Jump to content

RETROFIT TRAPA FOTOVOLTAICA


furios
 Share

Postare recomandată

Imi place discutia,asa ca hai sa intram in detalii.

Insa suntem total pe langa,cei 10000W sunt aberanti,sa ne gandim ca totusi un AC de locuinte de 12000Btu consuma cam 2Kw sau chiar si 0,9Kw un inverter.

De principiu un AC de auto nu ar trebui sa depaseasca 5000Btu,ar putea consuma chiar si sub 500W

https://www.ebay.com/itm/RENCOOL-MD18-12v-OR-24v-Electric-Air-Conditioning-Compressor-Auto-Mining-Race/202289072035?hash=item2f195e47a3%3Ag%3AljAAAOSw~e5ZXO8H&_sacat=0&_nkw=air+conditoning+auto+12v&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

Exista panouri fotovoltaice cu grosimi de sub 2mm,flexibile cu puteri de chiar 200W/metru patrat.

Dau un exemplu la intamplare,stiu ca sunt unele chiar si mai eficiente.

 https://www.ebay.com/itm/300W-Solar-Panel-kit-12V-battery-Charge-30A-Controller-MC4-Caravan-Boat-Homes-RV/183323238235?hash=item2aaeea9f5b%3Ag%3A7mQAAOSw4apbSISw&_sacat=0&_nkw=Flexible+Solar+Panel+300w&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313fon se apropie de

La o berlina un plafon are putin sub 2 metri patrati dar la un break ajunge si la 3m patrati.

In teorie,,cu un AC eficient se poate...dar costurile sunt foarte mari.

Eu vad sistemul cam asa.

O baterie LiPo de 0.9Kw costa cam 1000 lei

https://hobbyking.com/en_us/batteries-chargers/batteries/lipo.html?capacity=18394-20000

sau Pb Acid sub 700 lei dar aceasta va fi mai grea si se va incarca mult mai greu

Un Kit de 280W ,facut din 2 panouri de 140W pentru o berlina,cost cam 1500 lei cu regulator cu tot,eu zic ca se incadreaza ca dimensiunile unei berline(1180x540mm bucata)

https://www.ebay.com/itm/Elfeland-140W-12V-A-Class-Sunpower-Semi-Flexible-Solar-Panel-For-Home-RV-Boat/142471142671?epid=7010203308&hash=item212bf11d0f%3Ag%3AoGsAAOSwdjha8SAc&_sacat=0&_nkw=flexibil+solarpanel&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

1 comresor electric cam 1000E care consuma intre 430W si 660W maxim

Un charger care sa incarce packurile LiPo(daca se merge pe varianta asta)...ar fi sub 400 lei

https://www.aliexpress.com/item/ISDT-T8-BattGo-1000W-30A-Smart-Battery-Balance-Charger-For-1-8S-Lipo-Battery/32833278472.html?src=google&albch=search&acnt=479-062-3723&isdl=y&aff_short_key=UneMJZVf&albcp=266121556&albag=7593673036&slnk=&trgt=aud-30186416528:dsa-42862830006&plac=&crea=64152518596&netw=g&device=c&mtctp=b&memo1=1t1&albbt=Google_7_search&aff_platform=google&gclid=EAIaIQobChMIurOy2LLp3AIV7rXtCh1c9QK6EAAYASAAEgIN8fD_BwE

Avem un total,putin sub 1700E fara manopera insa costurile pot scadea  daca folosim Pb,acesta putand fi incarcat in mers direct de alternator...insa destul de incet,fata de LiPo care se poate incarca de la 0 la ful in 45 min cu motorul pornit(cu acest incarcator)

Sunt comvins ca panourile se pot atasa foarte estetic prin lipire cu adeziv de plafon folosind o pompa de vid si sac de vidat,ca sa ia forma plafonului. 

Am gandit sistemul cu acumulator pentru a avea o minima rezerva din cauza produceri mai mici de curent din panouri fata de consumul compresorului(la berlina)

Daca ar functiona sistemul doar pe baterie ar consuma bateria in 2 ore,daca consideram ca panourile nu baga deloc si compresorul merge la minim,dar,cum compresorul se va opri cand ajunge in temperatura...clar timpul de functionare va fi mai mare.

Panourile sa zicem ca baga cam 200Wh timp de 12 ore(pe timp de vara)=2400W

2,4Kw panourile+0,9Kw acumulatorii=3,3Kw,

Acesti 3,3Kw e foarte posibil sa ajunga pentru 8-10 ore daca luam in calcul ca nu va functiona compresorul incontinuu,(daca merge nonstop la un consum de 500W va tine maxim 6 ore)

Intrebarea este...merita?

Ma gandesc ca exista solutii mult mai bune,cum ar fi un modul GSM care iti da posibilitatea sa pornesti masina cu 5 min inainte sa pleci de la serviciu sau de unde vrei,plus ca acelasi sistem poate fi foarte folositor si pe timp de iarna.

Sistemul poate porni motorul si controla climatronicul(si incalzirea in scaune) fara sa descuie masina,aceasta ramanand incuiata.

Totul este gandit cu protectii in caz ca ati lasat masina in viteza aceasta.In plus,se poate monta pe foarte multe modele,avand posibilitatea sa simuleze(pentru ECU) apasarea pedalei de frana sau ambreiaj(la modelele care cer asta)

Sistemul costa sub 1000 lei cu montaj.

Dupa parerea mea e cea mai tare inventie....dupa calorifer,binenteles.

Sper sa nu se considere ca fac reclama....nu asta a fost intentia.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu intrebasem (nu afirmasem ca ar exista) despre compresorul actionat electric, doar asa s'ar fi justificat pentru mine inlocuirea plafonului cu un altul cu trapa fotovoltaica.

Pentru cateva luni pe an nu m'as complica cu trapa ci as apela probabil la un sistem de pornire de la distanta, asa macar ai si aer conditionat si intr'adevar vei gasi masina confortabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta cei care isi pun trapa cu celule nu se gandesc la eficienta sistemului,eu personal vreau sa imi pun pentru ca e optiune de fabrica...si mi-am propus sa pun cat mai multe optiuni OEM pe masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunosc si eu un amic care si-a pus trapa, este mult tare de munca si trebuie vopsita masina dupa...asta ca sa iasa treba cum trebuie.
@F l o r i n stie se spune.

Buton de trapa si lampa de W8...
https://www.aliexpress.com/item/ASTYO-Car-With-skylights-Dome-Light-Reading-Lamp-For-VW-Passat-b5-2009-2011-Octavia-Superb/32850135469.html?spm=2114.10010108.addToWishlist.26.57567a0ep5APqP&gps-id=pcDetailFavMayLike&scm=1007.12873.83260.0&scm_id=1007.12873.83260.0&scm-url=1007.12873.83260.0&pvid=629b2431-f2fc-43cf-9773-abc4cba22e88


Pentru ponire de la distanta este simplu...poti face asta cu o alarma Viper (sunt si altele mai iftine) si ai AC vara si caldura si scaunele incalzite iarna...pentru cofortul tau merita toti banii!



 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu si cand ai apartamentul pe spatele blocului si masina in fata,deci trebuie alt sistem,433 exclus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sa fi surprins ca merge, eu stau, la Et.7...doar deschid usa si ies pe scara blocului sa pornesc masina....pana ma imbrac masina e gata de drum.
Si 433 este un model mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,am reusit sa achizitonez trapa si sa o pun pe masina.

Insa nu am inteles cum trebuie legate si ce trebuie sa leg.

Din modulul de incarcare al trapei ies 4 fire,doua din ele duc la panoul trapei si doua sunt plus si minus 12V stabilizati,pe care,momentan le-am legat la baterie printr-o siburanta de 20A.

Ma puteti careva ajuta cu o schema de legare in modulul comfort....sau in cel de climatizare....unde so lega....ca am impresia ca mai trebuie ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si problema,in panoul de relee exista un releu 385 care comanda toata treaba...deci va rog sa ma intrumati cum sa fac legaturile la acel releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca esti din Bucuresti, ia legatura cu colegul nostru @F l o r i n....stie el ce are de facut!
PS: Modifica modelul "Masina" din avatar....tu ai B5.5....NU B5. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos,am incercat de mai multe ori sa apelez la el,insa e foate clar...sta prost cu timpul.

Legat de profil...am zis ca nu e foarte important,am actualizat totusi pentru cine e curios sa vada ce am.

Am rezolvat si problema cu releul,acum e functional tot sistemul.

Cand nu e contactul pus,releul comuta pe PF si da spre aeroterma curentul produs,cand se pune contactul se anuleaza PF si trece pe baterie/alternator.

Totodata,releul primeste o comanda de la climatronic care daca e cald in masina da drumu curentului spre aeroterma,daca nu e cald tot curentul din PF il trimite in baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant.

Felicitari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 9/27/2018 at 8:07 AM, furios said:

Mersi frumos,am incercat de mai multe ori sa apelez la el,insa e foate clar...sta prost cu timpul.

Legat de profil...am zis ca nu e foarte important,am actualizat totusi pentru cine e curios sa vada ce am.

Am rezolvat si problema cu releul,acum e functional tot sistemul.

Cand nu e contactul pus,releul comuta pe PF si da spre aeroterma curentul produs,cand se pune contactul se anuleaza PF si trece pe baterie/alternator.

Totodata,releul primeste o comanda de la climatronic care daca e cald in masina da drumu curentului spre aeroterma,daca nu e cald tot curentul din PF il trimite in baterie.

Salut! 

Vreau sa fac fix același retrofit dar pe o skoda superb 1. Am masina donatoare completa deci nu e problema de piese. Ma interesează in mod special partea de modificat plafonul. Ai taiat doar zona respectiva sau ai schimbat plafonul cu totul? Sincer nu as vrea sa dau parbriz si luneta jos.. 

Multumesc anticipat! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Eu am trapa fotovoltaica pe Passat din fabrica. Ventilează mașina suplinind o tensiune variabila, funcție de radiația solara, dar tot e mai cald in mașina decât afara ceea ce e normal. Ceea ce cred eu ca e mai important e faptul ca ajuta la uscarea evaporatorului după ce se oprește motorul vara când se folosește A/C. Asta ajuta la limitarea formarii mucegaiului si a biofilmului pe suprafața evaporatorului. 

Pe A6 am trapa simpla si ma gândeam sa o schimb cu una solara. Dar A6 are o funcție de ventilație care poate fi activata din MMI sau telecomanda Webasto. Asta ma ajuta la uscarea evaporatorului si o oarecare ventilație dar tot cobor toate geamurile înainte de a intra in mașina și le închid treptat după ce se pune mașina in mișcare.

As prefera sa se monteze niște emitere UV-C pentru a menține curat evaporatorul. Se pare ca Jaguar avea intenția sa implementeze sisteme UV-C dar nu știu in ce stadiu e proiectul lor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UV-C este doar cu lampa.

Sunt 'ionizatoare' la 12v la fel ca cele de AC pentru locuinta. De ce nu incerci prima data cu asa ceva?

rBVaWV67zS2ANzDVAAB2Ah2D8w4895[1].jpg

HTB1wkIrax2rK1RkSnhJq6ykdpXaZ.jpg_q50[1].jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!