Jump to content

Nu Porneste - probleme la pornire


Al3X_G4
 Share

Postare recomandată

nicolar

ce inseamna nu face nimic? Nici macar nu invarte motorul?

Modificat de aurelian_bln
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu nimic

Cind o porneste o face cu firul pe direct de la electromotor la baterie

Si asa porneste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că este o problemă de contacte oxidate. Verifică bornele de la baterie, punerea la masă a bateriei (mergi pe firul de la borna - şi vezi unde este prinsă de caroserie), bornele de la electromotor. Desfăcute piuliţele/şuruburile curăţate bine cu spray de contacte şi strânse la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv nu complica baiatul. Daca da comanda direct de la baterie, porneste...a scris baiatul. Daca era problema de masa, contact oxidat, nu pornea nici asa. eu merg pe varianta verificarii contactului electric de pornire. :blah: :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa-i spun sa incerce in amindoua felurile si dupa va scriu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu contactu' urma să i-o spun după ce curăţa contactele şi nu dădea rezultat :D . Bine eu le-am băgat toate la grămadă, dar poate nu face contact borna + de la electromotor. Oricum o curăţare de contacte nu strică, măcar elimini nişte cauze posible.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat, nu strica o verificare dar se poate sa umble degeaba. El sare efectiv peste contact cand da comanda cu firul. Deci bornele sunt ok. Sa faca o verificare cu lampa pe firul rosu/negru de la contactul de pornire in timp ce da la cheie si sa vada daca are curent cand da pe demaror.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cu instrumentul de masura in mufa care intra pe solenoid, o scoti si dai sa pornesti, in acel moment trebuie sa ai 12 v, dc nu vine curent verifica cablajul pana la contact sau posibil chiar partea electrica la contact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tutror.

Pentru prima data patesc treaba de mai jos, cu doar o zi inainte facusem vreo 400 de km (pe autostrada). Asadar:

1.9 TDI 131CP, ASZ. Baterie noua, Varta Silver, mai putin de 4 luni are, peste 2000km facuti cu bateria asta de cand am luat-o (am circulat mult de sarbatori dar pe autostrazi in cea mai mare parte, regim 2200 - 2500rpm). Niciodata n-am avut nici o problema cu motorul sau vreun subansamblu ... doar pompa de motorina din rezervor a crapat acum cativa ani si-am inlocuit-o, in rest, sub capota, doar consumabilele uzuale, la intervale regulate etc. Niciodata n-am spalat motorul, desi m-a tentat de cateva ori.

Intotdeauna masina a pornit diminetile fara probleme. cand a fost foarte, foarte frig si a stat masina pe loc cateva nopti la rand, am pus contactul de 2-3 ori inainte sa actionez demarorul. De fiecare data a pornit.

Luni dimineata porneste la fel, la sfert de cheie, merg 20 de minute si o las in intr-o parcare (subterana). Peste cateva ore bune, la plecare. pun cheia in contact, pun pe contact, bordul se lumineaza normal, astept si se sting la fel de normal ledurile care trebuie sa se stinga (rutina normala) > dau in continuare la cheie pe demaror .... nimic. Dar nimic nimic .... :( Nici o icneala, nici un trancanit, zgomot, urma ca electromotorul ar actiona in vreun fel. Cand trec de la pozitia contact a cheii pe demaror se sting (in mod normal) lampile de pozitie - dar asta stiu ca e comportamentul normal al masinii la pornire, pe demaror "taie" alimentarea la circuitele auxiliare (lumini de exemplu).

Bateria cred ca e incarcata cum trebuie, am s-o masor cu un voltmetru. Am claxon, lumini, casetofon, acele pe bord se ridica si coboara cum trebuie, totul aparent normal.

Am ridicat capota cu contactul pus si se aude un foarte incet, fad, clic-clic-clic - o fi de la electromotor, de la solenoid?

N-am mecanici in zona, momentan ma bazez pe rabdarea si priceperea mea. In vreo 2-3 zile am sa am o interfata vagcom la indemana, daca o sa-mi poata da cineva un sfat ce si cum sa fac cu ea - astept cu mare nerabdare sugestii. teoretic n-as vrea sa ma bag in surubarit fara sa stiu ce caut.

Personal as banui electromotorul - pentru ca momentul "mort" in toata secventa de pornire este cel cand rolul i-ar reveni electromotorului sa actioneze.

.... :( ...

Modificat de metalik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica strangerea suruburilor de la bornele bateriei. Si pune un multimetru, vezi ce tensiune are bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ceva detalii:

 

Ieri dupaamiaza m-am incapatanat sa cred ca poate totusi porneste: am pus cheia in contact, am incercat odata = nimic, a doua oara = nimic ... surpriza = a treia oara a pornit la sfert, asa cum a facut intotdeauna. Nici o eroare pe bord, relanti normal. Am oprit motorul, scos cheia din contact, inchis masina, pus alarma > apoi dezarmat si pornit inapoi = a pornit.

 

Azi dimineata, la fel, a pornit brici, la sfert de cheie. Acum vreo ora m-am apucat de surubarit un pic:

1. Am desfacut, curatta si repozitionat bornele bateriei (desi nu cred ca era cazul, dar, ma rog)

2. Tensiuni la borne: 12.26-12.27 cu motorul oprit. Cu motor pornit dar la relanti 14.36-14.38. Cred ca valorile sunt normale.

 

Astept sa imi ajunga interfata aia vagcom si apoi sa vad daca reusesc sa citesc erorile integistrate. Ma astept sa fie ceva la cum s-a comportat. Si macar pentru linistea mea, trebuie sa aflu de ce-a facut asa, sa nu ma lase undeva vreodata in pustiu, daca oi opri motorul si n-o mai vrea sa porneasca.

 

Personal as crede ca e vreo piesa electronica ce e pe cale sa moara si-a dat acum un semnal de "pre-infarct" ... vreun releu?

 

Numai bine, astept in continuare sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bora 2000,1.9tdi, motor AJM, 116cp. nu pornese nicicum, dupa 30sec are tendinta sa porneasca in 2,3 chiar 4 cilindri dupa care moare in 2 sec. vag-com zice ca : 16705 - engine speed sensor (g28) implausible signal

 

verificat/inlocuit senzor G28 de rotatie din bloc, verificat cablaj senzor->ECU, facut modificarea cu firul pinuluiT3/3 la masa, inlocuit senzor G40 pozitie axa cu came, verificat pozitie curea distributie, verificat integritate/pozitie disc danturat senzor G28 (cel montat pe arborele cotit), masurat tensiuni senzor G28, masurat cablaj injectoare->ECU chiar de la injectoare nu numai din conector, inlocuit pompa tandem, alimentat tur/retur direct din sticla... am ajuns la capatul meseriei!

mentionez ca: motorul s-a oprit in mers (in timpul unei depasiri), modelul fiind unul timpuriu (an 2000) nu este prevazut cu pompa impingatoare in rezervor si acul turometrului merge uneori, alteori misca putin apoi cade jos. in vag-com, turatia pare sa fie citita de pe G28 in timpul pornirii insa nu stiu cat de corect de vreme ce exista caderi de tensiune in timp ce demarorul functioneaza...

 

idei? este posibil sa-mi fi scapat ceva in procedura de determinare a defectului, este de asemenea posibil sa fi scapat sa mentionez aici (deh, au fost atatea) insa sunt sigur ca ceva e defect dar cum am stat 3 zile calare pe problema, e posibil sa nu vad din cauza rutinei...

orice sugestie e bine venita.

o diagrama cu conexiunile ECU->injectoare, senzori, etc., ar fi foarte utila... mai ales daca ar avea si tensiunile pe ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idei n-am, sper să te ajute  schemele.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact ce-mi trebuia... sunt cu ECU pe masa de operatie !

multumesc mult de tot ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite si o schema mai simplificata, te ajuta sa te descurci  cu cealalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimele concluzii: masurate tensiunile injectoarelor direct pe conectorul de pe chiulasa sunt urmatoarele: cyl1-0v, cyl2-8v, cyl3-8v, cyl4-0v.

mai interesant e ca si pinul comun fluctueaza ca valoare cand ar trebui sa ramana relativ stabil ca tensiune. mentionez ca valorile au fost masurate  cu conectorul scos, dand la demaror iar bujiile sunt demontate pt a usura ciclul motor. 

conform diagramei, tensiunile de lucru ar trebui sa fie 10v fata de masa, iar fata de firul comun 9.7v, insa, luain in considerare caderea de tensiune in momentul demarorului, 8v este rezonabil si suficient. problema este cu injectoarele cilindrilor 1 si 4 ale caror tensiuni sunt 0v cat si a firului comun  care inregistreaza fluctuatii de la 0 la aprox. 5-6v !



acum, cu ECU desfacut, am masurat mosfet-urile de comanda si diodele intermediare corespunzatoare fiecarui injector si la prima strigare par integre si cu valori si caracteristici identice... iar nu mai stiu ce sa fac/cred...



@lupo_bv - multumesc inca odata pt material!

inca ma minun de ce mai tine lumea ascuns prin dulapioare! :))

sunt dator de cinste si poate ti-oi fi si eu de ajutor fo data! :hainoroc:



acum, ma gandeam ca poate are cineva si o schema elecrica a lui ECU edc15... stiu ca e cu bataie lunga dar poate o rezema careva dulapul cu ea  si nu-i face folosinta... zic si eu! :rolleyes:

Modificat de nitro_od
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că trebuie să măsori tensiunile cu conectorul pus (nu ştiu sigur, mă uit şi eu pe scheme şi încerc să găsesc logica). Firul comun din ce-mi dau seama se închide la masă undeva prin ceva componente din ECU, dacă este în aer este posibil ca de asta să apară acele tensiuni fluctuante. În mod normal dacă măsori cu conectorul pus ar trebui să ai pe firul comun 0,3 V cu contactul pus.

La injectoare este destul de clar că undeva este întrerupt cablajul. Ai măsurat între conector şi pinii din mufa ECU? ce rezistenţă ai pe fiecare fir?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti,imi cer scuze daca postez gresit,am si eu o mare problema.Azi am fost programat la reprezentanta pentru inlocuirea injectoarelor cod bkp siemens.Am dus masina de dimineata la ora 9,pana la 11 au dat farul jos si au schimbat un motoras dupa care urma sa se apuce de injectoare.M-au trimis acasa zicandu-mi sa vin maine dimineata dupa masina.In drum spre casa ma suna inginerul si-mi spune ca 2 injectoare nu se pot schimba deoarece au fost schimbate si sunt din acelea bune si imi vor schimba doar 2,la care imi propune sa platesc 200 euro sa cumpere el de la dezmembrari 2 injectoare tipul vechi sa le puna in locul celor schimbate ca sa le poata schimba pe toate.Am refuzat sa platesc acesti bani deoarece stiu sigur ca toate injectoarele mele au acelas cod.stiu asta pentru ca acum 3 zile am dat capacul jos si m-am uitat la ele si toate aveau acelas cod.Sa revenim la bani,am refuzat 200 euro si i-am propus 100,a zis ca nu se poate.Dupa cateva ore l-am sunat eu sa vad ce a facut si a zis ca nici celelalte 2 nu mai pot fi schimbate pentru ca au suferit interventii...repet nu sa umblat la masina si toate injectoarele au codul identic.M-am gandit la toate variantele cum sa fac sa demonstrez adevarul,el poate sa puna alte injectoare in locul alor mele.Daca chem protectia consumatorului cum demonstrez,il dau in judecata,ce sa fac ca maine dimineata trebuie sa fiu acolo 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că trebuie să măsori tensiunile cu conectorul pus (nu ştiu sigur, mă uit şi eu pe scheme şi încerc să găsesc logica). Firul comun din ce-mi dau seama se închide la masă undeva prin ceva componente din ECU, dacă este în aer este posibil ca de asta să apară acele tensiuni fluctuante. În mod normal dacă măsori cu conectorul pus ar trebui să ai pe firul comun 0,3 V cu contactul pus.

La injectoare este destul de clar că undeva este întrerupt cablajul. Ai măsurat între conector şi pinii din mufa ECU? ce rezistenţă ai pe fiecare fir?

m-am gandit ca va spune cineva acestea...

am masurat o alta masina si ar trebui sa am tensiunile din diagrama fara sa fie conectate injectoarele. doar cu contactul pus, ar trebui sa am pe toate firele 0v fata de masa si -12v fata de +12... de unde deducem ca avem masa inainte de inceperea rotatiei demarorului. verificat pe celalalt motor. abia dupa ce invarte motorul, doua injectoare primesc comanda iar celelalte doua nimic (nici macar masa nu ramane valoarea pe fire), de unde deducem ca firele nu sunt intrerupte de vreme ce ECU schimba valoarea si pe acestea.

deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...încurcată treabă. Totuşi, în locul tău, aş verifica rezistenţa ohmică măcar pe circuitele celor 2 injectoare care nu primesc tensiune, cel puţin ca să fii împăcat că alea sunt verficate şi sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti,imi cer scuze daca postez gresit,am si eu o mare problema.Azi am fost programat la reprezentanta pentru inlocuirea injectoarelor cod bkp siemens.Am dus masina de dimineata la ora 9,pana la 11 au dat farul jos si au schimbat un motoras dupa care urma sa se apuce de injectoare.M-au trimis acasa zicandu-mi sa vin maine dimineata dupa masina.In drum spre casa ma suna inginerul si-mi spune ca 2 injectoare nu se pot schimba deoarece au fost schimbate si sunt din acelea bune si imi vor schimba doar 2,la care imi propune sa platesc 200 euro sa cumpere el de la dezmembrari 2 injectoare tipul vechi sa le puna in locul celor schimbate ca sa le poata schimba pe toate.Am refuzat sa platesc acesti bani deoarece stiu sigur ca toate injectoarele mele au acelas cod.stiu asta pentru ca acum 3 zile am dat capacul jos si m-am uitat la ele si toate aveau acelas cod.Sa revenim la bani,am refuzat 200 euro si i-am propus 100,a zis ca nu se poate.Dupa cateva ore l-am sunat eu sa vad ce a facut si a zis ca nici celelalte 2 nu mai pot fi schimbate pentru ca au suferit interventii...repet nu sa umblat la masina si toate injectoarele au codul identic.M-am gandit la toate variantele cum sa fac sa demonstrez adevarul,el poate sa puna alte injectoare in locul alor mele.Daca chem protectia consumatorului cum demonstrez,il dau in judecata,ce sa fac ca maine dimineata trebuie sa fiu acolo 

un fleac, te-a ciuruit !

 

te-a facut cu nonsalanta dl. mecanic de reprezentanta... rima e buna!

cam greu de demonstrat adevarul daca nu imposibil. ar trebui sa il intrebi pe nea mecanicul ce injectoare intentiona el sa cumpere de vreme ce toate patru injectoarele trebuie sa aibe fix aceias data de fabricatie iar aceasta sa nu fie mai devreme de 6 luni fata de data fabricatiei masinii. deci, el trebuia sa gaseasca fix 2 injectoare nu cu aceias data ci cu aceias data si cu cele de pa masina ta!

eu zic sa incerci un flagrant si apoi or sa incerce sa aplaneze conflictul rezolvandu-ti problema

Mda...încurcată treabă. Totuşi, în locul tău, aş verifica rezistenţa ohmică măcar pe circuitele celor 2 injectoare care nu primesc tensiune, cel puţin ca să fii împăcat că alea sunt verficate şi sunt ok.

cum ziceam, toate acestea au fost verificate in faza incipienta, cum spuneam in postul initial.

de ce crezi ca intram sa sap in ECU cand era mult mai simplu sa verific 5 fire ?!

am zis eu ca mi-ar fi putut scapa chestii dar sa nu ne gandim chiar la cele elementare ;)

apropo, le-am mai "sunat" odata inainte sa-mi dai tu schema cu ECU pt a determina care unde se duce pe conectorul lui ECU

Modificat de nitro_od
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zice ca 2 cele ce se pot schimba sunt ale masinii din 2005,celelalte 2 sunt schimbate in 2007,sunt din alea bune...oare merg 2 tipuri de injectoare pe acelasi cablaj? inginerul asa spune...ce flagrant pot sa pun la cale? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare reprezentanta are camere de filmat, dc ai ceva neclaritati si suspectezi ceva cum ca ar fi schimbat ceva poti face o sesizare si ar cam fi obligati sa iti rezolve sesizare prin a te lasa sa te uiti la filmari, eu asa o vad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, sa lamurim intai un aspect... spuneai ca cu o zi inainte ai desfacut capacul motorului si ai vazut cu ochii tai, proprietate personala, ca injectoarele erau acelas cod!

asadar, intai sa stabilim ce inseamna "cod" in acceptiunea ta! pe corpul valvei piezoelectrice (cilindrul argintiu cu mufa in care intra cablajul electric si care e perpendicular pe corpul injectorului propriuzis) sunt imprimate mai multe cifre si litere pe care o sa le deslusim impreuna! codul 03G 130 073 D specific tipului tau de motor, este part number-ul, adica codul de piesa si e normal sa fie acelas pe toate injectoarele tale pt ca sunt acelas tip.

seria de forma: 115372050617 , se citeste in felul urmator: primele 6 cifre sunt seria unica a injectorului si nu exista 2 injectoare cu aceias serie (d-aia e unica), iar urmatoarele 6 cifre reprezinta data fabricatiei injectorului si e de forma an an/luna luna/ ziua ziua.

prin urmare, in exemplul dat de mine avem de-a face cu un injector fabricat in 2005 iunie 17.

ca injectoarele de pe masina ta sa fie posibil montate din fabrica, ar trebui sa aibe data fabricatiei apropiata de data asamblarii masinii tale , 2005 din cate am retinut eu, cu luna apropiata de cea a asamblarii dar nu dupa si nici mai devreme de 6 luni. seria unica este de regula consecutiva dar nu este obligatoriu si nici data nu este obligatoriu sa fie aceias pe toatre injectoarele insa trebuie respectata regula de baza ... anul si luna sa se incadreze in limite!!!

concluzie: acea serie este importanta in aplicarea circularei cu privire la inlocuirea gratuita a  injectoarelor cu elementul piezo defect.

 

acum te intreb: este posibil ca tu sa fi citit part number-ul (identic pe toate injectoarele desigur) si sa fi crezut ca sunt aceias serie?

in lumina a ce ti-am lamurit mai sus, crezi ca e posibil sa fi fost injectoare din ani diferiti?

  diferenta fiind in seria unica in acest fel: cele din 2005 - 111377050417 iar cele din 2007 - 032543071120

Modificat de nitro_od
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!