Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

8 hours ago, alexxx_aly said:

azi am sa fac o diagnoza

daca ar fi blocate clapetele. se  pot repara ?

dupa scanare acestea sunt erorile .

11652140_1068220773198290_2016317058_n.jpg

clima 1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 2 motorase cu probleme, incearca o setare de baza, daca nu-si revin, atunci se cer schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati mai intalnit sa indice presiune zero pe conducta de inalta presiune pana acum? Desigur, AC-ul e mort, iar evaporatorul are temperatura cel putin egala cu cea de afara. In general imi arata doar 2-3 bar si creste rareori pana in 6 bar cand pornesc aerul.

Am apasat cu varful unei surubelnite pe ventilele conductelor pentru o fractiune de secunda si am observat ca din conducta de joasa presiune imi iese un jet de refrigerant pulverizat, in timp ce din conducta de inalta presiune se aude doar "aerul" iesind anemic, fara urme vizibile de refrigerant, nici macar pulverizat.

Ce bine era de nu se zgarceau sa puna si un senzor de presiune joasa, sau mai degraba un compresor cu cuplaj magnetic... Cateodata chiar ma bucur ca VW si-a gasit dieselgate-ul... :)

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In repaospresiunea este aceeasi pe ambele circuite, deci, nu prea ai freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc pentru raspuns!

Initial mi s-a parut ciudat sa ma gandesc la asta pentru ca aerul imi face probleme de cativa ani buni (dar mergea cat de cat, doar ca racea cand avea chef, insuficient) si la completarea cu freon de acum un an si jumatate, cei din reprezentanta mi-au recuperat 505g (masina avea varsta de 6 ani pe atunci) si mi-au bagat 550g. Cu alte cuvinte, daca a rezistat cu pierderi neglijabile timp de 6 ani, ce o fi patit in ultimii aproape 2 ani sa piarda tot refrigerantul?..

Cand am plecat atunci din reprezentanta mi-au spus povestea clasica, ca am compresorul stricat si trebuie schimbat totul, de aceea nu m-am mai intors sa le reclam zgomotul nou de abia capatat la completarea cu freon, ceva de genul unui fasait/bolboroseli cand cuplam AC. Zgomotul se auzea permanent cu AC cuplat, dinspre bord. Ati mai auzit sa fie fisuri/pierderi de refrigerant pe la evaporator sau pe la valva de expansiune? Oare mai e vizibila in prezent substanta de contrast pe care mi-au pus-o la completare ca sa merg la o verificare, in caz ca am vreo fisura?

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa trec astazi prin reprezentanta si am reumplut sistemul cu freon, ulei si UV.

Inca o data, iti multumesc Al Bundy pentru informatii! :)

Nu imi venea sa cred ca am pierdut tot freonul, insa senzorul de presiune a indicat bine. Mi-a mai recuperat vreo 5 grame de refrigerant din instalatie si apoi mi-a umplut-o cu cantitatea maxim admisa, adica 550g.

Acum am 2 grade pe evaporator si presiunea nu scade sub 7 bar pe inalta cand afara sunt 23 de grade. Cand setez temperatura minima, presiunea urca si la 14 bar, presiune la care nu a ajuns nici cand era noua masina.

Partea buna e ca merge ok acum, insa sunt convins ca voi ramane iar fara refrigerant in scurt timp. Sper sa depisteze unde am pierderi de data aceasta. Condensatorul este modelul fara dop, cu filtrul uscator incapsulat. Sper sa fie de vina condensatorul, care mie mi se pare relativ ok, insa mecanicului i se parea cam ciupit de pietricele. Oricum, mai bine condensatorul decat compresorul. Daca e doar atat, nu am de gand sa spal instalatia, ca sa nu se desprinda mizeria parcata prin tevi si prin alte locuri. Schimb condensatorul si atat.

Un alt aspect care m-a lasat masca este lipsa fasaitului de care povesteam in posturile de mai sus, la cuplarea AC. Acum e liniste, ca inainte de prima reumplere cu freon. Asta ma face un pic sa suspectez ascutimea abilitatilor mecanicului care s-a ocupat de AC. O data iese prost, o data bine, data viitoare?.. Data viitoare repar cu mana mea, daca aflu cu certitudine care e defectiunea.

Am mers vreo 2-3 saptamani fara freon in instalatie si la prima vedere nu a patit nimic compresorul. La a doua... mai vedem. :))Sper sa ii fi fost suficient uleiul ramas in compresor, mai ales ca in ultimele 10 zile nu mai pornea deloc si stocase eroarea de lower limit exceeded pentru presiunea refrigerantului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu daca nu mai ai freon implicit presiune nu mai porneste compresorul.

In cazul in care ai iarasi pierderi de freon iti sugerez sa cauti bine locul pe undeiti curge, dupa culoarea verde de la substanta de contrast.Apoi ii spui frigotechnistului/ mecanic sa ii faca o vidare 30 min iar daca vrei sa fii si mai sigur o mai lasi inca 30 min, deci 1 h. Eu asa am facut la cealalta masina, si a fost ok.

Dar totusi sper sa nu ai probleme.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/24/2014 at 6:52 PM, amrius13 said:

Salutare tuturor,

 

Am schimbat distributia la reprezentanta Midocar Vitan la 88.000 Km acum cateva luni si, parca de atunci am inceput sa observ ca atunci cand pornesc aerul conditionat se aude un fluierat/marait mai pronuntat, corelat cu acceleratia la relanti sau turatii mici - se aude doar cand stationez la relanti sau cand accelerez putin. Compresorul functioneaza/cupleaza, treptele de viteza merg si de asemenea, raceste foarte bine, deci dpdv functional totul e OK. Numai ca maraitul acesta mi se pare mai pronuntat dupa schimbarea distributiei, sa fie vreo curea/rola?

Ai reusit sa descoperi sursa "maraitului" ? Am o problema cumva similara si nu reusesc sa i dau de cap. Ms mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cum se poate curata un calorifer de passat b6 fara demontare? se pot pune furtunase prin compartimentul motor si cu o pompa de apa desfundat sau n-ar merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA cum le-am vazut eu inauntru , dupe ce le-am demontat de pe masina si le-am disecat, nu merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da dar totusi tre sa se mufeze turul si returul undeva in compartimentul motor, zic eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, turul si returul sunt una langa alta. dar , repet, la cat sunt de infundate inauntru fagurii prin care circula lichidul slabe sanse sa le desfunzi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu o pompa puternica, bine nici de 60 de bari sa crape tot pe acolo, si eventual cu un recipient din care recircula o solutie de curatare...repet, e doar teoretic, nu m-am uitat bine nici macar in compartiment motor pt ca abia am luat masina, dar e o idee...parca daca dai jos radiatorul din bord, nu tot cu o pompa il desfunzi, asa doar se lungeste traseul pana la radiator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este cauza colmatarii acestor calorifere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

Golf 5, 1.6 benzina + GPL. Am observat zilele acestea cand s-a mai incalzit ca pe grilele jumatate dreapta si dreapta baga aer cald chiar daca temperatura este setata la 18 C fara climatronic pornit. Stiti ce poate fi? Multumesc!

Modificat de m.arco21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil actuatoare blocate.Fa-i o diagnoza si te vei lamuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut,

aceeasi problema cu aerul rece dupa vreo 10 minute dupa o stationare indelungata in soare si la mine. nu am vcds, dar am vazut urmatoarele valori pe meniul climatronic, din pacate nu si incarcarea:

10. Evaporator Temperature Actual

10 – 0 Evaporator Temperature °C 35

10 – 1 Liquid refigerant pressure bar 6

10 – 2 Liquid refigerant temperature °C 00

11. AC Compressor

11 – 0 Power setpoint mA 82

11 – 1 Power actual mA 81.5 - 82

11 – 2 Power maximum mA 82

11 – 3 Compressor PWM Digital (0-200) 77

11 – 4 Power offset compressor 94

11 – 5 Power value Digital 449

11 – 6 Compressor code 00

 

dupa 10 minute incepe sa scada temperatura vaporizatorului, si, cu cat dau temperatura mai mica, creste si presiunea:

10. Evaporator Temperature Actual

10 – 0 Evaporator Temperature °C 9.6

10 – 1 Liquid refigerant pressure bar 12

10 – 2 Liquid refigerant temperature °C 00

11. AC Compressor

11 – 0 Power setpoint mA 78

11 – 1 Power actual mA 82

11 – 2 Power maximum mA 82

11 – 3 Compressor PWM Digital (0-200) 83.5

11 – 4 Power offset compressor 94

11 – 5 Power value Digital 449

11 – 6 Compressor code 00

aleator, in scanuri mai vechi, mai aparea eroare la v71, pe care nu am rezolvat-o:

1 Fault Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

000 - - - Intermittent

 

odata ce trec primele ~10 minute, baga in continuu aer rece, fara fluctuatii, pana la oprire. afecteaza v71 aerul rece bagat tarziu sau nu are legatura si sa schimb supapa de la compresor?

ps: compresor sanden pxe16-8675f

multumesc!

Modificat de lvi935
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electrovalva cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare, aceeasi problema o am si eu

daca las mai mult timp masina oprita, la pornire nu mai baga rece

temperatur pe evaporator 10-0 este de 25-30 de grade si presiunea 10-1 este de 5-6 atmosfere

dupa aproximativ 5 minute de mers incepe sa creasca presiunea si sa scada temperatura si totul merge perfect pana la urmatoarea oprire lunga

am fost la un service si la ei nu a facut figuri si nu si-au dat seama

vad ca spuneti de o electrovala, care e aia? se poate mai multe detalii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica in blocurile de masura, cu VCDS-ul, valoarea cuplului la compresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am VCDS, am cumparat unul care nu salva si nu am mai luat altul dar cred ca ar fi timpul sa iau

poate fi problema de la compresor? in meniul ascuns de la climatronic nu pot verifica altceva care sa ma ajute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu te ajuta nimic din meniul ascuns....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, bogdan_ said:

nu am VCDS, am cumparat unul care nu salva si nu am mai luat altul dar cred ca ar fi timpul sa iau

poate fi problema de la compresor? in meniul ascuns de la climatronic nu pot verifica altceva care sa ma ajute?

Se pare ca vinovata este electrovalva de pe compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat o interfata VCDS, am activat diferite chestii si sunt bucuros

cum verific valoarea cuplului la compresor?

la select nu am gasit nimic de AC, ce cod are componenta?

dupa ce selectez AC ce fac? dau adv. meas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut ! Am si eu o problema cu ventilatorul climatronicului.Am schimbat mai repede cateva comenzi pe butoane,respectiv econ-ul l-am apasat si am reglat diferit temperaturile stg./dr. ,iar la urmatoarea pornire a aerului on/off ,se aude un cârâit care este mai accentuat pe viteza mica ( ca si cum ar lovi elicea ventilatorului in ceva).Se demonteaza greu acel ventilator ,sa vad daca loveste ceva. Se poate rezolva cu o resetare? As dori un sfat.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!