta inseamna ca asa este. 

Mulțumesc pentru răspuns!

Modificat de valentin.tartan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea șoferul,  ai eroare.

Trebuie sa verifici vizual ce se intampla cu servomotorul de pe partea pasagerului și de ce nu trece pe rece acolo. Posibil rotita sărată și de aceea nu ai eroare. Desfa si verifica 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, valentin.tartan said:

Salutare,

Am și eu o problema pe motorașe, și nu știu pe ce parte sunt..

Cu Ac pornit imi baga aer rece decat în stanga la pasager și pe grila din mijloc stanga, dar în dreapta baga cald și pe grila mijloc dreapta.

 

PE bune daca eu mai inteleg ceva din postarea ta. Stanga este sofer , dreapta este pasager. deci , reformuleaza.

 

24 minutes ago, valentin.tartan said:

@Al BundyPartea menționată este cum te uiți la masina sau cum stai la volan? Mie nu îmi e clar cum de motorașul de pe partea șoferului afectează partea pasagerului...

Dar daca voi spuneti asta inseamna ca asa este. 

Mulțumesc pentru răspuns!

Partea stanga a masinii este la fel cum e stanga ta, deci stanga=sofer.

tu ai eroare la sofer dar trebuie vazut si motorasul de la pasager.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Am înțeles acum care e treaba cu stanga...

Ca sa explic mai bine:

Eroarea apare pe motorasele din stanga(partea soferului), dar eu am o problema pe partea dreapta (partea pasagerului), în sensul în care astăzi cu AC pornit, pe LO si stanga si dreapta, pe partea șoferului este rece și la pasager este cald. Eu am vrut rece și pe stanga și pe dreapta la pasager, dar masina face ce vrea și a transformat habitaclul în saună( cel putin la pasager)...

Motorașul din eroarea postata este cel ce se schimba pe la pedala de accelerație?

Dacă avea probleme si cel din dreapta (la pasager, sub torpedou) nu îmi dădea pe vcds?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca motorasul e in regula dar sunt sarite rotitele de actionare, nu iti da eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

@Al BundyMultumesc mult pentru răspunsuri!

O sa verific prima data pe cel din dreapta și probabil ca le voi schimba pe ambele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, valentin.tartan said:

Motorașul din eroarea postata este cel ce se schimba pe la pedala de accelerație?

Dacă avea probleme si cel din dreapta (la pasager, sub torpedou) nu îmi dădea pe vcds?

Nu, de aceea ti-am scris mai sus. Rugămintea mea este, dupa ce primiți un sfat care recomanda sa faceți o verificare..... sa o faceți, nu sa reveniti cu alte întrebări legate de o potențială solutie oferita de noi. Astfel, nu se repara nici masina si adăugăm posturi inutile, ca în acest caz.

Te rog, verifica ce ti-am spus și așteptăm postarea ta, dupa verificare.

Va doresc Paste fericit si liniste alaturi de cei dragi !!!

12 hours ago, F l o r i n said:

Trebuie sa verifici vizual ce se intampla cu servomotorul de pe partea pasagerului și de ce nu trece pe rece acolo. Posibil rotita sărată și de aceea nu ai eroare. Desfa si verifica 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hristos a înviat! 
mașina în cauză - Passat b7 combi, 2.0 tdi 


Azi a fost prima zi de “căldură”  și am fost complet dezamăgit de AC. Am lăsat mașina în plină căldură la soare și arata 34 in habitaclu și spre suprinderea mea, ac nu făcea față. Compresor nou nouț, freon încărcat maxim. Dupa 3-4 minute de pus în mișcare începuse să răcească puțin la gurile de ventilație dar cu totul pe low nici după 10-13 minute nu se răcise în mașină.

 

acum seara la 22.5c temp exterioară, am pus un VCDS și am următoarele valori (poza anexată). Clima pe LOW, setată pe grile frontale, fără recirculare. 

 

observ ca temp la evaporizator e ok, la gurile de ventilație temperatura e in limitele acceptate conform manualului de reparație, deci la temperatura asta exterioară pare ca face față. Totuși ce văd în neregulă este valoarea de cuplu a compresorului. Pare cam mica, deși nici nu a fost “canicula”. 
 

Compresorul este un VALEO 699357 achiziționat nou. 
 

cum vi se par valorile? Nu am găsit nicăieri valoarea optimă de cuplu. 
 

Ce aș mai putea verifica pentru a face sistemul de răcire să “facă fata”?

 

multumesc. 

IMG_9527.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!