Jump to content

Masinile electrice - detalii


Rave
 Share

Postare recomandată

O "revizie" daca ii pot spune asa la EGolf-ul meu a costat 350 lei, au inspectat masina din punct de vedere mecanic si au schimbat filtrul de habitaclu care a fost 185 lei.   Deci dupa expirarea garantiei o poti face si singur acasa. Momentan a mea a facut doi ani dar nu am decat 9000 km, exclusiv in oras.

Au tinut-o 36 de ore pentru ca aveam o eroare pe faruri pe care in dulcele stil romanesc au decis sa o stearga si sa-mi spuna ca nu are de fapt nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru habitaclu = filtru polen care e 40 ron la passat ul meu? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kadettro Sar'na pentru informatii, stiu la ce sa ma astept luna viitoare. :)

Momentan masina e programata saptamana viitoare pentru o verificare a AC-ului care merge si nu prea. Vedem de ce anume atunci... Poate freon, poate ceva e busit... au mai fost momente cand nu a pornit decat dupa o oprire/repornire a masinii, ca a motorului nu stiu daca pot sa spun :D

@detinator Cumva trebuie sa castige si ei... Ulei nu, filtre de ulei/combustibil nu, bujii nu, distributie nu, placute mai rar... Moare economia asa! :))

Am verificat si la Leon filtrul de polen era 35 de lei (numai stiu daca fara sau cu TVA), chiar sunt curios cat e la asta mic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare o noua versiune de e-up, care va fi mai ieftina cu ~1500E  si va avea o autonomie de pana la 260 km. Deja suna tentant  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata cu surioara Citigo iV de la Skoda cu aceleasi caracteristici, da. Nu sunt ele ID. 3 dar ~200-220km reali la sub 15.000 de euro e mai mult decat decent pentru o masina de oras.

Si mai sunt cateva variante decente pe drumca noua Corsa/208 sau Mini electric care sunt pe la 20.000 pentru cine vrea mai mult confort si, mai ales, imagine si exclusivitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Astazi am ajuns si la reprezentanta Ploiesti sa ma interesez de una-alta, accesori, chestii socoteli si de asemenea i-am rugat sa faca o diagnoza. Cel putin au incercat si chiar au fost de treaba, dar din pacate nu au putut vedea mai nimic, la respectivele rubrici unde am vrut sa vedem o capacitate, stare de sanatate, nu au acces, probabil zicea acolo ca au nevoie de coduri de acces. Pe viitor urmeaza sa se puna la punct mai toti dealerii.

De asemeni cei de la Ploiesti urmeaza sa construiasca si statii, doua am inteles si vor putea incarca nu doar cei de acolo ci si noi ceilalti, nu stiu daca doar din grupul WAG sau chiar toata lumea, oricum este de bine. La inceput va fi chiar gratis o perioada si mai apoi cu bani. Sper totusi sa fie de putere minim 50kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Avem prima varianta de Mii Electric:

Care ne da o impresie clara despre ce sa ne asteptam atat de la Citiogo iV cat si de la "noul" e-Up!, toate vor veni cu bateria de 32kW. Mii nu s-a vandut niciodata in Romania asa ca nu cred ca o sa apara nici varianta electrica a lui dar e-Up! si Citigo iV se vor vinde.

In video zice ca pretul pentru varianta Plus, care vine cu mai multe dotari de asistenta standard, este de sub 18.000 de euro in Spania. Aparent Spania ofera un bonus de 5.500 de euro la achizitia masinilor electrice cu preturi sub 48.000 de euro asa ca putem deduce un pret total de ~23.000 de euro pentru o masina cu un range declarat de 260km (WLTP). Fun fact, e-Golf are 231km range WLTP... ;)

Ceea ce nu e rau deloc chiar daca mai adaugam 1.000 - 2.000 de euro in plus pentru e-Up! pentru ca... sigla! Si daca ne uitam la varianta mai ieftina, fara atat de multe dotari, chiar putem sa ne asteptam sa ajunga aproape de 10.000 de euro dupa ce luam si prima de la stat in calcul (daca o sa se pastreze la nivelul de acum!).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun pretul, era o varianta pe care o luam in considerare ca masina de oras pentru sotia mea.

Oricare din cele - 3 e-Up!, Citigo iV sau Mii - important era pretul, imi doream sa ma incadrez in jurul sumei de 12.000 EUR.

In final n-am mai avut rabdare, era vorba ca vom aveam preturi in Septembrie pentru Skoda, asa ca pana la urma am luat un Suzuki Swift (1.2 benzina, cutie automata CVT, ultimul nivel de echipare) pret final cu RABLA 13.000 EUR.

In continuare sunt sceptic in ceea ce priveste numarul de puncte de incarcare disponibile, eu stau la bloc asa ca asta este un factor important pentru mine.

Se vorbea mai sus despre ID, din punctul meu de vedere 40.000 EUR este mult pentru o masina cu care la viteze de autostrada nu poti ajunge confortabil pana la mare (si din ce stiu nu este nici macar un singur punct de incarcare pe A1).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stau tot la bloc si, in 2 ani, masina n-a ramas in pana "ecologului" (ca prostului e pe rit vechi :)) ) asa ca se poate in Bucuresti si cu 120km range, nu doar cu +200km...

Punct de incarcare, daca nu e facut deja, se face undeva pe la Fetesti (cica) si mai este unul la Lehliu. Si, oricum, la mare ajungi cu ID 3; si daca mergi cu 100 km\h pe autostrada iti ramane baterie sa te si plimbi pe acolo :) Sa mergi cu 130km\h nu prea renteaza ca raport de consum vs timp castigat si despre viteze mai mari nu vorbim pentru ca, in primul rand, nu sunt legale si, in al doilea rand, masina este limitata la 160km\h (parca).

Dar felicitari pentru achizite! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt fan al condusului in viteza, lucru care se poate observa usor din screenshot-urile postate cu consumul de la Ateca.

Sotia mea este din Constanta, asa ca fac A2 de cateva ori bune pe an. Doar de dragul de a face calcule (sunt 225 km door to door) 225 km la 130 km/h - 1h 44min | 225 km la 100 km/h - 2h 15min. Bineinteles ca media de viteza este mult mai jos, dar overall ma astept sa se pastreze diferenta de 30 min.

Nu conteaza doar cele 30 min (dar raportat la durata totala este totusi 25% in plus), in sezon pentru a mentine un ritm de mers decent trebuie "adaptata" viteza de circulatie pe banda 2 :) Caz in care ma astept sa creasca proportional si consumul.

Urmaresc cu atentie toate discutiile despre masini electrice, admir toti posesorii de masini electrice pentru pionierat dar preturile actuale + restrictiile de condus pe care trebuie sa mi le impun ma fac sa ma uit de pe margine inca o perioada buna de timp.

In plus de asta, nici cladirea de birouri in care lucrez nu are in parcarea subterana puncte de incarcare (si nici perspectiva sa fie instalate prea curand), asa ca-mi este teama sa cumpar o masina electrica fara a avea macar o posibilitate cat de cat "sigura" pentru incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu speram ca un Citigo sa ajunga in jurul sumei de 10.000 eur dupa prima de la stat avand in vedere ca ei au anuntat un pret sub 20.000eur la lansare.

M-am uitat in configuratorul din Cehia si cu de toate are pretul de 19.000eur. Din pacate daca ma uit la pretul din Germania al unui e-Up(22.000eur) si al lui Citigo(21.000eur) cred ca la noi Citigo o sa fie in jurul sumei de 21.500eur (e-Up e la noi 22.500eur :)). Dupa adaugarea CCS si al catorva dotari decente cu prima de la stat cred ca n-o sa fie mai jos de 13.500eur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bakkra nici sotia nu are sursa sigura de incarcat, ca ea merge cu masina 99% din timp, si se descurca de 2 ani doar bazandu-se pe punctele publica de incarcare. Strict ca masina de oras o electrica, chiar si una cu range atat de mic ca e-Up!-ul (V1 acum ca apare asta nou) este viabila. Intotdeauna se poate mai bine, da, dar suntem intr-un punct in care chiar te descurci cu o electrica in Bucuresti si chiar si fara batai de cap daca incarci inteligent (in timp ce manaci ceva la un restaurant sau faci cumparaturi la Kaufland sau chiar o lasi peste noapte pe Type 2 la un Mega).

Si la drumuri extra urbane eu zic ca ID3, cu ai sai 420km declarati pe bateria medie, face linistit un Bucuresti - Constanta chiar si la 130 km\h cu AC pornit. Ba mai si raman minim 50 km sa te plimbi prin Constanta. Nu te si intorci cu un "plin" dar cred ca e suficient si asa.

@Adi_vw vorbim de o masina full electric de 13-14.000 de euro care ar trebui sa faca 220km reali. Pana acum ceva vreme erau disponibile doar e-Golf si i3-ul de la BMW care ambele faceau cam acelasi range dar la 25.000 - 30.000 de euro cu tot cu prima de la stat inclusa. Nu sunt ele super masini, Citigo iV si e-Up! V2, dar la pretul asta mi se par foarte decente pentru oras. Urmatorul cu range-ul asta acum ar fi noul Mini Electric (cu motorul si bateria de i3) care face tot 200-250km reali dar la pret de plecare de 30.000 de euro fara prima.

Toate celelalte sunt peste 20.000 de euro cu tot cu prima de la stat inclusa, daca se mentine la acelasi nivel si sub noua guvernare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, nu neaparat. Ei au anuntat pret de plecare sub 20.000 de euro si e posibil sa ofere asta. Pentru o masina fara nicio dotare si fara priza de incarcare rapida pe care nu o va vrea nimeni sa o cumpere dar... e posibil sa o lanseze asa, da. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e-Up-ul din tara are airbag-uri cortina pe fata, climatronic, scaun cu reglare pe inaltime, geamuri electrice fata si un stop de ceata, deci cat sa fie mai cheala de atat? Din cele enumerate consider ca doar climatronicul e o optiune care ar putea fi oferita optional, in rest mi se par dotari de bun simt care ar trebui sa fie regasite pe orice masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si ar putea sa lanseze masina asa... cu jante de tabla pe 14", fara sistemele de siguranta (asta nou vine si cu Lane Assist, eu nu am), fara scaune incalzite (care ajuta mult pentru ca poti merge toamna doar cu ele pornite si fara Clima care consuma enorm pe incalzire), fara comenzi pe volan, fara priza de incarcare rapida, fara parbriz incalzit electric, fara senzoti de lumina\ploaie, fara multe.

Dar cateva din optiunile astea sunt chiar necesare asa ca o masina decenta ma astept sa fie pe la 23.000 indiferent cat e pretul de plecare; ala nu e foarte relevant mai ales ca la masini sub 20.000 de euro prima de la stat nu mai este de 45.000 de lei (pentru ca este in lei, nu este de 10.000 de euro) ci este de 50% din valoarea masinii. Adica o masina de 15.000 de euro, sa zicem viitoarea Dacie electrica, nu o sa fie 5.000 de euro dupa prima, ci 7.500 de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 21 ore, Adi_vw a scris:

e-Up-ul din tara are airbag-uri cortina pe fata

Aibag-ul lateral nu-i acelasi lucru cu cel cortina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are standard ambele, chiar si cea mai ieftina varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am citit un articol care spunea ca productia lui ID3 costa cu 30-40% mai putin comparat cu eGolf

Nu stiu la ce s-a renuntat... pe spate se pare ca are frane pe tambure

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

“If you focus on an electric platform, all in all it accounts for a 40% reduction against the predecessor electric Golf,” Diess said.

“Most of it from cells and the battery system. Around 5-10% comes from dedicating an entire plant to electric vehicles.”

Citat luat de aici(click!) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, detinator a scris:

Nu stiu la ce s-a renuntat... pe spate se pare ca are frane pe tambure

Ce-i ala tambure?

Revenind la subiect, caroseria fara motor termic are lipsa multe. Reperele sunt mai usor de montat, sunt mai putine restrictii.

Sunte destule filme pe net cu flux-ul de productie.

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  De unde stim noi ce-i in tamburul ala? Poate nu sunt saboti de frana. Or fi bobine/motor/generator electric/frana regenerativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Skoda Citigo e iV cu baterie de aproape 37 kWh și autonomie 260 km (WLTP) va costa în România aproximativ 17.000 euro cu TVA, standard.

Ce inseamna standard, mai bine zis cat de "cheala" e masina, si cat va costa o varianta pe care sa si vrem sa o cumparam... o sa aflam in curand. :)

FB_IMG_1575061133954.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!