Jump to content

Sistemul de frânare - Întreținere, probleme & discutii (Tiguan AD1)


cotud
 Share

Postare recomandată

E amuzant, dar legal sunt modificari neautorizate cu piese de la altă mașină, e drept că dau bine in parcare si sunt bune la drum, dar nu sunt argumente valabile intr-o expertiză tehnică. Fiecare e mare si poate decide pentru el, nu mai insist. :)

offtopic: jantele opționale sunt menționate in COC de catre fabricant, pe cand frânele de macan nu sunt... asta ca sa răspund la o idee de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

My 2c - deviaza mult subiectul topicului... TL/DR: Upgrade = no issue; Downgrade = pot aparea probleme legale.

 

Fiecare face cum considera si atata timp cat sistemul de franare este imbunatatit, nu aduce atingere la siguranta celorlalti participanti la trafic, ba, mai mult o creste.

Totodata, din experienta personala, atat asigurarile RCA, CASCO, cat si la ITP sau la dealer, sistemul de franare nu mi-a adus "priviri urate", ci chiar opusul. Dealer-ul chiar l-a inspectat si m-a atentionat ca urmeaza sa fie nevoie sa schimb placutele curand, in timp ce, atentie, masina este in inca in garantie (exceptand franele, vezi postarea mea anterioara, care oricum erau iesite din garantie). Singura doleanta a asiguratorilor care, da, au fost instiintati de modificarile efectuate si chiar trecute pe polita CASCO, a fost ca kitul de frana sa fie montat intr-un service cu certificare/omologare RAR, lucru care oricum mi se pare logic, de preferat si, cu atat mai mult la astfel de operatiuni, indicat.

Intr-adevar, exista situatia specifica si foarte rara unde se doreste sa se foloseasca un kit de frana mai mic decat cel stock - in special pe masinile de drag. Acolo, da, pot aparea multe probleme de natura legala, daca masina ruleaza si pe strada, dar nu face obiectul discutiei.

End of Off-topic.

On-topic:

Pe partea de recomandari, nu as stii ce sa recomand fiecaruia, in solutia stock. Nu am experimentat cu altceva in afara de ce este actualmente pe masina, drept urmare, nu ma pot hazarda sa dau sfaturi in necunostiinta de cauza. Probabil ca, pentru solutia stock, indicat ar fi un pachet de upgrade discuri+placute de la marci consacrate precum EBC, Stoptech, DBA etc. sau variante mai de buget precum Brembo sau ATE Power, dar, revin, nu as stii sa furnizez feedback pe subiect. 

Solutia de etriere de Macan sau TTS cu discurile de ClubSportS este una de upgrade, OEM. Da, doar un disc este directional, dar, pe strada, sansele sunt infime sa se ovalizeze (sau sa crape) din cauza lipsei de ventilatie sau a perforatiilor. Sunt multe alte posibile cauze care au precedenta... Pe circuit, da, situatia este cu totul diferita si cine cauta astfel de performanta, se uita la GiroDisc (spre ex. :)).

P.S: Etrierele fata din kitul de 340mm de pe Tiguan sau Golf 7R au un singur piston/etrier, daca nu ma insel, in timp ce solutiile de upgrade au 4 pistoane = 2 pistoane/parte a discului.

Modificat de lambda_dryver
P.S:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu pe spate nu ai modificat nimic? Inca ai totul stock?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

@catalinmiti La mine spate a fost făcut upgrade de la 300mm disc plin, la 310mm disc ventilat (de Golf7R), dar, da, acestea sunt cele stock de R. 

Avand in vedere ca este necesar sa schimb plăcuțele fata cât de curând, probabil o sa trec (doar plăcute, momentan) pe ceva mai agresiv și pe spate ca compound. Când o sa ceara alte discuri, atunci va urma un kit complet mai agresiv pe de-ntregul :)). Sau cel puțin asta e planul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ai pus discuri originale de 310 sau ceva aftermarket?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

@catalinmiti Cele originale. Erau practic noi și nu avea sens sa le schimb :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frână are un DOT minim ce trebuie respectat sau o compoziție anume? In manualul de mentenanță nu zice decat procedura. Mai mult ca sigur ca minimul trebuie sa fie DOT4 dar cum exista si DOT5, mă intreb ce vrea vw?

DOT4 si 5.1 sunt Glycol-based

DOT 5 este Silicone-based si se zice ca nu e higroscopic

Modificat de ct_act
typo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu, lichidul OE e DOT 4. DOT 5.1 e o evolutie de DOT 4, cu performante asemanatoare cu DOT 5 care este un lichid de competitie. DOT 5, fiind siliconic, nu prea e compatibil cu garniturile si furtunele OE. In plus, nefiind higroscopic, apa care se acumuleaza in sistem sta separat, corodeaza si poate ingheta.

DOT 4 si DOT 5.1 sunt compatibile, miscibile si interschimbabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu luasem in calcul ca apa poate sta separat la dot5 (desi e foarte logic) e o alta perspectivă a lipsei higroscopiei. Intr-adevar, fiind mișcibil cu apa, dot4 are niște plusuri la unele aspecte, iar minusurile se rezolva prin inlocuirea la intervalul recomandat. Super raspuns, apreciez. Am comandat dot4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.

Am si eu o mica problema la masina (Tiguan 2019 R-Line DSG) in sensul ca imi scartaie pedala de frana (sau cel putin eu asa banuiesc). Si culmea este ca acest scartait este de putin timp, iar in decembrie am schimbat lichidul de frana la revizie. Ar putea avea legatura una cu alta?

 

Ati mai patit asa ceva? Sa incerc sa curat si sa gresez (cu vasilina, wd40 etc) pedala la articulatii? Zgomotul nu este la fiecare apasare, ci din cand in cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Va salut.

Am  o eroare la Tiguan depistata cu VCDS, dar in practica mașina nu simte vreo problema.

Mi-au apărut trei erori dar pare e doar una, pentru ca toate au apărut la aceeași ora/data, si cred ca sunt legate intre ele. Sistemul de frânare electrica si asb.

Nu am găsit un topic dedicat erorilor din VCDS si am postat aici pentru ca am zis ca e legat de defecțiunile de frânare. Maine ma duc la revizie, si fiind in garanție as dori sa știu daca trebuie sa mă alarmez sau nu, pentru ca anticipez ca daca le las mașina, nimeni nu v-a face nimic daca nu le voi semnaliza problemele, cu toate ca ei ar trebui sa sesizeze singuri. Multumesc!

Thursday,07,July,2022,18:02:11:13460
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 22.3.1.4 (x64)  HEX-V2 CB: 0.4615.4
Data version: 20220407 DS337.0
www.Ross-Tech.com

VIN: WVGZZZ5NZLW903536   License Plate: xxxxx
Mileage: 28870km-17938mi   Repair Order: 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 5N-VW37 (3Q0)
Scan: 01 03 08 09 10 13 15 17 19 42 44 52 5F A5

VIN: WVGZZZ5NZLW903536   Mileage: 28870km-17938miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
13-Auto Dist. Reg -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000
------------------------------------------------------------------
1 Fault Found:
4377 - Please Check Fault Codes in Control Module for Electrical Parking Brake 
          U1010 00 [032] - -
          [Electrical Parking Brake Control ModuleRead out DTC]
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 28078 km
                    Date: 2022.06.28
                    Time: 15:54:48

2 Faults Found:
32995 - Clutch Position Sensor 
          C10BF 01 [008] - Electrical Failure
          [IPB-Sensor: clutch sensor: electrical failure]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 11
                    Reset counter: 168
                    Mileage: 28078 km
                    Date: 2022.06.28
                    Time: 15:54:47

32997 - Clutch Position Sensor 
          C10BF 15 [008] - Open or Short to Plus
          [IPB-Sensor: clutch sensor: short to KL30]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 11
                    Reset counter: 168
                    Mileage: 28078 km
                    Date: 2022.06.28
                    Time: 15:54:47

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@1qlee pare ca switchul de pedala de ambreiaj cauzeaza erorile si cea de la frana de mana daca ma intrebi pe mine.  Atunci cand ridici ambreiajul , switchul de frana transmite semnal pentru decuplarea parking brake .   

 

Am mai auzit de cazuri in care sa pice acest switch pe AD1 , asa ca este treaba de garantie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy Mulțumesc pentru părere si se pare ca ai dreptate.

Am fost la revizie, am semnalat problema si după verificare au zis ca apar aceste erori sporadic de la acel switch, dar nu e cazul sa mă sperii. Au zis ca poate fi si de la o plecare de pe loc mai precipitata. Oricum e de urmărit evoluția. Eroarea asta a fost acum 800km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc. Intai inlocuit switch pedala, numai original. 

Daca eroare persista, inlocuit calculator frana mana. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

Ma dispera zdranganitul placutelor de pe fata.

Am inlocuit cu repere OE asa:

- etriere + furtune

- suporti etriere

- placute frana.

Am acelasi zdranganit cand trec peste rosturi dilatare la pod, peste santuri de cca 15 cm latime taiate in asfalt

si cand dai cu piciorulin roata.  La socuri mici sau pe denivelari, nu e prezent...doar la socuri scurte.

Are cineva idee daca pot adapta vreun tip de arc ?

multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cascadoru placutele OE au venit cu adeziv pe spate ?   Eu stiu ca cele OE nu vin cu adeziv , exista model de placute la ATE scos din 2021 care are adeziv pe spate pentru placuta exterioara si care rezolva problema cloncanitului

image.png.ec07850d4b05574675f2e5be929cff58.png

Daca tot zici ca ai schimbat tot pe acolo , verifica si jocul bucselor de la bascula , mari din spate.  Jocul excesiv al acestor bucse pot sa cauzeze troncanit de placute deoarece socurile in loc sa fie preluate se amplifica pe  brat pana la etrier. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

placutele nu au adeziv pe spate, sunt OE.

ai iddee daca gasesc adeziv d ala undeva ? sa le pun eu.

 

basculele sunt si ele noi OE, si caseta directie la fel, si flansele Sachs si rulmenti sarcina SKF 🙈

 

eu am tot cautat dar n am gasit, am intrebat si pe la magazine.

 

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE nu exista inlocuitor sau ceva de genul care sa vina fix pe placuta de frana aplicat dupa productie. 

 

Poti cauta banda adeziva similara de la producatorul 3M , dupa standardul VHB ( acesta este folosit la placutele de frana) 

image.thumb.png.399ac4ad79049639c8c1e271044874d1.png

 

Din pacate este greu de gasit si costa foarte multi bani ,  un exemplu pentru RO : https://www.cdrmarket.ro/3m-45/ 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costa mult ca sunt 55metrii.

de ce sa iei atat?!

VHB mi se pare ca am luat eu niste pad-uri pt suportul camerei video

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok da, ce nu inteleg eu, cu banda asta dubluadeziva, practic placuta se lipeste de etrier? 

sau nu este dublu adeziva si doar adeziva unde se lipeste pe placuta ?

vad ca exista si banda adeziva (nu dubluadeziva): https://www.3m.com.ro/3M/ro_RO/p/d/v000199176/

 

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 17 ore, cascadoru a scris:

practic placuta se lipeste de etrier?

Da , mai precis placuta exterioara se lipeste de etrier  .  Adezivul este unul special , la prima apasare se fixeaza ferm de etier si la prima incingere serioasa se "intareste"  astfel placuta ramane fix in loc. 

Este dublu adeziva si in majoritatea cazurilor transparenta. 

 

Nu stiu sigur grosimea care trebuie sa fie dar daca ar fi sa estimez intre 0.3 si 0.5mm grosime pentru a prinde corespunzator. 

 

Acum sa iti dau si o idee ( nu un sfat)  mai neortodoxa -> suportii adezivi de Gopro sunt tot din 3M VHB dar sunt de 1mm grosime .  Acestia sunt foarte greu de ars  , chiar si supusi la flacara deschisa .  De aici iti rezolvi tu puzzle-ul :) 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ti dea Dumnezeu sanatate!

mai incerc o varianta: sa pun ambele culise de pe fata din metal plin... acum, cea de sus are un manson de cauciuc

si se misca o idee etrierul daca tragi mai cu forta de el, chiar daca e nou.

vedem ce si cum

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cascadoru parerea mea este sa incerci partea cu adezivul inainte sa incerci sa treci la asa ceva : 

image.png.c6e1b6b29b35d9a13a9863dbab7dec04.png

 

Sunt foarte bune , chiar ajuta la fermitatea etrierului dar trebuie sa tii cont ca sunt extrem de pretentioase la intretinere si necesita mult mai multa atentie decat cele de cauciuc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata culisele fata la mine 1892876264_culisefata.jpg.2c7697721956d4c9518b0c891b5b840d.jpg

Culisa aia pe care vine mansonul ala mic de cauciuc marcat cu sageata rosie, vine pusa la partea de sus, dinspre aripa.

Zic sa pun ambele culise din metal complet - fara manson de cauciuc, sa vad daca sta ferm etrierul asa.

Inginerul din mine crede ca zona in care este pus masonul ala pe culisa, nu tine cum trebuie vacumul pe care l face vaselina...vedem.

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au joc in portetrier cand este bagat pana la capat  ?  le poti misca la mana ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!