Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Am pus compresoru AC direct pe baterie si merge dar nu stiu cum sa verific releu.Am verificat cu lapa de control firele care intra in compresor daca imi vine curent si nu se aprinde. Cum as mai putea verifica. Va multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU o sa se aprinda niciodata o lampa de control acolo. poate daca pui un bec mai marisor, de 21W minim.

Vezi ce este un DIY facut de  mine cu ce trebuie sa verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți! Dacă mă poate ajuta și pe mine cineva : am un Golf 4 AJM, când l- luat nu baga aer deloc, am fost am băgat freon cu aparat special și tot nu bagă, compresorul pornește și ambreiajul pornește, butonul Ac merge ce ar putea avea? Pe tester nu îmi recunoște mașina la secțiunea de Obd Ac.. Mulțumesc anticipat! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, nu recunoaste la diagnoza, intrucat ai AC manual, nu ai cum sa-i faci diagnoza pe AutoHvac, la modelul tau ?

daca ventilatoarele nu pornesc, cand apesi AC, atunci verifica modulul de comanda al acestora de pe lonjeronul stanga, verifica sigurantele de pe baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de ceva timp mă lupt și eu cu lipsa aerului condiționat din mașină, problema la mine este ca AC-ul pornește ( turația motorului creste ), însă bagă un aer prea puțin rece. Sunt momente când parcă bagă aer rece mai bine, vreau să vă întreb dacă nu cumva am vaporizatorul/condensatorul obturat ( am pățito în casa la AC  unde s-a rezolvat cu o curățare / spălare cu oțet, la mașina ma gândeam ca pot sa folosesc spuma. Sau Se poate să fie o problema cu releul ? în condițiile în care ledul de la AC nu se stinge și nu am fluctuați de motor ( adică nu am porniri / opriri intermediare ale sistemului de aer condiționat, mă gândeam la contacte imperfecte în releu).

(Am A.C. nu climă)

Modificat de ionutzt90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau posibil compresor obosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, o sa ma gândesc și la el, dar o sa etapizez treaba un pic mai întâi, parcurg totul de la cea mai ieftină soluție la cea mai scumpă, F l o r i n, din experiența ta, poate sa fie de vină releul?(mă refer la simptomele mele). Adică ma gândesc ca trebuia sa funcționeze mai haotic A.C.-ul, nu ?

Modificat de ionutzt90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ventilatoarele sunt ok, se porneste compresorul, etc - nu este de la releu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, mersi mult, o să mai postez aici ce am găsit la mine defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O verificare a freonului, ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, F l o r i n said:

Andrei, nu recunoaste la diagnoza, intrucat ai AC manual, nu ai cum sa-i faci diagnoza pe AutoHvac, la modelul tau ?

daca ventilatoarele nu pornesc, cand apesi AC, atunci verifica modulul de comanda al acestora de pe lonjeronul stanga, verifica sigurantele de pe baterie

Mulțumesc Florin, le-am verificat și nu pornesc am verificat și siguranțele nu au nimic.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu pornesc alimentate pe direct atunci sunt defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Ene Andrei said:

Mulțumesc Florin, le-am verificat și nu pornesc am verificat și siguranțele nu au nimic.. 

ai alimentat ventilatoarele separat si nu pornesc ? atunci e de la ele

nu pornesc cand pornesti aerul ? trebuie facute mai multe verificari, sa nu fie de la modulul de comanda al ventilatoarelor sau altceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, dar de senzorul de presiune G65 ce spui ar putea fi de la el? 

Modificat de taz21
quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/31/2017 at 1:49 AM, nimaso said:

Salut stimati colegi de forum.

Odata cu venirea caldurii am patit-o si eu cu AC-ul la inculpat : Golf 4 SDI motor AQM din 2002.

Masina o am din 2007 si pana anul asta nu a avut nicio problema cu AC-ul. A functionat brici. Acuma, cand am dat sa il pornesc am observat ca nu cupla compresorul. Patit de la alta masina si recunoscand simptomele am zis ca nu are destul freon si ma duc glont la un service din oras unde am mai fost si ii suspectez pe baieti ca isi fac treaba destul de decent. Sa scurtez povestea, bag masina in service, imi spun oful si baiatul care se ocupa de AC (figura noua in service) trage aparatul minune sa isi faca treaba. De obicei stau cu ochii pe ei ca pe butelii dar de data asta fatalitatea a facut sa primesc un telefon. M-am tras deoparte sa pot vb in liniste iar dupa ce am terminat convorbirea m-am dus la masina. Tot a durat maxim 10 minute. Cand am ajuns baiatul imi zice ca a terminat si sa sa pornesc masina si aerul. Zis si facut. Pornesc masina, pornesc aerul, aud "clancul" mult dorit al compresorului si ma indrept cu un ranjet satisfacut spre meserias. Dupa nici 30 de secunde vad un nor de freon tasnind sin condensator. Opresc aerul, opresc masina si il intreb pe meserias daca e "normal" asa ceva. Foarte indiferent imi zice ca nu...ca am condensatorul spart...Asta vazusem si eu, ca de acolo a tasnit freonul. Zic...acum s-a spart...problema e de ce...El nu si nu, ca era spart. Dupa un sfert de ora de cearta am platit "amenda" si am plecat nervos spre casa. Acu vine intrebarea mea. Daca era spart dinainte, cum a putut sa vacumeze sistemul si sa nu vada ca nu tine presiunea? E posibil as aceva, mai ales ca timp de 30 de secunde...sa zic...totul a fost ok? Sa fi facut suprapresiune in condensator? Daca da...de ce? Valvula de expansiune blocata? Daca da, cum pot verifica? Oricum ar fi trebuie sa cumpar alt condensator si sa suport si cheltuilelie lucrarii. Dar daca problema a fost alta? In speranta ca nu v-am plicitsit cu povestea, va multumesc mult pentru orice sfat in legatura cu subiectul. Numai bine.

Ceva idei la problema asta? Va multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, 

Ma puteti ajuta va rog cu un cod al senzorului de temperatura de la vaporizator pt un Golf 4 2001, cu climatronic ?

Pentru schimbarea lui trebuie demontat bordul sau am sanse daca scot panoul de comanda de la climatronic+casetofon?

 

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14.06.2017 at 4:47 PM, taz21 said:

O verificare a freonului, ai facut?

Urmează, tatăl meu este frigotehnist de meserie și mi-a promis ca îmi verifica presiunea din instalație , doar ca nu am cupla care vine la țeava, în rest are de toate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

multumesc mastazi am demontat torpedoul consola centrala, casetofonul/ panoul de la climatronic si nu am gasit senzorul de temp de la vaporizator desi am eroare pe acesta. E posibil sa codez clima sa nu il mai ia in considerare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/23/2017 at 5:14 PM, PaulG91 said:

 

multumesc mastazi am demontat torpedoul consola centrala, casetofonul/ panoul de la climatronic si nu am gasit senzorul de temp de la vaporizator desi am eroare pe acesta. E posibil sa codez clima sa nu il mai ia in considerare?

NU.

 

dai torpedolul jos si la picioare pasager gasesti senzorul.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am măsurat presiunea prin portul de presiune joasa ( cupla albastra / țeava subțire  ) și am 7-8 bar cu AC-ul oprit și scade undeva la 1.9-2 bar cu AC-ul pornit (test făcut în timpul zilei pe la prânz), colegul Al Bundy mi-a sugerat sa testez și presiunea prin portul de presiune înaltă ( cupla roșie / țeava groasa), dar întâmpin dificultăți, nu stă cupla prea bine, cred ca este defecta, si nu cred ca o sa am un rezultat corect. Ce valori ar trebui sa am? Am înțeles că diferă în funcție de momentul zilei în care masori, dar în mare, o valoare anume.

-Menționez că toate pornesc: cele doua ventilatoare din fata, compresorul, aeroterma. 

# Sa vacuumez instalația, să înlocuiesc Filtrul Uscător AC și sa reîncarc cu Freon, ajutați-mă va rog.

#Ceva grupuri de măsurat cu VCDS-ul, după ce pot sa ma uit? 

Modificat de ionutzt90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionutzt90 te complici prea mult cu masuratori de toate felurile. Colegii se refereau la masurarea freonului. adica ai 7xx +/- 50 de grame de freon in instalatie sau nu? Daca nu ai gramele in instalatie poti sa masori cat vrei presiunea ca nu ajuta.

Pasii de urmat la verificarea climei cand baga aer dar nu tare rece incepe cu o vizita la atelierul de reumplere instalatie. Acolo-ti pune aparatul, scoate uleiul si freonul, face o verificare de vacuum, daca totul e OK reumple instalatia cu cat spune in carte ca trebuie, adauga uleiul si-i dai drumu si vezi daca merge clima. Daca nici atunci nu merge se merge mai departe (senzori, valva de expansiune, filtrul, compresorul, etc), condensatorul sincer nu are de la ce sa se infunde decat daca compresorul e gata si face span in instalatie dar si atunci spanul ala trebuie sa fie de genul spanului care-l obtii cand dai o gaura in tabla.
Deci sa revenim, ai facut o verificare a freonului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îți mulțumesc pentru răspuns, eu înțeleg ce zici, dar efectiv acele 750, +/-50 g care am văzut ca se bagă în instalație, nu pot sa le verific decât dacă bag eu freon cap-coada (vacuumez și reîncarc instalația cu freon) sau sa verific dacă am presiune în instalație, am povestit de faza cu verificatul presiuni deoarece: în instalație dacă am presiune, automat am și freon, știam ca nu expira / nu se degradează, doar se pierde prin spărturi ale instalației. Nu înțeleg de ce mi-a zis Al Bundy  sa verific presiunea de pe celalalt port (rosu / presiune înalta), având în vedere că ambele fac parte din același sistem / circuit închis, și dacă am presiune pe portul de "presiune joasa" (albastru), automat o sa am și pe celalalt. Ulei nu cred ca trebuie înlocuit decât dacă se înlocuiește compresorul, sau se pierde, iar prin vacuumare nu se extrage și uleiul, și când repara frigidere, vacumeaza instalația înainte de a-l reîncărca cu freon.

Rog sa ma corectați unde greșesc, tatăl meu este frigotehnist, repara frigidere / congelatoare ( instalații AC de la mașini, nu, însa principiul este același), dispunem de scule, freon, dar nu și de cunoștiințe în AC-urile auto. Adică dispun de toate sa îmi pot reîncarcă instalația în regim propriu fără sa dau bani altuia, nu e păcat sa nu o fac eu? 

Ma mai gândeam ca poate am vaporizatorul din habitaclu blocat cu mucegai / bacterii ( desi in masina nu miroase urat), am pățit-o la AC-ul de acasă, efectiv ventilatorul nu avea de unde sa mai tragă aerul rece, fiind acel fagure obturat cu mizerie. 

 

Modificat de ionutzt90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, ionutzt90 a scris:

1. în instalație dacă am presiune, automat am și freon, știam ca nu expira / nu se degradează, doar se pierde prin spărturi ale instalației.

2. Ulei nu cred ca trebuie înlocuit decât dacă se înlocuiește compresorul, sau se pierde, iar prin vacuumare nu se extrage și uleiul, și când repara frigidere, vacumeaza instalația înainte de a-l reîncărca cu freon.

3. Rog sa ma corectați unde greșesc, tatăl meu este frigotehnist, repara frigidere / congelatoare ( instalații AC de la mașini, nu, însa principiul este același), dispunem de scule, freon, dar nu și de cunoștiințe în AC-urile auto. Adică dispun de toate sa îmi pot reîncarcă instalația în regim propriu fără sa dau bani altuia, nu e păcat sa nu o fac eu? 

4. Ma mai gândeam ca poate am vaporizatorul din habitaclu blocat cu mucegai / bacterii ( desi in masina nu miroase urat), am pățit-o la AC-ul de acasă, efectiv ventilatorul nu avea de unde sa mai tragă aerul rece, fiind acel fagure obturat cu mizerie. 

 

Ca sa-ti pot folosi citatul l-am numerotat :D
1. Corect, insa daca nu ai destul freon nu ai presiunea corecta. Freonul se pierde in timp mai ales iarna pentru ca o-ringurile de la instalatie nu etanseaza perfect. Producatorul spune ca are voie sa se piarda 5g pe an de freon. Asta stiu pentru ca am lucrat la Denso si am avut destule reclamatii de la Audi legat de pierderi de umblam cu sniferul prin masina sa detectam pierderea de freon.
2. Aici gresesti, nu stiu cum e la frigidere insa la masini se schimba uleiul pentru ca el pe langa ca circula prin instalatie (se mai pierde din el dar foarte putin) este si "forjat" sa-i spun asa pentru ca la frigider compresorul merge cat merge si apoi se opreste, la masina merge nonstop cat timp merge clima si daca e compresor fara cupla magnetica atunci merge non stop, uleiul unge pistoanele si valvele pe acolo si are rol si de racire a compresorului (defapt de aia se plimba prin instalatie ca sa se si raceasca).
Ce se face cu un ulei "forjat"? Se schimba. Nu are interval de schimbare insa se schimba cand se face intretinerea sau reumplerea instalatiei.
3. Nu o sa poti din pacate face singur decat daca ai uleiul specificat de producator, de ex la compresoarele Denso se pune doar ulei PAG46, e un ulei special de compresoare auto, nu cred ca acelasi ulei se pune si in frigidere.
4. Ca sa vezi daca e blocat dai ventilatia la maxim si vezi cum baga aer, insa poate sa fie filtrul de habitaclu plin nu neaparat evaporatorul.

Ca sa faci treaba singur atunci eventual scoate tot freonul din instalatie si baga cantitatea care trebuie, poti sa pui exact sau chiar si alea 50 de grame toleranta in plus. Apoi verifica cum raceste. Eu totusi ti-as recomanda sa faci totul cu aparatul pentru ca e mai OK si-ti face totul ca la carte. Insa ca sa verifici daca raceste fa-l singur si apoi poti sa mergi la atelier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de raspuns Aerofan, o sa inlocuiesc freonul, dupa care revin cu pareri, daca cumva de aici era problema o sa caut sa inlocuiesc si uleiul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionutzt90 am uitat sa-ti spun sa pui freon de masini, nu stiu daca freonul de frigidere e bun. Trebuie sa fie R134a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!