Jump to content

TRex - Touareg R5 TDI


vdragos

Postare recomandată

Saptamina asta am inceput un proiect la care ma gindeam de multa vreme - sa modific o masina pentru offroad usor si mediu, cu care sa-mi fac iesirile la munte si nu numai. Am avut (sper) noroc sa gasesc pacientul potrivit asa ca am decis sa-l prezint aici, impreuna cu lista de modificari propuse. Asadar:

- Volkswagen Touareg R5 TDI 2007, cutie manuala;

- echiparea cea mai ieftina probabil, are clima dubla, oglinzi pliabile electric, geamuri electrice si ceva airbaguri si cam atit;

-suspensie clasica, motor cu filtru de particule Euro4;

- tapiterie de stofa;

- sistem multimedia aftermarket dedicat cu Android;

- incalzire auxiliara, cred ca e automata, nu are butoane de pornire.

Nu are senzori de parcare, oglinzi heliomate, camera de parcare, sunset, trapa, portbagaj electric etc.

Probleme tehnice la cumparare:

- caroserie zgariata (necesita retusuri de vopsitorie);

- potentiale probleme (clasice) cu pompa de apa sau termoflotul, teoretic easy fix, tinem degetele incrucisate;

- lipsa ceva ornamente, se gasesc la dezmembrari, nu sunt importante;

- plansa de bord crapata in dreapta, problema comuna (se gasesc planse de bord din dezmembrari relativ ieftine - citeva sute de lei), pot trai cu asta dar cine stie;

- de inlocuit telescoapele la capota (ieftine, 20 de lei bucata) si hayon (scumpe, cam 180 de lei bucata noi).

Masina e dreapta, dupa istoric nu a fost lovita, a avut intretinere numai la Porsche pina in 2017.

Ce mi-am propus sa-i fac:

- revizie completa (masina e deja in atelier) cu schimbarea tuturor fluidelor, inclusiv cutie de viteze, cutie de transfer, diferentiale, servodirectie;

- montare scuturi metalice dedicate la motor si cutie (cumparate deja, se pun in atelier);

- schimbare cauciucuri de vara, cam tocite, cu AT Allseason (cumparate deja General Grabber AT3, se pun in atelier);

- retusuri de vopsitorie - sunt absolut necesare nu atit estetic cit pentru refacerea protectiei anticorozive;

- terosonare daca gasesc unde sa o fac;

- cosmetizare completa, inclusiv spalare interior;

- montare senzori de parcare (retrofitul OE e destul de scump/dificil avind invedere ca nu am unitate originala care sa suporte, asa ca deja am cumparat senzori fata spate Directed cu display complet, montare deasupra oglinzii);

- camera de marsarier (am cumparat deja una dedicata, ar trebui sa fie plug and play);

- bare de acoperis tip spoiler (masina are sine ingropate in tavan asa ca am nevoie de barele OE, se gasesc relativ usor la dezmembrari dar sunt cam scumpe);

- stergatoare, cumparate deja

Ezit in a monta in fata un troliu, m-am consultat cu colegul @75NOR care e mai destept decit mine si am ajuns la concluzia ca 50 kg in consola fata s-ar putea sa nu dea bine, asa ca o sa tin in portbagaj cind e nevoie un troliu manual pe care il am de la alte experiente.

Impresii:

- masina e curata, a fost ingrijita, nu miroase urit, e dreapta;

- e cam basic la dotari dar la ce vreau sa o folosesc (va sta aproape permanent la munte), e perfecta;

- a fost relativ bine intretinuta, are baterie noua, teoretic frine noi;

- repararea si intretinerea sunt relativ ieftine;

- primul plin 85 de litri (uau) peste cei circa 20 din rezervor;

- are potentiale probleme care trebuie adresate, inclusiv la filtrul de particule;

- am testat lantul cinematic (greu - usor-diferential blocat), comuta si functioneaza fara zgomote, intreruperi;

- suspensia e in stare buna, sa vedem ce zice verificarea la singe.

O sa revin cu impresii dupa constatare si lucrari, apoi probabil voi posta doar plimbarile. Si poze, le am de la vinzator, altele cind iese din atelier:

 

 

 

 

 

WhatsApp Image 2019-10-31 at 09.12.13(1).jpeg

WhatsApp Image 2019-10-31 at 09.12.13(2).jpeg

WhatsApp Image 2019-10-31 at 09.12.13.jpeg

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie! Si eu tot cohetez cu ideea de Touareg, am vazut ca s-au ieftinit foarte foarte tare (preturile incep de la 3000Eur!! si se duc pana pe la 10-12.000). Din cate am citit motorul asta R5 e cam mic pentru caroserie dpdv al reprizelor si al cuplului si toti posesorii de R5 cu care am discutat m-au sfatuit sa il iau pe cel V6.. sper sa fie potrivit pt ce iti propui tu sa faci cu el si poate iei in coniderare o resoftare daca nu se ridica la nivelul asteptarilor.

Oricum o sa urmaresc cu interes topicul tau, asteptam mai multe poze.

 

Sa te poarte sanatos!

Link către comentariu

Bun bun, sa il pui la punct sa ma dau si eu cu un dinozaur corect corespunzator.

Arata bine!

Link către comentariu

Nu intentionez sa pornesc aici un versus, ideea e ca motorul V6 TDI care e foarte potent si placut la condus este si foarte putin fiabil, iar reparatiile sunt foarte costisitoare, R5 e motor folosit si la T5, are distributie pe pinioane, piese nitel mai ieftine ... cit priveste dinamica, personal nu am cumparat aceasta masina pentru dinamica, cuplu motor este 400 Newtoni, masina are reductor 2,7:1 parca, diff central blocabil, ultrasuficient as spune.

Nu mai vorbesc de impozit si asigurari care la o masina de leisure fac diferenta, la R5 impozit circa 800 de lei, la V6 vreo 2200 ...de diferenta fac mentenanta moca in fiecare an.

Link către comentariu

Arata bine, spor la treaba. Crezi insa ca anvelopele all season o sa faca treaba buna in off road?

Link către comentariu

Foarte fain proiectul! Pasul cu un 4x4 mai "rugged" mi l-am dorit si eu, si tot la un Toareg R5 ma gandeam in prima faza. chel si fara perne. Ce m-a facut intr-un final sa iau Rexton-ul au fost reviewurile mai bune are CDI-ul de MB in comparatie cu R5-ul.

Ca si dinamica, in mai mult de un an, nu am avut mari frustrari ca nu "fuge". Sunt bune la altceva masinile astea

AT3-urile de la General sunt o alegere excelenta - eu am luat masina cu niste Toyo WT aproape noi, altfel fix alegrea asta as fi facut-o.

Link către comentariu

@razvancc la anvelope am ales un compromis intrucit deocamdata nu doresc sa modific trenul de rulare. Ce am luat eu sunt AT allseason deci merg si in offroad si pe zapada, evident cu performante in medie caci doar sunt un compromis, sunt si destul de silentioase, 72 DB si nici nu m-au lasat sarac dupa achizitie.

@mad_kat mercic, m-am uitat si la Rexton si la Sorento, masina o conduce si nevasta la nevoie deci am vrut 4x4 permanent la orice viteza in final 

 

 

WhatsApp Image 2019-10-30 at 16.18.33.jpeg

WhatsApp Image 2019-10-30 at 16.18.50.jpeg

Link către comentariu

si sorento si rexton au varianta cu cutie detransfer cu torque on demand - adica spate permanent cu comutare automata 4x4 functie de conditiile de drum. si reductor, bineinteles.

eu d-asta am, ca sa nu ma complic cu mrl-uri. 

ca si performante dinamice pe sosea touaregul 100% este superior insa.

Modificat de mad_kat
Link către comentariu

Cunosc bine Rextonul, am lucrat la un moment dat pentru ei :)) este greu de gasit unul in stare decenta sau nemodificat, au schimbat multi importatori etc. Sorento era o optiune buna dar data fiind destinatia masinii, am luat pe prima care s-a calificat.

Am gasit unde sa fac terosonare responsabila, cind iese din atelier o rezolv.

 

Link către comentariu

Salutare, rulmentul de cardan a fost schimbat acum un an si citeva mii de km, am un dosar complet cu facturi etc. :))e primul de care am intrebat.

 

Link către comentariu

Buna treaba

R5-ul este mult peste Sorento

AT3 sunt excelente ptr orice vreme , aduna toate peitrele de pe drumurile neasfaltate dar asta e ...

Link către comentariu

Salut @tavitara, din ce am experimentat eu pina acum, cam orice AT face asta, mai ales cele allseason care au si striatii in crampoane ... cit priveste Sorento, nu ma deranja caroseria pe sasiu si puntea spate rigida avind in vedere destinatia strict de utilaj.

Altfel vindeam toate masinile si luam un LC sau un Touareg nou samd.

Link către comentariu

Abia astept sa pui poze.

Nu ar fi mers mai bine un Amarok? Cu ceva banuti in plus, evident...

 

Modificat de razvancc
Link către comentariu

Sorento era buna doar ptr ca avea suspensii de mamaliga si nu simteai nimic la gropi

Si ca e mai scurta , f ieftin de intretinut , motorul de 140CP nu face probleme ( cel de 170 crapa )

Dar AC-ul e horror de exemplu , lenes , sufla apoi aiurea , eu ma chinuiam efectiv sa nu racesc vara

Iarna nu apuca niciodata sa se incalzeasca in interior cand mergeam in oras , trebuie sa ai suflet de pinguin sa mergi cu ea iarna in oras 

R5-ul e alegerea perfecta

Link către comentariu
21 minute în urmă, razvancc a scris:

Nu ar fi mers mai bine un Amarok? Cu ceva banuti in plus, evident...

In niciun caz pe linga pretul pe care l-am dat eu ... ceea ce ar fi restrins semnificativ bugetul alocat reparatiilor si modificarilor, fara a vorbi de un exemplar cu km mai putini ... Touaregul are 148 de mii, un Amarok cu acelasi kilometraj si dotari costa minim dublu.

Link către comentariu

La fel si rextonul - super ieftine piesele - suspensie de camion, dar si confort de camion.

Clismatronicul cu o logica dincolo de intelegerea mea :)

Touaregul este o masina mai "matura" si completa

Link către comentariu

De ce trebuie mereu cand cineva isi cumpara ceva sa venim cu contre cum ca Y sau Z ar fi fost o optiune. Treaba e deja facuta, masina cumparata, poate a fost primita cadou, gratis. Hai sa ii uram de bine, si sa ne focusam strict pe masina din topic, nu pe alte modele.

 

E o masina perfecta de avut, o sa fie mega utila si in Bucuresti in alea cateva zile cand orasul e blocat de zapada, iar autoritatile nu fac fata la dezapezire instanta.  Felicitari pentru achizitie, cat mai putine probleme cu ea, si astept cu mare interes poze si relatari de la iesirile la munte, singur sau alaturi de alti cei cativa de aici care posteaza.?

Link către comentariu

Am gasit ornamentele lipsa (prag inferior stinga), 100 de lei aduse acasa, am luat si clipsuri noi OE.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!