Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

  • 4 weeks later...

salut,am si eu o problema la ajm meu,nu am mai pornit masina de doua luni si acum nu porneste,invarte si nimic,apare in bord stop si becu de la ulei,am verificat uleiu si e normal,nush ce ar putea sa fie,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...pune diagnoza pe ea si vezi ce zice: cine stie ce s-a intamplat in 2 luni de stat? Sunt multe posibilitati (vreun cablu ros de vreo rozatoare, a crapat vreun furtun, etc...etc.). Prima data fa o diagnoza, apoi le iei pe rand. :) 

ps: Ai vreun prieten care sa te ajute cu diagnoza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva chip,soft pe un ajm si sa imi spuna dupa un test real ca la cati cai a ajuns(si cuplu...)iar daca sunt ceva probleme

si pareri pro si contra...

 

 

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am soft (asa am luat-o) si sincer, trage ca nebuna (cica ar avea vreo 140 cp). Insa, nu-mi place ca nu mai pot sa circul in oras cu un consum normal. Pentru un consum de 6-7 in Bucuresti, trebuie sa merg cam cu 70-80  Kmph , ceea ce nu se poate intotdeauna. In aglomeratie, 10-12 % uneori chiar si 15%. Pe exterior...6%. Ma cam bate gandul sa trec la softul original...dar mai vad eu. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am si eu o problema la ajm meu,nu am mai pornit masina de doua luni si acum nu porneste,invarte si nimic,apare in bord stop si becu de la ulei,am verificat uleiu si e normal,nush ce ar putea sa fie,multumesc

 

stiu ca la a mea cand i-am schimbat filtrul de motorina, a pornit f greu. si dupa un timp de dat la automat fara sa porneasca motorul, mi s-a aprins becul de ulei si scria stop pe bord. cand a tras motorina si a pornit, s-a stins toate in bord si totul a revenit la normal.

deci nu e sigur ca ai o problema acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal..detin un ajm din 2000 si imi murea motorul in mers....dupa multe cautari am gasit o supapa de sens blocata (era pe sorbul din rezervor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Sunt nou pe aici. Am si eu o problema...nu am catalizator pe masina, si urmează sa fac rar-ul. Motorul este AJM, 85kw. Ce ar trebui sa fac sa nu am probleme cu noxele. Credeti ca un catalizator universal pentru 1.9 Tdi si-ar face treaba. Precizez ca nu am avut nici cea mai mica idee ca masina nu are catalizator când am cumparat-o. Va rog sa mă ajutati. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut pt toti membri acestui forum 

am un golf 4 an 2000 luna a 4a motor ajm 116cp 6 viteze

am schimbat turbo pe el avea joc si am pus unul nou 

problema este ca sub 2000 rpm este destul de puturos saracutul si dupa 2000de rpm incepe dintrodata sa traga dar tot nu trage la fel

baieti de la turbo au zis ca este debitmetrul de vina lam schimbat dar tot nu trage (debitmetru nou original) din curiozitate am montato pe o bora aceiasi motor si functiona FB

joia viitoare sunt programat la baieti care au montat turbina sa vada daca e ok.

aveti habar ce alta problema poate sa fie?

multumesc tuturor pt timpul acordat seara faina!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un log in mers pe grupurile 3, 10 si 11 apoi posteaza aici rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti fi mai explicit sunt mai nou pe forum si nu prea cunosc limbajul ms 

seara faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe vag com selectezi grupurile 3, 10 si 11 si ii dai Log.

ii dai talpa apasat full acceleratie  in treapta 3, de la 2000 la 4000 rpm. Dupa ce termini dai stop. Fisierul rezultat in format xls il vei pune aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul se face incepand de la 1700-1800 Rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor:D ! Detin si eu un golf 4 cu acest motor , eu o trebuit sa schimb axul cu came si tachetii (avea o cama tocita si mergea in 3 cilindrii + 2 tacheti sparti...) toate bune si frumoase timp de 2 zile, cand am observat ca la acceleratii bruste scoate fum alb si asta doar in viteza I, cantitatea fumului ii mai mare daca motoru merge mai mult timp in relanti sau turatii mici spre exemplu cand ii trafic si accelerez brusc las un nor de fum alb dupa mine...

Masina merge cum trebuie , trage bine , nu consuma ulei si nici lichid de racire .

 

Care ar putea fi problema? Nu mi-o reglat baietii de la service ceva cum trebuie? Sau...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Bogdanel2fast

Salut baieti am si eu tot un ajm 85kw si am

Urmatoare problema: uneori cand bag treapta a doua si ii dau talpa scoate fum si miroase a ulei ars schimb a 3 a nu mai scoate deloc . Cateodata face si in a 3-a la fel schimb a 4 -a nu mai scoate gram de fum. Toate astea primele talpi scoate de 3 ori asa dupa acceea in orice treapta as fi nu mai scoate fum deloc nici miros . Nu consuma

Ulei nu consuma antigel motorul trage de rupe . Nu am catalizator si am problema cu pornirea grea la cald inca nu am apucat sa o rezolv si un

Mic suierat cred ca e de la turbo dar il aud langa teava de esapamanet. Vreun sfat ca nu mai stiu ce sa cred despre masina asta . Drumuri lungi sa o desfund calumea nu am . Doar mers in oras unde o mai calc pana in 4 4500 de ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, in primul rand imi cer scuze, dar va fi un post destul de lung, dar credeti-ma ca asa e

 

Scurt istoric al BOREi mele cu motor AJM : achizitionata din Austria in ian 2014 , cu aspect bun spre foarte bun, motor impecabil ( si am mai condus si alte masini adevarate - gen Octavia RS) - motorul meu, dupa spusele vanzatorului upgradat spre 170CP(nu cip - schimbat chiulasa, pistoane, etc), la exterior facelift discret (masca fata ABT,spoiler foarte discret, jante pe 17). Nu am fost foarte impresionat de povesti pana la prima tura cu masina - bestie pe 4 roti. Bunnn... adus :RO flag: , inmatriculat, apoi schimbat distributie, ulei, filtre ( chiar daca cica nu s-a circulat mai mult de 5000km de ultima revizie in austria pentru linistea mea le-am facut si pe astea) 

 

Undeva prin septembrie am schimbat discuri frana , placute frana fata-spate, amortizoare spate pentru ca aveam o trepidatie in volan la frana m-am gandit ca discurile de frana s-au ovalizat cumva.

Bestial.....masina ca noua pana trec vreo 3000 km cand incepe iar sa trepideze usor volanul la frana.  Nu am avut timp de asta ca la ceva timp am pierderi de putere. Mers la mecanic - concuzie: debitmetru defect  - urma sa ma intorc in 2 zile sa-l schimb dar nu trec 2 zile pt ca la 200 m de la o plecare de la semafor turbina o ia pe ulei (am simtit ca pentru 5 secunde accelerez cu o masina de 4-500 de cai - si motorul nu mai vrea sa se opreasca) Am tractat masina la service unde concluzia era ca doar turbina s-a dus pentru ca motorul nu era blocat.

Am schimbat turbina si am incercat o pornire cand ...sunete ciudate in motor. Am oprit tot si am facut o verificare a compresiei - rezultat: 18,5 pistoanele 3 si 4;  8 si 9,5 pistoanele 1, respectiv 2. Am inceput desfacerea motorului cand au inceput surprizele - chiulasa intr-adevar modificata - mai mare, pistoanele 1 si 2 topite, garnitura de chiulasa triplata!!! ( s-a lucrat mult la motorul ala :)) ), chiar si planetare mai sanatoase fata de standard ( avea mecanicu o pereche acolo).... Concluzia - mai ieftin alt motor decat refacut acesta :icon_cry: . Dupa 2 saptamani am gasit motor ajm la pret decent luat de pe un Audi A6, cu vreo 170000 la bord, parea curat. ....  Luat motor, schimbat tot la el ( inclusiv baia de ulei) - alte prinderi la cutie, suporti motor, etc. Dupa alta saptamana de lucru motorul nou era la loc si .... porneste , vb aia , la prima cheie. 

Bestial....am masina ...din nou. Plec cu masina , cateva zile de umblat foarte finut, de urmarit lichid racire, temperaturi, ulei, etc. ... toate bune pana la prima iesire la drum mai lung ( 100 km) - asta la vreo 2 luni de cand am schimbat motorul.

 

La dus:  pierdere de putere din nou ...la o depasire (noroc ca nu venea nimic din fata) pe la vreo 3000 de ture in viteza a treia ..... limp mode.

La intoarcere: fara nici o problema pana la o urcare mai lunga cand dintr-o data se pierde puterea si incepe sa urce temperatura la apa. Trag pe dreapta ridic capota ... bolborosea borcanul de antigel de parca fierbeam  ouale pe soba iar primul gand ( dupa injuratura specifica) ..." :angry: s-a dus garnitura de chiulasa"....Am completat cu apa am pornit motorul si surpriza....toate bune temperatura apa , putere motor.

A doua zi...vizita obisnuita la mecanic....concluzia- termostat blocat   ...yeee ... am scapat ieftin.

 

Bun... trece o luna de atunci timp in care la circulatia de prin oras(Cluj) si vreo o mie km parcursi nu am avut nici o problema ....pana azi cand iar la un drum de 100 de km , la intoarcere, pe Dabagau ( pentru cunoscatori).... la urcare pe un deal mai greu pentru masini -(pentru necunoscatori) iar pierd puterea dintr-o data si incepe sa creasca temperatura la apa :banghead: .si o refuleaza pe la capacul borcanului. Am completat cu aproape 2L de apa, dupa care pana in cluj ...vreo 20 km... a functionat impecabil. Trebuie sa specific ca apa nu miroase a gaze de ardere, nu are ulei, pe busonul de ulei nu sunt spume. Deja ma gandesc cu groaza la ce mai trebuie pe acolo. Pe cat de mult mi-a placut masina in primul an de la achizitionare pe atat de tare imi vine sa-i dau foc acum.

 

1. Ce ar putea fi?

2. Dupa acest roman credeti ca merita sa o repar sa o mai tin, sa o repar si sa o dau sau sa nu o mai repar si sa o dau asa cum e?....

 

PS mai am o problema cu pornirea la cald ...invarte de 4-5 ori pana sa porneasca pe cand la rece doar ii arat cheia si o ia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...deal ... viteza mica ,caldura multa  ... flux mic de aer prin radiator  ; radiator infundat sau pompa apa defecta (a avut un amic ,cand se incalzea se invarteau paletii in gol pe ax) 

 pornirea grea la cald , electromotor (curatat ,schimbat carbunii) sau soft .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva de genul asta am patit si eu acum ceva timp. In oras mergea perfect, cand ieseam afara dupa vreo 50 km incepea sa treaca apa de 90 de grade. In borcan presiune cat cuprinde iar dupa ce desfaceam busonul scadea apa de trebuia sa completez un litru. Mai faceam 50 km si apoi din nou...Nu aveam ulei in antigel nici nu am simtit miros de gaze in borcan. Dar cand se intampla fenomenul si urca temperatura apei imi dadea limp mode pe accelerare.

Eu am "scapat" cu o garnitura de chiulasa schimbata si reparatie capitala la chiulasa.

Insa pe furtunasul de retur care intra in borcan mie imi baga atunci aer iar jetul de antigel era aproape zero...ceva gen spuma+ furtune tari beton.

Explicatia pentru problema mea era asa: in timpul mersului imi facea presiune din cauza garniturii...antigelul refula din borcan iar din cauza pierderii de antigel crestea la un moment dat temperatura motorului peste 90 grade. Dupa ce scoteam presiunea si completam cu antigel totul revenea la normal o perioada pana cand ramaneam din nou fara apa.

Asa cum spunea colegul de mai sus ar trebui mai intai sa verifici pompa de apa si daca nu e radiatorul infundat. Sa nu uiti sa verifici daca iti functioneaza busonul de borcan. In unele cazuri, rare, s-a intamplat sa fie de acolo problema presiunii din borcan.

Modificat de dan1980_25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt posesorul unui Golf IV,1.9 TDI 4motion motor diesel; 85KW; 115 CP; 1896CM3; Cod motor:AJM;anul 2001.

Am o problema cu un senzor de abs pe partea dreapta, îmi infraneaza roata la plecarea de pe loc, si asta pana la 10 km/h. Alteori, se aprinde abs in mers, moment in care, daca efectuez o plecare de pe loc nu mai infraneaza nimic. Ma puteti ajuta. Am schimbat 3 senzori, cauciucuri identice pe toate 4 roti, inclusiv 3 testere. Va multumesc.

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

VW Bora 116CP, 85KW cod motor AJM 195.500km reali.

 

Mi s-a recomandat curatarea turbinei pentru ca, uneori, se blocheaza in 3000 de ture. E deranjant pentru ca aprope intotdeauna se intampla cand sunt in depasire.

Mi s-a spus ca nu se acorda garantie pentru operatiunea de curatare turbina (deci e o rezolvare romaneasca)

Din cei care a-ti curatat turbo, sunteti multumiti de rezultate? Mi s-a spus ca operatiunea costa 350RON (repatatiile la masina le fac in service de reprezentanta intotdeauna)

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

350 la reprezentanta ?

pe mine m-a luat 200 la un garaj dar mi-a mai facut niste verificari, la mine era intepenita geometria deschisa la maxim, luam limp la 110-120, n-am mai verificat-o dupa

Modificat de drazzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum au ajuns la concluzia ca trebuie sa cureti turbina? Ar fi pacat sa platestiboperatiunea asta si de fat sa- ti faca figuri vreo electrovalva. Limp mode poti lua si de la N75 de exemplu. Eu zc sa faci un log in mers daca nu ai facut si sa pui rezltatul pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, stie cineva daca merge volant cu masa simpla pe acest tip de masina (ajm)?

Nu stiu ce sa fac, sa pun cu masa simpla sau dubla, oricum trebuie sa schimb tot chitul de ambreiaj...

A schimbat cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge. Exista kit de conversie pe Valeo. Eu insa am pus tot cu masa dubla Luk. Ma cam temeam sa nu incaseze prea mult cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!