Jump to content

Alegere anvelope de iarna 2019 / 2020


Ex member
 Share

Postare recomandată

Eu am incetat sa ma ghidez dupa ce declara producatorul (fiecare testeaza comparativ cu ce cand vine vorba de aceti indici?) Atat timp cat nu exista vreun standard, vreun cauciuc considerat etalon la care se raporteaza toti, prefer sa ii cred pe cei care le testeaza in viata reala.

Printre cel mai bun site de informare mi se pare cel din UK, care pe langa testele marilor publicatii/companii, gen ADAC, AMS, testeaza si ei, in limita posibilitatilor anumite cauciucuri.

http://www.tyrereviews.co.uk/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testele sunt standardizate de către UE https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tyre_label

Aceeași marcă și model de anvelopa se poate comporta diferit la testare în funcție de dimensiune și indicele de sarcina.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt site interesant cu multe review-uri si cu multe teste centralizate e acesta https://www.testpneumatik.eu/ , doar ca in lb. Ceha. Merge usor cu google translate :)  ( asta pe langa tyrereviews din UK )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/27/2019 at 9:33 AM, calin.g said:

Depinde cat rulezi pe timp de iarna, daca faci multi km. se justifica Continental.....

Nu consider numărul de km parcurși un factor esențial în alegerea unei anvelope de calitate, cât deplasarea în siguranță în majoritatea situațiilor create de sezonul rece. O diferență de preț de 4x100 lei nu cred că este semnificativă, considerând utilizarea pe 5 ani cu performanțe peste medie. Ieri am schimbat anvelopele vară / iarnă și am avut de așteptat cam 3 ore pentru a efectua operația (10-12 auto înainte). Majoritatea posesorilor de auto cu "șteif", au optat pentru instalarea de anvelope de iarnă low cost (mărci greu de pronunțat, darămite să fie scrise corect), montate pe aceleași jante. Sigur că 6-8 exemple nu pot constitui un trend general, dar reprezintă după opinia mea, un eșantion semnificativ de opțiune.

Pentru statistică Conti TS850 DOT XX15 cu un rulaj de 20-25K km a ajuns la un profil mediu de 6,5 mm. Ultimul sezon de utilizare.

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@safari hunter colegul se referea ca la multi km facuti, diferenta data de clasa de consum incepe sa recupereze din pretul anvelopei.

Mi-au sosit anvelopele, fabricatie Ungaria, dot 2519. Maine le montez pe masina sotiei, eu m-am procopsit cu niste Pirelli Winter Sottozero 3 runflat...

Apropo, le-am cantarit: Pirelli Winter Sottozero 3 RunFlat rulate sub 1/3 au 10.4 kg, Hankook-urile noi au 9.5 kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nervoss pai e normal sa fie run flat mai greu deoarece au peretii laterlai intariti cu sarma sa poata rula in caz de pana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, nervoss said:

@safari hunter colegul se referea ca la multi km facuti, diferenta data de clasa de consum incepe sa recupereze din pretul anvelopei.

Corectă observația!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14.10.2019 at 11:59, ska a scris:

 GY Ultragrip 9

?

Foarte bune Good Year Ultragrip. 

Despre Nokian wr d3 si wr d4 a zis userul deenman anul trecut in mai multe topic-uri ca sunt probleme si ca nu le recomanda el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nokian sunt anvelope medii spre premium ( adica vor ei sa fie ) care sunt bune pe zapada/gheata. Dar asta inseamna sa mergi mult si bine pe drumuri inzapezite. Problema cu ele e cand mergi mult pe uscat/umed, se uzeaza mult mai repede, avand o compozitie mai moale. In timp scad si performantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva Nexen WinGuard Sport 2 SUV XL ? merita? sau mai bine merg pe Conti 850p? stiu ca este o diferenta de pret intre ele, dar se justifica diferenta de pret pentru Conti?

Stau in partea de Vest a tarii si aici nu prea ninge... mai mult ma intereseaza o performanta buna pe uscat/umed...

Modificat de h0m3b0y
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alege o anvelopa buna, in dauna uneia mediocre. Vei recupera partial diferentele din consum, fara a mai lua in calcul manevrabilitatea si siguranta superioare.

Inca cel putin 10 zile nu are rost montarea anvelopelor de iarna, temperaturile foarte mari sunt perfecte pentru cele de vara. Iarna, anul acesta pare a fi departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/5/2019 at 9:11 AM, h0m3b0y said:

 dar se justifica diferenta de pret pentru Conti?

Stau in partea de Vest a tarii si aici nu prea ninge... mai mult ma intereseaza o performanta buna pe uscat/umed...

Conti se justifică în astfel de condiții, de la o extremă la alta, adică ger, gheață, carosabil alunecos, la lapoviță și ploaie abundentă. Profilul TS 860 asigură deopotrivă stabilitate și tracțiune iarna și o bună degajare a apei de pe calea de rulare. Dacă banii sunt o prioritate aș merge și pe Barum Polaris 5 sau Hankook Winter RS2.

22.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Niste All Season care sa fie decente iarna si peste medie toamna+primavara stiti ? Pentru o masina mai puternica unde e nevoie de aderenta mare. Pana acum dupa recenzii am gasit Michelin CrossClimate+ (relativ scumpe, foarte laudate) si Falken Euroall Season AS210 (mai ieftine, raport foarte bun calitate/pret).

Modificat de GeorgeTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michelin CrossClimate+ ar fi cele mai bune. Sunt cam scumpe si eu personal nu mi-as lua decat la o masina cu care fac putini km. Pe o masina puternica ia anvelope separate vara / iarna. E diferenta enorma la franare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aceasta categorie va recomand sa luati in calcul si modelul asta, am avut o iarna si sunt super de bune, Sa verificati recenziile, sunt pozitive 

Anvelopa Allseason Goodyear Vector 4Season G2 

Anvelopa All Season BF Goodrich G-Grip All Season 2

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt recomandari. Performantele pt iarna ma intereseaza ceva mai putin, ca merg doar in oras si oricum avem de obicei doar 1 luna de iarna in Bucuresti. Am deja anvelope mai late de vara, dar voiam sa vad cum se comporta cu niste roti (mult) mai usoare pe 15", asa ca acum caut niste all seasons care sa mearga bine si primavara+toamna, in caz ca e o diferenta foarte mare.

Modificat de GeorgeTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@safari hunter Ne poti spune, te rog, daca TS860 scoate zgomotul ala de TIR ca TS850? (ma refer la acel suierat, de frecventa mai joasa). Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ dadu - TS 860 195/65/15 XL este instalat pe un Opel Corsa, un vehicul relativ ușor, totuși anvelopele (2 ani / 8000 km) nu sunt zgomotoase în opinia mea, nu într-atât încât să eclipseze un autocamion sau să deranjeze atmosfera muzicală din interior. Sunt alte deficiențe care cauzează zgomot excesiv pe rulare, dar nu țin de calitatatea  și profilul anvelopei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, la TS850 pe G7, e clara treaba. E si mai deranjanta pe autostrada. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am tot Continental TS860 pe o Bora si anvelopele sunt o idee mai zgomotoase decat cele de vara - Continental Premium Contact 5, dar nicidecum deranjante. Ambele sunt 195x65x15. Ca aderenta, avand in vedere ca nu am sisteme de stabilitate (ESP, ASR) doar ABS, deci practic aderenta e data doar de anvelope si cat de treaz e soferul, stau foarte bine chiar si pe zapada mare. Am reusit sa ies din zone cu strat gros de zapada fara impins si pe strazi necuratate, fuge un pic spatele daca fortezi, insa nu am avut niciodata senzatia ca scap lucrurile de sub control.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am TS860 pe e-Up! (pe 15") si TS850P pe GT (pe 18") si nu mi se par exagerat de zgomotoase, ba din contra, am avut altele mult mai zgomotoase dar am vazut si altele mai silentioase. Mi se par cam medii ca nivel de zgomot, compenseaza, insa, prin altele acest lucru. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/17/2019 at 4:48 PM, GeorgeTSI said:

Niste All Season care sa fie decente iarna si peste medie toamna+primavara stiti ? Pentru o masina mai puternica unde e nevoie de aderenta mare. Pana acum dupa recenzii am gasit Michelin CrossClimate+ (relativ scumpe, foarte laudate) si Falken Euroall Season AS210 (mai ieftine, raport foarte bun calitate/pret).

Salut. Zici ca doresti recomandari pentru o masina mai puternica (ce inseamna puternica?) cu aderenta buna si un pic mai jos ai spus ca pui jante pe 15... la dimensiunea aceasta destul de mica + all season, nu o sa fie mare performanta.

Eu zic sa mergi pe CrossClimate+, desi sunt cele mai scumpe sunt cele mai bune.

Nu stiu de ce spui ca in Bucuresti este iarna doar o luna pe an, pentru ca nu doar zapada = iarna ci si conditiile de umezeala, mazga, polei sunt cele pe care trebuie sa le iei in calcul la alegerea anvelopelor.

Bafta in alegerea celor mai bune anvelope.

@dadu eu am avut 3 sezoane TS850 si stiu de acel suierat si iarna trecuta am luat TS860 (205/55/R16). Sincer iti spun, zgomotul este acelasi, poate foarte putin sa fie mai slab.. dar nu este deranjant tinand cont de faptul ca sunt foarte bune ca anvelope asa cum zice si Rave.

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sNaKeyy M-ai lamurit complet, multumesc mult. De restul performantelor, si eu am fost foarte multumit.

Am mers cu Crossclimate+ o iarna (in 2018-2019), dupa ce in ultimii 5-6 ani folosisem numai Conti TS850 si UG 7. Eu nu voi mai cumpara niciodata un all season, nu mi-au placut deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Doua sezoane am folosit Nokian wr a4 dimensiunea 205/55/16 pe ambele punti,am fost multumit de anvelope,s au comportat perfect pe toate tipurile si conditiile de drum.Una dintre cele de pe spate am taiat o in ceva pe marginea crestelor pe interior.

Dupa zeci de modele si review uri citite am hotarat ca sa cumpar doua anvelope Dunlop winter sport 5 care dupa review uri s au dovedit mai bune decat Nokian wr a4.

Pe puntea fata am montat nokian urile iar pe spate cele doua dunlop uri noi.

La comportamentul pe asfalt sunt total dezamagit,ai impresia ca vireaza si spatele masinii.Am intampinat problema asta doar la Debica frigo2 care sunt mult mai ieftine,nu ma asteptam de la o anvelopa premium la asa ceva...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cata relevanta au cele spuse de tine in conditiile in care mergi cu 2 anvelope de un fel pe fata si 2 de alt fel pe spate, si totodata nici nu stim pe ce model de masina au fost montate. 
In plus anvelopele noi au nevoie de o perioada de ‘rodaj’ ca sa functioneze optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!