Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Claudiu.Cristea
 Share

Postare recomandată

Salut , vin si eu o problema de climatizare. Azi am constatat ca pe partea dreapta nu am aceeasi temp ca pe partea stanga. Am facut calibrare basic settings, totul ok fara erori, n-am erori nici pe motorase. Totusi sunt vreo 10 grade diferenta intre zone pe Vcds, valori cu clima pe LO. Testat cu termometrul pe grile, sunt cam 5-6 grade. Intrebarea e : ce e de verificat, roti sarite la motor dreapta, desi nu cararie nimic, servomotorul e cel de pe partea sofer, cel superior? si daca valorile de pe compresor sunt ok? Multumesc !

20250427_190546.jpg

Modificat de teo0605
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cum lucrează servomotorul, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat problema cu dif de temp. Aveam doar 250g freon in instalatie. Dupa incarcare totul a revenit la normal. Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Xman_ghio

Salut!

La un Touran 2017 WVGZZZ1TZHW098955 m-am pricopsit si eu cu eroarea de mai jos - mai baga aer, dar acum nu mai baga aer deloc la dezaburire:

 

08 Air Conditioning

System description: Climatronic

Software number: 5G0907044CJ

Software version: 1801

Hardware number: 5G0907044CJ

Hardware version: H04

Faults:

B109071 - Defroster flap motor

Actuator jammed

Intermittent

 

 

Ma poate va rog ajuta cineva cu codul piesei de inlocuit?

 

Merci mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

La MQB trebuie sa desfaci intai, verifici producator si abia dupa aceea poti comanda. Filtrarea dupa VIN poate da gresit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut doar usa de la "glovebox" si vad primul servomotor (cel de temperatura dreapta) fara sa desfac complet. El este de la Valeo. Daca unul din servomotoare este de la Valeo, pot sa presupun ca toate, deci si cel de la dezaburire, este tot Valeo? Ca sa nu desfac complet si sa stau cu masina desfacuta 2 zile pana imi vine piesa corecta pe comanda.

Merci!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Da, asa este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am citit întregul topic. Problema a mai fost discutata acum 2 ani pe la pagina 14.

Passat 2.0 190 cp, agent frigorifig R134A. Acum 3 săptămâni a fost verificat freonul.  480g din 500g.

Ideea sta în felul următor.

 

La 36 de grade temp. exterioara pe LO temperatura la gurile de ventilatie este peste 20 de grade,  iar temperatura dupa vaporizator e aproximativ 20-25 de grade, cu ventilatorul la maxim. Între timp, compresorul are 18-20 de bari, 18nm Compresor Load, și 0.820A. Ventilatoarele exterioare urla din răsputeri însă fără rost. Masina nu se răcește. De menționat ca motorul sta turat la relanti când pornesc AC.

 

Dar, dacă rămân pe treapta 2-3 a ventilației, temperatura la gurile de ventilatie se îndreaptă spre 15 grade, cea de dupa vaporizator se duce sub 20, compresor Load rămâne tot 18nm, iar presiunea scade pe la 13 bari...însă tot nu este ceva wow. Turația motorului la ralanti este normala.

 

Erori pe obdeleven nu am, serbomotoarele merg toate, atat fizic cât și pe tester se duc în valorile prescrise.

 

Astăzi am spălat cu karcherul atat cat   s a putut radiatoarele. Nu am demontat nimic, sper ca n am făcut mai mult rău.

Totodată le.am udat cu apa rece. Am pus un furtun cu apa rece pe ele, iar temperatura la gurile de ventilatie s.a dus aproape de 10 grade, presiunea s a dus sub 10 bari, ventilatoarele exterioare și.au redus semnificativ puterea,  (ventilația era pe ultima treapta de putere.)

 

Cu toate acestea, mai am ceva de menționat. Senzorul de temperatura interioara de la oglinda  ( unde este și ala de lumina, si umiditate) arata mereu -35 de grade.

 

Concluzia:  nu știu dacă problema este de la electrovalva de pe compresor, de la senzorul de la oglinda, sau radiatoarele din fata au fost multă mizerie printre ele și nu mai permit căldurii sa iasă de acolo.

Ce e drept, masina are f mulți km iar primul radiator arata deplorabil. Nu mai este nicio aripioara din aia întreaga. 

Screenshot_20250606_184237_OBDeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ti-ai dat primul raspuns singur: senzorul ala nu are de ce sa arate -38 grade! Investigheaza si corecteaza problema respectiva. Apoi mergi la urmatorul pas daca nu se remediaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

matei andrei

Ok, dar de ce când e pe treapta 1 sau 2 de ventilatie merge cat e cat acceptabil?

 

 

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunță la QUOTE pt mesajul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil pentru ca trece un volum de aer mai mic => acel volum este racit mai bine. Dar daca temperatura interioara in masina apare -38 grade nu e normal ca nu iti raceste aerul din cabina? Tu il pui pe 18 grade, dar masina "vede" ca in cabina ai -38 grade. Asta inseamna ca ar trebui sa iti incalzeasca aerul ca sa ajunga de la -38 la 18 grade.

 

Remediaza mai intai problema senzorului de termperatura habitaclu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai legati de acel -38 aratat de senzorul de umiditate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!