Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

@bogdan.cocea ai apasat si butonul AC cand ai dat pe 18 C ? (daca nu apesi pe AC nu iti baga aer rece ) , iar pentru cald decuplezi AC si pui temperatura mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe AUTO se cupleaza automat AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trece clima pe rcirculare si dupa ce desfaci plasticul de la picioarele pasagerului baga mana pe unde trage aer si o sa ajungi la colivia aerotermei. Da-i o rotatie si poate pleaca . apa intra pe unde trage aer de afara, pe sub plasticul de la stergatoare, ai gurile de scurgere infundate.

Am incercat astazi sa remediez problema si bineinteles ca n-am reusit.

Am incercat sa trec pe recirculare si am sesizat ca nu-mi sta mai mult de 5 sec. si trece pe auto. Am scos capacul de sub torpedo dar n-am reusit sa ajung la palele ventilatorului, asa ca am luat si l-am ciocanit cu o surubelnita in speranta ca va porni. Evident ca n-a pornit

Dar am mai observat ceva: ventilatorul de la instalatia de racire (cel de pe radiator) nu porneste la pornirea climatizarii. E vreo legatura intre ala si ventilatorul din masina?

Ce naiba sa-i mai fac?

Cred ca pina la urma trebuie sa ma duc intr-un service. :Driver:

P.S. Am vazut in cartea tehnica ca sunt 2 locuri pentru siguranta de la ventilatorul de la clima. In amandoua trebuie sa fie sigurante? Eu am siguranta in pozitia 22 dar vad ca mai e si pozitia 40 la care tot ventilator scrie!

Modificat de dacianova
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu o problema cu Climatronicul la o Jetta 1,9 TDI, mai exact nu baga rece.

Dupa verificarea instalatiei (golire, curatare si incarcare cu freon) tot nu merge, compresorul nu porneste.

Am fost la un "doctor de compresoare" si problema e mai grava, mufa electorvalvei de pe compresor este rupta (partea mai optimista) sau compresorul este distrus (partea pesimista si care nu poate fi verificata decat dupa ce se monteaza mufa si se incarca instalatia cu freon).

Din pacate in Bucuresti (pe unde mai cunosc eu in domeniu) la reprezentante si magazine de specialitate nu se aduce aceasta piesa, ea fiind considerata parte componenta a compresorului.

Eu incerc varinta cu inlocuirea electrovalvei, se aduce de afara pentru ca din pacte nici in dezmembrari nu am gasit.

Problema e ca nu stiu daca compresorul functioneaza si nu stiu ce sa fac, daca sa mai demontez compresorul de pe masina sau sa astept sa vina electovalva sa verific si dupa aceea sa merg mai departe.

Se pare ca modelul acesta de compresor este destul de subred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste topicul mufa alimentare ac, acolo zice cineva ca a lipit direct firele si nu a trebuit sa inlocuiasca tot pt ca nu gasea mufa separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru ajutor, exact asta e problema si la mine.

Am gasit pe cineva care sa-mi aduca mufa noua, de afara, iar daca totul este ok probabil ca saptamana viitoare am mufa si o sa pot face o proba.

Costul electrovalvei este destul de piperat dar in acelasi timp e sub pretul unui compresor nou (si nu vorbesc de pretul oferit de reprezentanta).

Modificat de angel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAt costa electrovalva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

500 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi in service Bosh cu masina si au spus ca e dus modulul de comanda al climei Aveti idee cam cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AlBundy

Stiu ca tu te pricepi mai bine ca mine. Spune-mi te rog care e modulul de comanda? E cumva chestia aia din care reglez temperatura, viteza ventilatorului, AC sau economic? Cei de la service Bosch mi-au zis ieri ca nu gasesc si ca mai cauta. Daca o fi aia poate gasesc pe la dezmembrari pe undeva.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, ala e, dar cum se comporta, ce problema are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornesc climatizarea, si ventilatorul din interiorul masinii nu merge. Daca cuplez AC-ul, mi se aprinde ledul. Daca invart de butonul care regleaza viteza ventilatorului ledurile care-mi indica ceea ce fac eu: daca dau mai tare se aprind ca si cum ar merge ventilatorul mai tare si daca dau mai incet la fel. Daca setez temperaturile, cele 2 cadrane imi indica temperaturile pe care le-am setat. Intr-un cuvant, toti martorii, ledurile si toate chestiile alea de pe modul imi indica ca imi functioneaza clima, numai ca nu imi porneste ventilatorul.

Am fost la service Bosch pentru diagnoza si ei mi-au spus ca e dus modulul. Nu trebuiau oare sa-mi dea si un raport de la diagnoza pe care mi-au facut-o? Ca nu mi-au dat nimic.

Tu ce spui? Asa o fi cum spun ei? :cool: Si e asa de greu de gasit sau or fi ei mai putin pregatiti. Am zis ca am sa ma duc la Ausburg sa vad cat costa.

Oare daca e ala pot sa-l schimb singur sau trebuie sa merg neaparat in service?

Multumesc

Modificat de dacianova
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poza in etka rog si eu cu modulul sau orice alta poza sa vad care este modulul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jeunderscore
Pornesc climatizarea, si ventilatorul din interiorul masinii nu merge. Daca cuplez AC-ul, mi se aprinde ledul. Daca invart de butonul care regleaza viteza ventilatorului ledurile care-mi indica ceea ce fac eu: daca dau mai tare se aprind ca si cum ar merge ventilatorul mai tare si daca dau mai incet la fel. Daca setez temperaturile, cele 2 cadrane imi indica temperaturile pe care le-am setat. Intr-un cuvant, toti martorii, ledurile si toate chestiile alea de pe modul imi indica ca imi functioneaza clima, numai ca nu imi porneste ventilatorul.

Am fost la service Bosch pentru diagnoza si ei mi-au spus ca e dus modulul. Nu trebuiau oare sa-mi dea si un raport de la diagnoza pe care mi-au facut-o? Ca nu mi-au dat nimic.

Tu ce spui? Asa o fi cum spun ei? :D Si e asa de greu de gasit sau or fi ei mai putin pregatiti. Am zis ca am sa ma duc la Ausburg sa vad cat costa.

Oare daca e ala pot sa-l schimb singur sau trebuie sa merg neaparat in service?

Multumesc

Verifica siguranta de la panoul de sigurante de la sofer ca sigur e arsa. Am patit si eu acelasi lucru iarna cand e mai rau ca acum ca inghetau geamurile.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat o poza. Cel incercuit e modulul de clima

Asta a fost primul pas pe care l-am facut. Am verificat siguranta. N-am incercat sa o schimb cu alta. Dar am sa o fac negresit.

post-68185-1273418209_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e foarte simplu.. poti singur... se scoate plasicul e prins prin clipsare.. folosetse o lamela de plastic sau o surubelnita mai subtire... si dupa asta vei gasi torxuri de 20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la sigurante? Le-am verificat si nu sunt arse. Am facut asta inainte de a ma duce cu ea la diagnoza. Nu e niciuna arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jeunderscore

Eu zic sa le verifici pe toate sigurantele ca si eu facusem aceiasi chestie m-am uitat la siguranta corespunzatoare climatizarii cel putin asa am crezut eu. Si cand am fost la service si mi-a pus diagnoza pe masina a zis testerul sa verifice siguranta cu numarul x siguranta pe care eu nu o verificasem si era arsa. Si uite asa am platit diagnoza pt ca nu am fost in stare sa vad daca am sigurante arse sau nu. Modulul ala de comanda la clima nu cred ca este de unicafolosinta. Asa ca eu te sfatuiesc sa scoti frumos sigurantele si sa te uiti la ele daca sunt arse. E mai ieftin si mai safe. Apoi daca chiar nu gasesti nici una te gandesti sa cumperi modul de clima.

Marian IS nu e chiar asa simplu nu invata lumea la prostii. Se scoate intai Senzorul de sub parbriz, in gaura care ramane e un surub, desfaci surubul si tragi de plasa in sus, sub plasa mai sunt inca doua suruburi care trebuie desfacute si scoti masca cu gurile de ventilatie, dupa care o sa gasesti inca doua suruburi care prind acea masca de ma cd - player si climatronic si atunci da poti face cum ai spus tu cu o surubelnita subtire.

Regards

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK! Multumesc! Am sa le iau bucata cu bucata! Faza e ca eu am fost cu ea la diagnoza. Cei de acolo n-ar fi trebuit sa vada? Oricum am sa le verific pe toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jeunderscore

Pai vag com am si eu si nu iti spune vag comul. La service-ul unde am fost eu aveau cred VCDS sau cam asa ceva. Siguranta stiu sigur ca este una din cele mici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK! Merci. Te tin la curent cu ce am rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat de curios m-ai facut ca am fost jos la masina cu aparatul de masura si am verificat toate sigurantele. Toate sunt bune. Ma calca pe bataturi. Totusi nu stiu ce are. Singura chestie e ca nu pleaca ventilatorul :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jeunderscore

Am fost eu acum la masina si m-am uitat. A trebui sa fie siguranta nr. 4. La mine asta a fost arsa. Si pot spune ca am avut aceleasi simptome: puteai regla temperatura si directiona aerul, puteai marii intensitatea ventilatorului si ventilatorul pauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce-mi spui tu mi se pare foarte normal. Am verificat-o si pe aia si e buna. Am verificat-o cu aparatul de masura. Ciudat. Exact simptomele pe care le aveai tu, le am si eu si totusi nu e siguranta. Frustrant. Si eu inclin sa cred ca nu e blocul de comanda ca asta functioneaza. Toate butoanele, indicatoarele, tot, absolut tot de pe el functioneaza si totusi ventilatorul nu porneste. Oare sa fie ventilatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre panoul de clima si motorul ventilatorului mai e un modul prin care se obtin treptele de viteza. La o diagnoza CORECTA, daca era defect, aparea pe tester.

CA sa vezi daca e motorasul, trebuie sa dai torpedoul jos si sa alimentezi motorasul cu 12V, daca acesta se invarte raman 2 chestii, comanda defecta sau modulul care furnizeaza treptele de viteza.

M-am uitat pe scheme si se pare ca modulul e in motorasul de clima. Si siguranta este SC22 nu 4 de 40A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!