Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Dragoș Pahonțu

@adrian001sunt destule diferențe. VAG susține că asta nouă nu mai crapă mechatronicul care era problema cea mai mare la 0AM.

 

(Articolul este in rusă dar puteți să dați translate!) http://www.remontdsg.ru/mech_0AM_0CW.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragoș Pahonțu Multumim pentru articol, dar mie mi se pare ca articolul ala descrie exact faptul ca in principiu 0AM si 0CW sunt aceeasi cutie. E normal ca de-a lungul timpului atat 0AM cat si 0CW sa sufere imbunatatiri incrementale. Este acleasi design cu mici modificari care teoretic ar trebui sa rezolve anumite probleme, dar care practic (potrivit articolului) le poate agrava.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@flavius1611nu neapărat, este păcătoasă decât dacă se strică mechatronicul care nu poate fi reparat de multe ori. Cati km are mașina ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@flavius1611 singurul lucru care cred că merită făcut este să schimbi uleiul la cutie și mechatronic la fiecare 60,000km. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flavius1611 Nu-i rau. Km fara probleme. 

 

            Interesant articolul din Rusia. Foarte explicit ( respect pentru oamenii pasionati care impartasesc experientele lor ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@Adria_nIn Rusia chiar există jurnalism auto, nu ca la noi in România 😅 (cough, cough, Superspeed).

 

Sunt foarte multe articole în limbi străine care detaliază multe aspecte mecanice ale mașinilor moderne, păcat că nu există oameni în România care fac jurnalism adevărat.

 

In România decât -Atelierul de Detailing- arată lucrurile așa cum sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici un jurnalism auto, e site-ul unei firme care se ocupa cu reparatii cutii DSG. 

 

On 12/28/2020 at 8:50 PM, Dragoș Pahonțu said:

@flavius1611 singurul lucru care cred că merită făcut este să schimbi uleiul la cutie și mechatronic la fiecare 60,000km. 

 

 

unde ai gasit tu asa o idee/recomandare?

Pana si site-ul rusesc postat chiar de tine mentioneaza ca uleiul e pe viata la DQ200

 

On 12/28/2020 at 2:45 PM, Dragoș Pahonțu said:

@adrian001sunt destule diferențe. VAG susține că asta nouă nu mai crapă mechatronicul care era problema cea mai mare la 0AM.

 

(Articolul este in rusă dar puteți să dați translate!) http://www.remontdsg.ru/mech_0AM_0CW.html

pai nu zice asta, tocmai. E si o poza mare cu crapatura si scrie clar ca poate aparea la ambele in descrierea pozei... Si apoi zice chiar ca schimbarea facuta a facut mai mult rau. 

Cele 2 modele, 0AM si 0CW au mers simultan in continuare in productie pe diferite piete, de asta daca observi ai in tot articolul poze cu peretii acumulatorului de presiune crapati cu descrierea "perete crapat cutie 0AM/0CW"

 

E bine sa fim atenti cand dam sfaturi pe forumuri... 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@detinator EU am spus ce a spus și VAG, nu ce au spus Rușii că nu ei fac cutia😅. Probabil au făcut ceva bun la 0CW daca au fost mai puține plângeri.

 

Asta cu ulei pe viață cred că se referă la viața garanției. Nu faci nimic rău dacă schimbi uleiul și eu cred că trebuie schimbat. Nu există ulei long life.

 

Cam așa arată long life de 62,000km mechatronic.

 

(Old vs New)

 

mqAAAgLRM-A-960.thumb.jpg.28b6900d2f0e2b2344ec790b5ebc436b.jpg

Modificat de Dragoș Pahonțu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, vin si eu cu curiozitate legata de dq200.

 

Am observat la cutia mea un comportament diferit fata de restul in sensul ca:

 

Restul: acceleratie usoara/normala -> turatia urca la 1750 -> cutia schimba -> instant acul pica la 1250 -> instant turatia urca spre 1750, etc.

A mea: acceleratie usoara/normala -> turatia urca la 1750 -> in timp ce schimba, acul se ridica foarte putin peste 1750-> cutia schimba -> acul coboara la ~1400 unde sta patinat 4-5 km/h, dupa care urca din nou spre 1750 si etc. 

 

Ce observ este ca intervalul 1250-1400 al altor cutii, mie imi sta patinat. N-are nici o problema, schimba foarte lin, nu patineaza in sarcina, nu smuceste, nu cloncane, doar ca mechatronicul pare sa cupleze si decupleze mult mai lent ambreiajele.

Si in Sport la fel, chiar daca este mult mai rapida fata de Drive, tot nu e la fel de rapida care in droaia de filmulete de pe youtube de genul "acceleratie 0-100"

 

Are efectuat in 2017 update-ul de soft conform recall 34H5, despre care nu prea am gasit nimic in Romania si prea putine informatii in afara. E posibil sa fie de aici diferenta de comportament?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@GeorgeDacred ca patinează ambreiajele când schimbă, este un lucru normal daca mașina are multi kilometri la bord.

 

Nu cred că este legat de mechatronic, asta este impresia mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GeorgeDa cati km ai ? @Dragoș Pahonțusi eu ma gandesc fix la acelasi lucru, ca iti patineaza ambreiajele pentru ca au oarecare uzura si mecatronicul le tine in aceiasi pozitie cand cupleaza.

 

         De curiozitate, exista cineva pe forum care a incercat sa monteze alta saiba de reglare dupa o anumita uzura a ambreiajelor ? Cred ca sunt slabe sanse, nici nu cred ca merita osteneala. Am mai citit tot aici pe forum ca se poate compensa uzura lor din soft ( nu cunosc ce presupune ).

 

         Eu deocamdata nu am problemele semnalate de tine, cum spuneam si in alt comentariu, dp meu de vedere dsg-ul asta patineaza ceva mai mult ambreiajele in ideea de a a avea plecari cat mai line, asemenea incepatorilor :P.

 

         Numai bine!

 

         

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@Adria_ndap. Cutiile dct încearcă să simuleze un convertizor de cuplu prin patinare.

 

Și cele cu ambreiaje uscate trebuie schimbate ambreiajele după 150,000/200,000km. Din fericire nu sunt foarte scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prezent am 185k face asa de cand am luat-o la 160. Sincer nu cred ca e de la uzura pentru ca am mers cu mai multe motorizari sarite de 190k originale si nu faceau asa (nici unul nu avea 34H5), plus ca din ce am citit ambreiajele au autoajustare.

 

Eu sunt curios daca are cineva in Romania recallul 34H5 care ar reprezenta un update de soft legat de scaderea presiunii acumulatorului din mechatronic si daca de aici e comportamentul asta mai despacito asa..

 

Nu stiu daca 5000 lei inseamna fericire :)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.skodacommunity.de/threads/rueckrufaktion-fuer-octavia-3-7-gang-dsg-aktion-34h5.112329/

 

            Cum ai spus si tu, eu inteleg ca scade presiunea maxima in mecatronic astfel incat sa nu ii mai cedeze acumulatorul. 

 

            Daca ai semnalat comportamentul dupa soft (adica din 2017), ar trebui sa fie de la soft. Daca nu, ambreiajele tale fac skating pe banii tai.

 

            Aici ne dam cu parerea     :)) nu oferim certitudini. Eu n-as prea crede in autoajustarea aia :)).

 

            P.S  : fericirea nu are pret :)). Pentru restul exista Mastercard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum era ca la mine a ajuns in 2018. Faza e ca "patineaza" doar la cuplare, in rest e normala (am facut si testele de patinaj artistic in par si impar si e ok, nu patineaza nici unul). E mai mult o curiozitate ca pana nu-mi dau ambreiajele eroare sau incepe volantul sa bata la tarabana nici nu ma ating de cutie. :Driver:

 Zic si eu ce am mai citit pe ici pe colo, am ajuns prieten la catarama cu google translate.:hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat o calibrare a ambreiajelor? Vezi poate ajuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, GeorgeDa said:

In prezent am 185k face asa de cand am luat-o la 160. Sincer nu cred ca e de la uzura pentru ca am mers cu mai multe motorizari sarite de 190k originale si nu faceau asa (nici unul nu avea 34H5), plus ca din ce am citit ambreiajele au autoajustare.

 

Eu sunt curios daca are cineva in Romania recallul 34H5 care ar reprezenta un update de soft legat de scaderea presiunii acumulatorului din mechatronic si daca de aici e comportamentul asta mai despacito asa..

 

Nu stiu daca 5000 lei inseamna fericire :)

 

 

Eu am recall-ul. La mine tremura de muult timp, cand schimba din 2 in 3, dar nu sesizez ce zici tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu
6 hours ago, GeorgeDa said:

In prezent am 185k face asa de cand am luat-o la 160. Sincer nu cred ca e de la uzura pentru ca am mers cu mai multe motorizari sarite de 190k originale si nu faceau asa (nici unul nu avea 34H5), plus ca din ce am citit ambreiajele au autoajustare.

 

Eu sunt curios daca are cineva in Romania recallul 34H5 care ar reprezenta un update de soft legat de scaderea presiunii acumulatorului din mechatronic si daca de aici e comportamentul asta mai despacito asa..

 

Nu stiu daca 5000 lei inseamna fericire :)

 

 

Depinde cum a fost utilizată masina. Dacă a făcut toți 160,000km în oraș este normal sa se uzeze mai mult ambreiajele. 

 

Dar am văzut și la mașini cu peste 200,000km care nu patinau. Eu știu că poți să ajustezi ambreiajele prin soft ca să schimbe mai bine, dar nu poți să faci soft până la nesfârșit.

 

(Părerea mea de om care a mai condus astfel de mașini cu dq200 0am/0cw)🙏

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dionescux la mine nu tremura in nici o treapta. Nici nu stiu cum sa zic, e foarte fina chestia, daca gasesc o metoda sa filmez o sa fac si un filmulet si eventual daca mai poate face si altcineva.

@Dragoș Pahonțu a fost de naveta 30k/an. Daca te referi la Basic Settings din VCDS, am facut-o fara vreo schimbare.

 

Am mai vazut tipul asta de comportament la 1.6 mpi cu dsg7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@GeorgeDaNu știu ce să zic, trebuie mers la un service autorizat. Din fericire românași noștri se pricep cel mai bine la VAG!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin off-topic si rautacios in acelasi timp : 

          

          In combinatia 1.4tsi/1.6tdi mpi/1.8tsi + dq 200 parca zici ca VAG nu face masini in care sa te sui, dai o cheie si iti vezi de drum. Trebuie sa stai cu morcovu in dos daca ai luat-o SH cu peste 140-150 k km ca o sa iti pice ambreiajele sau mecatronicul, iar in cazul in care ai luat-o de noua nu o sa ai nicio grija pana iti pica ceva, dupa aia intri si tu in clubul "speriatilor" 😁.  Daca ai fi avut vreun minim de km garantati macar aveai un reper ( stiu ca sunt considerate consumabile, dar totusi lucreaza independent de sofer ).

 

           Citind si topicul anterior de 71 de pagini observ ca se schimba ambreiaje/mecatronic in toata plaja de km, de la cateva zeci de mii de km pana la peste 200k. Cand citesti ca unul a schimbat la 49k km sau chiar mai putin (si a mers exemplar) si altul are 230k (si a mers si urban) si inca e ok, chiar nu mai stii ce sa crezi.

 

          In concluzie cred ca nu exista nicio regula. Asumati-va niste riscuri si bucurati-va de masina. E mult mai important.

 

          E putin paradoxal cum se sustine ca dq200 este facuta pentru oras si d-asta are treptele atat de scurte iar in acelasi timp daca mergi cu ea in oras, nu trebuie sa mergi bara la bara ca iti patineaza ambreiajele. Pai daca toti am trai in orasele alea ideale unde nu franezi intre semafoare si nu prinzi un semafor de mai mult de 2 ori, ce rost mai are cutia automata ? 

 

          Si ca sa fiu si on-topic, ne poate impartasi cineva care are facuta (de vreo firma) vreo compensare din soft privind uzura ambreiajelor, daca s-a estompat tremuratul 1-2 cu softul stock? Eu raman la parerea mea ca softul stock uzeaza prematur ambreiajul daca mergi preponderent intr-un oras aglomerat sau esti invatat sa pleci numai ca melcul de la semafor.

 

          Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@Adria_nsunt de acord cu tine. Conduceți mașina și nu va mai faceți atâtea griji cu soft/modul sport/piciorul pe frână....

 

Toate aceste cutii fie EDC/DCT/DSG (uscate) patinează ambreiajele sa simuleze un convertizor de cuplu. Și între 100,000-200,000km o să trebuiască sa fie schimbate ambreiajele. Depinde de cutie și cum a fost utilizată.

 

Asta este realitatea, nu este numai VAG. Nimeni nu a făcut o cutie dublu ambreiaj (uscată) să țină 300,000km. Dar după părerea mea Kia (DCT) este unpic mai fiabilă pe partea de mechatronic decât VAG (DSG), chiar daca Volkswagen a spus că astea mai noi sunt mai fiabile decât primele variante de DQ200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ...o problema daca ma poate ajuta cineva cu o recomandare. Este vorba de un Ateca din 2017 2.0 tdi 190cp dsg7 4x4, in momentul in  are ma aflu in trafic si apas pedala de frana masina se opreste motorul ramane la relantiu cand ridic piciorul de pe pedala de frana masina pleaca direct fara a mai fi nevoie sa accelerez ceea ce nu cred ca este normal la dsg 7 pentru ca pana acum nu facea...pleca de pe loc doar in momentul in care apasam putin pedala de acceleratie. O recomandare va rog daca se poate. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!