Jump to content

Octavia 4 - discutii generale


cristiansen077
 Share

Postare recomandată

nu mi se pare mult 65db la 130 la ora. in principiu 3db inseamna o dublare a zgomotului, sunt destul de sceptic insa ca intr-un sq8 e zgomotul la jumate fata de o octavia. 62 db se aud totusi. adica ok, teoretic e jumate/dublu, dar urechea nu il percepe asa. vad ca si astia mai jos zic tot ceva de genul pe final. cica abia la 5db simte urechea. iar 6db ar insemna de 4 ori mai mult in scara logaritmica.

https://pulsarinstruments.com/en/post/understanding-3db-rule

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem arie de Octavia 4!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca vor fi ceva intarzieri  pe fondul epidemiei :

" Skoda will suspend production at its plants in the Czech Republic for two weeks starting on Wednesday evening, the company said.

Skoda, the country's largest exporter, said it would pay workers 70 percent of wages until March 29 and then 75 percent until April 5 during the shutdown. "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam toti producatorii de masini din Europa au inchis fabricile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost anuntat: se amana cu o luna livrarea programata initial pentru mijlocul lunii Aprilie. Masina are deja serie de sasiu.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vom vedea ce se intampla pe data de 5 aprilie, daca se deschide sau nu fabrica. Exista posibilitatea sa nu se deschida si sa se prelungeasca situatie cu inca cateva saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O masina corecta, cu mult spatiu. Totusi, foarte multe texturi la interior, iar ergonomia pare ciudata (locul mic de depozitare, butonul de start-stop pozitionat sub volan, pilot automat pe maneta aia din anii 2000). Grafica sistemului multimedia e asa si-asa, ar fi mers una moderna, iar ceasurile de bord arata modest. Fiind foarte lunga, cred ca fara jante de 18'' nu are un design echilibrat. Cu siguranta se va vinde bine, e un model care tinteste flotele, dar trebuie vazut pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bordul AID e misto, dar mie nu mi place sub nicio forma modul de afisaj al temperaturii apei si al nivelului de combustibil, sub forma de liniute orizontale... in rest pare bine finisata din imagini, si da, cu jante mici arata... dubios :) totodata, nici modele de jante disponibile ( momentan in configurator ) nu prea mi se pare ca se potrivesc cu linia caroseriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie nu imi place ca nu are porturi usb in cotiera, pe partea din spate. dar sa stii, dercos, ca si audi a3 2020 are tempomatul si sistemele autonome pe o maneta separata in stanga volanului,. de altfel asa am si la golful meu si chiar nu ma deranjeaza. e greu sa le pui si pe volan si totusi sa nu ai multe butoane pe volan. uneori te poti incurca daca sunt prea multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dotare optionala pentru USB-uri in consola fata/spate si in oglinda retrovizoare.

Eu ma bucur ca in sfarsit au schimbat cheia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porturile din plafoniera fata si cele din spate sunt numai pentru incarcare, nu si pentru transfer de date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am mai auzit de porturi usb in plafoniera. vad o poza pe configurator. cred ca e foarte util pt cine vrea sa isi puna camera de filmat. o conectezi acolo, maschezi cumva firul frumos si nici nu bagi de seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mlada Boleslav – Skoda Auto has extended its production shutdown for the third time in all three of its Czech plants due to the pandemic of coronavirus until 27 April. Originally, production was scheduled to start on Monday, April 6. The company informed the employees about the extension of the outage through an SMS message available to ČTK.

“After agreement with the VW concern and the KOVO trade unions, the shutdown of production at the Czech Škoda Auto plants is extended until 6:00 am on April 27, 2020,” the company said in an SMS to employees. The reason for extending the outage was not mentioned by Skoda, for example, the Volkswagen car factory plans to partially open its plant in Navarra, Spain, on 20 April.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/4/2020 at 5:57 PM, dercos said:

O masina corecta, cu mult spatiu. Totusi, foarte multe texturi la interior, iar ergonomia pare ciudata (locul mic de depozitare, butonul de start-stop pozitionat sub volan, pilot automat pe maneta aia din anii 2000). Grafica sistemului multimedia e asa si-asa, ar fi mers una moderna, iar ceasurile de bord arata modest. Fiind foarte lunga, cred ca fara jante de 18'' nu are un design echilibrat. Cu siguranta se va vinde bine, e un model care tinteste flotele, dar trebuie vazut pretul.

M-am uitat si eu la ea, pretul de lansare este prohibitiv parerea mea, 22k +. Chiar nu inteleg de ce s-au scumpit in ultimii ani asa tare masinile, in 2009 am dat 13.700 pe octavia tour tdi, acum la banii aia mai iei un CITI Go ceva mai dotat. Care e baza reala tinand cont ca inainte subansamblele nu erau chiar atat de raspandite in tari bananiere si deci, teoretic, pretul de productie ar fi fost mai ridicat.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu prea ai echivalent momentan, cu care să compari Tour-ul, însă doar din inflaţie acei 13700 EUR sunt acum 16000 EUR.

Adaugă echipamentele mai sofisticate, goana după profit (grupul VAG are mult de recuperat după Dieselgate) şi aia e. Partea proastă pentru noi e cursul valutar, dar e altă poveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti compara Octavia 1 Tour, o masina pastrata ca model ieftin, dupa finalul generatiei (s-a vandut in paralel cu modelul nou, Octavia 2), cu foarte putine dotari (nu avea nici macar yala la haion), cu Octavia 4, o masina abia lansata, cu foarte multe dotari de confort, siguranta activa si pasiva si cu o motorizare moderna.

Echivalentul Octaviei 1 Tour acum ar fi fost o Octavia 3 Tour, insa Skoda a decis sa nu produca un asemenea model, ar fi canibalizat din clientii Skoda Scala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doua pareri pertinente si argumentate. Probabil s-a inteles gresit, nu compar octavia tour cu O4, logic ca un model nou va veni cu un pret ceva mai mare, ca si in cazul meu, tocmai aparuse O2 facelift, aveau una expusa in showroom si era cu fix 2k E mai scumpa insa la momentul respectiv nu aveam incredere in 1.6tdi pt ca doream o masina cu fiabilitate dovedita.

Probabil ca investitiile in dezvoltarea electronicii coroborate cu inflatia si dorinta de a creste profitul au dus la preturile astea. Sa speram ca vremurile actuale ii vor ''forta'' sa micsoreze putin marja de profit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cresterea pretului este datorata mai multor dotari in standard fata de modelul anterior,  inflatiei si  de incercarea cresterii profitului praticata de majoritatea companiilor.

Fiind un model nou momentan nu beneficiaza de discounturi, ar fi fost mai corect sa compari cu O3 facelift din lichidarile de la sfarsitul anului.

 

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai mare diferenta de pret vine din dotari iar restul din inflatie si din dorinta de profit a grupului. Daca te uiti putin pe dotarile standart la cel mai ieftin model gasesti chestii care inainte erau optionale chiar si ambiton sau style. 

La octavia 3 in echiparea de baza nu aveai cotiera, proiectoare, geamuri electrice pe spate si altele ca sa ajungi la preturile alea.

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca pretul se face pe cost + marja. Cred ca pretul se stabileste in functie de pozitia modelului in raport cu modelele concurentei pe o anumita piata. Profitul maxim este un obiectiv principal al oricarei companii. De marimea profitului depind investitiile ulterioare si dezvoltarea. Cine nu se dezvolta moare. Daca pretul nu este stabilit corect atunci modelul respectiv nu se va vinde in volumele prevazute si va conduce la pierderi. Nu are sens sa comparam pretul produselor de azi cu cel al produselor de acum 10 ani.

On 3/4/2020 at 5:31 PM, ovioneb said:

Masina testata la EuroNCap are farurile LED standard (cu semnalizare pe bec clasic) iar cele matrix sunt cele din poza

image.png.b2fc3794f377ed34b3e049f6795bfb2c.png

Ai avut dreptate!

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, farurile Matrix erau o optiune foarte importanta pt mine si nu trebuia sa gresesc ?

Sa nu uitam ca Octavia are ca target in principal flotele care achizitioneaza de obicei masinile doar cu dotari standard, capitol la care noua octavia sta foarte bine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LED Matrix este o optiune pe care as bifa-o imediat dupa motor, impreuna cu cel mai bun sistem audio al modelului.

Legat de pret, daca ati avea ocazia sa vedeti cum e alcatuit un "breakdown" (cost total) al unui model auto, atunci ati vedea ceva de genul: costul de vanzare de catre fabrica (nu costul de productie, care e mult mai mic), la care se adauga costul de transport, de marketing, o eventuala sustinere a fabricii cu minus din pret(daca vreti, o pozitionare agresiva in piata) si marja totala.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee changed the title to Ce face butonul asta?

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!