Jump to content

Scadere nivel lichid de racire - probleme identificate si solutii


nutzzuu
 Share

Postare recomandată

Am completat cand a aparut in bord martorul rosu, nu obisnuiesc sa ma uit la motor sau la rezervorul de lichid daca nu trebuie :)

De 2000km nu am mai fost nevoit sa completez (nu a mai aparut pe bord, am sa verific astazi cand completez lichidul de parbriz)

Au facut ceva verificari la reprezentanta cu o pompa speciala conectata la vasul de lichid de racire si au introdus presiune pe instalatie dar nu au gasit nimic, scade dar foarte incet presiunea (la rece), cred totusi ca scaderea mai mare are loc la cald, pe motiv ca eu am completat in perioada cu temperaturi mai ridicate de 25 de grade.

Am sa astept pana in primavara si am sa ma duc sa il desfaca daca mai scade, nu am ce sa fac, cei de la service au spus ca daca nu ma deranjeaza sa tot completez........ asta este :(

Cei de la reprezentante cunosc problema de la mai multe cazuri care au aparut in decursul anilor, cred ca este ceva care ar trebuii facuta o rechemare in service pentru aceasta speța, nu doar in Romania au fost semnalate aceste probleme si nu doar la Skoda, cei de la Audi au si ei aceeasi problema la unele motoare de pe A6 2.0 150hp din 2014 2015

Sper sa gaseasca o modalitate de inlocuire pe culanță, altfel o să fie destul de scumpă distracția.

Am uitat sa mentionez ca dupa ce am trecut de 140000 km masina are o putere in ea de parca nu este aceeasi :)) nu inteleg de ce sau ce se putea intampla dar trage ca nebuna in orice treapta, eu sunt multumit de aceasta masina, nu cred ca in cazul altor masini nu sunt probleme.

Modificat de mtal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna colegi,

Am o skoda octavia 3 , 2.0 tdi, 2014 si de cateva luni am o problema la care nu gasesc inca o rezolvare ci doar presupuneri.

Problema a aparut in toamna cand s-a aprins in bord martorul care ma aveiza ca a scazut nivelul lichidului de racire. Temperatura in bord 90 de grade. Am ajuns acasa desfac vasul si pauza fara lichid. M-am uitat si singurul loc pe unde se vedeau urme de antigelerau pe langa vas, in rest nimic, totul uscat. 

Fara sa acord o foarte mare atentie am completat si am mers mai departe. Dupa cateva sute de km, din nou aceeasi problema, vasul gol. Atunci am constatat ca lichidul este murdar, dar nu are ulei in el.

Am mers la service unde i-am facut revizia de 120.000 km si atunci mi-au schimbat si lichidul de racire,efectuandu-se si o spalare a instalatiei. A iesit mizerie dar nu si ulei.

Dupa vre- o cateva sute de km din nou a aparut aceasta problema. Am mersdin nou la servici si mi-au pus diagnosticul ca arbfi garnitura de chiulasa sau chiulasa fisurata.

De cand a venit frigul am obserrvat ca nu mai baga nici caldura in interior decat foarte slab si asta doar prin partea stanga, prin dreapta intra aer rece.

Acum de vreo 1000 km nu a mai pierdut decat foarte putin lichid, deci nu prea are nicino logica asupra periodicitatii cu care pierde lichidul.

A mai patit cineva asa ceva?

Poate fi rezolvata problema incalzirii in interior prin vreo aerisire sau ceva de genul?

Multumesc de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat pierde lichid exista o problema ! Posibil sa fie ce au zis cei de la service garnituta de chiulasa sau mai rau fisurata . Si problema ca nu baga caldura tot din cauza asta este .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor si la multi ani!!

De vreo 2 zile am si eu urmatoarea problema la masina din semnatura: temperatura lichidului de racire nu mai ajunge la 89-90 de grade. Ramane undeva la 80 de grade, rar cand ajunge la vreo 85. Am incercat sa merg turat in trepte inferioare cat si mers pe autostrada. Pur si simplu refuza sa urce la 90. Astazi am facut un drum de vreo 350 km insa acelasi rezultat. Trebuie precizat ca masina se comporta normal si nu am simtit vreo diferenta. Insa cand am ajuns la destinatie am pus interfata obd pe care o am si in aplicatie am citit vreo 72 de grade desi in bord ceasul indica undeva la 80. Deci o diferanta de vreo 10 grade. A mai patit cineva asa ceva? Maine sun in service pt o programare insa v-as fi recunoscator daca stiti vreo posibila cauza.

Scuze daca postez off topic insa in topicul cu "probleme si rezolvari" vad ca nu se mai poate posta.

O seara placuta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este un caz de termostat defect. nu te agita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 multumesc de raspuns. Nu ma agit :) insa nici nu vreau sa fac ceva rau motorului. Am 133k fara prea mari probleme si as vrea sa continui tot asa :P 

Sper sa se poata schimba repede fara sa pierd prea mult timp in service pt asta.

Seara faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

L am schimbat și eu termostatul nu e greu de schimbat ca și preț am dat 460 de lei pe original acesta venind și cu garnitura de la corpul termostatul. La fel îmi stătea și mie pe la 70 - 80 de grade iar la viteze mai ridicate (xxx km/h) scădea pana pe la 50.chiar dacă afara erau peste 20 de grade.

La mine au fost mai multe probleme cu răcirea... Pierdere antigel pe la intercooler din cauza căruia am demontat tot ce tine de răcire egr cu răcitor de gaze verificata toată tubulatura cu cele 3 pompe, verificări de presiune cald-rece din frica unei fisuri a garniturii de chiulasa, intercooler... 

Drept e ca nu prea au nimerit-o cei de la vw destul de multe probleme la o mașină relativ noua ca model. 

La vitezele mentionate decoleaza avioanele, last warning inainte de a aplica sanctiuni!

Modificat de vdragos
Viteze peste limita legala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut,

Si eu am avut pierderi de antigel, cam la o luna scadea sub nivelul minim.

La mine a fost mai simplu de identificat, a fost spart radiatorul.  L-am inlocuit. 

O3 2015 220cp cod radiator 5Q0 121 251 EP.

received_463501047903216.jpeg

received_2573630719399820.jpeg

received_714016852455198.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare tuturor!

Am o Skoda Octavia VRS 2.0 TDI fabricatie 2016 cu un rulaj de 152000km.

In urma cu 1 luna am avut primul semnal pe bord de completare lichid de racire. Pe dalele din fata casei am observat o balta de antigel, lichidul era sub minim! Am completat si am continuat sa circul fara prea mult stres.

In urma cu 5 zile stand intr-o parcare cu motorul pornit (temperatura peste 30 grade afara) cand am iesit din masina am observat ca in partea dreapta se scurge antigel. Am ridicat capota si de sub vas am constatat a fi scurgerea. Am urmarit masina efectuand diverse teste si am constatat urmatoarele: la relanti nivelul lichidului uneori creste usor peste nivelul de minim, la accelerare uneori scade alteori ramane la fel, bule in vas nu apar, vasul nu are urme de ulei fiind curat, sigurul loc in care se scurge fiind sub vasul de expansiune.

Ieri, am facut un drum de 1800km pe autostrada la viteze de xxx km la ora. La iesirea din tara opresc motorul in vama Urziceni pentru verificarile de rigoare. La pornire imi apare semnalul rosu pe bord "lipsa lichid racire" Inainte de asta am rulat domol. Am completat cu antigel (fiind pregatit de show) si am pornit din nou la drum cu ochii pe temperatura lichid si ulei (care de altfel a fost schimbat recent conf. intervalului de service).

Am oprit des sa verific nivelul lichidului ...nu a fost nevoie de completare decat inainte cu 30 de km de punctul de destinatie final, la xxx km la ora pe autostrada cand imi apare semnalul rosu "lipsa lichid de racire"

Am tras de urgenta pe dreapta si am completat aproximativ 1 litru ...vasul fiind complet gol ... orificiul de supra presiune de sub vas era umed iar in partea dreapta se vedea lichid proaspat scurs

Tin sa mai mentionez ca temperatura la ulei nu scade sub 100 grade (aproximativ 24 de grade au fost afara) la mers normal iar in piscurile de viteza a urca la 125 grade ... mai mult nu m indraznit sa incalzesc uleiul! Temperatura medie la ulei find undeva la 110 grade. Personal nu mi se pare normal din experienta pe alte masini unele chiar Vag-uri.

Probabil ar fi bine de stiut ca pe perioada starii de urgenta masina a stat nemiscata cel putin 6 7 saptamani, iar inainte de aceea perioada nu a cerut niciodata completare cu antigel doar ventilatorul de racire statea pornit uneori dupa efectuarea unor rute la viteze reduse.

Ce credeti ca ar putea fi! Daca s-a mai confruntat careva cu problema asta cum a rezolvat-o?

Modificat de vdragos
Viteze peste cele legale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o scurgere, pare-se vizibila, care trebuie remediata la un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate e mai complicat. Daca scurgerea este de la scurgerea vasului de nivel, atunci se face presiune in circuit si antigelul este fortat afara, prin supapa din buson.... de aici scurgandu-se prin canalul de evacuare sub vas..... 

deci trebuie vazut de ce se face presiune in vas... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a facut a asa fara vreo defectiune in sistem, de la un capac de vas de expansiune defect ... tip racing wannabe :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cunoscuta la EA288 si greu de diagnosticat.

1. daca iti da afara doar la regen in oras cand nu esti cu piciorul in gaz : schimbat calorifer interior

2. daca iti da in accelelari si face presiune in vas constant : garnitura sau chiulasa direct

Pe langa asta ai : racitor EGR cu probleme, pierderi in Charge Cooler,furtune,vas expansiune sau daca ai Webasto.

 

Verifica care e momentul in care iti arunca apa afara si vezi in care din cele 2 puncte esti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, In urma unei constatari VCDS apare cod eroare 329988 ... din ce am citit ar avea ceva de a face cu dezghetarea pe timp de iarna. MOTOR FOR DEFROSTER FLAP. Sa fie un argument suplimentar pt puctul 1 . Presiune nu face in vas.

Renunta la citarea inutila, last warning!

Modificat de vdragos
Citare absolut inutila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RaduVRS sus ai scris ca orificiul de supraplin de la vas era umed. Cum de nu face presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

S-a dus pompa de apa, a inceput sa piarda antigel, nu am completat deloc pana acum 2 sapt, si deodata am inceput sa completez la cateva zile. Partea nasoala e ca a curs pe distributie antigel, s-au combinat toate acolo si acum schimb si distributia. 145.000 km a tinut. Oricum asta e ultima masina pe care o am cu piese in miscare.

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine pompa...la mine uleiul a curs pe distributie, de la o buclucasa de simering vilbrochen, care cica se intampla relativ des la aceasta motorizare. Si asta la 105 000 km. Rezultatul...si la mine schimbat toata distributia(macar s-a schimbat timpuriu si pompa de apa). Sunt curios, cand o sa mai pice ceva la aceasta motorizare cica reusita, dar plina de bube mai mici si costisitoare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei nu au, dar antigel si pompa de recirculare da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa aiba si ulei in diferential/cutia de viteze chiar daca are doar o treapta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-au nici ulei in diferentiale. E totul electronic. 

Cutia de viteze e si aia pe alt principiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care e principiul ala daca nu te superi ? ID3/4 au diferential deschis ca orice masina conventionala cuplat mai departe printr-un singur set de roti dintate la motorul electric. Toate astea sunt in ulei fix la fel ca la o masina ICE. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa limitati discutia la titlul topicului, avem topic-uri cu masini electrice pentru alte dezbateri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 1/2/2019 at 9:41 PM, vj_lau said:

De vreo 2 zile am si eu urmatoarea problema la masina din semnatura: temperatura lichidului de racire nu mai ajunge la 89-90 de grade. Ramane undeva la 80 de grade, rar cand ajunge la vreo 85.


A inceput si a mea sa faca la fel. 118.000 km.

Doar ca nu face constant. Mi s-a intamplat sa merg, sa nu stea temperatura la 90, dupa ceva vreme sa opresc si la scurt timp dupa plecare a urcat si ramas la 90. Pare ca se “reseteaza”. Banuiesc ca, la fel, termostatu e pe duca?

 

Mi se pare ca nici temperatura la ulei nu creste la fel de mult - tot termostatul sa fie de vina?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare. 
 

Am o Octavia 1.4 150cp din 2016 cu 44k km. Am completat antigel 200ml la 3 luni. Undeva prin Ianuarie mi-am dat seama ca pierre putin si dupa ce am verificat am constatat ca pieder la corp termostat. Intrebarea mea sa fie doar corpul termostat sau sa fie defapt pompa de apa? 
Se schimba foar corpul termostat sau cu totul plus pompa de apa?
Mi se pare extrem de dubios ca la 44k sa pice pompa. Voi ce parere aveti? 
Multam mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompele de apa sunt buclucase la acest model, eu as schimba doar termostatul si as avea sub supraveghere pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!