Jump to content

RETROFIT TRAPA FOTOVOLTAICA


furios

Recommended Posts

Buna ziua,am cateva intrebari penteu cine a facut acest retrofit.

-Ce presupune ca achizitii,inafara de trapa propriuzisa,tinand cont ca nu am trapa deloc

-Ce legaturi electrice trabuiesc trase(eventual o schema daca se poate)

--Eficienta sistemului pe timp de vara

Multumesc

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Exista asa ceva ca dotare originala pe B5.5?

Link to post
Share on other sites

Desigur...OEM

Am vazut chiar zilele trecute una din 2001 si sunt destul de multe,nu e chiar ceva extrem de rar.

Imi place idea lor,de a folosi celule in combinatie cu climatronicul care baga aer de afara daca e foarte cald

Edited by furios
Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Eu am vazut extrem de multe B5.5-uri, dar pe niciunul asa ceva.

E interesanta ideea de a face un astfel de retrofit.

Trapa in sine crezi ca ai de unde s-o achizitionezi?

De la masina donatoare de trapa, ar fi bine sa iei si pavilionul. Asta inseamna sa demontezi si la tine parbrizul, luneta, tapiteria pavilion, etc si sa tai punctele de sudura ce tin pavilionul. Apoi il inlocuiesti cu noul pavilion, il sudezi inapoi in puncte, il vopsesti si montezi tot ce ai demontat.

In final cu toata munca si piesele, s-ar putea sa te cam usture la buzunar, dar tu stii daca merita.

Exista si varianta sa decupezi pavilionul tau in zona aia si sa sudezi chiar numai rama de la trapa, dar e tiganeala. Am vazut la cineva si incepuse sa crape chitul.

Link to post
Share on other sites

Mersi frumos,eu stiu ca sa mai facut acest retrofit,nu mi se pare foarte costisitor...cred ca ma incadrez in 200E piesele,respectiv,plafonul si trapa cu tot cu plafoniera.Acum nu stiu ce mai e necesar pentru incheierea proiectului

Desigur,referitor la partea de montaj...dam jos si punem cum trebuie...daca trebuie sa dau luneta si parbrizul jos....le dau.

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Restul e doar instalatia si banuiesc ca are vreun modul propriu undeva prin bord. Cred ca Florin Sau Cristi (Bundy) te-ar putea ajuta cu schemele, in Bucuresti.

Plus furtunele de scurgere care vin prin stalpi.

Succes cu proiectul si sa ne tii la curent cu evolutia.

Link to post
Share on other sites

Passatul meu are trapă cu panou solar

20180809_192323.jpg

Link to post
Share on other sites

Compresorul de AC este electric la toate B5? Altfel va fi nevoie de pe masina cu trapa solara si de compresor.

Taaare m'as mira sa iei la 200 euro plafon + trapa fotovoltaica ...

Link to post
Share on other sites

Plafon tabla plus plafon textil plus plafoniera cu comenzi pt trapa si trapa 800 lei mai exact.

Acum am nelamurirea daca nu cumva trebuie schimbat tot plafonul(cred ca asta e motivul pentru care se vinde cu plafon tabla)

Poate a mai facut cineva...macar trapa normala,sa ma lamureasca si pe mine.

Edited by furios
Link to post
Share on other sites

Pai fara a'l inlocui cum ai de gand sa montezi trapa? Taind plafonul existent? Nu stiu cum e la B5, dar de obicei la masinile cu trapa ranforsarile din plafon difera. Chiar daca nu ar fi problema de ranforsari, a decupa forma perfecta nu e chiar usor, iar a nu avea forma perfecta poate duce ori la infiltrare de apa, ori la spargerea trapei la flexarea caroseriei

Link to post
Share on other sites

Multumesc,daca trebuie sa inlocuiesc tot plafonul....apai am sa o las pe primavara inainte sa vopsesc masina.

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, andrei0241 said:

Chiar daca nu ar fi problema de ranforsari

asta pana in cazul unui accident.... si atunci, vezi ce ai facut - Doamne fereste.

Eu zic sa ai grija ce faci si sa se lucreze ca la carte, altfel, e vb si de viata celor ce calatoresc cu acea masina.

Am facut cateva astfel de retrofituri, pana in prezent - eu m-am ocupat strict de partea electrica si sw - la cele mai noi - la toate s-a inlocuit plafonul, complet.

Link to post
Share on other sites

"Daca nu ar fi problema la ranforsari" insemna ca ai putea sa tai printre acestea, dar cel mai probabil difera si deci nu ar avea cum. Nicidecum nu ma gandeam sa taie ranforsarile! Cu ranforsari taiate s'ar observa imediat ca e gresit, nu e "nevoie" de accident sa sesizezi problema

Link to post
Share on other sites

Nu ai treaba cu ranforsarile. Dezlipesti doar tabla de pe ele si la inlocuire lipesti tabla de ele tot cu mastic, cum au fost si din fabrica.

In rest, sudurile refacute cu argon, in punctele unde ai gaurit vechile suduri.

Compresorul de AC are comanda electrica la orice masina.

Edy, super panorama ta. :D

Link to post
Share on other sites

    El a intrebat daca compresorul este electric, nu comanda lui.  Cred ca spera ca porneste climatronicul si AC atunci cand masina este oprita ca sa nu se faca cald in ea, si totul gratis pe baza solara nu pe baterie. Evident ca nu este posibil asa ceva, poate doar ventilatorul de habitaclu sa bage aer de afara la 35 grade cand in interior ai 60. topic-uri in care au fost discutii asemanatoare: 

 

 

Link to post
Share on other sites

Mie imi scapa ceva,din poza pusa de Edy para ca trapa se ridica cu tot cu cheder,ramanand muchia tablei plafonului fara nimic altceva,din alte poze se vede inters,ca se ridica doar sticla si ramane un cheder care acopera muchia tablei,puteti sa imi spuneti cum e defapt.

Ar mai fi o nelamurire,traversa dintre stalpi de la jumate trebuie decupata?

Din poze trapa are 2 sine lungi stanga dreapta care nu par sa aibe un decupaj sau ceva.Ori poate cele doua sine trec pe sub traversa si in cazul asta se explica

Ps.Eu inca nu mi-am scos din cap idea ca nu se poate face acest retrofit fara sa schimbi tot plafonul,inca mai caut solutii pentru a face doar gaura trapei,doar ca pozele pe net sunt putine si cele mai multe sunt ne clare.Nu vreau sa reinventez apa calda,gandesc ca e bine sa stiu  si de ce nu merge....nu ma multumesc cu raspunsul"nu merge" fara argumente.

Multumesc tuturor pentu raspunsuri.

Edited by furios
Link to post
Share on other sites

Nu vei putea decupa niciodata corect tabla. Are si o buza indoita la presa, pe care n-o vei putea face niciodata. Nu e ca si cum ai taia din carton.

Deci ori schimbi plafonul, ori renunti la proiect.

Link to post
Share on other sites

Da se saltă cu cheder cu tot.

20180811_154029.jpg

Link to post
Share on other sites

Eu ma gandeam ca sistemul fotovoltaic e gandit pentru a suplini consumul pe care l'ar trage compresorul de aer conditionat, de aceea intrebat daca acesta este actionat electric (cum e la noul Tiguan, de ex). Pentru o simpla ventilare, modificarile necesare montarii unei trape mi se par prea mult.

Eu am functia de ventilare la Ateca, insa nu m'am gandit sa o folosesc pana acum, mi se pare mai simplu sa las geamurile jos cand ma apropii de masina si sa mai astept 1-2 minute pana se aeriseste decat sa pornesc Webasto ptr atata lucru

Link to post
Share on other sites

Functia de ventilare chiar actionata prin GSM o am si eu pe bmw dar nu mi se pare ceva de efect vara.

Cat despre compresorul de clima, chiar si pe Passat B6 e actionat mecanic de cureaua de transmisie, doar ambreiajul e comandat electric.

Link to post
Share on other sites

   Nu poti actiona un compresor de AC electric care are sute de W cu o trapa fotovoltaica care face zeci de W. Poate daca i-ai pune inca o baterie ca doar nu o sa o folosesti pe cea de pornire motor.  Trapa este doar pentru ventilator ca sa gasesti 35 grade cand ajungi la masina in loc de 65. Nu merita. Iti imbacseste si filtrul de polen cu atata ventilatie.

Link to post
Share on other sites

Multumesc Edy pentru poza,intradevar se vede clar acum ca are o muchie facuta la presa care nu se poate reproduce.

Nu stiu de unde a reiesit din discutie ca ar fi actionat COMPRESORUL de AC...sistemul porneste doar ventilatia,AC foloseste compresor mecanic care este invartit doar cand ai motorul pornit,e cuplat prin curea la motor....la 99% din masini.Deci uitati de AC stationar

Link to post
Share on other sites

Stie toata lumea ca un compresor de ac ia din puterea motorului 5-7 cai adica undeva pe la 8000W daca il actionam cu motor electric la care se mai adauga ventilatorul frontal 300-700W si ventilatorul din habitaclu cam 300W, rotunjim asa pentru o zi calduroasa cam la vreo 10.000W

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...