Jump to content

Probleme motor 2.5 TDI / BPE / R5 (Touareg 7L)


Bobbym
 Share

Postare recomandată

Ar mai fi de luat in calcul si EGR cooler-ul. Emulsia de la clapeta de acceleratie era doar acolo sau venea de pe furtunul turbo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia am intrebat si eu, ca daca uleiul nu pare contaminat (ai spus ca ai schimbat uleiul) EGR cooler-ul ala ar putea sa fie de vina. Din ala apa se duce pe esapament si pe teava care traverseaza motorul catre EGR. Vezi si pe teava aia daca e funigine uscata sau e uda. Ar trebui sa fie uscata.

Si ulei ai destul de mult pe furtunul turbo, ar trebui verificat daca e din turbina, din PCV si drenat intercooler-ul, sa nu-l ai plin si la o acceleratie mai puternica sa ti-o ia pe ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR cooler este aceeași treaba cu racitorul de gaze?

Turbina a fost schimbată anul asta,am facut doar 4000km de atunci.

Modificat de ClaudiaNny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ala e.

Tu stii ce s-a facut la masina, dar pare destul de mult ulei, poate sa provina numai de la turbina si ventilatie carter motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Am si eu o intrebare, poate ma lamureste cineva: la un Treg 2.5 TDI R5, 178 CP se regleaza avansul? Pe VCDS din ce-mi aduc aminte avea valoarea -5. Este normal? Daca nu, unde as putea sa ma duc sa-mi faca un reglaj?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam complicat, singurul reglaj care se poate aplica motorului este o reasezare a pinioanelor de distributie cu calele specifice. Intre arborele cu came si pinionul lui este o saiba diamantata care mentine pinionul aliniat. Acolo poate exista o alunecare si sa-ti decaleze distributia. Meseriasi cauta mai degraba pe la dube, T4/Crafter au avut aceleasi motoare

Ai avut vreo interventie la arborele cu came?

Uite niste valori de la mine, ca sa-ti faci o idee, cred ca sunt cu motorul rece.

20190220_110110_resized_1.thumb.jpg.08e095621ce23f574d3f9e5ee00c3945.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna seara!Revin cu detalii despre problema avuta(fum excesiv si pierderea de antigel).

Cauza era racitorul de gaze.L-am schimbat de o săptămâna si pana acum nu a mai scos fum si nivelul de antigel nu coboară.

Multumesc tuturor pentru timpul acordat si pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Eroare P2015 touareg 2.5 tdi 2006 motor BAC. Am scos ansamblul si am curatat funiginea si depunerile, clapeta functioneaza cand pornesc si opresc motorul. Am citit  postul lui YRX si am acelasi mod de aparitie a erorii : daca pornesc motorul rapid, eroarea nu se manifesta. Daca pun contactul si astept o perioada, eroarea apare si ramane activa pana opresc contactul si il pun iar. In mers nu are nici un simptom de putere scazuta sau orice altceva. Uneori, aleator si foarte rar mai scoate fum doar la ralanti. A facut de 3 ori in doua luni, pentru cateva minute. in mers nu scoate fum. Nu stiu daca sa asociez fumul cu clapeta.  Eroarea o am de cand am luat masina, in vara lui 2019 si as vrea sa o rezolv. Eroarea am citit-o cu vcds. O resetez si apare din nou. As cumpara tot ansamblul dar mai bine intai intreb. Cum a spus si YRX, la 2.5 nu exista acel motor cu link spre clapetele din galerie la care sa se poata aplica acel fix gen dieselgeek. YRX, ai rezolvat cumva problema? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sorry ca nu am mai scris ce am facut cu clapeta.

Sa o iau de la inceput.
P2015 mi-a aparut din senin, in mers. Dupa ce am pus diagnoza si am aflat problema am demontat clapeta la partea electrica si am gasit rotitele de plastic cu dintii mancati. Am comandat un VDO nou si am schimbat-o. Mersul s-a imbunatatit (motorul se opreste mult mai lin) dar a ramas codul P2015 daca tin contactul pus mai mult timp si nu pornesc motorul. Altfel nu apare.

Am luat-o la verificari, intai am verificat prezenta in mufa pe pinul 1 si 3 a 5V tensiune de referinta pentru senzor si pe 4 si 5 alimentarea motorului. Pinul 2 este firul de intoarcere semnal pozitie catre ECU. La clapeta noua, alimentata cu 5V pe 1 si 3 pe 2 aveam in pozitie deschisa 4,5V pana la 0,5V in pozitie inchisa. Buba la P2015 este valoarea prea mare in pozitie deschisa (4,5V). Am masurat si o clapeta noua OE (din magazia unui dealer) si fix acelasi 4,5V, deci VDO-ul meu era bun.

Am verificat si cablajul de scurt, nu am verificat rezistenta firelor pana la ECU ca nu am putut sa dau jos suruburile de la aparatoarea metalica de la mufa ECU. Dar daca as avea rezistenta crescuta pe firul de semnal ar fi cadere de tensiune pana la ECU, deci inversul lui P2015. De intrerupt nu poate sa fie.

Producatorii aftermarket de clapete au o atentionare cum ca trebuie programata la instalare cu o unealta speciala VAS6xxx, cea cu care se programeaza si actuatoarele turbo electrice. Am intrebat in stanga si in dreapta, nimeni nu a auzit asa ceva, pe forumuri nimic (au schimbat clapeta si gata), manualul de service nu zice nimic.
Ar avea sens programarea daca nu cumva exista o revizie a acestei piese si este schimbat intervalul de tensiune al senzorului.

In VCDS nu exista vreo adaptare (sau nu am gasit-o eu), doar testul de miscare.

N-am mai avut timp de alte investigatii si am aplicat o solutie temporara, gen dieselgeek, cu un limitator de cursa in interiorul carcasei electrice. Am verificat prin incercari si se pare ca la sub 4,35V debitati pe pinul de semnal nu mai apare codul. Asta corespunde unei inchideri a clapetei de 1,5-2 grade. De atunci nu s-a mai scandalizat.

In cazul tau cred ca este aceeasi chestie, a schimbat clapeta. Poti sa incerci sa o tii cu degetul un pic inchisa, pui contactul si astepti autotestul. La autotest o sa o plimbe putin si o sa ramana intr-o pozitie putin inchisa. Din momentul ala nu-ti va mai da eroare (pana la un nou autotest).

Cand se face mai cald o sa dau iar jos grila de sub stergatoare sa umblu la mufa ECU sa masor rezistenta firelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspuns! In week-end ma apuc sa desfac ansamblul si incerc sa vad ce pot face. Si asa trebuie sa dau si jos grila de la stergatoare, am eroare si pe senzorul de calitate al aerului. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
SergiuPopoviciu

Buna seara, am cumpărat și eu un Touareg  2.5 TDI. Țin sa Menționez ca nu cunosc mecanica dar as dori câteva informații dacă se poate, ca sa nu fiu păcălit in service. Mi-a apărut in bord o eroare “system fault workshop”. Butonul cu high/low...Setare tracțiune am înțeles pâlpâie , am scos mașina pe autostrada și nu se turează mai mult de 130km/h. Mi sa aprins și martorul de la ulei(ulei pe care l am completat dar după o ora de condus sa aprins din nou). Ma puteți ajuta va rog cu ceva informații? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza, fara ea nu se poate.

@TonyS; Ai mai facut ceva?

Modificat de YRX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Da, am rezolvat problema cu o bucatica patrata de cauciuc, grosime aproximativ 1mm. Lipita cu adeziv pe interiorul carcasei. Eroarea nu a mai aparut, am lasat contactul pus de cateva ori. Sambata am facut si testul de drum, sa vad daca cumva are vreo influenta faptul ca nu are cursa completa. Nici o problema, totul ok. Cu ocazia asta am rezolvat si eroarea de 'airbag igniter' pasager, am scos de tot mufa de sub scaun si am legat firele pe direct. Multumesc inca o data pentru ajutor, nici macar nu a trebuit sa masor valorile de tensiune, am vazut imediat cum am desfacut carcasa ce trebuie facut, multumita instructiunilor tale. Si la mine este tot VDO. ???

NU MAI CITA POSTAREA ANTERIOARA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Revin cu o problema. In ultimele doua luni am tot lucrat la masina ( 2.5 tdi/ BPE/ 2006) , mi-am dat motorul afara, curatat, am schimbat turbina ( joc in miez, ulei pe furtune si in intercooler ) cu una noua garrett, garnitura de la turbina ( curgea ) inlocuit pompa apa ( ina),  tot kitul de ambreiaj ( luk, cu tot cu volant ), simering arbore, verificat alternator si demaror, inlocuit racord flexibil esapament. Toate bune si frumoase, asamblat la loc pe masina. A pornit alaltaieri la prima cheie, fara nici o ezitare si nu mai pierde ulei pe nicaieri. Nu am scos-o din curte, inca nu am asamlat fata. Problema este ca imi scoate fum alb. Acum, poate am facut si o prostie : am tinut filtrul de particule in curte si am bagat un spray in el pentru curatare dpf, desi scria ca trebuie folosit la cald....a stat asa cred ca aproape o saptamana, cred ca pana s-a uscat... Oare scoate fum alb din cauza solutiei bagate in dpf ? Nu pot sa o tin pornita prea mult in curte, imi omor vecinii de casa cu miros si fum. Motorul merge foarte rotund, fara zgomote suspecte si nici rateuri la esapament. Nu am apa in ulei si nici invers. Intercooler curatat, ok. Etansare tubulatura turbina-intercooler-admisie ok. Apropo, cum pot afla daca ce am eu pe masina este dpf sau nu? Ma intereseaza pentru ulei. La Augsburg Bucuresti mi-au pus anul trecut Castrol edge professional long life 3/ 5w-30 norma vw 504 00 / 507 00. Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TonyS din ce stiu eu BPE este doar cu DPF deci nici un dubiu acolo. Cand l-ai dat jos de pe masina nu ai putut sa observi daca e ceva mai mult decat un simplu catalizator?

Pe turbina garett cat ai dat? Am vazut si la mine ulei pe furtunele de la intercooler si ma gandesc sa o schimb.. si-o fi dat duhu :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatorul si filtrul dpf sunt in aceeasi tulumba. Turbina se reconditioneaza, uleiul e de regula de la bucsele pe care se invarte axul, e mai ieftin decit sa o schimbi cu totul (300 de euro versus 1000 sau mai mult).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vedeti voi acolo la intercooler sunt doar vapori de ulei  , sa fiu sincer cam toate au ulei acolo , nu este asa de grav . Atunci cand incepe sa picure se ingroasa gluma. 

@TonyS  in timpul operatiei in service posibil sa fi ajuns ceva ulei pe evacuare (filtru/catalizator ) , de acolo este fumul alb  ,  dupa 10 km de mers cand evacuarea este incinsa corect acesta ar trebui sa dispara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii. Am hotarat sa iau turbina noua pentru ca am gasit garrett, acelasi model cu 390 euro plus tva, cu factura si garantie. La noi, in Romania. Oricum toate sunt produse la noi. Cod 760700-2 cea veche, 760700-4 cea noua. 4 din coada este seria de fabricatie. nu reconditionata, noua. 20 euro in plus daca nu o dai la schimb pe cea veche. 2400 ron cu totul. Pe site-urile de piese auto cea mai ieftina era 3200 ron. Un miez de turbina melett ( din ce am citit printre cele mai bune)  costa 1150 ron. Cand am desfacut-o pe a mea s-a crapat suportul de la geometria variabila si ma mai costa 62 euro cu transport, piesa gasita numai in Bulgaria. 1500 toata distractia, in conditiile in care montam eu miezul. Am zis ca totusi mai dau un ban dar iau o turbina echilibrata in fabrica, cu tot cu actuator. Miezul meu avea ceva joc, aveam cam mult ulei pe tubulatura, nu mai zic in intercooler. Riscam in curand sa o ia pe ulei...

Legat de filtrul de particule, l-am dat jos dar nu am mai scos si sondele de pe el. Si eu stiam ca modelul asta are DPF, dar cu cat citesti mai mult pe net cu atat ajungi sa ai dubii mai mari...tot din ce am citit, pentru DPF/ pompe duze si cuzinetii din acest motor Castrol Edge Professional Longlife 3/ 5w-30/ ACEA C3/ VW 504 00/ 507 00 ar fi uleiul corect ( asta mi-au pus si la Augsburg), dar vroiam si o alta opinie. 

Abia astept sa termin cu bara si ultimele retusuri ca sa o scot si sa vad daca mai fumega. 

Mersi inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele 2.5 R5 de pe Touareg au fost 4 modele.

BAC si BLK  - euro 3 fara DPF

BPD si BPE - euro 4 cu DPF

La cele fara DPF se foloseste norma 505.00 de ulei.

La cele cu DPF se foloseste 507.00. Sunt diferente intre cele 2 generatii tocmai pentru a putea folosi 507.00 fara a termina axe, tacheti etc.

Acum, pentru problema uleiului prin admisie nu dati vina exclusiv pe turbina. Recircularea gazelor din carter baga mult ulei in admisie.

Eu m-a enervat cand am schimbat bujiile si a trebuit sa dau galeria de admisie jos. Dupa ce, cu vreo 6 luni in urma am curatat-o (tot prin demontare) am gasit-o super imputita, plina de funigine in combinatie cu vapori de ulei. Atunci am luat decizia sa instalez un catch can. Am instalat unul ciclonic de BMW X5, cu putin bricolaj la furtunuri si mufele originale de la un furtun vechi.

N-am mai mers foarte mult cu masina de la instalare, dar rezultatele sunt promitatoare, respectiva chestie a scos destul de mult ulei, estimez undeva la 10-15 ml/1000 km, ulei care se ducea in admisie si se amesteca cu funiginea din EGR.

Cam asa arata instalatia, l-am montat intre filtrul de aer si far.

20200303_115155_resized_1.thumb.jpg.5b797c31d6a2a50c033f08125aac9aa6.jpg

 

Si asta a scos in 200 de km. Inclusiv apa, am facut drumuri cam scurte.

20200415_160021_resized_1.thumb.jpg.d4164c377316e6c4a5b2080f767cd2c0.jpg

Modificat de YRX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Am si eu acceasi problema cu clapeta de obturare:

                Address 01: Engine       Labels: None
Control Module Part Number: 070 906 016 DE    HW: 070 906 016 DE
  Component and/or Version: R5 2,5L EDC G000AG  0629
           Software Coding: 0001175
            Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
                      VCID: 56A7826B9897
1 Fault Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal 
               P2015 - 000 -  -  - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 157208 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.06.27
                    Time: 10:57:30

             Freeze Frame:
                    RPM: 2583 /min
                    Speed: 124.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.98 V
                    Duty Cycle: 19.5 %
                    Duty Cycle: 0.0 %
                    Temperature: 87.3°C

 

Am încercat cam tot ce am gasit aici pe forum si tot nu scap de eroare. Clapeta functioneaza OK, motorasul merge si o inchide, dinții de la roțile dințate sunt OK...

Apare in special cand rulez pe autostrada sau la viteze peste 100 km/h constante. Mă puteți ajuta cu un electrician bun în București sa faca o diagnoza completa? Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemă rezolvată: s-a dus senzorul magnetic de stabilire a pozitiei clapetei. Am inlocuit piesa cu totul. 

 

PS: Daca are cineva nevoie de rotitele dintate sau de motoras, le pot recupera din piesa defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, 

Am un injector care nu mai e în parametri și cauzează pornirea grea, în special dimineața. Voiam să întreb, dacă îl înlocuiesc (dețin unul sh, probat, în parametri), este necesară rescrierea codurilor, sau este de ajuns doar inlocuirea acestuia? 

 

Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Thheo changed the title to Vibratie puternica relanti (Touareg 7L)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!