Jump to content

VW Passat Variant 2.0 BiTDI 240CP 4motion


ska

Postare recomandată

Economie ar fi ceva ceva. Am mai venit de la Predeal pe E si practic tot alunecam la vale :)  Tin minte ca am scos consum vreo 4 si ceva pe portiunea dintre Predeal si Ploiesti

Link către comentariu

O sa testez saptamana viitoare. Voi avea unde, ca nici nu voi fi foarte grabit. Daca tot nu ma grabesc, macar sa vad daca poate consuma "mai putin" ( nu ca ar conta, anyway :lol: )

Link către comentariu

Modul "E" e fain cand mergi cu ACC-ul pe autostrada la viteza maxima setată ( fara sa fie trafic care sa necesite variații) sau atunci cand gasesti zone luuungi pe care sa cobori si trece singura "pe liber". M-am jucat cu asta prin muntii estici ai Turciei unde sunt portiuni in care cobori si 10-15 km neintrerupt/din pacate functia nu este compatibila cu ACC-ul.

Link către comentariu

Ma surprinde la fiecare drum cum se poate mula pe orice stil de condus... daca vrei sa mergi incet si relaxat ( si cu al 3 lea proaspat membru de la famiglia ) isi da toata silinta sa fie o masina care tine cu casa, daca te grabesti,  e acolo pentru tine, si nu te face de ras, te sustine ( cat si cum poate, in cazul in care nu esti un inconstient :lol: ).

DCC-ul isi face treaba foarte bine, diferentele intre moduri fiind destul de sesizabile. In mod normal utilizez modul individual unde suspensia e pe comfort si cutia in D sau S, dupa caz. Afara, in marea majoritate a cazurilor, mers pe modul sport, fiind mult mai responsiva.

Daca esti maniac, cred ca te poti apropia si de 5% consum, dar nu asta e ideea. Dar se poate :D 

Totodata, ce ma enerveaza enorm, este suportul pentru cotul mainii stangi... nu ai o pozitie relaxanta pt mana stanga. Panoul de usa se termina destul de sus, iar rama de sprijin unde sunt si butoanele pt geamuri, este destul de jos amplasata... ciudat.

Va fi o luna lunga, deja am aproape 2500km si mai urmeaza inca aproape tot atat in urmatoarele zile... :tuktuk:

Link către comentariu

Am inchis si luna August, cu aproape 5300km... Am dat o fuga pana in Croatia ( Novalja - Zrce ). Intr-o zi am fugit si la Split si Zadar. La retur ne-am oprit si la Plitvice. Au fost si multe drumuri nationale, unde limita de viteza si-a spus cuvantul, dar in rest s-a mers bine. Croatii merg BINE :D 

Doar pe partea de Croatia, 2445km, medie de 92kmh si 7,1% consum ( 3 adulti, porcbagaj plin, si AC la blana ).

Se simte bine diferenta intre mers pe zi la 35grd si mers seara/noaptea la 25grd. Cel putin la retur, noaptea, de la Budapesta la Oradea, 312km, medie de 110kmh si 6,9% consum.

Partea de suport pt cotul mainii stangi, devine tot mai enervanta. E foarte nasoala pozitia, nu mi-am gasit nicicum o pozitie comfortabila, decat daca las mainile foarte jos, dar parca simt ca nu am un control foarte bun al covrigului.

Mi-a placut ca in astia 2500km nici n-am "simtit" vreo regenerare ( nu ca nu si-ar fi facut ) dar ce inseamna ritm sustinut si multe autostrazi... habar n-ai ca ai un filtru de particule pe masina. 

Avand in vedere ca s-au adunat multi km destul de repede, si facuti in regim extraurban, ma gandesc daca sa mai las revizia pana la 15k ( in loc de 10k, la cat as face-o in mod uzual ) ??

In rest masina s-a comportat impecabil, mentine lejer un ritm mai sustinut, totul in parametrii si in grafic. Dupa mai bine de 10k km, uleiul e acolo unde trebuie, la max.

Link către comentariu

Pff, si eu care credeam ca ne zici ceva de modul ăla E... dar tu ne ții in suspans...:))

Arată bine jurnalul, spor la adunat km!

E ok revizia la 15k, nu vad rostul de mai des decat daca trece anul.

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Ah, modul E... :lol: what a... cum sa zic... joke? :lol: 

L-am testat... aaa... maxim 10-15min? E castrata rau masina. Deabia se misca, si asta pe autostrada, unde nu e nevoie sa "tasnesti". Ma gandesc cu groaza ca poate sunt oameni care folosesc asa ceva pe drumurile nationale... si mai si depasesc... ( si eu am ceva herghelie sub capota ). Oare cum se simte E-ul asta la un 1.6TDI?

E ca un fel de "E" alimentar, adica dauneaza grav sanatatii, atat a tale, cat si poate a masinii :) 

Link către comentariu

Ii vezi pe banda 2 depasind cu diferenta de 1-2 kmh, accelerand vertiginos de la 120 la 122 kmh in...2 ore. 

Bine, tu poti merge in E fara probleme dar la kickdown masina trece automat in Normal. Oricum eu am reusit sa scot consum mai mare folosind E vs Normal sau Sport.

Cum e cu calutii, te mai intelegi cu ei? :))

 

Link către comentariu

Manjii, sunt acolo toti, stau cuminti, asteapta nerabdatori ca proprietarul sa-i foloseasca la adevarata valoarea... 

Germania e atat de ... "departe" ... :lol: 

Trebuie sa vad cum rezolv si cu softarea cutiei, ca din ce am mai citit plusului de putere si cuplu, i-ar merge bine o presiune mai mare pe ambreiaje... ?

Link către comentariu

Resoftarea cutiei iti duce performante usor imbunatatite. Eu am ales sa nu o fac insa, considerand ca nu am nevoie la cuplul meu si nedorind nici sa aduc o uzura mai mare ambreiajelor (logica mea asa zice ca se intampla cand cresti acea presiune). Tu ai cel mai tare DSG si cuplu mare acum, trebuie vazut daca nu cumva in cazul tau e chiar bine de facut.

Link către comentariu

@C Z R exact asa m-am gandit si eu. oricum cuplul meu e inca in limite normale ( 550-560nm ), deci cresterea nu a fost semnificativa,  si cutia de fabrica ar duce un 600nm, dar totusi...

Link către comentariu

DQ500 de fabrica duce f mult oricum, softat se poate duce in peste 800nm.

Totusi daca nu ai aspiratii sportive si nu te "dai la ea" nu prea vad cum s-ar uza mai mult decat normal cutia, deci nu vad rostul softului la cutie (eu l-as face de exemplu, dar eu mai dau un launch etc :)) ).

Despre DPF, asa e la drumuri lungi, nu simti cand se fac regenerarile, e normal.

Despre nivel ulei, nu te astepta sa scada vreun pic pe un diesel CR care merge ok el si turbina lui.

Eu as recomanda totusi sa faci revizia la 10k, filtrele sigur sunt imbacsite pana acum. 

Modul E l-am folosit si eu de cateva ori, doar in combinatie cu ACC si mers frumos, am reusit sa scot 6,4L/100km pe 3.0 BiTDI-ul meu :)) 

Modificat de bubu182
Link către comentariu

Stiu ca DQ500 e cam cea mai fiabila din gama DSG-urilor. Nu sunt adeptul stilului tras/smuls, si nu cred ca a vazut 2-3 plecari de pe loc mai in forta de cand o am, nu sunt genul "liniutelor", dar totusi, la depasiri si la kickdown, de multe ori se simte ca "fortezi" lucrurile. Softul l-as face si pt preventie, si optimizare, nu neaparat pentru ca omor cutia la liniute :) 

Am totusi 3 luni de cand am facut revizia si aprox 11.000km. Uleiul l-am luat azi. Mai vad si in functie de ce drumuri se mai arata, cu revizia.

Link către comentariu

Totuși, o plecare pe care o percepi ca "mai in forță" pentru motorul ăsta e de fapt ceva normal, in timp ce cu alte motorizări înseamnă de fapt sa le scoți untul doar ca sa simți aceeași împingere in scaun.

Motorizarea asta (mai ales resoftata) scoate 0-100 in 8 secunde in fiecare zi, fara ca de fapt sa te dai la ea. Similar putem spune si la depășiri, motorul este gandit din start pentru alte forțe, tu zici ca mergi normal si altul gâfâie lângă tine sa țină pasul.

Totul e legat de percepție. 

Din câte stiu, cutia citește singură cuplul furnizat de motor si il va tăia la valori prea mari.

La resoftare nu ai crescut cuplul decat cu 10-12%, nu e ca si cum s-a dublat si e lejer in limitele cutiei stock.

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Corect, tine foarte mult si de perceptie, si clar nu e la fel de "fortat" sa zic asa ca un 2.0TDI150.

Din cate am citit toata conceptia motorul, de la bloc motor la interne, sunt altele fata de un TDI simplu, tocmai pentru a rezista la putere/cuplu.

Nu sunt genul care sa omoare masina la semafoare, dar la drum intins ( cand nu sunt cu copilul ), exploatez masina la potentialul ei ( in limitele bunului simt, bine inteles ), iar noi cum nu avem autostrazi, regimul de mers pe DN-urile noastre e destul de haotic. Nu e tot una sa mergi 180-200kmh pe autostrada in Germania unde nu este limita de viteza, pe 500km sau sa faci un drum de 500km in Romania unde faci 100-200 depasiri, unele fortate ( nu ca ai vrea tu, dar mersul haotic si infrastructura te mai obliga cateodata ), iar in acesti 500km, cutia lucreaza mult mai intes si "fortat" decat pe autobahn.

In marea majoritate a cazurilor, nici macar cei 8s pana la 100 nu sunt atinsi, dar daca e de depasit, depasim :) 

Cat despre citirea cuplului nu stiu ce sa zic, dar cu siguranta cutia se adapteaza la stilul de mers ( asta stiu ), si oricum sunt mai mult decat convins ca s-au luat toate masurile de precautie si limitarile necesare in zonele cu probleme ale cuplului, adica nu s-a sarit calul de dragul obinerii unor cifre "mai mari". 

Si stilul de mers este unul decent, cel putin pana la ajungerea temperaturilor ( ulei motor/cutie ) in parametrii.

Totodata resoftarea cutiei as vrea sa o fac nu doar din prisma cuplului crescut, cat si a modificarilor turatiilor de schimb in D, unde as dori sa creasca cu macar 250rpm, acest lucru eu considerandu-l benefic pentru motor/dpf ( poate gresesc... )

Link către comentariu
On 9/5/2019 at 10:46 PM, ct_act said:

Din câte stiu, cutia citește singură cuplul furnizat de motor si il va tăia la valori prea mari.

Da, doar atunci cand ECU calculeaza si raporteaza valori reale de cuplu. Lucru care nu prea se intampla la resoftarile doar de ECU. Daca raportezi peste limita softului stock din cutie... iti va limita cuplul (cu efecte secundare - masina sa nu mearga corect).

In cazul de fata e ok, nu s-a ajuns la acea limita :)

Modificat de C Z R
Link către comentariu

Totodata, resoftarea cutiei as vrea sa o fac si din prisma "patinarii" ambreiajelor la schimbul din tr1 sin tr2. Inteleg ca o face pentru o plecare mai smooth, si pentru comfort sporit, dar daca vrei sa pleci mai in forta ( gen, semiforta, ca daca ii dai 100% atunci nu mai apuca sa patineze si schimba rapid 1-2-3, in capat ) se simte un pic ca o cutie automata clasica cu convertor de cuplu ( cum aveam si la Opel ) :) 

Link către comentariu

Desi initial am ezitat cu revizia, avand in vedere numarul de km care s-au adunat rapid, si modul in care s-au adunat ( extraurban + autostrazi + un stil de mers ''putin'' nerotodox ), am verificat inca odata uleiul zilele acestea si am vazut ca mancase de pe joja cam 20% ( banuiesc ca asta ar fi insemnat un 150-200ml de ulei - asta la aprox 11500km ), asa ca nu am mai stat pe ganduri si am facut o revizie ''mica'', adica ulei 5L ( tot Mobil 1 ESP 0W30 ), filtru ulei, filtru aer motor, si filtu aer habitaclu ( aprox 600 lei ). Filtru de motorina cred ca-l voi schimba din 30k in 30k km.

Momentan cam 73600km. Pana la 90k km voi mai face o revizie intermediara pe la un 82k, urmand ca de la 90k incolo sa fie batuti in cap cei 10k ai reviziilor.

In rest, vorba colegilor, apa, paie, si ... fara violenta!

 

Link către comentariu

Ce te-a determinat sa faci revizia filtrului de motorina din 30k in 30k (avand in vedere ca suntem in Ro... cu motorina aferenta).

Link către comentariu

Pretul. :lol:

Nu stiu, am mai discutat cu prieteni cu service-uri, si mecanici, oameni in care am cat de cat "incredere", si avand in vedere ca "oficial" se recomanda schimbul la 60k ( sau 90k?, ca nu mai retin exact ), mi s-a dat de inteles ca 30k nu este o problema.

Voi vedea peste aprox 8000km cum sta treaba cu el, cat va fi de murdar. Nu va fi o pb sa-l schimb si pe aceasta la 10k, daca situatia va impune. 

Motorina bag doar OMV MM.

Link către comentariu

Azi dimineata, 6 grade, avertizare in bord cu nivel antigel scazut. 73.900km.

Nefiind foarte convins ce antigel trebuie ( G12 sau G13 ) si neavand timp sa caut/investigez, am luat de la VW 1,5L de antigel ( G13 dupa seria de sasiu, si 89 lei ?) si am completat ( cam 150ml as aproxima eu, pana la nivelul maxim ).

Sper sa nu piarda pe undeva, desi pana acum n-am avut probleme, in cei 18.000km din Aprilie de cand e la mine.

Stiam cat 2.0TDI ( 150/190 ) mai mananca antigel, dar nu stiam ca si BiTDI-ul are aceeasi soarta :) 

Modificat de ska
Link către comentariu

Sper ca ai diluat antigelul cu apa disttilata in proportie de 1/1 inainte sa l pui :) 

Modificat de cascadoru
Link către comentariu

Eu stiu ca in caz de completari mai bine folosesti apa distilata decat antigel nediluat. Dar la 100ml nu stiu cat conteaza. Totusi esti sigur de cantitate? De la avertizare de nivel scazut pana la max sunt doar 100-150 ml?

Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!