Jump to content

Masinile electrice - detalii


Rave
 Share

Postare recomandată

On 11/20/2019 at 7:48 PM, Ebi said:

  De unde stim noi ce-i in tamburul ala? Poate nu sunt saboti de frana. Or fi bobine/motor/generator electric/frana regenerativa.

cu siguranta sint si saboti de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Rave said:

Skoda Citigo e iV cu baterie de aproape 37 kWh și autonomie 260 km (WLTP) va costa în România aproximativ 17.000 euro cu TVA, standard.

Ce inseamna standard, mai bine zis cat de "cheala" e masina, si cat va costa o varianta pe care sa si vrem sa o cumparam... o sa aflam in curand. :)

FB_IMG_1575061133954.jpg

Cred că (din păcate) acel preț l-au scos "din burtă". Prin alte țări diferența între Skoda și VW e undeva la ~1000€ și ar trebui sa se păstreze cât de cât și la noi. Doar că am citit pe un alt forum de Skoda că la dealeri nu s-a auzit nimic cum că s-ar lansa și la noi Citigo IV ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin alte tari un Golf Highline vine standard cu Climatronic si faruri LED... la noi nu ca sa pastreze pretul de achizitie mai accesibil tuturor.

Pot face acest lucru si la modelul asta si pot taia din optionale ca sa vina cu un pret de plecare mai mic. Cum ar putea face asta?! Pai masina poate veni cu jante de tabla, nu de aliaj; fara senzori de parcare, fara charger-ul DC, fara parbriz incalzit, fara scaune incalzite, fara scaune reglabile pe inaltime, fara cartela SIM care permite legatura la We Connect (sau cum se va numi la Skoda), fara Lane Assist (care e standard la varianta de top, din cele doua, de la e-Up!) si lista poate continua...

Dar n-o sa vrea nimeni sa cumpere masina atat de "cheala" asa ca dupa ce incepi sa adaugi optionale tot la pretul "normal" ajungi... Dar pana nu avem nimic oficial, ceea ce am inteles ca ar trebui sa fie prin primavara anului viitor, putem doar sa ne dam cu presupusul...

Ce am inteles este ca noul e-Up! isi va pastra pretul chiar daca vine cu bateria mai mare, adica ~23.000 de euro, ceea ce inseamna un pret de achizitie de 13.000 de euro... 12.000 daca prinde si Rabla normala... Mie mi se pare ultra decent pentru o masina electrica de ~200km range... Cat sa fie mai ieftina de atat?! :))

Cine vrea mai ieftin de atat poate astepta lansarea Daciei Electrice, oricum se va numi ea. 

6bcc7759-2020-renault-city-k-ze-3-1.thumb.jpg.26179d6247076c715716549b0eb83592.jpg

Sunt de ceva vreme informatii despre ea. Ce e adevarat si ce nu si, mai ales, cand se va lansa... nu stie nimeni deocamdata dar e cert ca se va intampla lucrul asta, candva, si erau niste zvonuri ca ar urma sa coste 15.000 de euro in Europa acest model (care parca e echivalentul a vreo 7.500 de euro fara chestiile obligatorii in UE)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, Rave said:

Ce am inteles este ca noul e-Up! isi va pastra pretul chiar daca vine cu bateria mai mare, adica ~23.000 de euro

e-UP a apărut deja pe configurator la VW.ro ... 22.447€, doar varianta entry listată. Exact cum ai estimat și tu, fără multe dotări. Deja e-UP e foarte chel, nu mai cred ca au ce scoate de pe Citigo nici să o apropie de 20.000 ... Dacă se va lansa, va fi pe la 21.500

In orice caz sunt preturi bune, dacă va mai exista voucher in 2020 o sa fie bătaie pe ele. Sper sa apuc și eu unu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare!

Diferentele intre e-Up/Citigo iV/Mii electric sunt doar la nivel estetic, respectiv insigna de pe capota. Dotarile standard sunt aproximativ aceleasi (ceva diferente in ceea ce privesc dotarile specifice brandurilor, gen solutii clever de la Skoda), la fel si singurul nivel de echipare disponibil fata de varuianta de baza (Style pentru e-Up/Citigo iV, respectiv Plus pentru Mii). Pe piata din Germania sunt disponible toate cele 3, cel mai ieftin fiind Seat-ul (20.650 EUR, respectiv 21.775 EUR pentru nivelul de echipare Plus), urmeaza Citigo iV (20.950 EUR sau 22.350 EUR) si bineinteles e-Up (21.975 EUR sau 23.000 EUR).  

Interesant este ca pe configuratorul Seat de la noi apare poza unui Mii electric, asa incat ar fi interesant sa vedem revitalizarea brandului Seat pe piata locala prin acest model si importatorul sa zica 'pas' lui Citigo iV. Oricum, eu nu ma astept la mari diferente de pret ale unui al doilea model introdus (pe langa e-Up-ul disponibil deja) pe piata de la noi, iar daca il introduc, vor pastra preturile sus (poate decizia de a anunta preturile ar veni dupa un viitor anunt referitor la continuarea programului Rabla Plus) - vezi e-Up-ul care are pret mai mare la noi decat in Germania cu aproximativ 500 EUR (22.447 EUR vs. 21.975 EUR). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Este cineva pe aici care foloseste cabluri de incarcare aftermarket? Puteti recomanda ceva?

In principiu ma intereseaza cel de 220V pe care il voi folosi la un hibrid(Golf 7 GTE).

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ei bine... 20 20 a venit, mașinile electrice încep sa fie din ce în ce mai multe pe străzi, ba chiar oamenii sunt interesați din ce în ce mai mult de ele (nici nu mai știu câți m-au întrebat de Citigo iV) și joaca de-a mersul gratis cu mașina începe sa se cam termine. Eh, toate astea duc la un lucruru care era oarecum de asteptat: aglomerație la stațiile gratuite după cum se vede:

Screenshot_20200113-210931_PlugShare.thumb.jpg.634fd0973cc71bbb8365b1d5187eba8e.jpg  Screenshot_20200113-211016_PlugShare.thumb.jpg.4b42be3a24b6723889368f9008ec5fa3.jpg  Screenshot_20200113-211037_PlugShare.thumb.jpg.34747a781d8908c8a90d39526f3c3a50.jpg

Ce înseamnă asta pentru viitorii posesori de mașini electrice? 

În primul rând înseamnă că urmează o perioada cam la fel de aglomerata, dacă nu mai aglomerata, la stațiile existente pentru ca o sa dureze ceva pana firmele vor reacționa la cererea de puncte de încărcare. Sfatul meu este sa verificați ce puncte de încărcare aveți prin apropiere și cât de aglomerate sunt pentru a evita frustrări după achiziție care, în cel mai rău caz, va pot face sa vindeți mașina și, evident, sa pierdeți bani... 

În al doilea rând înseamnă că s-a cam terminat perioada de grație și de adoptare a acestei tehnologii și încărcarile vor începe sa fie pe bani. Iarăși, sfatul meu este sa verificați ce stații aveți prin preajma, la ce sume va puteți aștepta lunar și sa luați decizia după o analiză corecta pentru a nu ajunge în poziția de mai sus, sa vindeți mașina la scurt timp după achiziție, care va poate face sa pierdeți bani, timp și, mai ales, nervi... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Pun si eu celor cu experienta in utilizarea vehiculelor electrice, o intrebare mai de noob:

In cazul unei masini cu plinul de baterie, lasat sa stea nemiscata o perioada mai lunga de timp, sa zicem o luna sau mai mult, capacitatea bateriei scade si te trezesti, sa zicem doar cu 80-90% in loc de 100%?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ro861 Da, asa este. O baterie li-ion pierde undeva intre 1-5% din capacitate pe an, cand sta nefolosita. Acum depinde cat de putin consuma masina in standby, insa da, ceea ce spui tu e corect.

Mai exista si aspectul degradarii. Daca lasi o baterie nefolosita o perioada indelungata (peste 1 an), ea va pierde din capacitatea cu care a iesit din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@yeeeeman

Problema e cu bateria mica de 12 volti care se consuma mult mai repede... la grupul vag se incarca doar cu contactul pus sau in timpul incarcarii bateriei mari... la nissan exista un charger solar(cel putin la primul model) care tine bateria vie.... deci atentie cu perioadele lungi de nefolosire...

Stie cineva cati km se pot merge cu range 0 cu e-golful?

Cu e-up-ul am mers si 15 km... am incercat sa vad cum face cand e goala... te avertizeaza si iti da timp sa tragi pe dreapta... Am tractat-o 2 km si am incarcat in acest fel inca 2 km de range... suficient sa ajung la statie... sunt curios si cu golful... nu am gasit nicaieri informatia asta...

Modificat de Rave
Renunta la quote, este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri cum am facut eu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O actualizare a masinilor electrice disponibile in Romania:

Untitled.jpg.6d41329e3c475744dbbbca73a882f60c.jpg

Luat, fara prea multa jena, de aici(click!)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat astazi peste un E-Tron parcat si am facut poza la VIN si m-am uitat de curiozitate sa vad ce preturi au bateriile si cutia ce se face la noi la firma.
Asta e rezultatul:

Baterie.thumb.jpg.4be3bd78cf14a4f4ef84d05d8fcf50e3.jpg  S-Box.thumb.jpg.e617177735715e0a81c62054788cad95.jpg

Ca idee bateria si cutia (S-box) de comanda sunt cam 25% din valoarea masinii. Cam asa trebuie calculat si la electricele pana in 35000 de euro.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e pret ca piesa de schimb, nu pret de productie, si nu stiu cat este de relevant. Nu sunt prea multi care ar plati din buzunar o baterie noua la o masina electrica.

Si la masinile normale daca aduni manual pretul tuturor pieselor si ansamblelor de pe masina ajungi la dublul pretului de vanzare al masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33 minute în urmă, Aerofan a scris:

Ca idee bateria

Nu se socoteste chiar asa, dar da o directie.

La ID3 un cell module costa 1250Euro. Si are 6, 7 ...pana la 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ID3, valorile sunt cu mici rotunjiri.

motorul electric 5000Euro

inverterul 1000Euro

chargerul 1000Euro

transformatorul 350Euro

250Euro generatorul de sunet (sa faca zgomot de motor ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Bogdan, din link.ul de mai sus putem trage urmatoarea concluzie: cu cat alegem janta mai mare, cu atat mai mult va scadea autonomia masinii. In exemplul lui cu Tesla, ai putea castiga in medie 10% autonomie intre jante de 2" diferenta (15% la model 3), ceea ce mi se pare enorm de mult pierdut/castigat la un ID3. 

 

P.S. Bineinteles, diametrul rotii ramane la fel de mare cu oricare janta, avem doar mai "mult" sau mai "putin" cauciuc. Din calculele lui, se pare ca cel mai mult se pierde la rezistenta la rulare. Cu cat avem o janta mai mare, cu atat e mai lat si cauciucul.

 

Revin atunci la intrebarea: nu raman jantele enorme doar de design?

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEnd E un mix de design si aerodinamica, e mai simplu de controlat curgerea aerului pe o suprafata mare plata decat este pe cauciuc. Si exista jante mari si fara sa fie late, ca la i3 sau chiar si la ID.3 care foloseste cauciucuri 215 pe toate dimensiunile, doar inaltimea difera...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De accord cu tine: vad ca ID.3 are 215 pe toate dimensiunile de jante (ID.4 are 235 pe fata si 255 pe spate indiferent de marimea jantelor). In filmulet tipul zicea ca la Tesla difera latimea anvelopei in functie de raza (n-am verificat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, VickEnd said:

cu cat alegem janta mai mare, cu atat mai mult va scadea autonomia masinii.

pe langa tot ce s-a spus mai sus, ia in calcul ca greutatea unei roti este mare parte formata din greutatea jantei. deci o janta mare (20" vs 18")este mai grea. iar asta influenteaza in mers greutatea masinii. diferenta intre o roata de 18 si una de 19 la greutate vine mare parte din diferenta de greutate la janta, nu la cauciuc.

as fi curios sa cantaresc jantele pe 18" si 19" de la id3. alea de 18 mi s-au parut EXTREM de grele cand le-am dat jos. 

aici ma refer la jantele OEM, nu aftermarket. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa le cantaresc eu, dar cu tot cu cauciuc cand o sa trec la cele de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!