Jump to content

VW Passat Variant 2.0 BiTDI 240CP 4motion


ska

Postare recomandată

Salutare,

Dupa informatiile primite de la unii colegi, si dupa cateva sapaturi pe forum, si pe "goagle", si dupa cateva discutii cu posesori de utilaje agricole cu BiTDI, din lista nu foarte lunga de optiuni, am ales pana la urma Passatul Variant BiTDI

Masina are prima inmatriculare 10/2015, si avea 55.900km la bord cand am ridicat-o din Germania, de la dealer ( https://www.grafhardenberg.de/de/standorte/aach/ ) ( un dealer cu 15 locatii in zona de vest a Germaniei ). In urma discutiior si informatiilor primite, am verificat masina in reteaua VW, si toate detaliile specificate de neamt, au corespuns cu realitatea ( intrari service, verificari, km, inclusiv o aripa si o bara revopsite, tot in reteaua lor de service, care apareau in istoric ). Avand in vedere ca am platit masina fara sa o vad, decat in pozele de la mobile.de, am avut ceva emotii cand am ajuns acolo, dar ( cel putin pana acum, dupa aprox 1600km) sunt foarte multumit de achizitia facuta, iar starea si aspectul masinii depasesc asteptarile.

Cum am mai exemplificat si aici, nu prea am avut mare tangenta cu VAG, cu plusurile si minusurile aferente.

Ultima masina a fost un Opel Astra J 2.0CDTI 165cp/350nm automata ( resoftata cu un Stage 0 la 190cp/400nm ) de care am fost mai mult decat foarte multumit ( in 100.000km cat a fost la mine, nu am schimbat decat consumabile )

Asadar, sa revenim la dricul nostru, care e un Comfortline ( din cate am reusit sa-mi dau eu seama ) la care s-au adaugat aproape 1 pagina A4 de optionale, pe langa cele deja standard la BiTDI ( 4motion, DCC, DSG DQ500 ), printre cele mai importante: ACC ( cred ca pana la 160kmh, care oricum e arhisuficient... peste viteza asta oricum nu prea m-as increde foarte tare in electronica :) ), faruri LED High, Incalzire stationara ( Webasto ), Clima 3 zone, Scaune incalzite fata+spate, plafon panoramic, AID,  Navigatie mare Discovery PRO ( parca ), multe airbaguri ( nu le-am numarat ), senzori si electronica ( lane assist, side assist, senzori ploaie, si multi altii pe care inca oricum nu cred ca i-am descoperit... ) volan incazit cu padele, oglinzi heliomate, WLAN, scaune comfort ( sofer ergo cu masaj ), directie activa ( dinamica? ) isofix, etc etc etc... Am primit de la dealer inclusiv bare pt acoperis, originale VW, cu huse ( as fi preferat un set de roti de iarna, dar asta :) )

Jante sunt pe 17" ( 215/55/17 ) la care cred ca o sa si raman ( desi initial am zis ca nu iau masina fara 18, dar avand in vedere ca si suspensia pare mai dura, am zis ca vor fi suficiente ). Anvelopele sunt ContiPremiumContact 5 SELF-SEAL...nu stiu ce... care nu ma incanta deloc ( cred ca sunt si cam vechi ), am comandat deja Michelin PS4.

In rest, las cateva poze sa vorbeasca de la sine. Sunt cele de pe mobile.de, nu sunt mare fan sedinte foto, dar poate va primi cateva mai actuale, dupa ce va avea numere.

Ce mi as fi dorit sa aibe si nu are? "Porcbagaj" ( sau haion ) cu actionare electrica si parbriz incalzit. Nu stiu ce inseamna astea ca retrofit...?!

Ce mi as fi dorit sa nu aibe? Plafon panoramic si zeci de senzori ( cam multa electronica sincer, nici nu ma gandesc cand va incepe sa dea gherle :) )

Pret netto a fost 20.142eur si numerele de zoll pt 30 de zile cu asigurare 220eur. Multi au zis ca-s nebun sa dau atatia bani pe o masina de la finele lui 2015, dar avand in vedere km (reali... sper :)) ) starea masinii si dotarile pe care le are, chiar a fost un pret foarte corect ( parerea mea ).

Revizia la masina e facuta, ulei + filtre, placute si discuri fata ( sau doar placute? nu mai retin ), si revizie cutie + ulei diferential. Oricum la 60k ii voi schimba uleiul, si voi trece pe Mobil 1 ESP 0W30. Reviziile vor urma tot la 10.000km. Mai studiez si partea de revizii, filtru combustibil, etc...

In rest... vor mai veni impresii si intrebari, ca vor fi cateva...

$_20 (1).jpg

$_20 (2).jpg

$_20 (3).jpg

$_20 (4).jpg

$_20 (5).jpg

$_20 (6).jpg

$_20 (7).jpg

$_20 (8).jpg

$_20 (9).jpg

$_20 (10).jpg

$_20 (11).jpg

$_20 (13).jpg

$_20 (14).jpg

$_20 (15).jpg

$_20.jpg

Modificat de ska
Link către comentariu

Sa va poate fara probleme!

O masina cu de toate, la un pret bun (chiar si netto), cu performante bune si consum care te indeamna la adunat km :)

Ptr retrofitul la portbagaj se gaseste kit, insa de nou nu e chiar ieftin. Ar fi fost mai util decat plafonul panoramic ... dar SH sigur se poate rezolva mult mai ieftin.

Cat despre parbrizul incalzit, atata timp cat ai Webasto, n'o sa ii simti lipsa. Chiar daca trebuie sa pleci in graba, dai drumul incalzirii stationare si pana te imbraci, pana te mai invarti, eventual pana cureti geamurile laterale, se dezgheata si parbrizul si e cald in interior

 

LE: asta nu e original, dar poate fi o solutie

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

@andrei0241 ti am zis ca urmeaza si prezentarea... asa mai seaca, si mai la obiect :) nu-s mare poet sau povestitor...

La 1400eur aia, iti dau si haoionul? :)) 

Pasul 1 a fost efectuat. Comandat anvelope noi Michelin PS4

Pasul 2 - de cautat janta tabla/sau aliaj pentru rezerva. Neavand kit pana sau compresor ( culmea, are cric, cheie, adica tot setul complet pentru roata de rezerva, chiar si loc pentru roata de rezerva! dar fara roata... ) nu vreau sa umblu fara una. Am probat roata unui coleg 215/60/16, si in porcbagaj intra fara pb, dar am impresia ca roti pe 16 nu pot pune pe biturbo ( cel putin pe fata din cauza discurilor si etrierilor mai mari ). N as da nici 500lei pe o janta de aliaj, dar daca nu voi gasi nimic interesant, asta e... nici nu ma pot intinde foarte tare cu cautarile... i need it like asap :)

Pasul 3 - covorase cauciuc interior si porcbagaj ( aici as prefera ceva simple si de calitate, plus pt porcbagaj as vrea tavita de cauciuc, nu din plastic tare )

Pasul 4 - inmatriculare, rar, etc

Pasul 5 - revizie la 60k cu ulei filtre si filtru motorina?!? ( sa dorm eu mai linistit, chiar daca a fost facuta recent )

Pasul 6 - un posibil Stage 0 ( gen 260-270cp si 550-560nm ) - daca tot bem, sa ne porcim :)) 

Cat despre masina...

Acomodarea nu a fost dificila, dar a fost interesanta. Opelul a fost senzational. Fiind si foarte greu ( 1660kg, cantarita! ) se aseza exceptional pe asfalt. Iar combinatia suspensie si jante pe 18, era una foarte buna, si comfortabila, si totodata si sportiva ( chiar fara sasiu FlexRide - adica DCC la Opel ). Passatul la prima impresie mi s-a parut mai deconectat fata de ce se intampla sub tine... desi are suspensia mai ferma ( chiar si pe comfort ) parca nu l-am simtit asa conectat cu asfaltul. E o senzatie ciudata oricum.

Spatiul e ... mult.

Totul e destul de intuitiv. Comenzi, ergonomie. Pozitia la volan e f comfortabila, scaunele sunt ok ( desi parca un pic mai mult suport n-ar fi stricat ) dar parca stau un pic prea sus ( sau bordul e prea jos? ) AID e misto, dar nu cred ca as fi sughitat nici cu ceasurile analogice. Vizibilitatea e f buna.

In schimb, camera pt R, e de toata jena, cel putin fata de cea de la Opel... are un unghi f ciudat, si imaginea e foarte distorsionata. Mi-e foarte greu sa ma orientez doar din camera ( cum faceam la Opel ), trebuie sa ma uit efectiv in oglinzi, pt latimea masinii si cele inconjuratoare ( chiar daca are si camera 360 pt parcare )

Consumul inca n-am apucat sa-l fac, dar estimat pt alimentarile pana in tara ( germania mers cum s-a putut, iar austria si ungaria xxxx pe tempomat a fost undeva pe la 6,5 parca, ceea ce e f ok.

ACC-ul... ma invat cu el, desi e f enervant ( cel putin acum la inceput ) imi da o senzatie ciudata sa las masina sa mearga "singura"... prefer sa fiu in control...

Farurile LED, bune, sau foarte bune. Oricum si AFL-ul de pe Opel au fost exceptionale, deci am fost obisnuit cu lumini de calitate, si saltul nu e unul chiar asa mare.

DSG-ul... ciudat rau. In D tot la 1100rpm o tine... aproape ca nici nu poti conduce, iti da senzatia ca mergi la relanti. La un stop de ex, cand iau piciorul de pe frana, creste imediat turatia la 1100rpm aprox...pregatita pt plecare. In S e deja altceva. Dpmdv aia ar fi trebuit sa fie setarea de baza. Mai ok pt motor, sa-l tina mai turat, si am impresia ca si consumul poate e mai ... mic? :)) 

4motion... mai asteptam sa-l testam

Cand voi avea timp, am sa umblu si prin BC, sa fac niste setari, gen lumini, oglinzi, si alte prostii.

Dar overall, si ca incheiere... n-am ce comenta, masina e avion, dar necesita obisnuinta. Dar... te obisnuiesti si cu binele, nu? :)

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea. Foarte dotata, bravo.

Are cumva keyless acces ? 

Link către comentariu

Go go pentru stage 0 ->1. Combinatia de cutie/motor duce mult. 

O sa iti placa rezultatul.

In rest, sa o stapanesti sanatos. :)

 

Link către comentariu

@mihai p nu are acces keyless, dar doar pornire de la buton. e aiurea sincer, ca nu-i nici cal, nici magar, e intre. ori cheie, ori full keyless... :)

@cristi511 stiu ca duce, dar sa fiu sincer si cu 240cp si 500nm se misca suficient de bine. stage 0 va fi mai mult decat suficient, pentru o optimizare decenta, cu exact plusul ala care lipsea. defapt cam asta caut, o optimizare, nu neaparat foarte multa putere in plus :) acest lucru fiind foarte sesizabil la fosta masina, unde dupa resoftare a mers perfect, exact asa cum m-as fi asteptat sa mearga scoasa pe poarta fabricii :)) 

Multumesc pt urari !

Link către comentariu

E cand vrei ceva bun, dar nu stii ce :P Si sa lase loc de si mai bun fara a sparge banca :)

 

@ska: ptr presuri, la Ateca am luat de la Gledring, mi se par f bune calitativ, colegii au zis ca, ptr Ateca, sunt mai bune decat cele OEM, iar pretul e decent - vezi aici. Si din acelasi material pare a fi si tavita de portbagaj

 

Link către comentariu
55 minutes ago, CristiALF said:

Felicitari, sa o stapanesti sanatos! 

Ce-i ala "Stage 0" ?? ?

Daca Stage 1 ar fi sa zicem maximul obtinut in conditii decente de optimizare ( gen 25-30% crestere putere/cuplu ), Stage 0 ar fi undeva la jumate. Eu i-am zis Stage 0, acum nu stiu daca exista in realitate o denumire de genul :) ideea e ca nu am vrut sa imping motorul/cutia la limita, si nici nu e nevoie. La fel va fi cu cu Passatul.

@andrei0241 ms de pont

Link către comentariu

Sa o stapanesti cu placere!

La 60k km trebuie si revizia la cutie, deci mai pregateste 10-15mil.

Iti recomand sa nu te joci cu jumatati de masura fiindca motorul si cutia sunt f ok 

Stage1 cu ~280cp si ~ 550nm e vis, te va ajuta in multe conditii chiar si de turatie joasa (si aceste valori nu sunt deloc maximul ce se poate atinge, multi scot ~300cp cu 600nm, esti super safe)

Link către comentariu

Revizia la cutie e facuta, cel putin pe hartie si in istoric. Am sa incerc sa verific daca se pune pb sa nu fi fost facuta decat scriptic, nu este nicio pb in a rezolva-o la 60k.

Jumatatea de masura, este arhisuficienta, crede-ma. Stage 1 BiTDI merge in 290-300cp si 580-600nm, depinzand de "furnizor", asa ca 260-270cp si 550-560nm vor fi mai mult decat e nevoie... repet, nu caut putere si cuplu, caut o optimizare de calitate.

Link către comentariu

Asta e motorul pe care mi l-as fi dorit si eu pe Arteon.  Ai avut cumva ocazia sa compari acest biturbo de 240 cu un TDI normal de 190? Sa stiu daca-mi pare rau sau nu :) Oricum nu se mai vinde, deci nu ma consider 'vinovat' prea mult, dar totusi....

Ma bate si pe mine gandul la un "stage 0" :)

Link către comentariu

Salut. Am mers doar cu un Passat Variant 2.0 TDI 150cp manual, al unui coleg, care sincer mi s-a parut ca se misca destul de bine. Nu pot sa ma raportez la cel de 190cp, dar era pe lista ca urmatoarea optiune in caz ca nu gaseam un BiTDI corespunzator. O fi diferenta intre ele, dar nu cred ca e chiar atat de mare :) ( ca performante pe care le poti simti la utilizarea zilnica, nu doar la liniute ). Eu cand am optat pt BiTDI nu am optat pentru putere, ci pentru cutia DSG DQ500. 

Modificat de ska
Link către comentariu
19 hours ago, andrei0241 said:

@ska: ptr presuri, la Ateca am luat de la Gledring, mi se par f bune calitativ, colegii au zis ca, ptr Ateca, sunt mai bune decat cele OEM, iar pretul e decent - vezi aici. Si din acelasi material pare a fi si tavita de portbagaj

@andrei0241 Le-am comandat pe astea specificate de tine pana la urma. Sper sa fie ok. Din poze, par intr-adevar "calitative" :) 

Am comandat si janta pentru roata de rezerva. Am gasit pana la urma una de aliaj, la un pret foarte bun, si asta e. Cautarea s-a facut dupa modelul masinii/motorizare, desi vad ca difera un pic specificatiile fata de ce cautam eu, ar trebui sa se potriveasca pe Passat, si pentru 215/55/17.

 

Clipboard01_janta17passat.jpg

Link către comentariu
On 4/22/2019 at 7:24 PM, ska said:

Pasul 1 a fost efectuat. Comandat anvelope noi Michelin PS4

Pasul 2 - de cautat janta tabla/sau aliaj pentru rezerva. Neavand kit pana sau compresor ( culmea, are cric, cheie, adica tot setul complet pentru roata de rezerva, chiar si loc pentru roata de rezerva! dar fara roata... ) nu vreau sa umblu fara una. Am probat roata unui coleg 215/60/16, si in porcbagaj intra fara pb, dar am impresia ca roti pe 16 nu pot pune pe biturbo ( cel putin pe fata din cauza discurilor si etrierilor mai mari ). N as da nici 500lei pe o janta de aliaj, dar daca nu voi gasi nimic interesant, asta e... nici nu ma pot intinde foarte tare cu cautarile... i need it like asap :)

Pasul 3 - covorase cauciuc interior si porcbagaj ( aici as prefera ceva simple si de calitate, plus pt porcbagaj as vrea tavita de cauciuc, nu din plastic tare )

Pasul 1 rezolvat. Am montat ieri anvelopele. Alta viata, alta liniste, alt feeling. N-am avut ce sa testez de ele, astept un drum mai lung sa mi fac o impresie despre "cat de bune sunt". Acum multi ani tangenta mea cu Michelin a fost cu Primacy HP, care au fost anvelope corecte. Dar am trecut la GY Eagle F1 Assymetric 2 ( si ulterior 3 ) si au fost mult peste Michelin. As fi luat si acum Assymentric 5, dar nu se gasesc inca in dimensiunea 215/55/17 ( sau n-am gasit eu )

Pasul 2 rezolvat. Astept sa vina azi/maine si janta, sa rezolv si cu rezerva. Voi mai avea nevoie de suportul pt scule, din polistiren, cel care intra in interiorul anvelopei.

Pasul 3 rezolvat. Au sosit azi si presurile, si tava de porcbagaj. Par intradevar foarte calitative, si se potrivesc la fix! Multumesc @andrei0241

Link către comentariu

Ma bucur ca esti multumit de ele, nici mie marca nu'mi era cunoscuta, insa tot pe forum mi'au fost recomandate si fac toti banii.

Cand iti aduci aminte, pune o poza cu tavita de portbagaj, pozele de pe net nu arata prea multe detalii

Link către comentariu

Faina masina , sa te plimbe fara probleme ....o intrebare ..dc ai fi vrut-o fara panoramic  ?

Link către comentariu

Panoramicul se poate sparge (si nusht daca se gaseste sticla AM), poate curge, necesita revizii

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Partea faina la VAG este ca se foloseste aceeasi piesa pe mai multe modele...de exemplu panoramicul de golf 6 este acelasi cu Tiguan q5 ,passat octavia...si gasesti la dezmembrari in cel mai rau caz....de curs sunt convins ca nu va curge , totusi nu vorbim de o trapa montata la colt de bloc .....revizii..da...o data pe an ii dau o ungere/curatare,nu consider o povara....eu zic ca te vei bucura de el(eu m-am obisnuit cu panoramicul meu ..nu scartaie nu faca galagie ) ! plus ca daca ajungi sa spargi panoramicul eu zic ca iesi mai ieftin decat daca ar fi sa indrepti tabla pe sus pe acolo :D 

Anvelopele.....wellllll le consider cele mai bune la ora actuala...sunt wow ...sa le invarti cu placere ... 

Modificat de motanelul
Link către comentariu

Multumesc pt urari.

De ce nu? Pentru ca e o posibila sursa de zgomot si probleme ( scurgeri ). Am un coleg cu un Golf 7, tot cu panoramic, si desi nu are zgomote, tot plafonul e murdar de la scurgeri. Si are reviziile facute la trapa. Si nu e singurul care s-a plans de acestea probleme ( zgomot si scurgeri ). Nu am fost mare fan trapa, dar acum asta e, ma voi obisnui. N am incotro.

Cat despre spart, nici nu m am gandit sincer :) oricum am casco la masina. Dorm linistit.

Link către comentariu

Mare curaj ai avut sa o plătești înainte să o vezi si sa mergi cu ea?

Foarte frumoasa si cu tot ce trebuie, sa o stăpânești sănătos!

Link către comentariu

Cateodata trebuie sa dai, ca sa primesti... :)) 

Nu aveam timp sa pierd cateva zile prin Germania, cautand masini. Dealerul a parut f prompt si serios, si fiind si dealer gama VAG, inclusiv Porsche, am zis ca what the f..., sansele sunt minine sa fie vreo pb. Dar, asa cum am zis, am avut ceva emotii pana nu m-am vazut cu masina acasa :)

Da, are tot ce trebuie, si ce nu trebuie :)  

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Dupa aproape 5 saptamani si aproape 4000km, deja n-am mai imprietenit. Am inceput sa-mi dau seama ca totusi merge BINE. Zgomotul motorului in habitaclu mi se pare totusi destul de mare, pentru o masina "premium" wannabe/sort of...

Imi place ca urca pana aproape de 5000rpm, si pana acolo trage continuu :D

Am facut RAR-ul, urmeaza sa o si inmatriculez

Consumul mediu pentru "oras" ( adica oras+centura orasului pe care o folosesc destul de des ) este undeva intre 8,5 si 10%, depinzand de ore, zone, trafic, etc. Multumit de acest aspect. Strict oras, cred ca ar sta undeva la 12-13%.

Afara la stilul meu am vazut ca ia undeva in jur de 7%, plus minus, mers normal ( pt mine ). Mers la consum nu am testat inca, si nici nu cred cam de gand.

Desi neamtul a zis ca revizia e facuta, si apar toate in "cartea de service", voi face o revizie generala la 60k ( motor, cutie, halex, diferentiale, etc ), undeva la inceput de iunie, sa stau linistit, dupa care urmeaza vizita la bunii mei prieteni A TEAM PERFORMANCE :) 

Link către comentariu

In sfarsit un bitdi softat. Delicios!

Asteptam impresii. :)

 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Am mai bagat weekendul asta inca aproape 900km, fiind plecat intr-un team-drinking-building, la o pensiune intre Eselnita si Dubova, la Dunare.

Au fost 887km, cu o medie 76kmh si un consum de 6,8%.

Am plecat vineri cu mica intarziere, si a trebuit sa recuperez pe drum, mers pe Sport pana la Arad, dar mi se pare prea dura suspensia. Sportul e pentru drumuri foarte noi si foarte bine facute, cu asfaltul impecabil. Restul drumului l-am facut pe Normal, si cutia in S. Autostrada Arad - Lugoj a fost digerata rapid, si a urmat calvarul pana la Orsova, unde drumul nu permite decat in foarte putine cazuri depasiri, fiind si foarte aglomerat am adoptat un stil de mers TIR-ist.

Returul s-a facut duminica pe malul Dunarii, roata, Dubova - Moldova Veche - Oravita - Resita - Lugoj - Arad ( pit stop mancare ) - Oradea.

La un mers normal, fara sa abuzezi f tare de depasiri, cred ca e posibila o autonomie de 800-850km.

Sunt tot mai incantat de masina :) 

Modificat de ska
Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!