Jump to content

Alegere anvelope de iarna 2019 / 2020


Ex member

Recommended Posts

On 05.10.2019 at 21:59, safari hunter a scris:

Sunt diferite, codul de uzină diferă cum diferă și calitatea în sensul că anvelopele făcute la Timișoara sunt mai bune calitativ decât cele din Franța.

Înțeleg că evenimentele neplăcute le-ai avut pe conti fabricate în Franța?

Întreb pentru că intenționez să cumpar 4 bc conti TS860 195/65/R15, am găsit cu DOT 2019 la două magazine online, unele sunt fabricate în Franța iar celelalte în Cehia. Parca aș merge pe Cehia....

Edited by Bismark
Link to post
Share on other sites
  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ska

    17

  • acidone77

    14

  • dercos

    10

  • DiLivio

    10

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Anvelopele sunt anvelope indiferent de marca masinii pe care o incalta... imho   @AlexandraP eu as merge pe Continental TS860 sau GY Ultragrip9. Daca pretul este o problema, un raport foarte bun

@CristiALF @yeeeeman ieri am urcat pana la Piatra Arsa cu vechile (sunt in a 4-a iarna) Continental WinterContact 860TS (195 65 R15) ... La ce polei era si cati incercau sa coboare cu spatele (eu am a

Este total gresit sa comparati aceleasi modele de anvelope cu dimensiuni de 15/16 vs. 18/19. Profilul anvelopelor de dimensiuni mai mari difera fata de profilul celor de dimensiuni mai mici (cu cat di

Posted Images

Salut ! Vreau o parere de la dvs referitor la ce tip de cauciuc ati alege pentru iarna:

1.Michelin alpin 6  R15 65 195

2.Continental WinterContact TS860

3.Dunlop SP Winter Response 2 

Astept sugestiile voastre . Multumesc!

Link to post
Share on other sites

M-as uita la cele care opun cea mai scazuta rezistenta la rulare (consum mic) si care sunt mai bune pe uscat si ud (franare, manevrabilitate). Zapada e cateva zile pe an, practic e cel mai putin relevant. Cel mai probabil Continental.

Link to post
Share on other sites

Si eu caut anvelope 215 55 17 98 V. M am tot uitat, am tot rasfoit, si, desi nu pot sa zic ca ma incanta foarte tare am gasit la pret decent, Bridgestone Blizzak LM005, care surprinzator sunt sigurele cu clasa A la aderenta pe ud. Au clasa C la consum. Nu prea am.gasit teste cu ele. Ceva pareri?

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Blizzak-LM005.htm

Link to post
Share on other sites
safari hunter
11 hours ago, Bismark said:

1. Înțeleg că evenimentele neplăcute le-ai avut pe conti fabricate în Franța?

Întreb pentru că intenționez să cumpar 4 bc conti TS860 195/65/R15, am găsit cu DOT 2019 la două magazine online, unele sunt fabricate în Franța iar celelalte în Cehia. Parca aș merge pe Cehia....

Da evenimentele recente au la baza anvelope absolut noi (până la 2000 km) produse în Franța si cumpărate din Romania și Bulgaria. Toate Premium contact 6 XL, ciudat.

Am Conti TS 850 pe 205/55/R16 XL pe Superb și TS 860 195/65/15 XL pe Corsa.

P_20180411_144833_vHDR_Auto.jpg

Edited by safari hunter
Link to post
Share on other sites

Neata`

In talon am trecut aceleasi dimensiuni de 2 ori. 265/60/R18 , pt iarna oare sa merg pe ceva mai inalt, gen 65/70?  

Ce recomandati pentru buget de 600/650 lei /buc?

 

PS: Pentru masina din semnatura. Este prima iarna cu ea.

Link to post
Share on other sites
11 hours ago, ska said:

Si eu caut anvelope 215 55 17 98 V. M am tot uitat, am tot rasfoit, si, desi nu pot sa zic ca ma incanta foarte tare am gasit la pret decent, Bridgestone Blizzak LM005, care surprinzator sunt sigurele cu clasa A la aderenta pe ud. Au clasa C la consum. Nu prea am.gasit teste cu ele. Ceva pareri?

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Blizzak-LM005.htm

Am avut pe masina sotiei LM32. Cele mai slabe anvelope de iarna cu care am rulat vreodata. Si sa ne intelegem, puse pe o masina 4x4...

Extrem de galagioase, dure, foarte slabe pe ud siiii inexistente pe zapada. La 70-80 kmh masina pleca de fund...

Nu pot sa recomand marca.

Link to post
Share on other sites

@cristi511 printre exeprientele mele cu anvelopele de iarna ( ceva GoodYear-uri de pe vremuri, Dunlop WinterSport M3, Nokian WR A4 ) culmea, am avut si eu un set de Bridgestone LM32. L-am folosit doar o iarna, pentru ca am vandut masina. Nu am apucat sa-mi fac o parere despre ele pe timp indelungat, dar sincer, dintre toate de mai sus, unele testate pana la "refuz", toate mi s-au parut anvelope MEDII, fara sa exceleze la vreun capitol. Nu m-au lasat niciodata cu "probleme", singurele situatii mai grele au fost cauzate de mine, nu de anvelope ( cand ceri mai mult decat se poate :)

Tocmai de aia intreb, sa vad feedback-uri de la unii altii. Nu ca ar fi o problema de buget neaparat, dar 700lei pentru o anvelopa Michelin Alpin 6 de ex, mi se pare destul de mult :) 

Ce am mai gasit ar mai fi Continental 850P, dar care mi se pare un model mai vechi... - http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/WinterContact-TS-850-P.htm

GoodYear - http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/UltraGrip-Performance-Gen-1.htm

Hankook - http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/Winter-i-cept-evo2.htm

Michelin - http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Alpin-6.htm

iar ca varianta de "buget" - BF Goodridge ( facute tot de "Michelin" ) - http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/BFGoodrich/gForce-Winter-2.htm

 

Link to post
Share on other sites

Kleber am eu. Sunt mai bune decat Pirelli snowcontrol 3.  

Nokian wr D3 au fost bune, insa dupa a 2a iarna au inceput sa scada dramatic la aderenta pe umed/mazga. Tinute pe jante intr-un loc ferit de lumina la 10-15 grade.

Edited by deenman
Link to post
Share on other sites

Am mai tot frunzarit netul pentru teste, si am gasit cateva interesante. Am mai citit si despre noile tehnologii dezvoltate de Bridgestone ( acuma nu stiu exact cat e marketing si cat e realitate :lol: probabil mai mult marketing... :D )

https://www.testberichte.de/autos-und-zubehoer/2590/autoreifen/testberichte/aktueller-testbericht.html - aici in test, chiar dimensiunea dorita.

http://bridgestone-daten.eu/TUEV-SUED-LM005-report.pdf

Sincer, tractiunea nu e chiar asa importanta, 4motion-ul fiind un plus in acest sens, problema e la cum se aseaza pe curbe ( uscat/umed ) si cum cel mai important, cum franeaza ( in toate conditiile ) :) 

 

Link to post
Share on other sites

Eu recomand nexen winguard 2. Urmeaza a 3a iarna cu ele si mi se par imbatabile privind raportul calitate/pret/performante. 

Dar sa ne intelegem, vorbim de niste anvelope mid-range, nicidecum Top. Daca banii nu sunt o problema atunci Conti sau Michelin. Pt sotie am luat Ts860 (parca) si sunt exact ceea ce spune pe eticheta. 

Link to post
Share on other sites

Nexen nu voi lua, din considerente personale, nu ca ar fi ele anvelope rele.

La GY, in dimensiunea solicitata cu toti indicii ( 98 V ) nu se incadreaza decat Ultragrip Performance. Care sincer, sunt la bataie momentan pe locul 1 cu Bridgestone :D 

Continental, mi se par destul de moi, si am auzit destule exepriente negative in ultima vreme, si in plus 850P sunt modelul "vechi", desi... recomandarile sunt bune pt aceasta anvelopa.

Edited by ska
Link to post
Share on other sites

GY Ultragrip Performance + sunt peste Alpin 6 sau TS 860 in testele de pe Auto Bild si Auto Motor und Sport din 2019.

Daca ma hotarasc sa schimb anvelopele de iarna, eu am sa merg pe GY. 

Edited by DiLivio
Link to post
Share on other sites

Cu cat citesti mai mult, cu atat esti mai indecis ?

Bridgestone l am taiat de pe lista, studiind mai intens subiectul, fiind o anvelopa mai mult dedicata climei reci cu zapada mai mults ( la fel ca Nokian de ex... care nu prea sunt facute pt plus 0 grade, si se duc destul de repede )

Am sapat mai adanc dupa GY Ultragrip Performance Gen 1, dar e guma veche sort of, si a fost inlocuita cu Performance+ care inca nu prea se gaseste... Gen 1 e un allrounder destul de bun din teste si reviewuri dar are un minus mare remarcat de toti, dry handling si road feedback destul de slabute. Problema e ca in RO avem maxim, da maxim 20% iarna cu zapada sau o iarna problematica ( cel putin aici in Vest ), in rest uscat, umed sau ploaie... si gandindu ma mai bine, un atu important este si dry handling... pentru cele minim 4 luni de "iarna"

Asa ca am dat si peste Vredestein, o marca pe care n as fi considerat o vreodata interesanta, dar momentan cu un feedback foarte bun, in special pe uscat si ud! In speta:

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredestein/Wintrac-Pro.htm

Edited by ska
Link to post
Share on other sites

Cand zici ca "se duc destul de repede", ce vrei sa spui exact? Cat vrei sa te tina o anvelopa de iarna (ani, Km) ? Ca eu folosesc Nokian pe ambele masini (pe una de vreo 5 ani si pe una de 3 ani) si ce sa vezi, inca sunt bune. Ok, nu merg eu foarte mult, dar totusi...e suficient zic eu (sigur sigur merg si iarna asta foarte bine - nu sunt deloc terminate). 

Link to post
Share on other sites

@CristiALF experienta mea personala este cu WR A4. 3 ierni, cam 30.000km. al 4-lea sezon nu mai pot fi utilizate ( adica mai pot, ca mai au ceva carne, dar cauciucul pare imbatranit, si clar nu mai au aderenta pe care ar trebui sa o aiba - lucru care se simte fara a fi un expert in domeniu :) ). 

NU am spus ca Nokian sunt anvelope rele ( mi s-au parut anvelope medii ) dar dpmdv sunt anvelope concepute pentru ierni de 5-6 luni si pentru drumuri acoperite cu zapada macar 75% din timp... nu sunt facute sa mearga 70-80% din timp pe asfalt uscat/umed, de aia se si consuma o idee mai repede.

Link to post
Share on other sites

Timp inca este de gandire, vremea e intr-un proces de incalzire puternica, nu e momentul sa montezi anvelope de iarna la peste 20 grade Celsius.

Eu am mers pe Continental 850/860 pe 2 masini. A treia are Michelin Alpin care par a fi cel mai rezistente la uzura.

Link to post
Share on other sites

Este timp ce i drept, pana pe la mijlocul lui Noiembrie se anunta vreme ok, dar eu nu as vrea sa ma prinda iarna pe nepregatite, ca pe autoritati ?

Ideea e ca vreau sa ma decid sapt viitoare si sa le comand. Cand vine frigul iar va fi haos peste tot cu schimbatul anvelopelor. Daca mergi 1 2 sapt cu ele la temperaturi mai mari 10/15 grade plus, nu se intampla nimic.

GY Ultragrip Performance + sau Vredestein Wintrac Pro. Diferentele intre ele e ca Vredestein sta mai bine pe ud si uscat ( 70-80% din situatiile intalnite intr o iarna Romaneasca de aici din Vest/Oradea ) iar GY sta mai bine pe zapada si tot bine pe ud... doar ca n am avut niciun contact cu marca Vredestein... ??

Link to post
Share on other sites
52 minute în urmă, ska a scris:

 

GY Ultragrip Performance +  ... ??

Astea GY sunt alegerea perfecta ptr iarna. 

Link to post
Share on other sites

Din teste sunt alegerea perfecta pentru iarna ( cu zapada! ) ? 

Or fi si pentru o iarna cu zapada putina? ?

Testele zic ca nu exceleaza pe uscat si ca nu au un feedback f bun... asta ma pune putin pe ganduri...

Dar pana la urma, sa fim seriosi... cine impinge masina la limita sezonul rece incat sa se simta aceste neajunsuri? ?

Link to post
Share on other sites

Ska, toamna trecută am cumpărat 2 seturi de Conti ts 860 (mașini și dimensiuni diferite, ambele tracțiune), nu au fost probleme (nici nu ar fi trebuit !). Chiar vroiam să testez Conti, până atunci având, cu precădere, de la concurența lor directă.

Al treilea set a fost de Conti Allseason, culmea pentru Mercedes-ul meu (propulsie), e drept că E-klasse este o mașină lungă, lată și nu-i chiar ușoară. A fost prima mea achiziție de allseason și am făcut-o după cercetări și deliberări minuțioase, discuții extinse, toate mașinile familiei având seturi de roți dedicate, cel puțin de la începutul anilor 2000. Am fost plăcut surprins de comportamentul acestora, în condiții variate, chiar și iarna la munte. Ținem cont de mașină, particularități și de cum se conduce fiecare în parte.

Acum, pentru Gheișă am avut o reală dilemă dacă să merg tot pe Conti Allseason (sunt cele mai echilibrate, dpmdv, din tripleta Conti - Michelin - GY), sau să optez pentru anvelope dedicate. Cum spuneam, trebuie ținut cont de specificul fiecărei mașini, comportamentul șoferului. Nu am cum să conduc Gheișa la fel ca Mercedes-ul, iar pentru mine contează foarte mult manevrabilitatea și frânarea, indiferent de condiții. Drept urmare am inclinat spre GY UG Perfomance + XL , din nu foarte multele teste de până acum, par a sta mai bine decât celelalte.

Personal nu cumpăr cauciucuri de buget, indiferent de mașină și cp de sub capotă, singurul contact cu suprafața de rulare este dat de anvelope. Chiar dacă, de cele mai multe ori (să nu spun cam întotdeauna) le schimb din cauza îmbătrânirii, deși mai au destulă carne pe ele. Nu este nevoie să împingi mașina la limită, după cum sunt întreținute drumurile în RO; uneori sunt suficienți câțiva cm pentru a face diferența.

 

Link to post
Share on other sites

M-am uitat si eu la Conti, dar in dimensiunea mea am o singura optiune, 8590P, care este un model invechit.

De allseason nu am nevoie. Am pus totusi pe masina sotiei, care face max 5-6000km pe an, 90% urban.

Totusi cum nu m-a lasat neuronu sa insist pe Bridgestone, cred ca acelasi neuron incepe sa lucreze si contra Vredestein... :) 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri