Jump to content
laz

Reconditionare motor 1600

Recommended Posts

laz

Ziua buna,

Dupa vreo 10 ani de folosire sezoniera ,fara probleme,dupa ce a ajuns pe scaunul soferului copilul....in toamna am observat ca pierdea ulei pe la toate alea....

L-am desfacut,am comandat garnituri,semering,cuzineti,tuburi,etc.si trebuie sa ma apuc de adunat.Am cateva intrebari la care nu am gasit (nu am cautat bine?) raspuns si daca nu va e greu va rog sa ma indrumati:

1-cum pozitionez delcoul ?sa nu stea alandala...(sunt semne  pe pinioane ?)

2-la desfacut am avut senzatia ca au fost foarte slab stranse suruburile la motor-la fosta reparatie l-am strans dupa cuplurile gasite atunci -le  pot gasi pe undeva pe cele corecte?,

3-am vazut la imbinarea camasa -chiulasa la unul ca ar fi scapat presiune-trebuie pasuite?cum?(setul montat acu 10 ani a fost nou)

4-alte lucruri la care sa fiu atent cand il adun?

In principiu cam stiu ce am de facut dar de acu 10 ani am mai uitat...

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TZepeSH

Punct cu punct:

1. Cand pui pinionul in bloc, atunci cand pistonul 1 este la TDC, "slitul" de la pinion trebuie sa fie indreptat spre surubul de fixare a delcoului. Caut poza si pun, ca slitul este si decalat, nu este pe centrul pinionului. Trebuie sa jonglezi putin si din arbore (invarti putin de fulie) ca sa intre.

2. Cotele sunt in manualul Haynes. Da-mi un PM cu mailul tau si iti trimit scanat. Conteaza si ordinea de strangere, unele piulite se strang in doua etape etc.

3. Se intampla. Se poate pasui cu pasta pentru supape. Dar trebuie si stranse chiulasele la cuplu din timp in timp.

4. Iti trimit manualul si iti arata acolo toate chichitele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
laz

Ms.O sa incep cu punctul 3 si ne reauzim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TZepeSH

Iaca si poza. la pagina 121 in manual (cap. 5.6). Nu stiu de ce am retinut ca spre surubul de fixare trebuie sa fie "slitul". Probabil pentru ca eu de 10 ani nu am delcou :)).

Pinion_delco.JPG.084fd4e183938e12c1b2f8122c566d29.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
laz

Clar .ms.segmentii pe piston:cei de ungere cu fanta sus,iar ceilalți defazati str,dr,la 120 grd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TZepeSH

Da, asta e o varianta. La segmentii de ungere cel din mijloc, "arcul" cu fanta in sus, iar ceilalti doi la 30 de grade stanga si dreapta ( ora 10 si ora 2). 

Am mai citit de o varianta cu fantele la 180 de grade, dar nu prea are sens. Segmentul de foc ar trebui sa aiba fanta opus fata de bujie, urmatorul ar fi cu fanta in sus, iar cel de ungere cu fanta in jos - nu bun. Daca vin invers, cel de ungere fanta sus, urmatorul cu fanta jos si cel de foc cu fanta sus iar nu e bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
laz

am o crestatura pe fulie care banuiesc ca e pt avans si inca o "polizare" inaintea ei pe partea ext a fuliei(cu marker negru).Are vreo semnificatie?

La punerea la punct : pun contactul ,rotesc de fulie la imbinarea motorului si apoi rotesc de delcou pana se stinge ledul de control de la electronica?(adica vin dinspre scanteie data(cu ledul aprins)-spre stingerea ledului (sa elimin jocurile)?IMG-20190515-WA0011.thumb.jpeg.b6bd2e03244f9a675603d766f3a04b7b.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
TZepeSH

Crestatura mai mare, dinspre spatele masinii, este PMS (adica 0) si cel care se vede spre bloc, mai la dreapta, este avansul la ralanti. In functie de motor era la 5, 7.5, 10 grade. Mai departe procedura de reglat nu o stiu, eu reglez cu pistol stroboscopic la ralanti si la 3000rpm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
angelinno

Salut,eu fac asa:slabesc delcoul si il rotesc in sens invers acelor de ceasornic.Rotesc cu grija de fulie pana cand crestatura pronuntata(io am 2)ajunge in dreptul imbinarii semicarterelor.Pun contactul si rotesc de delcou usor,in sensul acelor de ceasornic.Cand se aude un zgomot(adica da scanteie)strang delcoul.Apoi reglajul  il poti face miscand f.f.fin de delcou mai la stg/dreapta functie de cum trage motorul.

Cu stroboscopul ar fi cel mai usor si cel mai aproape de adevar,

sporuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites
laz

Ms,.Am cautat in Sebes,da cum suntem tara TDI-urilor..... neam....Incerc asa si mai vedem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
angelinno

Cosmin in Alba-Iulia...s-ar putea sa aiba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiup

Cosmin din Alba Iulia nu mai e in Alba Iulia ci intr-o alta tara. una din aia cu apa calda la robinet. si foarte departe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
laz

După zeci de reglare,reușeam cu relanti-ul,dar intrerupea in sarcina,am schimbat electronica veche cu una fără platină și deși am facut pașii de punere la punct,mergea rău,am miscat delcoul si am ajuns la o poziție în care toarce perfect.Acu stau pe gânduri să trec la pasul "dacă merge ,de ce merge",sau sa-l las in pace....Oricum cred ca pe la platină, jocuri ax delcou era problema din moment ce acum merge bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komissar

Stroboscopul este o scula banala, care n-ar trebui sa lipseasca nici unui mecanic amator de masini vechi, nu sa existe cate unul pe judet :). E ca si cum te-ai duce sa ceri imprumut un patent. Ineficient, cel putin zis.

 

Eu mi-am luat stroboscop cu turometru digital si avans programabil. Recomand un stroboscop cu turometru sau un turometru aditional, pt. reglajele de carburatie. Pt ca oricat de mult te-ai increde in ureche e mai bine sa poti citi daca ai 700, 750, 800 sau 850 de RPM. Asta am descoperit eu.

 

 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
bmwvio

Salut, va rog sa ma ajutati cu o informatie, am demontat motorul de 3 ani, anul trecut am inlocuit piesele si l-am inchis, acum vreau sa incep montarea carcaselor de tabla dar nu mai stiu care este cilindrul 1 sa le montez corect, multumesc, Viorel, 0723409772.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG

Dreapta sus, cum te uiti la motor in pozitia lui normala in compartiment. Scrie si pe tablele alea de racire, in dreptul fiecarei gauri de bujii, pentru toata lumea. Si, daca nu ma insel, nu se pot pune vitavercea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bmwvio

Ok, multumesc, le-am montat. Au ramas insa citeva table pe care nu stiu unde sa le pun, ma puteti ajuta? una este plata si dreptunghiulara, alta este curbata si mai lunga, alta ca un tub dreptunghiular, banuiesc ca sint pe sub motor dar nu-mi pica la pozitii.

Am niste poze dar sint prea mari si nu pot fi incarcate, revin miine

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG

ac198998.jpg

0f028b928dc8952f8705273ab53cbce5.jpg

NEWsplitscreen-tinwra.jpg

0f1b613418f58a3ea836123df522bdc1.jpg

Atentie, pozitia 5/28 - lower cylinder air deflector se monteaza inainte de motarea chiulaselor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG

Eventual indica din imaginile de mai sus nr pozitie si poza corespunzatoare (Ex. poza 2 pozitia 5 sau poza 4 pozitia 28) ca sa identificam care piesa e si implicit, unde vine pe motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bmwvio

Super tare, mii de multumiri, o sa incerc diseara. Am montat 2 tablite inainte sa pun chiulasele, deasupra tuburilor.

De azi a inceput un tinichigiu sa repare si podeaua, poate o pun si eu pe roti anul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MikeRG

Am split-uit topicul, am pus deoparte in alt topic postarile cu bucsele de la barele de torsiune, aici ramane sa discutam doar de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri