Jump to content

Silver Arrow - Skoda Octavia 1.5 TSI


BeciAcustic

Postare recomandată

Asa crede toata lumea. Dar, cum am detinut 1.9 tdi mancator de axe cu came, m-am documentat in detaliu ce inseamna joja, si nivel maxim.

Zona hasurata este zona de nivel optim (nu minim, nu maxim) este la nivel. Ce este intre zona hasurata si indoitura de jos/dinspre varful jojei se numeste nivel minim.   Ce este peste zona hasurata, intre ea si indoitura de sus inspre capatul de unde scoti joja se numeste nivel de ulei maxim. Intre indoitura de jos, si indoitura de sus este 1 litru. Estimativ din ce vad in poza, nivelul uleiului la tine este cam la 1/4 din zona totala de 1 litru, ceea ce inseamna ca pana la nivel maxim (3.8/4.1 litri nu stiu cat iti intra) iti lipsesc cam 750ml de ulei, ceea ce este normal. Acest motor consuma ulei, ceva de genul 200-300ml la 10.000km in functie de stilul de condus si conditiile de trafic, insa acest consum de ulei creste exponential cu rulajul. Uleiul este subtiat si isi pierde din proprietatile de nou, si este consumat din ce in ce mai mult. Pt cei care fac schimbul de ulei la 30.000km, o medie unde se aprinde martorul de ulei scazut ar fi cam pe la 20-22.000km. Probabil ca daca nu il schimbai, in urmatoarele cateva mii de km ti s-ar fi aprins si tie martorul de ulei.

 

Am avut si am multi prieteni care se bateau cu pumnul in piept ca lor nu le consuma ulei, le-am explicat cum se masoara (in ce conditii) si ce inseamna inscriptiile de pe joja. Si ca sa fie totul si mai "frumos" in motoarele noastre, ca si in vechiul 1.9 tdi intra ~4  litri de ulei, din care ti se aprinde martorul de ulei cand ajungi la 3 litri din 4 (lipsa 25%).  Amuzant, nu? 

Culoarea uleiului este cam trista, oxidat. Incearca un filtru mai bun, eventual. Iti pun o poza cu un ulei mai calitativ decat ce baga la reprezentanta dupa 5000km. Masina are deja 104.000km rulati, cu revizii facute la 8-10.000km.

Spor

 

oil-level-manual.jpg

IMG_20200515_074900.jpg

Modificat de deenman
Link către comentariu

S-au schimbat vremurile, motoarele si uleiurile. Mai mult ca sigur ca are ulei 0W20 care este facut sa fie consumat. Asa a fost si la mine, pe la 15 mii am completat cu 250 ml ca sa aduc nivelul in partea de sus a zonei hasurate, apoi am facut revizie la aproape 20 de mii. 

E ok cum ai procedat, foloseste cu incredere masina, fara griji, iar cu uleiul care ti-a ramas dupa revizie poti sa completezi ca sa tii nivelul in zona hasurata pentru urmatorii 15 mii de kilometri :)

Link către comentariu

Multumesc de sfaturi, de aceea prefer sa schimb la 15000km ca sa nu am batai de cap. Chiar daca a papat 200-300g ulei nu e problema atat timp cat nu a fost nevoie sa completez. Precizez ca din fabrica, in prima zi cand am ridicat masina de la reprezentanta nivelul era la jumatatea zonei hasurate, deci a papat nici un sfert din zona hasurata in 15000km. Atat timp cat deschid capota doar ca sa completez cu lichid de parbriz eu sunt foarte multumit. Ca si ulei, atat din fabrica cat si acum la revizie a fost pus Castrol LL 5w30.

P.s. nu am ajuns la masina sa fac poza la nivel dupa revizie, urmeaza......

Modificat de BeciAcustic
Link către comentariu

Am revenit cu poze, cum arata joja dupa schimbul de ulei. Culoarea clar este schimbata iar nivelul mult mai sus decat era din fabrica.

Au mai lasat in portbagaj ce se vede in acel bidon, si am pe bon 5L de ulei. Asta inseamna ca a intrat in motor 4,3L. Este corect?

IMG-20200625-WA0003.jpg

IMG-20200625-WA0004.jpg

Link către comentariu

Si o comparatie mai relevanta: stanga dupa revizie, dreapta inainte de revizie, se vede foarte bine si culoarea uleiului nu doar cantitatea.

IMG-20200625-WA0007.jpg

Link către comentariu

Uleiul il verifici la cald, dupa cateva minute dupa ce opresti motorul, da?

E bine ca ai grija si ii faci revizia la 15k, mai ales Castrol care nu este chiar cel mai rezistent si protector ulei. Daca aveam de ales, as fi schimbat si filtrele :)

Link către comentariu

Filtrele de aer si polen le poate schimba singur, cu o bere in fata.

Uneori, filtrul de aer e curat, depinde pe unde mergi.

Am avut o surpriza la un filtru de 12400 km la o alta masina(noua, primul schimb de ulei) ca filtrul de aer sa fie suficient de murdar, desi cel putin 9000 de km au fost facuti extern

Link către comentariu
  • 1 month later...

Azi, noi activari pe navigatia masinii, youtube nativ si multe alte aplicatii direct din Android Auto(fara mirrorlink), inclusiv supravegherea video :).

IMG-20200808-WA0016.jpg

IMG-20200808-WA0017.jpg

IMG-20200808-WA0015.jpg

IMG-20200808-WA0014.jpg

Link către comentariu

Felicitari. Esti nr 3..am fost eu, alex acum ai venit tare din urma! BRAVO!

Desi iti pot spune..dupa primele 5 utilizari...te saturi :)

Modificat de sabinx
Link către comentariu

@sabinx sunt o persoana careia ii place sa faca de toate mai ales acolo unde se poate asa ca am "sapat". 

Android Auto folosesc mereu asa ca o sa ma tot joc cu functia asta iar cand o sa ma creasca putin bebe(acum avem 2 luni) sigur o sa vrea un desen animat, un cantecel ceva asa ca sotia o sa aiba de butonat din dreapta :)

Momentan sunt incantat ca am tot de pe telefon pe navi, la un semafor mai verific una alta :)

Link către comentariu

Asa am.zis si eu...insa fetele prefera suportul original skoda...cu un smartphone aplicat p el :((

Link către comentariu

Am si eu acel holder original dar nu l-am folosit niciodata. La nevoie ma gandesc la un display in tetiera cu sursa video din navi :)

Link către comentariu
On 6/25/2020 at 3:08 PM, BeciAcustic said:

Am revenit cu poze, cum arata joja dupa schimbul de ulei. Culoarea clar este schimbata iar nivelul mult mai sus decat era din fabrica.

Au mai lasat in portbagaj ce se vede in acel bidon, si am pe bon 5L de ulei. Asta inseamna ca a intrat in motor 4,3L. Este corect?

IMG-20200625-WA0003.jpg

IMG-20200625-WA0004.jpg

Uleiul pus a fost Edge 0w20?

E enervant ca Skoda/VAG nu ofera un minim de informatii legat de specificatiile consumabilelor esentiale, gen uleiul de motor recomandat, trebuie sa faca fiecare posesor sapaturi pentru a afla cea uleiul pentru motorul masinii trebuie sa indeplineasca norma VW 508 .

Masina mea e apoape indentica celei pe care o detii, exceptie Amundsen si difera culoarea, livrata in mai 2019. Pana si prima iesire din tara a fost la un circuit de F1, doar ca la Monza, in septembrie 2019.:)

 

 

Link către comentariu

La mine au scris in contractul de service, norma 507 00 ( 0w30 pt 2.0 TSI), nu 508 00

Modificat de catalinmiti
Link către comentariu
Quote

Ca si ulei, atat din fabrica cat si acum la revizie a fost pus Castrol LL 5w30.

Sorry, se pare ca aseara eram prea obosit cand am postat ca sa vad ce scria clar, inclusiv pe bonul fiscal.

Probabil ca are norma VW 507 00.

DIn informatiile culese de la 3 dealeri, motorul 1.5 tsi cere ulei cu norma VW 508.00.

 

Link către comentariu
15 hours ago, halamadrid said:

Uleiul pus a fost Edge 0w20?

E enervant ca Skoda/VAG nu ofera un minim de informatii legat de specificatiile consumabilelor esentiale, gen uleiul de motor recomandat, trebuie sa faca fiecare posesor sapaturi pentru a afla cea uleiul pentru motorul masinii trebuie sa indeplineasca norma VW 508 .

Masina mea e apoape indentica celei pe care o detii, exceptie Amundsen si difera culoarea, livrata in mai 2019. Pana si prima iesire din tara a fost la un circuit de F1, doar ca la Monza, in septembrie 2019.:)

 

 

Da cand la unii sunt in stare sa-i puna 5W-40 la un 1.8TSI din 2017 si clientul mai este si convins ca ei stiu mai bine, nu mai ai ce sa comentezi! Daca observa ca esti nepasator sau habarnist atunci profita! Asta e, cu astia ne delectam in timpul garantiei!

Link către comentariu

Andrei, te rog nu mai insista cu tipul de ulei, tot ce se schimba pe o masina in garantie se face cu recomandarea fabricii. Si da, domeniul meu de activitate nu este auto, cei de acolo ar trebui sa stie mai bine decat mine.

Link către comentariu

Nu mai insist... fiecare face ce vrea cu bunul sau propriu! Din cauza asta nu imi place sa cumpar masini second hand!  Crede-ma am destui ani in spate cu reprezentantele si reactiile lor fata de recomandarile fabricii! Inca de pe vremea alungirii lanturilor de distributie pe celebrele 1.4TSI de prima generatie, cand negau cu vehementa ani la rand ca ar avea ceva probleme si dupa ce le-am aratat TPI-ul dat de catre fabrica au tacut si nu au mai comentat nimic!!! SI asta o reprezentanta mare ca si cel de la Cluj. Si cate as mai avea de povestit... in fine nu mai revin la problema indiferent de raspunsuri.

Zi buna sa ai si toate cele bune!

Link către comentariu

Haideti sa nu transformam topicul omului in  chat, a fost greseala mea ca nu am citit cu atentie  tot si am pus o intrebare care avea deja raspuns.

 

@BeciAcustic-scuze!

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Salut, nu am mai avut timp de masina in ultimele 2 luni si am mers mai mult cu cea de munca iar prin oras drumuri scurte cu Skoda.

Intre timp am mai activat 2 functii:

- Inchidere masina cu motorul inchis, o functie foarte foarte utila dupa care am "plans" iarna trecuta si vara aceasta dar acum totul este ok, se inchide kessy si motorul ramane pornit.

- Cornering pe proiectoare

Ieri am facut si prima excursie mai lunga de cand avem bebe(il pregatim de concediul de peste 1 luna), un drum de Braila in care bebe s-a simtit foarte bine si a dormit tot drumul in confortul masinii iar masina a atins pragul de 16000km :)

Drumuri bune!

 

IMG-20200904-WA0016.jpg

IMG-20200907-WA0004.jpg

Link către comentariu

Accesoriu nou pentru Silver Arrow. Incalzitor/Sterilizator biberon la 12V pentru concediu si momente cand bebe vrea papica ACUM! :))

IMG-20200911-WA0000.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Noua jucarie pentru Silver Arrow, noul "Data Plug" de la Skoda pentru aplicatia Skoda Connect Lite. Multe functii interesante, asemanatoare cu ce era in "one app by skoda" plus cateva in plus care sunt in curs de a le descoperi, si totul acum fara cabluri, totul prin BT.

Buna treaba, Skoda!

IMG-20201001-WA0009.jpg

 

IMG-20201001-WA0008.jpg

IMG-20201001-WA0010.jpg

IMG-20201001-WA0012.jpg

IMG-20201001-WA0011.jpg

 

Modificat de Rave
Viteza...
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!