Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

La modelul din semnatura AJM Variant din 2000 spune in carte ca se schimba distributia (cureaua dintata) la 60.000 de km. Am respectat acest interval. Pentru acelasi motor AJM dar incepand cu anul 2001 cureaua dintata se schimba la 90.000 de km.

sunt curios si eu de chestia asta, chiar am vazut intervalele astea si mi se pare ciudat, mai ales fiind acelasi tip de motor, sa fie intervalul diferit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modelele de dupa 2001 au intervalul de schimbare mai mare , respectiv 90mii . asa e , modelele mai noi au intervalul mai mare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti postul meu nr. 315 de aici http://vwforum.ro/index.php?showto...p;#entry1402971. Am postat tabelele cu intervalele de schimb ale distributiei. Asa e la AJM..pana in 2000 (inclusiv) se schimba la 60000km, dupa 2001 se schimba la 90000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi aceste tabele nu explica CE ANUME a intervenit schimbat in bine la modelele AJM incepand cu 2001 astfel incat distributia sa fie schimbata nu la 60.000 ci la 90.000 de km. Asta e intrebarea mea. E vorba de alte piese, imbunatati la modelul AJM sau curelele pentru AJM au inceput sa fie facute mai trainice ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat la servis curea de distributie si mi-a dat 80.000 km garantie, depinde de servis si de ce piese folosesc, degeba VW scrie ca se schimba la 90.000 km si servisul iti da doar 60.000 km garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o intrebare legata de ajm : ventilatoarele de racire ( am vazut ca sunt 2 ) cand lucreaza , la ce temperatura trebuie sa porneasca si de cine sunt comandate ( de sonda de apa sau de un termostat separat ) ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. din cate stiu eu, cel mare este comandat de termocupla, iar cel mic de Aerul Conditionat si termocupla (ca supliment la primul in caz de temp mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine, si cred ca in mod normal, ambele pornesc pe treapta 1 cand termocumpla simte ca apa a ajuns la 92 de grade, iar treapta a doua cand apa ajunge la 98 de grade.

ele mai pornesc, binenteles tot impreuna, pe treapta 1, atunci cand se porneste aerul conditionat, indiferent de temperatura apei.

termocupla este un senzor care masoara temperatura apei, si functia sa exclusiva este de a da comanda la ventilatoare sa porneasca. este montata in stanga jos pe radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

vreau sa intreb ceva in topicul acesta, pentru ca majoritatea (cel putin asa cred) motoarelor ajm au 6 trepte si poate aici mi se va raspunde mai clar.

am cutie cu 6 trepte, am 200k km si as vrea sa schimb uleiul.

as vrea sa stiu cam cat ulei intra, si am inteles ca la o astfel de cutie trebuie altfel de ulei decat la cele cu 5 trepte.

stiu ca norma este 75W90, dar mai trebuie o specificatie. care e aceasta?

daca este cineva care a schimbat uleiul, il rog sa ma sfatuiasca.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea AJM-urilor au 5 trepte. De obicei 6 trepte are ATJ-ul (aceelasi motor ca AJM-ul, dar cu un cuplu mai mare).

Uite aici, ce te intereseaza pe tine

Uleiul trebuie sa fie 75w90 si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat termostatul; ramasese blocat pe deschis - nu mai urca temp in bord, consum sporit si de asemenea pierdeam antigel (nu stiu pe unde)

cred insa ca e o problema des intalnita, nefiind specifica pt ajm.

Alta problema - mi s-a rupt un arc sub scaunul de la pasager care are legatura cu reglajul pe inaltime (nu arcul ci urechea care-l tine) - urmeaza la vara sa dau scaunu jos sa vad exact. Deasemena nu e specific pt ajm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arcul acela gros ca degetul si lung de 20 de cm? este un topic despre acel arc. nu influenteaza manevrarea scaunului, nesemnificativ.

problema pierderii antigelului ai rezolvat-o cu schimbarea termostatului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,vreau sa-mi schimb distributia e prima oara de cand am cumparat-o si nu stiu ce trebuie mai exact.

Rola ghidare,rola intinzatoare,curea distributie pompa de apa si......nu sunt 3 role?

Cand am schimbat doar cureaua de distributie mecanicu de acolo mi-a zis sa schimb si amortizorul de vibratii cand oi scimba distributia ,era intepenit, arata ca un telescop in miniatura.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut domnilor, doresc sa schimb volantul cu masa dubla la masina din semnatura, are 6 trepte, as dori sa pun una cu masa normala(simpla) ma poate ajuta cineva care a schimbat cu ceva detalii? un partnumber a celei cu mase simple si sa imi spuna cum se comporta masina, la relanti, condus in oras/ afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut .am si eu cred ca aceasi problema la scaun ca si tine.daca i-ai gasit locul spune-mi te rog si mie ca il am in garaj de 2 ani si ma gandeam la un moment dat ca nu e de la masina si vroiam sa-l arunc.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu stie nimeni...in afara de amortizorul de vibratii eu mai am un intinzator de curea de distributie dar in kitul de didistributie nu apare si el...unde il gasesc?! Arata ca un telescop de haion dar de 20cm sa zic,am vazut cand am schimbat doar curea de distributie,si acum vreau sa schimb tot dar nu gasesc piesa !:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la amortizorul de vibratii al curelei de distributie sau la intinzatorul curelii de accesorii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intinzator de curea de distributie,exista asa ceva?si daca era intinzator de accesorii nu trebuia sa se vada?

bun si daca este cum zici de la accesorii cum se face ca nu exista asa ceva la motoru ajm codul 256086 deci este dupa 186 671 cand caut dupa cod !

Modificat de bigstar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am schimbat distributia am schimbat si intinzatorul de la cureaua de distributie si cel de la cureaua de accesorii. acum nu stiu daca sunt mai multe tipuri de motoare ajm, dar la mine asa a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bigstar, AJM-urile fabricate intre 1998 si 2000 (inclusiv) au perioada de schimb a distributiei, de 60.000km. Cureaua de distributie are un amortizor hidraulic.

La fiecare schimbare a distributiei, trebuie schimbat si acesta ??? nu sunt lamurit nici eu, deoarece, in Etka, la kit distributie, apare doar cureaua si rola intinzatoare, fara acel amortizor. dar, tot asa, nu apare nici pompa de apa, care o schimbam la fiecare distributie (daca nu vrei sa mai dai jos distributia ulterior, din cauza pompei).

Intinzatorul hidraulic de la cureaua de auxiliare, e altul....

Din cate am verificat, AJM-urile au avut un amortizor hidraulic pana la codul motor 185670, seriile ulterioare avand alt amortizor - alt cod.

Oricum, cursa acestuia e de 1-2 mm. Multa lume il schimba doar daca observa ca e curs....Nemtii au realizat, dupa ceva timp, ca nu ajuta la nimic, si l-au eliminat...abia in 2003

P.S.1 - acel amortizor s-a montat pe toate motoarele PD, fabricate pana in 2002.

P.S.2 - completeaza profilul - an fabricatie si model masina. Astfel, te putem ajuta mai usor.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi frumos,dar eu am asa ceva si as vrea s-l cumpar dar de unde?seria dupa cartea de identitate este 256086!si nu il gaseste pe nici un program!

Modificat de bigstar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Incepand de ieri am observat impreuna cu un prieten ca am niste batai f fine la relanti. Masina scutura fff putin si cu pauza de 3-4 secunde as zice. Se simt ca 2 socuri de scuturare dar ff fine si acul turometrului variaza milimetric ca sa nu zic la nivel de microni :D. Doua lucruri stiu ca nu sunt ok pe masina si anume ambreiajul (urmeaza sa schimb tot kitul) si bujiile (functioneaza 1 din 4, la fel se schimba). In rest masina pe vagcom este perfecta . Injectoarele arata ok... De la ce ar putea sa fie? Eu m-am dus cu gandul la volant dar de ce ar scutura in 2 timpi dupa care sta ok, iar scutura...

Edit: am uitat sa spun ca turata constant la 1000 ture, acele vibratii sunt continue, fara pauza. Inca un motiv care sa ma duca cu gandul la ambreiaj?

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie volant. Daca persista fenomenul si dupa schimbarea acesteia, si injectoarele zici ca sunt ok (nu ai nici erori pe motor sa zici ca ai vreun contact imperfect in vreo mufa de injector), abia dupa aia mai cauti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costyserbanescu

salut . de cateva zile am vazut k masina pierde ulei si nu stiu p und . aveti idee ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!