Jump to content

Consum real e-up


stefanmanea
 Share

Postare recomandată

Salut!

De mai bine de o luna si 1500 km, conduc o mașinuță electrica, de care sunt foarte multumit.

Numai ca, ca tot omul, mi-am pus statie de încărcare acasă, si am activat we connect. Si de atunci tot colectez date despre consum. Date raportate de computerul de bord al masinii, si de consumul statiei de încărcare.

Si comparând consumul din CB cu cel tradițional, treaba nu da bine. In sensul ca CB raportează 14KwH la 100km, iar stația de incarcare spune 17-18 kwh/100km.

A mai contorizat careva consumul real la masina electrică? E posibil sa nu calculez eu bine toată treaba, sau VW face vreo manarie ordinară?

Azi am condus 58 de Km, din doua bucati, iar CB a raporta 12 respectiv 14 Kwh/100km. Pe de alta parte, statia a consumat 9.93 kw sa reincarce bateria la 100%.

Screenshot_20190906-234456_We Connect.jpg  Screenshot_20190906-234503_We Connect.jpg  Screenshot_20190906-234544_Chrome.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Parerea mea este ca la incarcare o parte se pierde ca se incalzeste bateria de ex. Adica bagi 10Kw si consumi la statie 11 Kw ca 1 KW s-a pierdut prin caldura si alte consumuri ale echipamentelor anexe care controleaza incarcarea. 

    Apoi nu inteleg cum trebuie citit consumul de pe CB? De ex, consum mediu 12,1 Kwh si 1,8 Kwh pentru echipamentele anexa (faruri, AC, ventilatie, radio, etc). Este consumul de 12,1 din care 1,8  sunt anexele, sau trebuie adunat consumul de 12,1 cu 1,8 anexele si iasa un consum de 13,9? Ca daca adunam, diferenta intre CB si statie nu mai este asa de mare. Iasa pe CB pentru 06.09.2019 8,8KW consumati la 58Km si pe statie 9,93 pentru 58 Km.

   Daca nu trebuie adunat consumul pentru deplasare cu consumul pentru echipamente anexa, diferenta este prea mare si uita-te ca poate mai vin si altii sa incarce la statia ta.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din acest motiv am deschis acest topic.

Nu stiu ce raportează CB-ul masinii, dar am luat modelul vechiculelor cu motor termic, care raportează tot consumul, inclusiv auxiliare, iar pentru acestea din urma, diferentele de consum (raportat/real) sunt de sub 10%, poate chiar 5%. In cazul masinii mele electrice, diferentele raportate sunt de peste 30%.

Acum, ce e drept, capacitatea ramasa a bateriei raportata de indicatorul analogic din bord se apropie de 1/2, ceea ce se apropie mult de realitatea indicata de statie.

Facand referire la posibilitatea de a avea chiriași nedoriți la statia de incarcare (si de aici diferenta de consum), exclud aceasta posibilitate din doua motive:

1. Consumul raportat si postat de mine corespunde unei singure sesiuni de încărcare, de la 50% la 100%.

2. Statia necesita autentificare pentru a incepe procesul de încărcare, realizat pe baza de rfid.

Offtopic: Pentru ca am facut referire la musafiri nedoriți, si nu vreau sa se inteleaga gresit, pentru cei ce stau in Popesti-Leordeni si au masini electrice, fac cinste un plin de electroni de la statia mea.

Modificat de stefanmanea
Corectura
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experiența personală de peste 12 ani cu acumulatori pe bază de litiu (ăi de modelism și mai apoi de airsoft) pot afirma că eficiența unui acumulator nu este de 100%. Cum a zis și @Ebi ceva mai sus, la încăcare - mai ales Fast Charge, deși nu e cazul la tine @stefanmanea - se mai pierde ceva prin căldură.

Deoarece nu pot vorbi din experiența directă (mai am de stat 6 săptămâni până vine e-golf-ul),, pe baza datelor afișate, un calcul sumar dă așa: runda de 30 km plus aia de 28 km, dacă adunăm consumul mediu (motor + accesorii) de pe ambele bucăți, i.e. (12,1 + 1,8) [kWh/100 km] * 0,3 [100 km] + (14,6 + 2,3) [kWh/100 km] * 0,28 [100 km]  ne reiese un consum total de 8,622 kWh. Dar tu zici că stația ta a băgat 9,93 kWh. Deci o posibilitate ar fi că ai plecat cu bateria având mai puțin de 100%.

O altă posibilitate, deloc de neglijat, ar fi ca datele din CB să nu fie tocmai... exacte. Caz în care cred că putem discuta pe bază de ANPC, deși VAG se apără cu disclaimerul că "consumul real depinde de mulți factori, printre care: stilul de condus [...]". Deci e cu schepsis.

Eu mi-am comandat de la niște cehi un cablu de încărcare pe Type 2 trifazic. Nu știu dacă e voie să pun link, dacă se poate ziceți și editez postul. Cablul ăsta are un controller care afișează toți parametrii încărcării, deci și energia totală încărcată. Pot încerca o evaluare a corectitudinii acestei măsurări, da' contorul e la vreo 130 m de mine deci ar trebui să fac o plimbare până la el. O a doua variantă va fi la priza monofazată unde am un "plug-in counter" luat acum câțiva ani din Kaufland, care până acum a măsurat foarte corect (verificat pe câteva echipamente din casă). Monofazic desigur, dar pentru cei 2,2 kW cât trage cu încărcătorul cu care vine mașina, e suficient. Sper să nu uit să revin cu date exacte.

O comparație, dacă vrei teste, poți face plecând full de acasă și încărcând full la un Kaufland (preferabil tot pe AC) și să verifici comparativ valorile măsurate de chargerul Renovatio și de CB-ul mașinii. Întrucât stațiile Renovatio sunt utilizate în scop comercial, e OBLIGATORIU să fie verificate metrologic LA ZI (altfel îi bai). Cred că mai corect de atât nu se poate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat tare cum a ales VW sa afiseze consumul pentru electrice. Ma asteptam ca acel CB sa indice consumul total, inclusiv auxiliare, asa cum face si la restul masinilor cu motor termic. In cazu in care nu am fost explicit, eu nu spun ca masina consuma mult mai mult (sau mai putin) decat a scos VW in omologare, spun doar ca valoarea indicata de CB pare incorecta fata de 'pompa de electroni'.

Toate masuratorile mele au ca punct de plecare o incarcare la 100%, dar e drept ca incarc pe seara si plec abia peste 8-10-12 ore cu masina. Statia pe care o folosesc este din gama business line. Am ales initial home line, dar din motive logistice furnizorul a ales sa imi ofere, pe cheltuiala lui, modelul de business. Model ce de altfel este folosit cu succes pentru 'vanzarea' de electroni in tari precum Olanda. Nu exclud faptul ca acel contor sa nu fie exact, dar tind sa cred (fara sa ma bazez pe ceva concret) ca monitorizeaza corect consumul de energie. De altfel, statia poate fi utilizata in regim public si privat, accesul facandu-se pe baza de RFID, la fel ca si la concurenta (diferenta fiind ca eu am dreptul sa autorizez cardurile rfid la statia mea). Extras din brosura statiei: All online charging stations include a MID-certified kWh meter.

Pe de alta parte, o comparatie cu o alta statie publica pare sa fie foarte utila, dar din pacate nu am timpul necesar sa astept dupa o incarcare la o statie publica. Nu am una in proximitate, partea de sud a Bucurestiului inca trebuie sa se dezvolte pe parte de statii de alimentare publice. Celalalt aspect de mentionat este ca legatura intre contor Enel si statie, via o siguranta de 32A, este facut printr-un cablu de diametru de 10mm, sub 2m lungime. Nu stiu daca acest cablu este supradimensionat sau nu, dar in acelasi timp, contorul statiei, la cel ce ma raportez, inregistreaza energia consumata intre statie si masina, iar aceasta ultima legatura este facuta cu ajutorul cablului Type2 de la Volkswagen, despre care nu stiu cat de gros este, si ce pierderi poate avea acest cablu din cauza rezistentei materialului.

Intreb aici, a contorizat cineva pana acum consumul CB vs. statie de incarcare publica sau privata cu contor? Ne incarcam chiar toti masinile la priza casnica, si nu putem contoriza in vreun fel acest consum de energie, pentru a avea o comparatie? Sau altfel, dupa ce conduceti 50-60km in oras si va opriti sa incarcati masina, cat afiseaza indicatorul bateriei in bord in procente? Corespunde oarecum cu CB? Stim capacitatea bateriei, asa ca restul este aritmetica si aproximare. La mine, de fiecare data cand consuma 9-10kw la reincarcare, acel ac indica ~1/2 capacitate ramasa, ceea ce e mai aproape de realitate, bateria fiind de 18.8 Kw.

Modificat de stefanmanea
adaugare informatie certificare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu cred ca afiseaza consumul corect, sau ca cel pe care il afiseaza este calculat dupa niste formule pe care nu le intelegem exact...

Ce nu inteleg mai departe de atat este de ce conteaza. Si la masinile termice consumul exact este cel de la pompa, nu cel din bord, si oricum media este cel putin stupuda... eu am medie de 9,3 (litri) in bord pentru o masina care ia 12 in Bucuresti doar pentru ca fac 150-200km/saptamana pe autostrada la viteze legale...

Oricum, nu consumul este important la masina asta ci range-ul. Si, mai mult de atat, costurile. Adica pe mine nu ma incalzeste cu nimic ca vad 9kW/100km in bord sau 12 atata timp cat parcurg aceeasi distanta si incarc acasa (eu nu pot dar tu da) de aceeasi suma.

Bucura-te de masina si considera consumul masinii cel din statie, pentru ca pe acela il platesti, si considera ca cel din bord este doar informativ :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De bucurat, ne bucuram zi de zi de masina. Si da, stiam inca de la inceput ca ma inham la o masina DOAR pentru oras, care poate merge pana la 120km in oras (sau mult mai putin pe timpul iernii), si ca ma costa aproximativ 12-15 Lei pentru fiecare 100KM parcursi.

Am recitit aseara manualul de utilizare al masinii, si partea de consum mediu este asa cum si-ar dori orice vanzator, scrisa fara continut. Nu face referire la ce anume indica cifrele de acolo, si care sunt consumatorii inclusi in media efectuata. Am doua posibilitati, una e sa ma resemnez si sa urmez sfaturile voastre, sau alta, sa dau bataie mai departe si sa intreb VW ce anume reprezinta acest consum mediu din CB. Cred ca o sa ma resemnez, pentru ca pana la urma nu am energia necesara sa incerc sa razbat cu VW.

Offtopic: Punctual, pana acum m-am lovit doar de costurile mai mari de intretinere, dar se pare ca ansamblurile ce necesita intretinere sunt mai putine. Exemple sunt asigurarea RCA, polita Casco, sau filtrul de habitaclu, care au fost mai scumpe comparativ cu o masina de 2L motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa intreb ce ar insemna un consum real mediu? In lei la 100km? Daca incarci masina acasa. Lasam deoparte incarcarile gratuite.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul real exprimat in KWh/100 Km desigur. Si sa fie real, adica apropiat de cel afisat de statia de unde incarci, nu pe bord raportat 14 KWh/100Km si la statia de incarcare bagat 17KWh/100Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sop Chiar am facut un calcul in weekend pentru ultimii 430 km, consumul in bani a iesit 12Lei/100km.

Subtotal: 14.09.2019
Km: 438
Kwh: 74
Consum: 16.89kwh/100km
Pret kwh: 0.70 Lei

Nb: cosum dat de statie, cel real, nu cel de dat de cb, care nu trece de 13.5.

Modificat de stefanmanea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sună destul de ridicat, din partea mea. Pe unde - și, mai ales, CUM - ai fugărit-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fugarit o fugaresc in București. Consumul ala de mai sus, e cel real, ca masina afișează o medie de 13.7kwh pentru ultimii 1927 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iesi oricum la minim 33 la suta din costul unei masini normale,  si asta fara ulei, revizii...  deci eu zic ca este f bine.   Si eu ma gandesc sa iau un up  si sa il bag pe firma. Dar nu l-am mai vazut in configurator.

 

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putina răbdare, si apare modelul cu 32kw, cu 75% mai mult decat modelul curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Test de consum real cu noul e-Up. Rezultatul este 200km autonomie la 90km/h GPS(96 pe bord), temperatura 0-4 grade. 135km autonomie la 120km/h GPS, cu caldura pornita. Vedem cum se descurca si vara, dar eu ma astept sa fie capabila de cei 250km autonomie declarati cu AC pornit. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am facut azi un drum Sibiu - Cluj cu noul e-up. 

Am plecat cu 100% si am ajuns cu un range pe gom de 100 km si 1/3 din baterie (180km in total).... am avut consum mediu de 13 kw/h/100km,, medie de 70km/ora. Nu am depasit 120 km/ora si am mers fara clima... pe panta descendenta a Feleacului am recuperat 30km....

Cu vechiul model incarcam odata in Alba Iulia si ajungeam in Cluj cu un range de maxim 10km...

Ca experienta de condus: suspensia moale, anvelopele se recomanda sa se umfle doar la 2.5 bari fata de 2.8 la vechiul model, Line assist-ul face treaba, dar este cuplat tot timpul si nu se dezactiveaza cand misti de volan ca la alte modele... Este chiar agresiv si ciudat la inceput (parca cineva iti ia volanul din mana) daca indraznesti sa calci linia fara sa semnalizezi... E ciudat sa fi pe autostrada si sa vezi cum se misca volanul in curbe singur... Are buton de anulare... pentru mersul in oras... cred..

In rest masina e austera, volanul NU se mai regleaza si pe inaltime!!!!, sonorizare si conectivitate buna. 

Demaraj clar mai intens ca la E-golf, diferenta vine din faptul ca golful tine puterea pana la viteze mai mari, iar up-ul se dezumfla dupa 60km/ora...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consum de 13kw/h/100km... drum de 180km mixt autostrada si judetean... plecat cu full si ajuns la destinatie cu 100km range... deci 280km mers normal , Foarte ok raport pret/calitate/confort/range.... hAHAHAHA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun consumul pentru media aia de viteza!

Am rezolvat cu intervalul de revizie .. dupa ce au verificat VIN-ul .. au confirmat ca e la 2 ani / 30.000 km.

Mi-au venit si actele finale, si ma uitam pe garantie, dar nu specifica nicaieri 8 ani la baterie ... spune doar ca durata medie de utilizare e de 8 ani.

La voi scrie explicit pe garantie 8 ani baterie si parca mai zicea careva pe aici ca daca nu retine minim 75% dupa 8 ani, e schimbata pe garantie?

Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca si idee ... am observat ieri o posibila problema, care v-ar putea pune in dificultate ...

Am parcurs ieri 3km ... am parcat masina (aveam mediu 7.2 kWh/100km) si am lasat avariile pornite, pentru ca nu am gasit alt loc de parcare, si am parcat pe un loc rezervat.

Mi-am rezolvat repede treaba, si in 10 minute m-am intors la masina .. cand am pus contactul, consumul mediu era 9.9 kWh/100 km.

Cred ca asta inseamna ca masina nu a intrat in sleep mode, si a pastrat bateria mare activa, pentru a alimenta bateria de 12 v, pentru a alimenta avariile.

Asta inseamna ca orice consumator de 12v lasat pornit, cu cheia scoasa din contact si cu masina blocata, va pastra masina pornita, si va consuma curent din bateria mare.

Mare grija ce lasati pornit si cat timp atunci cand bateria e foarte descarcata, pentru ca dupa ceva timp s-ar putea sa nu mai puteti pleca cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am observat la Citigo un lucru asemanator. Ajuns la serviciu cu un anumit consum mediu sau acasa, ma uit in bord, retin consumul (sa zicem 10kwh), opresc masina, deschid poarta, pornesc din nou masina, consumul mediu sare la 10.4kwh. Am zis hai sa vedem in continuare, si am oprit-o , repornit-o de un nr de ori si de fiecare data adauga un 0.3; 0.4kwh la consumul mediu, nu am idee de ce.

De asemeni am observat o chestie, ma opresc la serviciu ca la semafor, in drive, deschid geamul sa dau cu cartela pentru deschidere poarta, cand sa plec, motorul oprit. Cand trag frana de mana hai sa zicem, de asemeni iti opreste motorul, dar asa, nu inteleg de ce. Altfel in trafic nu am patit niciodata. De asta astept si eu manualul prin posta, ca nu-l mai aveau cand sa-mi livreze masina, poate mai elucidez din mister. Ca idee la e-golf nu am patit niciodata asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La e-golf de cate ori deschid usa se "opreste" motorul... mai bine zis se decupleaza...(foarte enervant). La e-up am patit de 2 -3 X in 40k de km sa se si opreasca in panta sau la semafor... ca si cand iti moare motorul de la ambreiaj... ciudat. La golf ma lasa sa scot cheia din contact si pe urma sa pun schimbatorul in Park... la E-up trebuia sa repornesc motorul sa pot scoate cheia din contact daca opream in Drive... Ce am vazut ca nu imi mai spune cat am recuperat in aplicatie , spre deosebire de up...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pp ca trage curent din bateria mare ... si daca sunteti la limita .. sa aveti grija sa nu lasati becuri / avarii puse mult timp ... ca dupa aia sunteti blocati cu masina acolo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm ... astazi am patit iar ... am lasat masina cu mediu de 7.0 dupa 2 km de condus ... am intrat la bancomat, am stat max 5 min, si la intoarcere, cand am pus contactul imi arata 12.8 ...

Nu am lasat avarii sau orice alt consumator pornit ... scos cheia .. blocat masina .. dupa 5 min .. deblocat masina si contact.

O sa vad cum se comporta in zilele urmatoare ..

Nu mi-e de consum ... cat sa imi dau seama de ce nu intra in sleep mode ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la o masina cu motor termic daca te opresti undeva cateva minute o sa vezi ca nu se reseteaza consumul "Since start", consumul asta e valabil doar pentru masinile aflate pe MQB ce-i drept, ci continua de parca acea pauza nu a existat. Asa ca probabil e ceva normal si nu cred ca masina consuma ceva in perioada in care sta ci doar ca e un bug in modul de calculare al consumului fata de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da .. e curios ... nu se intampla tot timpul ... doar uneori ... o sa stau in masina odata sa vad daca se aude vreo ceva .. un motoras pornit sau altceva .. :D

Ideea e ca imi arata consumul auxiliar mediu foooarte mare, desi nu am avut clima pornita sau altceva .. de asta zic ca ceva consuma ..

Cand am mers mai mult in oras, cu clima pornita, si AC cam 40%, am avut consum auxiliar mediu mai mic ...

eUp.png

Modificat de Rhadoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!