Jump to content
cotud

Sistemul de frânare - Întreținere, probleme & discutii (Tiguan AD1)

Recommended Posts

cotud

Salut tuturor,

Din 08.08.2018 sunt fericitul posesor al unui VW Tiguan AllSpace, achizitionat de nou de la PBN.

Dupa 15 800 KM parcursi, din care 90% parcursi in regim extraurban, pe autostrada, am observat o singura problema la masina:

  • o uzura prematura a discurilor spate - placutele nu par a fi uzate - doar ambele discuri de frana spate prezinta canale de uzura. Discul in intregimea lui nu pare a fi uzat, doar prezinta multiple canale sapate in disc.

Potrivit documentatiei de specialitate inteleg ca acest tip de uzura este definit ca disc zgariat - https://textar.com/wp-content/uploads/2016/02/TX_BRO_PC-FaultDiagnostics_A4_RUM_WEB.pdf - pagina 35.

Mai jos gasiti poze cu discurile spate cu uzura prematura cat si, pentru comparatie, poze cu discurile fata cu uzura normala.

Voi ce parere aveti: o astfel de uzura este considerata normala pentru un autoturism de 10 luni cu 15 800 km parcusrsi preponderent extraurban? Si daca nu este normala, este acoperita de garantire?

 

discurispate-poza1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

Fara multe cuvinte, garantie. S-a mai intimplat si la altii pe platforma asta (Superb 3 daca nu ma insel), asta daca nu ai corp strain intre placuta si disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cotud

Ms de raspuns - mda - sunt curios ce si daca imi raspuns cei de la PBN - eu le-am dat un email saptamana trecuta pe: porscheservice@porsche.ro - Voi ce experiente aveti cu timpul de raspuns de la PBN?

Exista vreun email de contact direct pentru VW RO sau VW RO lucreaza exclusiv prin Porsche? 

@vdragos - inainte sa postez am cautat pe forum dupa entry-uri similare si nu am gasit - ai cumva la indemana linkurile catre postari cu probleme similare?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
cotud

Salut - relativ la problema semnalata mai sus, am fost astazi la service-ul VW din Pitesti si am primit si raspuns pe email la sesizarea facuta catre PBN.

Pe scurt, se pare ca in sistemul VW exista un tichet/incident deschis pt. raportarile acestei probleme. Cei de la Pitesti mi-au aratat acest tichet in sistem - in tichet erau 2 categorii de informatii: informatiile accesibile numai service-urilor autorizate si capitolul cu mesajul pe care service-ul trebuie sa il transmita clientului care a facut reclamatia.

PBN mi-a raspuns la email cu traducerea exacta din engleza in romana, a mesajului ce trebuie transmis clientului ce a facut reclamatia:

"Buna ziua Domnule Tudor,

In urma celor prezentate de dumneavoastra cat si a analizei efectuate la fotografiile trimise,  va pot ca  discurile de frana spate nu au nici un defect de fabricatie.
Urmele de rugina de pe discurile  de frana spate apar ca urmare a coroziunii induse de umiditatea din aerul atmosferic, umiditate care determina ruginirea discului. Intre placutele de frana si discul de frana spate apare o reactie chimica favorizata si de temperaturile ridicate de lucru ale franelor, reactie care, la randul ei conduce la microsudarea placutei de frana pe disc ( in special la imobilizarea vehiculului cu frana de parcare sau AUTO HOLD in functiune).Din cauza acestui fenomen, la plecarea de pe loc, imediat dupa ce s-a eliberat frana de parcare, apar si urmele de rugina pe disc, urme care sunt "intinse" de functionarea normala a discurilor de frana.
de asemenea, urmele de uzura mecanica sub forma de zgarieturi pe circumferinta discului de frana,  apar din acelasi motiv.

 Aceste urme, nu indica  o defectiune a sistemului de franare.


Cu stima,
"

 

Din sectiunea de informartie dedicata exclusiv service-ului, am reusit sa citesc rapid, in diagonala, urmatoarele:

  • situatia este cunoscuta si au fost facute numeroase sesizari
  • VW a testat performanta de franare si a concluzionat ca pe masinile ce prezinta acest fenomen, performata de franare nu s-a degradat. Singura exceptie este atunci cand se monteaza placute noi, este necesar un timp mai indelungat ca noile placute sa ia forma neregulata a discului, timp necesar pentru a se ajunge la performante de franare optime.
  • Rezolutia VW din tichet este ca: fenomenul este normal si nu se impune schimbarea discurilor si ca schimbarea din acest motiv nu este acoperita de garantie. 

 

Voi ce parere aveti? S-a mai intalnit cineva cu situatia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act

Acum cateva saptamani am vazut un Tiguan in service, isi schimba singur discurile spate (si placutele), pe motiv de vibrații la frânare, ambele discuri erau ruginite mai rau ca in prima poza de pe topic, masina avea sub 60k km, poza de mai jos.

20190903_231311.jpg

La mine arata normal la 30k km, nu folosesc Auto-Hold (cred ca asta nu are importanță), prefer ca mașina să gliseze la plecare.

Edited by ct_act

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act

45k km, Allspace cu DSG, necesar discuri și plăcute spate.

Discurile sunt semi-ruginite, am vibrații pe frânare la frânari mai intense, plăcuțele din interior sunt duse aproape de tot. Pe langa rugină, cumva la dsg glisarea de pe loc e ținută de frâna de pe spate, altfel nu imi explic uzura plăcuțelor.

Intrebarea... ce discuri și plăcuțe pun? Din nou OEM, la care am certitudinea ca sunt de proastă calitate? Pun altceva? Cum rămâne cu garanția si ce anume mai are garanție, de la dealer înțeleg ca sunt elemente de uzură si nu fac obiectul garanției (desi masina este in primii doi ani, fără limită de km).

 

20200725_110850.jpg

20200725_110929.jpg

20200725_110907.jpg

20200725_110838.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver

@ct_act Garantia pentru elementele de frânare este de 6 luni / 10.000 km, din păcate. Scrie in certificatul de garantie. Eu, decât OEM, as prefera ceva AM de calitate, in funcție de buget (ATE, Brembo etc.)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Foarte trist, degradarea in acelasi fel o are si Mk 7R pe spate. Pe fata, este total diferit ( in bine ). Auto holdul eu zic ca nu are nicio legatura, el fiind actionat de ABS, nu de frana electrica. Chiar sunt curios ce variante gasiti. Mai primisem o propunere avizata sa ma indrept catre discuri Stoptech cryo, care sunt similare ca performanta cu OEM, dar nu ruginesc. Costa cam 600euro cu tot cu transport, probabil cu vreo 200euro peste OEM. 

Totusi al meu R are 68k km si am pe spate discurile din fabrica, si al doilea rand de placute care se apropie de final ( si discurile totodata) dar pe suprafata de contact nu se vad imperfectiuni. As fi curios daca difera etrierii intre Tiguan cu 310mm pe spate si R 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver
Posted (edited)

@catalinmiti Îți răspund eu. In cazul kitului de frâna spate, cu discuri de 310mm, ventilate (22mm), nu diferă cu absolut nimic etrierele între Tiguan și Golf 7R. Posibil sa difere “bias”-ul frânării fata-spate. Colegul @ct_act are noroc ca pe Allspace s-a pus direct varianta asta. Pe SWB vine cu kit de 300mm, plin (12mm), care suferă mai rău de problema expusă mai sus. Unii le-au schimbat și la <30k km. Și chiar și in acest caz, etrierele sunt identice, diferă doar port-etrierele (și discurile, evident :))).

Pe partea de recomandări este foarte dificil pentru ca depinde de bugetul alocat, cât și mai ales de modul de exploatare. Discurile cu striații sau J-hook au șanse mai mici sa experimenteze fisuri, spre deosebire de cele perforate (dar aici intervine in discuție modul de exploatare). In mod normal, la exploatarea de “daily”, chiar și mai sportiv, nu ar trebui sa apăra fisuri nici cu cele perforate. Cel mai important lucru de știut este ca, in general, performanța costa, cu 2 nuanțe: nu întotdeauna mai scump=mai bun și nu întotdeauna mai performant=ce aduce plus valoare utilizatorului (pentru ca este foarte posibil ca acea performanța sa nu fie exploatata, fiind o trăsătura unica utilizatorului). 

Edited by lambda_dryver
Typos

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Corect, eu as vrea nu super performanta, ci " performanta " de a nu rugini, a nu se deforma...nu caut un coeficient de frecare Miu senzational. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act
Posted (edited)

Pe mine mă interesează pentru utilizare zilnică cu o tentă sportivă dar nu depasesc cateva minute pe drumuri cu viraje medii spre largi (in prezent nu țin frânele mai mult sau e de vină motorul că te împinge mai tare), trackday exclus, să țină fără fading la 5-7 frânari succesive, să rămână estetic plăcute (fără rugină), cu durabilitate de bun simț să nu stau prin service mai mult decât e cazul, fără vibrații, fără scârțâieli.

Cred ca am dat definitia frânelor perfecte... :)) cele OEM bifează strict aspectul de daily și nimic mai mult.

Edited by ct_act

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act
Posted (edited)

Timpul trece, pentru Allspace biturbo mă tentează următoarele:

Spate: discuri Brembo netede (nu am pus poza) sau Brembo Xtra (poza1) perforate cu plăcuțe tot de la ei

Pe față, pentru ca biturbo are deja etrierii de golf R și pentru că orice îmbunătățire pe spate merge compensată si pe puntea față, sunt posibile variantele:

- discuri de GTI Clubsport S (apar in poza3) care sunt plug and play, fara modificări, cu pălărie de aluminiu (-900gr per disc) si fixare radială în puncte a zonei de fricțiune, un design in genul celor de 2-piese dar nu în totalitate, mai permisive la dilatare termică, cuplate cu plăcuțele de clubsport (costa cât discurile) sau cu o gamă de stradă de la un producător bun

- discuri Brembo Xtra perforate (poza2) cu plăcuțe Xtra sa fie meniu complet

Separat de luat in calcul este varianta "all-in" (poza 3) cu etrieri monoblock cu 4 pistonașe și furtune metalice combinată cu unul din discurile de mai sus (poza e de pe net se văd și discurile de Clubsport). Asta e varianta in care împăcăm aspectul final și piticul din subconștient, dar ma gandesc ca intra la modificari neautorizate, etrierii sunt de Audi/TTS revopsiți cu logo R, practic nu ar trebui sa fie pe mașină, plus ceva dubii daca încap in jante, vreau sa rămân cu jantele stock fără distanțieri.

Am mers cu sugestii pe Brembo pentru ca situl lor e cel mai usor de folosit și clar, nu am timp mult pentru căutat, dar chiar si așa am niste dubii la unele piese, Allspace nu are discuri alocate in sistem ci doar plăcuțe, selectia am facut-o alegând Tiguan SWB, sper sa încapă in tablele de protecție, o sa mai verific la un magazin de piese.

În discuție mai poate fi adus si setupul punte față de la TiguanR dar fiind prea nou o sa dureze până va fi disponibil.

Screenshot_20200730-233523_Opera.jpg

Screenshot_20200730-233741_Opera.jpg

Golf-7R-7.5R-6-R20-4Pot-Brake-kit-Upgrade-ClubSport-Audi-TTS-8S-NEW-Black.jpg

Edited by ct_act
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Mie nu mi se par foarte sanatoase discurile perforate, pt ca din acele gauri apar fisuri. Partea interesanta ar fi si cu ceva aftermarket, gen stoptech sau DBA, dar este greu tare cu adusul lor. Gen 1-2 luni. Pe fata eu m-as incumeta la 2 piece rotors. Sunt cam 800€ perechea. Nici cele de clubsport S nu sunt cu mult mai prejos cred. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act
Posted (edited)

Da, perforațiile sunt cele care ma pun pe gânduri, chiar si la cele oem de clubsport, dar e greu de gasit ceva eficient si cu oarece aspect.

DBA mai sunt prin țară, dar nu am feedback la ele, Stoptech ar merita aduse doar daca sunt mai mari decat dimensiunile stock.

Pentru ca sistemul de franare la bitdi este acelasi cu cel de la golf R, m-am apucat sa citesc diverse forumuri despre upgradeuri la frâne, mai am cateva zile de studiu, la noi cam cam lipsesc informațiile pe care le caut eu, eficiență, răspuns, fading, vibrații, pe aria de golf 7 se vorbește ceva dar de discuri mult mai mici.

Discurile de Clubsport sunt pe la 1100lei bucata, au doar un singur cod oem, adica răcirea pe o parte a mașinii e mai buna decat pe cealaltă, vanele de ventilație fiind in sensul de rotație a discului... problema frânelor capătă aspecte diverse. :)

Edited by ct_act

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Dba au vanele mai inteligente. In bugetul nostru nu prea gasim vane directionale. Cam toate au doar striatiile directionale. Pana acum eu caut doar pe spate. As lua DBA T3. Au si dungile alea cu vopsea pt a sti temperatura atinsa. Plus ca stau bine cu rugina din cate am mai citit. Si as iesi cu 100€ mai ieftin decat la Stoptech cryo. Stoptech am gasit doar sa le iau prin curierat din afara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
IRONICK
în urmă cu 12 ore, ct_act a scris:

răcirea pe o parte a mașinii e mai buna decat pe cealaltă, vanele de ventilație fiind in sensul de rotație a discului... problema frânelor capătă aspecte diverse. :)

Depinde de janta, dar in general, da.

Suplimentar pe interior poti sa aduci aer la discuri cu mici deflectoare montate pe bascule.

Si/Sau o racire activa, in partea din fata a carenajului rotii gauri de iesire a aerului din compartimentul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
octavian03

Eu am 30.000 km si momentan discurile spate nu arata rau dar nici grozav, cred ca mai rezista un set de placute. Am vazut comportament similar si la alte marci, producatorii se zgarcesc la materiale si din cauza regimului de exploatare a franelor spate apar probleme.

Cred ca e suficient sa pui niste discuri calumea si niste placute ok, pentru ca impactul asupra franarii e mic si uzura la fel. Daca bagi bani in discuri bune te vei bucura mult timp de ele, dar un upgrade mai scump nu va aduce mari beneficii pe sosea - cu exceptia situatiei in care remorchezi poate. 

Pe fata ai mai multe variante in functie de prioritati.. eu tocmai am facut un upgrade la etrierii de Macan, care au schimbat mult feelingul franei si usurinta in dozaj. Daca mai astepti cateva zile iti pot spune si cat de bine franeaza, deocamdata sunt in rodaj cu ele pentru ca am pastrat discurile originale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
IRONICK

Si pistonasele cum sunt fata de echiparea din fabrica?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act
Posted (edited)

@octavian03 si la mine aratau aratau bine la 30k, am scris cateva postări mai sus.

@IRONICK Din fabrică sunt etrieri culisanti cu un pistonaș per parte (iar modelul allspace bitdi are fix setupul de golf R, la SWB si la motorizari mai mici mai scad dimensiunile la discurile fata si spate, pe spate unele au neventilate). Cei de macan cred ca sunt de S3, monobloc, cu 2 pistonase per parte, greutate mai mica cu vreo 3kg per etrier, evident presiune uniforma pe discuri pe ambele părți, teoretic cu uzura egală pe plăcuțe (in lipsa altor probleme tehnice).

Intrebarea corecta ar fi: cei de macan sunt legali pe tiguan in caz de "nasoale"?

Edited by ct_act

Share this post


Link to post
Share on other sites
IRONICK

Altceva voiam sa stiu, suprafata totala a lor, chiar daca a crescut numarul, este aceeasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
octavian03

Suprafata totala a celor 4 pistoane e la fel ca la setup-ul oem, deci compatibilitate maxima.

Ca și greutate sunt aproape la jumate fata de cei oem(golf r), deci scazi ~5kg pe roata.

Referitor la legalitate, nu vad de ce ar fi o problema sa aduci îmbunătățiri care nici macar nu schimba parametrii omologati ai masinii(emisii, etc). Si apropo de asta..  la mine in carte/talon sunt trecute doar jantele de 17, o echipare care e practic imposibila pe versiunea mea 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Dar cum este spatiul fata de janta? Ma gandesc ca avand pistoane si pe exterior, ies mai mult in afara cei noi

Share this post


Link to post
Share on other sites
octavian03

Da, sunt mai mari etrierii și îți trebuie niște jante corespunzătoare sau distanțiere. Cred ca merge orice are et<40 și lățime >8j (la et35 și 8.5j am loc lejer).

Share this post


Link to post
Share on other sites
IRONICK
în urmă cu 1 oră, octavian03 a scris:

Suprafata totala a celor 4 pistoane e la fel ca la setup-ul oem, deci compatibilitate maxima.

Ca și greutate sunt aproape la jumate fata de cei oem(golf r), deci scazi ~5kg pe roata.

Referitor la legalitate, nu vad de ce ar fi o problema sa aduci îmbunătățiri care nici macar nu schimba parametrii omologati ai masinii(emisii, etc). Si apropo de asta..  la mine in carte/talon sunt trecute doar jantele de 17, o echipare care e practic imposibila pe versiunea mea 🙂

Merci, aici am dorit sa ajung.

---

Legalitate=siguranta participantilor din trafic datorita modificarilor la sistemul de franare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri