Jump to content

Scadere nivel lichid de racire - probleme identificate si solutii


nutzzuu
 Share

Recommended Posts

De cand am masina, 05.2017, s-a intamplat sa imi apara mesaj cu completare lichid racire de doua ori: de fiecare data, dupa prima noapte de toamna cu temperatura scazuta; am completat de ambele dati cu ~150ml de apa distilata. In rest, nivelul se mentine. 

Link to comment
Share on other sites

Am lasat masina in service au constatat pompa de apa defecta . Din pacate nu am obtinut nici o reducere cu toate ca am semnalat pierderea de antigel in garantie . Servicele de reprezentanta  in schimb sa angajat ca voi beneficia de niste disconturi oferite de ei pentru manopera si pompa . Mare atentie toti cei care mai aveti masinile in garantie si aveti probleme cu scaderea nivelului de antigel mergeti pe capul servicelor ca este clar un defect nu este mormal sa consume antigel . Si la mine la inceput complectam o data pe an pe la 15-18 mii de km in schimb acuma complectam la 2 -3 mii de km si se vedea si sub masina antigel . Vineri am sa ridic masina de la service si am sa vad  devizul .

Link to comment
Share on other sites

KM putini. Ai schimbat antigelul pana in prezent ? 

Link to comment
Share on other sites

Nu am schimbat ca in km astia si cei aproximativ 4,5 ani cat are masina am complectat  2 litri de antigel deci tot timpul antigel proaspat . La Skoda cureaua de distributie te tine 210 mii de km dar pana atunci schimbi 3 pompe de apa . Macar cei de la Renault erau onesti te puneau sa faci distributia din 60 de mii in 60 mii nu iti vindeau gogosi ca tine fara numar distributtia . Si in cazul asta nu se poate spune ca eu sunt unul care am nimerit prost masina  ca la multi sunt pierderi de antigel  la Skoda cat si la WV atat in tara cat si afara , am citit de acesta problema si pe forumurile din Germania si Austria . Sincer sunt dezamagit de masina am schimbat ffff multe piese de pe masina si unele piese importante aici enumar caseta de directie ........ Data viitoare nu mai cumpar masina decat cu facelift nu mai merg eu cobaiul nimanui pe banii mei 

Edited by Teodoreanu
Link to comment
Share on other sites

  Si nici nu scrie niciunde ca trebuie schimbat plus ca nu este nici o legatura intre defectiunea pompei de apa si eventuala schimbare sau nu a antigelului.

Edited by Ebi
Link to comment
Share on other sites

Se regasesc in cartea masinii informatii referitoare la periodicitatea schimbului de antigel. Fabricantul recomanda schimbul de antigel la 3 ani. Antigelul asigura printre altele lubrefierea pompei de apa. In timp, antigelul isi pierde din proprietati si de aceea este necesara inlocuirea lui.

Link to comment
Share on other sites

Astazi la ora 16 o sa merg dupa masina daca este gata atunci o sa stiu exact cat costa dar estimativ  era 1600 de lei 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lagunez said:

Se regasesc in cartea masinii informatii referitoare la periodicitatea schimbului de antigel. Fabricantul recomanda schimbul de antigel la 3 ani. Antigelul asigura printre altele lubrefierea pompei de apa. In timp, antigelul isi pierde din proprietati si de aceea este necesara inlocuirea lui.

   Poti te rog sa pui o poza cu pagina din carte la care faci referire? Eu nu am mai auzit asa ceva. Posibil sa faci confuzie cu lichidul de frana care se schimba la 3 ani apoi din 2 in 2? Eu cred ca da. Daca nu poti pune poza cu pagina din manualul oficial (nu din reviste gen AutoBild), discutia nu este indicat sa fie continuata pentru ca topicul nu se numeste la cat timp schimbam antigelul.

Link to comment
Share on other sites

Am fost si am ridicat masina de la service a fost inlocuita pompa de apa , antigelul integral si normal demontat si remontat cureaua de distributie . Cei de la service au fost corecti am primit un discont de 20 % pe lucrare si am platit doar 1300 de lei in loc de 1600 de lei . Acuma sunt curios daca mai trebuie sa complectez cu antigel . Repet cei care inca aveti masina in garantie si aveti pierderi de antigel insistati la service pana va descopera problema ca apoi patiti ca mine dupa garantie se constata cauza .

Link to comment
Share on other sites

@Teodoreanu Eu am masina din profil cam deodata cu tine, si pot sa zic ca in cei 89.000km cat am acum, nu am umblat niciodata la vasul de antigel, nul-am completat si nu l-am schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Domane ajuta sa ai parte de ea fara reparatii .

Link to comment
Share on other sites

La mine s-a făcut completare o dată cu revizie de 15000km. Nivelul a scazut foarte puțin, spun unii că după această completare nu ar trebui să mai scadă 

Edited by urs_marcel27
Link to comment
Share on other sites

Tine nivelul sub observatie daca mai scade stai pe capul lor . In mod normal nu ar avea voie sa scada deloc in nici o situatie restul sunt vrajeli ieftine prezentate de service .

Link to comment
Share on other sites

la skoda o3 1.8 tsi 4x4 am completat cu g13 acum o luna, la masina livrata in martie, cam 200 ml. cazul nu e singular; dupa completare a ramas la nivel. nu am probleme tehnice (pompa etc.). 6000 km.

Edited by ked
Link to comment
Share on other sites

Sa vezi si la anul pe vremea asta daca nu trebuie sa completezi . Ca asa era si la mine la inceput 200 ml la an apoi 200 ml la 3000 de km......

Edited by vdragos
Limba romana
Link to comment
Share on other sites

Probleme cunoscute cu pierderi lichid răcire (nu in primii 20-30k):

pompă apă

galerie admisie/intercooler (sunt 2 în 1)

răcitor EGR

Ultimile 2 necesită teste complexe de etanșeitate. Sunt mai greu de diagnosticat fără demontare dar nu imposibil.

Atenție mare cu pierderile: completare 1-2 ori pe an 1-200ml e oarecum normal. Sunt fenomene fizice normale (gândiți-vă că și la centrală termică scade presiunea în instalație de la un an la altul datorită unor fenomene fizice normale. Nu le explic acum că nu-s profesor de fizică.

Lafel și cu fluctuațiile de nivel lichid de seara până dimineața.

Pierderile de care trebuie să ne facem griji sunt cele care se petrec in termene scurte. De la o săptămână la alta, de la o lună la alta, depinde de distanțele parcurse

Edited by BLiTZ
Link to comment
Share on other sites

Hello,

Eu am o Octavia III din 2014, pana acum nu am completat nici 1ml, in aceasta vara undeva la 135000km a trebuit sa pun 500ml, chiar inainte de a pleca in concediu, dupa 3500km am mai pus 300ml, pana acum, un total de 9000km am pus peste 2l cu tot cu apa distilata. Cei de la service au facut verificari la pompa de apa, la radiator, la furtune, nimic totul curat.

Ce verificari ar trebui sa fac la

'galerie admisie/intercooler (sunt 2 în 1), răcitor EGR" fara sa fiu nevoit sa le desfac asa cum au spus cei de la reprezentanta Skoda ?

Multumesc

Citarea inutila se sanctioneaza potrivit Regulamentului!

Edited by vdragos
Citare absolut inutila
Link to comment
Share on other sites

@mtal, ce motorizare ai? 1989 e relevant in alte circumstante.

Link to comment
Share on other sites

2 litri in 9000 de km clar nu are cum sa fie normal .

Link to comment
Share on other sites

Clar nu. Urgent la service. 

Dar cum ai completat? Câte-un pic de-a lungul celor 9000? Găseai vasul gol sau mai scădea câte-un pic și mai puneai câte 50-100ml?

On 11/30/2018 at 10:20 AM, mtal said:

Ce verificari ar trebui sa fac la

'galerie admisie/intercooler (sunt 2 în 1), răcitor EGR" fara sa fiu nevoit sa le desfac asa cum au spus cei de la reprezentanta Skoda ?

Nu știu dacă ai sculele necesare. În teorie lucrurile-s simple: se asigură o suprapresiune constantă în admisie și se monitorizează creșteri de presiune în vasul de expansiune. Singurul loc unde se întâlnesc cele 2 sunt intercoolerul. Sunt necesare mai multe scule/dispozitive specifice mărcii.

E totuși puțin tricky pentru că: 

-dacă măsusrătorile se fac la cald, răcirea lichidului de ...răcire implică și o ușoară scădere de presiune în vas. Ori o ușoară creștere de presiune din galeria de admisie printr-un por de material ar putea trece neobservată.

-dacă măsurătoarea se face la rece s-ar putea ca un posibil por/fisură în materialul intercoolerului să fie închisă sau să piardă extrem de puțin. 

Ar mai fi varianta demontării senzorului de temperatură și introducerea unei camere endoscopice pentru a descoperi eventuale urme lăsate de antigel. Iarăși e tricky, multe camere endoscopice comercializate pe la noi sunt de căcat sau au iluminarea slabă.

Cea mai bună variantă rămâne demontarea. Evident, e mult de muncă dar se presupune că s-au parcurs pașii de mai sus și o oarecare bănuială a apărut. Deci nu demontezi așa ca orbul.

Procedura e identică și pentru răcitorul EGR doar că se va asigura suprapresiune constantă pe eșapament.

Link to comment
Share on other sites

Racitorul e cel mai suspect, daca era prin motor aveai probleme cu presiunea in sistem, sau scurgerea lui in ulei ceea ce nu e cazul.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept