Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

E acelasi freon, ori ca pui la masina, ori ca pui la frigider, cu R134a mergeau frigiderele vechi, acuma este si R600a, poate si altele. Tot R134a pun si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/14/2017 at 5:47 PM, taz21 said:

O verificare a freonului, ai facut?

Se pare ca nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut taz21, fără supărare, dar nu mi s-a răspuns la întrebări, de câteva zile tot postez ca aveam 1,9 bar presiune cu Ac-ul pornit, și ieri după ce am vacuumat și înlocuit freonul, la cele 727 g care le-am introdus în sistem ( butelia pe cântar avea 1822 g și s-a consumat/golit undeva la 1095 g, 1822-1095=727 g), am o presiune de 2.9 bar în sarcină (AC pornit) și în loc  să completez până la presiunea de 2,9/3 bar a trebuit sa arunc tot freonul ca sa bag altul. Nu cred că era așa greu sa mi se zică (nu vreau sa zic că nu s-a vrut, poate nu s-a știut), dar asta e, pe viitor știu ce presiune trebuie sa am, și acuma știu pana la cât trebuie completat în caz ca mai am nevoie vreodată. ( am postat asta, poate se mai lovește careva de problema asta, și are parte de aceleași răspunsuri evazive fără a se oferi o soluție clară.)

După cum gândesc eu, erau doua modalități de verificare a cantități de freon din sistem: ori băgam eu cap-coada 750 g (+/-50 g) ori prin verificarea presiunii din instalație. Știi tu alta metodă?

Vă mulțumesc de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca in mod normal se recupereaza freonul existent din instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se recupereaza insa omul a vrut sa faca singur :D . Eu l-am trimis la aparat, dar mai sus scria ca e pacat sa nu faca singur. Oricum nu am inteles o chestie, s-a rezolvat problema cu racirea sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, bartro said:

Cred ca in mod normal se recupereaza freonul existent din instalatie.

Nu neaparat, nu toți dispun de acel aparat, nu e tocmai ieftin. Legislația din Romania nu te obliga să ai acest aparat de colectat freon. 

 

1 hour ago, Aerofan said:

Se recupereaza insa omul a vrut sa faca singur :D . Eu l-am trimis la aparat, dar mai sus scria ca e pacat sa nu faca singur. Oricum nu am inteles o chestie, s-a rezolvat problema cu racirea sau nu?

Și dacă mergeam la un centru  și nu aveau acel aparat, trebuia sa caut un alt centru de reparații care să dispună de așa ceva ? Crezi ca mă taxa mai putin: " Aaaa, stai măi nene, tu mai ai ceva freon, completez și lași și tu 2-5 lei și poți sa pleci." :))

Băieți deviați de la subiect !

Da s-a rezolvat, acuma îmi merge AC-ul, chiar foarte bine.

Modificat de ionutzt90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, ionutzt90 said:

Nu neaparat, nu toți dispun de acel aparat, nu e tocmai ieftin. Legislația din Romania nu te obliga să ai acest aparat de colectat freon.

La R12 s-ar putea sa fie obligat.

Dar faci economie la incarcarea, platesti freon doar cat se adauga. Sau cel putin asa ar fi corect. Ca sa ai acasa un aparat din asta nu merita, dar la un service oarecum echipat ma astept sa exista.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu deviem deloc, problema e ca freonul e nociv pentru stratul de ozon, si lasat in aer dintr-o data... o sa spui ca 200 de grame nu e mult insa lasi tu, lasa si altii si uite asa nu stim de ce avem verile de 45 de grade in oras. Printre altele desigur ca nu numai freonul e nociv.
In fine, bine ca ai rezolvat si ca poti sa te racoresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R134a nu dauneaza stratul ozon ca R12. Legat de efectul de incalzirea globala, acolo are un impact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! In continuare am probleme ca nu gasesc pozitia senzorului de temperatura pe vaporizator. Zilele trecute cand merge clima imi arata 0 grade si cel de temp g263, si g191. Nu am prins sa fac diagnoza si cand nu merge clima, dar am o eroare persistenta la senzorul g263. Azi m-am apucat sa dau jos bordul si am gasit pe partea soferului senzorul 1ho 907549a cu conexiunile un fir verde si gri, si celalalt maro si alb. Acesta e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce an e masina in cauza ?

ca asemenea combinate de culori nu am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este din 2001, cu climatronic, cod motor azd. Senzorul acesta l-am gasit relativ deasupra pedalei de acceleratie. Acestea sunt valorile masurate. Pe etka online nu scrie unde e senzorul g263 pe care am eu eroare... mentionez ca valorile inregistrate sunt dipa ce a mers pe econ si 25 grade timp de 10 minute.IMG_8673.thumb.JPG.cf4f84ce3fdb5a1570cbe3438b0ea18f.JPG

Acesta e senzorul cu pricina, scuze de dublu post dar de pe telefon nu am putut posta doua poze. Pe langa acesta am gasit acel senzor situat inainte de ventilator(in dreapta) in spatele torpedoului, dar nici un al treilea senzor. E posibil ca acest senzor sa aiba dubla functie sa fie g191 si g263? Intreb pt ca au aceeasi temperatura in urma masurarilor.... daca nu in ultima instanta stiti cumva la ce pininde la climatronic ar trebui sa ajunga datele de la senzor? Ca in ultima instanta decat sa imi stric concediu ii pun o rezistenta de 4, 3 kohm. Am fost cu ea si la service la vw si au zis ca nu stiu si sa las masina doua saptamani ...

IMG_8707.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit aceasta schema pe internet pe etka online... eu am gasit fizic exact senzorii din poza, 15 si 17....15 sigur e cel de intake... sa fie 17-le g263? Acela este cel pozat mai sis si cu firele de care ziceam

IMG_8709.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind din 2001 nu mai cauta acei senzori deoarece ..... nu exista.

Totusi, care este problema la tine? Ce valoare ai la shut off cand nu merge ?

 

Tu nu ai decat cei 4 senzor, G17, G89 g192 si cel de pe panoul de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eroare g263 si la shut down by evap sensor....nu mai stiu cifra. Sa fie asta senzorul de pe pozitia 17?

Codarea este 11000, am incercat cu 01000 si aceleasi simptome si erori le am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update, acum imi da compresor shut off 12... nu mai stiu ce sa mai fac

IMG_8723.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o poza cu ce apare la balonul de pop=up la coding. 12 inseamna ca e oprit de ecu via can.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici este,

daca fac codarea cu 0 (internaly regulated) nu 1 (internaly regulated with temp sensor after evap) singura diferenta e ca dupa ce sterg eroarea, nu mai reapare eroarea de senzor.... atat, in rest nu merge, si tot 12 shut off code apare la senzor

IMG_8725.JPG

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi fa codarea cum trebuie, fara senzor la evap.

Vezi ce probleme si ce codari ai mai facut aiurea pe ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11000 era initial( adica cu senzor pe evaporator), am facut-o 01000 adica fara senzor pe evaporator, este singura codare facuta vreodata pe masina, in continuare nu a finctionat, asa ca am pus codarea inapoi cum era initial(adica 11000).

 

pe ecu nu am facut nici un fel de codare... ce am observat in schimb este ca zilele trecute de exemplu imi functiona clima compresorul avea status 0 dar motorul nu se tura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_balogh

Salut, detin un golf IV 1.6 16V, 1J1 2001 cod motor AUS, si am constatat ca ambreiajul de la compresorul de clima nu mai cupleaza(am alimentat direct de la baterie). Am inteles ca se poate inlocui doar ambreiajul insa nu stiu modelul. Puteti va rog sa ma ghidati daca aveti cunostinte :)?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 13.05.2017 at 9:33 AM, nick_n said:

Am schimbat releul si acum reuseste sa ajunga la 14V. Problema e ca atunci cand cupleaza compresorului dupa o rotatie scade voltajul si decupleaza compresorul. 

Cred ca sunt 2 posibilitati. Presiunea din sistem sa nu fie suficienta sau senzorul G65 are probleme.

Revin cu un update. Am mai facut verificari la instalatie atat eu cat si un prieten si nu am gasit nici o problema cu cablajul. Singurele valori care nu au putut fi verificate sunt niste inputuri de la ecu la releul de la ventilatoare.

Am ajuns sa schimb cam tot ce se putea pe parte de senzori si relee (senzorul de temperatura, senzorul de presiune, termocupla de pe radiator, releul de la ventilatore 3 bucati). Ventilatoarele si compresorul alimentate pe direct functionau perfect asa ca am luat decizia de a face un circuit separat cu un releu de 40A care preia comanda de la panoul de AC si comanda compresorul si ventilatoarele pe treapta 1. Totul functioneaza normal acum si am racoare in masina. Singurul dezanantaj este ca acum sunt anulate valorile de la senzorul de temperatura si de presiune. Este un compromis pe care am ales sa il fac pentru a avea din nou racoare in masina. Toata treaba a fost facuta sa arate cat mai OEM posibil, noul releu fiind instalat in cutia de relee din compartimentul motorului si firele trase pe langa cablajul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nick_n si in momentul cand presiunea creste cine comanda ventilatoarele pe treapta 2 sau daca atinge o valoare critica cine decupleaza compresorul? Ce anume ai verificat la instalatie? Din ce imi amintesc este aici pe topic o explicatie a lui Al_bundy si parca am incarcat si eu un fisier cu ce face fiecare pin al releului si cum se verifica. Din ce imi amintesc din mare in mufa mica ai 2 alimentari +12v(unul de contact si unu de pe baterie), pin2 este un semnal PWM cu frecventa de 50hz si duty/cycle variabile care vine de la senzorul de presiune, aici ti-ar trebui un oscilosocp. Pin 8 sau 9 ai comanda de la climatronic sau ac, un strap intre 2 pini la climatronic sau un senzor de temp pt modele cu ac simplu. In mufa mare cu 4 pini sunt  2 alimentari si 2 fire ce merg la ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

De ceva vreme, atunci cand pornesc aerul conditionat si accelerez (treapta 1 sau 2), masina se "pune in bot" pentru o secunda, apoi revine la normal. In timpul in care masina are acest simpotom se aude si un scartait din compartimentul motor. Masina in cauza este un golf 4 1.4 BCA 2003. Orice parere, sugestie este bine venita. 

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!