Jump to content

Masinile electrice - detalii


Rave
 Share

Postare recomandată

Nu cred ca este foarte relevant. Masinile MEB, in acest moment au consumul mare cand este frig pentru ca consuma mult pt a incalzi bateria. Din ce am vazut incalzirea/racirea interiorului au consumul aproximativ la fel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vreun coleg care are pompa de caldura sa ne zica ce consum are pentru incalzirea bateriei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Laurentiu_LWR said:

Intrebarea mea vine pentru vara...ar ajuta la configurare o culoare mai deschisa?Sau este irelevant?

 

Tin minte ca cei de la Mythbusters au facut un test de genul asta iar difefenta era mica, irelevanta.

 

Cam asa ceva zice si duduia in link: 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vorbeam mai demult noi pe forum ce incet e un Spring. M.am distrat azi prin oras vazand un Spring nervos cu doi pasageri facand slalom printre masini si depasind traficul. As zice ca nu e chiar asa de incet prin trafic urban.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde cat de tare se grabeau si ceilalti participanti la trafic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea problema la Spring este ca e f inceata incarcarea pe CCS, ceea ce duce la blocarea statiilor si implicit a electromobilitatii

Aceasta masina o consider un dezastru pt electromobilitate, pe multi ii va distruge nervos si va face doar deservicii adoptiei

Despre ce viteze vorbim pe CCS? Pai am vazut mai multe Springuri care au stat 3 ore pe CCS sa incarce bateria aia mica oricum, deci care va necesita incarcare din nou peste f putin timp.

 

Am discutat si cu proprietarii, unii au acceptat ca exista o problema, au spus ca au si reclamat la dacia, altii habar nu au ce inseamna o electrica sau un kwh fiind total incepatori cu electricele si nu stiu ce sa zica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vitezele mici de incarcare sunt datorate configuratiei cu baterie fara incalzire si a temperaturilor mai mici de 5-8 grade celsius. La -2 grade un Spring incarca cu 5-6 kWh, dezastruos, aceeasi viteza fiind obtinuta si pe AC si DC. Din pacate multi proprietari nu inteleg acest fenomen, care este un comportament normal pentru un acumulator.

La masina din dotare la aceeasi temp incepe incarcarea pe DC la 20 kWh si dupa 15-20 de min ajunge spre 30-35 kWh, performanta atinsa dupa ce bateria ajunge la 8 grade Celsius. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din prima propozitie unii pot intelege ca ar fi o normalitate, din cauza temperaturilor 

nu prea e necesara o "explicatie" pt ce se intampla la Spring... e pur si simplu fie o defectiune (de soft, de hard) fie o masina f proasta si atat.

Evident ca la toate bateriile exista scaderi de eficienta din cauza temperaturilor, viteze mai mici de incarcare etc dar nu cred ca mai e vreuna in lume care sa incarce pe DC cu aceeasi viteza ca pe AC... asta strica tot progresul obtinut cu masinile electrice din ultimii ani, anuleaza efectiv tot si ne intoarcem cu 10 ani in urma.

 

De fapt mai mult de 10 ani, ca si masinile de acum 10 ani incarcau cu mult mai mult pe DC, ca era CCS sau Chademo, nu conteaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revista Autobild a publicat un articol cu preturile acumulatorilor auto pe care producatorii le cer la inlocuirea lor.

Cele mai mici preturi le au Spring si Smart, de cca 7000 E insa majoritatea se afla in intervalul 10000-30000. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
AndreiSergiu1991

"Seful Volkswagen Scott Keogh a declarat recent ca toate masinile marcilor VAG sunt fabricate sa tina maxim 8 ani de utilizare in limita a 160.000 de km."

https://autolatest.ro/stiri/masina-electrica-este-de-unica-folosinta-vw-recunoaste-oficial-ca-perioada-de-viata-a-masinilor-electrice-este-de-maxim-8-ani/

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa ne dai 'stirea' de mai sus in limba engleza sau macar de la o alta publicatie auto, pentru ca eu unul nu am gasit nimic.

Intre timp, uita-te in manualul de utilizare/conditiile de garantie a masinii tale si spune-mi care e durata de utilizare specificata. O sa fii surprins, cel putin. Garantez eu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e pe bune articolul.

Poza e dintr-un articol din 2016, cand VW facea masini zburatoare, nu electrice: https://www.c-span.org/video/?416398-1/communicators-scott-keogh.

A doua e dintr-un articol din 2021: https://topnews.in/volkswagen-other-automakers-reaffirm-support-vehicle-emissions-deal-california-2412376.

 

Probabil, colegul @AndreiSergiu1991 il urmareste pe "reporter" pentru ca are aceeasi parere cu el despre masinile electrice:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

"Seful Volkswagen Scott Keogh a declarat recent ca toate masinile marcilor VAG sunt fabricate sa tina maxim 8 ani de utilizare in limita a 160.000 de km."

8 ani si 160.000 Km este perioada de garantie a bateriei.

Autorul articolului a tradus asta ca fiind "sa tina maxim 8 ani si 160.000 Km"

Si unii au muscat momeala...click-bait...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu este tradus, ci produs:

 

Quote

Oficialul marcii a spus raspicat ca masinile electrice ID produse de VW, e-tron produse de Audi si cele de la Skoda si Seat nu sunt concepute sa mai fie functionale atunci cand dispare garantia acumulatorului care este de 8 ani sau 160.000 de km.

 

Si daca sperai ca masina ta electrica o sa functioneze sute de mii de km cu un cost mic, te inseli amarnic pentru ca motoarele electrice vor avea preturi exorbitante, iar reconditionarea acumulatorilor o sa fie restrictionata de legislatia UE

 

Vom vedea in 2030 programe foarte avantajoase din partea producatorilor ( Buy Back EV) pentru ca aceste masini electrice sa ajunga din nou in procesul de fabricatie.

 

Are de toate articolul: previziuni despre viitor (Nostradamus face ca motorul sincron in mormant), informatii despre preturile motoarelor electrice (tehnologie noua, nici n-a facut 200 de ani inca), dezvaluiri din culisele UE, iar exprimarile "intr-o apa" ("dispare garantia acumulatorului", "concepute sa mai fie functionale") ii dau acel je ne sais quoi articolului.

 

Toate scoase fix din locul pe care nu-l vede soarele atat de datator de energie regenerabila. Creier, vreau sa spun, bineinteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Seful Volkswagen Scott Keogh a declarat recent ca toate masinile marcilor VAG sunt fabricate sa tina maxim 8 ani de utilizare in limita a 160.000 de km."

 

 

  

11 hours ago, kolfleading said:

8 ani si 160.000 Km este perioada de garantie a bateriei.

Autorul articolului a tradus asta ca fiind "sa tina maxim 8 ani si 160.000 Km"

 

Nici macar. Din ce  a postat AndreiSergiu (citatul in ghilimele al sefului vag) nu reiese ca acesta s-ar referi la masini electrice, ci la toate masinile marcilor vag. deci si cele diesel si benzinare. Deci se da un citat generic, apoi un link cu referire la electrice si gata, s-a facut jurnalism.  p.s. de aceea i-am si sugerat sa se uite putin in manualul de utilizare/certificatul de garantie a masinii lui, pentru ca si acolo va gasi scris ca durata media de utilizare a masinii sale (golf VIII 1.5 etsi) e de 8 ani.

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Laurentiu_LWR

Salutate domnilor...o intrebare de sezon...no hate just curious :)

Nu stiu cum este prin alte orase dar in Bucuresti vad tot mai des strazi inundate...balti...etc.

La termice stim ca exista riscul de aspiratie apa la motor dar la electrice cum stam?exista ceva recomandari/restrictii?

Daca nu ma insel bateria este in podea...si de obicei apa trece peste podea in cele mai multe cazuri...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modulele sunt capsulate, deci teoretic nu are pe unde sa intre apa.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu plugin hibridul meu (BMW 225xe) am navigat ieri prin toate baltile si lacurile din Bucuresti fara probleme in mod electric.

Modificat de raduci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am văzut că Bjørn o testat un id5 și o descoperit că un modul al bateriei era defect, iar capacitatea bateriei era redusă cam cu 7 kWh. Oare câte persoane ar putea să-și dea seama că le lipsesc 7 kWh din baterie? 

Spre deosebire de VW, mașinile Tesla diagnostichează și avertizează șoferul asupra unor astfel de defecțiuni ale bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut si eu, singura modalitate (banuiesc) e sa folosesti un soft de scanare in portul obd al masinii, sau sa o verifici in reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu ar fi ca VW să arate interes față de clienți și să facă softul autodiagnosticare, la fel că la Tesla.

Majoritatea clienților nu se pricep, sau dacă își cumpără o mașină nouă nu vor să-și bată capul cu diagnoze. 

Dar probabil că cei de la VW nu vor să-și bată capul cu înlocuit de module sau baterii și speră ca clienții să nu descopere posibile probleme în perioada de garanție.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt doua abordari total diferite!

VW vinde electrice cum vindea si termice, mergi cu masina la inspectie / revizie si descopera tehnicienii daca e ceva in neregula cu masina sau nu, nu tu.

Unii oameni isi doresc simplitatea asta, mai ales cei care nu sunt familiarizati cu kWh, celule si baterii, si vor doar sa mearga cu masina si atat.

 

Pentru entuziasti, la fel ca le termice (GTI / R), exista piata aftermarket. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de defectiune.

  1. Generalist vorbind, nu toate defectiunile pot fi detectate instantaneu si automat. Unele se pot detecta doar cand bateria se apropie de 100% sau de 0%.
  2. Si la masinile VW MEB sunt detectate si raportate defectiuni la baterie.
  3. N-ai nici o garantie ca fix aceeasi defectiune la Tesla ar fi fost raportata automat si instantaneu. Este doar o speculatie.
  4. Sunt pe youtube filme cu masini Tesla cu capacitate redusa a bateriei si nu e nimic deosebit, masina nu raporteaza nimic, totul functioneaza ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E treaba fiecăruia la ce compromisuri e dispus pe banii lui, important e ca un client să fie cât mai transparent informat despre calitățile unui produs. 

În acest caz e clar că acel ID. 5 avea o baterie defectă iar utilizatorul nu era avertizat de acest lucru. Un utilizator care nu se pricepe, poate merge mult și bine cu o baterie defectă. 

Este garantată o capacitate de peste 70% pentru 8 ani a bateriei de tracțiune, așa că după doi ani, la prima revizie, pot spune că o eventuală defecțiune este degradare normală atâta timp cât capacitatea este peste 70%, și nu apare nici o eroare. 

Producătorii de EV ar trebui să fie obligați să garanteze o degradare anuală mai exactă a bateriei, că așa poți avea o degradare de 20% în primii doi ani, iar din punctul lor de vedere e totul ok.

Probabil acuma li se oferă o mână mai liberă deoarece tehnologia e nouă și merg și ei pe "trial and error", dar ulterior va fi reglementată mai bine, în favoarea clienților.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/22/2022 at 1:22 PM, DiLivio said:

Spre deosebire de VW, mașinile Tesla diagnostichează și avertizează șoferul asupra unor astfel de defecțiuni ale bateriei.

Cel mai probabil si masina testata de Bjorn avea erori stocate despre problema. Fiecare modul are senzori de temperatura, izolatie, rezistenta interna etc

 

E de tinut cont si de argumentul mentionat de Rave, Tesla nu are de ex nici interval de service, pt ca nu are retea de service si sint si asa destul de criticati pe tema service-urilor f rare sau deloc.

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!