Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

On 5/28/2016 at 0:06 AM, d3Mon said:

salutare.

Am o jetta din 2009 care mai recent nu prea mai baga rece...la 18-19-20 de grade pe AUTO mi se pare ca racoreste usor sau chiar deloc aerul care intra in masina in conditiile in care afara sunt peste 25 de grade.

Daca o dau pe LOW incepe sa se simta aerul rece din ce in ce mai bine.

......

Salut din nou,

Am revenit cu cateva informatii:

- am fost astazi la un service dedicat grupului VAG din Constanta, pentru o diagnosticare mai profi (zic eu)

- le-am explicat cum se manifesta si dupa cateva ore de testare am primit un raspuns

- ei spun ca ar fi de vina unitatea de climatronic: sunt doi senzori de temperatura care arata temperatura zero grade Celsius (left si right vent) pe cand celelalte doua inregistrau ~ 23 de grade (s-au facut teste cu unitatea climatronic setata la 19 grade)

- au exclus ideea ca senzorii  sunt defecti prin inversarea firelor cu cele de la senzorii de la picioare: rezultatul a fost ca valorile acestora (de la picioare) s-au modificat din 23 de grade in zero

- au mai observat ca in momentul cand clima este setata pe LOW aceasta  baga rece in parametri normali

- cand se revine la 19 grade de exemplu, dupa un anumit timp 2 din gurile prin care intra aerul rece incep sa bage un aer caldut si de aici se ajunge la ce am constatat si eu - nu baga rece cum ar trebui.

 

Voi ce ziceti, ati mai intalnit /auzit asa ceva? unitatea de climatronic s-ar putea repara? sau trebuie inlocuita cu totul?

 

atasez si un screenshot cu diagnoza lor:

20160623_200157.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Date noi de dimineata (am atasat si csv brut si am facut si un grafic)

  • Abia dupa 70 de secunde incepe sa scada temperatura pe evaporator, dupa ce incepe sa scada totul e ok, scade constant pana la 4 grade.
  • Cuplul compresorului incepe de la 2.1Nm si ajunge in final la 3.9, se observa pe grafic o crestere ceva mai rapida in intervalul 80-100 de secunde.
  • Puterea compresorului (pe grafic e x10) creste repede in primele 10 secuden la 0.82A si ramane constanta pana spre sfarsit cand scade usor.
  • Presiunea agentului de racire incepe la 6.4 si ajunge la 9 cu o crestere mai rapida in intervalul 60-100 secunde

Cum sa interpretez aceste date? Suna a problema de electrovalva sau de compresor?

O sa mai fac un log dupamiaza cand e cald afara.

HVAC 24.04.2016 07.00.CSV

HVAC 24.04.2016 07.00.jpg

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai facut un log si la pranz pe caldura si arata foarte asemanator cu cel anterior asa ca nu-l mia postez. Singurele diferente sunt la cuplul care pe caldura sta intre 4 si 6Nm.

Daca nu ar fi fost electovalva si ar fi fost problema de la compresor cum ar fi aratat valorile? Ar fi avut cuplu mai mic de 2Nm?

Stie cineva un cod de electrovalva pt. AC de Golf 5 1.9TDI din 2008?

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marca compresorului si codul . O poza cu eticheta.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
andrei20132014

Salut!

Am si eu o problema la climatronic... Luna trecuta a trebuit sa schimb electrovalva compresorului si totul a functionat foarte bine pana acum 2 zile, de cand nu mai am aer rece in masina.

Nu am interfata pentru a face o diagnoza , m am uitat peste datele oferite de climatronic in meniul 11 am urmatoarele valori(cu motorul pornit si clima -pornita)

11 - 0   82mA

11-1    82 mA

11-2    83.5mA

11-3      0.1

11-4    82mA

11-5   00

ventilatoarele se invart amandoua, cand am schimbat electrovalava a fost facuta si presiunea in instalatie si este ok

 

 

Ce sa suspecteze?  ce sa mai verific?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum stai cu presiunea facuta de compresor ?

ai gasit span in instalatie, cand s-a schimbat electrovalva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, andrei20132014 said:

 

 

Ce sa suspecteze?  ce sa mai verific?

Multumesc anticipat

FAo diagnoza, vezi cat este cuplul absorbit de compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am reusit sa fac o diagnoza  care arata asa:

 Address 08: Auto HVAC  (1K0 907 044 DA)

16:07:01 Group 001: General
  0.0  Compressor Shut-Off Code
  700 /min  Engine Speed 
  0.0 km/h  Vehicle Speed 
  00:00  Standing Time 

16:07:01 Group 002: Compressor
  0.820 A  Compressor Current (actual)
  0.820 A  Compressor Current (specified)
  900 /min  Compressor Rotations
  3.3 Nm  Compressor Load 

16:07:01 Group 003
  8.0 bar  Coolant Pressure
  14.8 %  Radiator Fan Activation (actual)
  0.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)
  OFF   Engine Speed (increase)

sunt  de ajuns cele 3 canale?

ventilatoarele se invart(amandoua), dar rece nu scoate compresorul

 

 

 

Modificat de ionut262001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca sa schimbi electrovalva, nu dezvolta suficient cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva a fost  schimbat-o acum o luna la service, daca era span pe instalatie ar fi trebiut sa se vada pe electrovalva veche?

Al Bundy 'cand spui ca nu dezvolta suficient cuplu' te uiti la 3.3Nm  sau la presiunea de 8 bari sau curentul de 820 mA

cu electrovalva veche - tevile se raceau dar nu facea fata , cu electrovalva noua nu se racesc tevile

Modificat de ionut262001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de regula se vede si pe electrovalva.

da, cumplul absorbit este prea mic, raportat la comanda climatronicului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa stiu care sunt valorile normale ale celor 3 grupuri  din  Address 08: Auto HVAC  (1K0 907 044 DA)  sau unde sa le caut? 

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scrie in balonul de pop-up cand tii mausul pe valori. LA care grupuri te referi?

ex: presiunea poate fi intre 2 si 32 bari, curentul pana la 880mA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In poza  este electrovalva veche, care vad  ca are span in sita.

Electrovalva noua a mers 3 saptamani pana s a umplut si ea cu span si a cedat.

Intrebarea este ce trebuie schimbat? sau curatat? toata instalatia? 

astept sfaturi

 

Multumesc anticipat

 

 

bun.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curatata instalatia, inlocuit compresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie demontată instalația dupa masina, curatata instalatia, schimbat compresorul, si daca e prea mult șpan in radiatorul de clima trebui înlocuit si acesta.

Vezi ca mai sunt mecanici, care zic ca fac ei curatarea cu aparatul care baga freon, sa nu te duci la ei, ca te duci si dai banii degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia se spala cu un aparat asemanator celui cu care se baga freon, doar ca in locul valvei de laminare se pune una oarba si mai are un al 3-lea furtun si foloseste 7 litri de fron la spalare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am un Golf mk5 2.0 tdi BKD cu o problema la clima. Nu vrea sa faca rece . Compresorul l`am schimbat cu unul sh , cel dat jos de pe masina il invarteai foarte usor cu mana , acesta sh care este pe masina se invartea destul de greu si in scaturi. Data clima pe Low baga aer de afara , dupa ce merg cam 5-7 km cu o viteza medie de 110 km/h si reduc pe la 40-50 km/h parca da sa bage rece. Tin sa mentionez ca ventilatorul mic ( cel din stanga cum te uiti la motor) nu l`am vazut niciodata sa porneasca si banuiesc ca aceasta ar fi cauza ca baga rece doar dupa ce reduc viteza. Dar si atunci nu este suficient de rece. Pe tester(auto com)   nu apare nici o eroare , dar eu am dubii ca nu merge acel ventilator si nu am nici o idee cum sa il probez sa vad daca se invarte. Am vazut ca este o sigura mufa la cele 2 si ca sunt daca nu ma insel 5 fire pe ea . 2 rosii de plus 1 negru de masa si inca 2 subtiri. Oare poate fii asta cauza din care sa nu bage aer rece? Are cineva vre`o idee cum sa probez acel ventilator mic?

Scuze de greseli si de exprimarea poate cam ciudata...

Modificat de Zypper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAt este cuplul absorbit de compresor? Ventilatorul mic pus pe direct functioneaza?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am Vag-Com (si nici prin zona nu gasesc deoarece ma aflu in Italia) sa vad cat este cuplul absorbit . Iar la ventilatorul mic intrebasem daca stie careva care sunt cablurile din mufa ca am vazut ca cele 2 au o mufa comuna si pe mufa respectiva sunt 5 fire ( 2 rosii groase-plusuri , 1 gros negreu- masa si 2 subtiri ) banuiesc ca ventilatoarele au tot timpul plus si minus pe ele si ca sa porneasca li se da inca un +  suplimentar pe cele subtiri? sau masa pe cele subtiri?

Sau se pot verifica fara a fii demontate de pe masina?

Mersi de timpul acordat si scuze daca nu m-am facut prea bine inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatoarele se alimenteaza cu plus permanent, cu un plus prin contact si ca sa mearga la viteza maxima se mai da un alt plus.

ca sa-l verifici pe cel mic trebuie demontate de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa le demontez sa vad daca merge cel mic  si o sa revin cu noi detalii. Pana atunci mersi de ajutor. 

Modificat de Zypper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am luat usor la ciocanit si a pornit dar tot mi se pare ca nu face destul rece cu toate ca doar ce am incarcat cu freon . Acum stau si ma intreb daca are vre`o contributie la cat de rece sa faca si Electrovalva aceea de pe compresor. Stie cineva ce simptome sunt atunci cand este pe duca ? Sau din ce alt motiv sa nu faca suficient rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat este cuplul absorbit de compresor ? La cat creste presiunea in functionare ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!