Jump to content
cnecrea

Golf 7 - Upgrade la LED 7.5 (semnalizare dinamica)

Recommended Posts

cnecrea

Salutare tuturor,

Astazi, va prezint un manual despre cum sa-ti pui pe Golf-ul tau ultimul tip de stopuri cu semnalizare dinamica. Este posibila modificarea din stopuri de tip halogen, sau stopuri led versiunea veche (inante de facelift) in stopuri cu semnalizare dinamica. Daca nu stii ce este semnalizarea dinamica iti prezint un mic video.

 

Spoiler

 

 

PREVIEW MANUAL:

manual.png

 

Nota: Totul se face tragand cateva cabluri in masina, stopuri noi si codare VCDS.

In acest manual veti gasi informatii despre: materiale, unelte, pini, stopuri, conexiune BCM (initayea de control), schema conexiuni, punte necesara, simulare, imagini tehnice si codare VCDS.

Link catre manual cu actualizare periodicaManual Golf LED 7.5 cu semnalizare dinamica

Codare VCDS: pe maine, poimaine se urca sus in manual.

Pentru nelamuriri, feel free to ask.

  • Upvote 3
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
ShadoWzZ

Super. E bine de stiut toata aceasta informatie.

Totusi as vrea sa spun ca este pe forum userul @C Z R care vinde mufe de conversie pentru acest retrofit si cumva nu trebuie sa desfaci toata masina ci doar un plastic de la haion.

Nu stiu daca codarile sunt identice dar e o alternativa buna daca nu ai inclinatii in ceea ce priveste desfacutul masinii, trasul firelor, mufat .... samd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
C Z R

Ce inseamna "pilot" si "piloti" ?
Pentru 5G0945308Q nu iti trebuie mufa 1K8972928C. 1K8972928B este pe toate partile. (hint: 1K8972928 este la jumatate de pret si difera doar culoarea si un ghidaj aditional care se inlatura in 3 secunde cu sfic-ul)

Nu prea inteleg de ce faci punte intre pinul 2 si 4 dar asteptam versiunea finala. Deocamdata nu se intelege mare lucru

000979009E, 000979025E si 000979020E sunt cabluri de reparatii pe care trebuie sa le tai, sa vii cu alt cablu si sa faci lipituri. Daca tot ai "crimper terminal" in lista de necesare, nu era mai simplu si mult mai ieftin sa pui pinii mama direct ?

Sunt curios cum arata codarile :)

Edited by C Z R
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
cnecrea
în urmă cu 17 ore, ShadoWzZ a scris:

Totusi as vrea sa spun ca este pe forum userul @C Z R care vinde mufe de conversie pentru acest retrofit si cumva nu trebuie sa desfaci toata masina ci doar un plastic de la haion.

Nu stiu daca codarile sunt identice dar e o alternativa buna daca nu ai inclinatii in ceea ce priveste desfacutul masinii, trasul firelor, mufat .... samd.

salut! nu cunosc cine vinde mufe pe aici si cine nu. eu practic am aceste numere de referinta din ETKA, apoi dus la casa VW, cumparat si folosit. Legat de trasul firelor, sunt cateva de tras. Aici vorbim de o instalatie facuta "hand-made" fara a cumpara set de cabluri, sau vreun alt dispozitiv de conexiune directa (adaptor).

 

în urmă cu 15 ore, C Z R a scris:

Pentru 5G0945308Q  nu iti trebuie mufa 1K8972928C. 1K8972928B este pe toate partile. (hint: 1K8972928 este la jumatate de pret si difera doar culoarea si un ghidaj aditional care se inlatura in 3 secunde cu sfic-ul)

piloti, ma refer la stop spate - probabil romana mea o ia la vale, imi cer scuze si iti multumesc pentru atentionare!

hai sa lamurim treaba cu stopurile spate:

5G0945207G - STOP EXTERIOR STANG (stop original, versiune EU)
5G0945307P - STOP INTERIOR STANG (stop original include lumina de ceata, asa vine de serie, versiune EU)
5G0945208G - STOP INTERIOR DREPT (este stopul original  - fara ceata, versiune EU)
5G0945308Q - STOP INTERIOR DREPT (este stopul original versiune UK - acest stop are lumina de CEATA inclusa)
5G0945308P - STOP EXTERIOR DREPT (stop original, versiune EU)

practic prin inlocuirea 5G0945208G cu 5G0945308Q, o sa avem dubla ceata pe stopuri; de origine vine doar una, pe stopul stang din interior 

explicate versiunile de stopuri spate, observam ca versiunea de UK are ceata inclus, daca alegem sa punem in loc de 5G0945208G stopul cu referinta 5G0945308Q, atunci mufa difera si are nevoie de 1K8972928C.

 

în urmă cu 15 ore, C Z R a scris:

000979009E, 000979025E si 000979020E sunt cabluri de reparatii pe care trebuie sa le tai, sa vii cu alt cablu si sa faci lipituri. Daca tot ai "crimper terminal" in lista de necesare, nu era mai simplu si mult mai ieftin sa pui pinii mama direct ?

 

aceste cabluri de reparatii se folosesc pentru a realiza conexiunea dintre:

STOP INTERIOR STANGA: PIN1 se muta (se duce cablul) la STOP EXTERIOR STANGA IN PIN 4 - vezi imaginea de mai jos - culoarea MOV

SCH_RO1.png

acelasi lucru se repeta si la stopurile de pe partea dreapta:

SCH_RO2.png

Legat de costuri, sunt cam astea:

STOPURI  SPATE ORIGINALE: €589.22 fara TVA
TVA: €102.26
TOTAL: €621.89
MUFE, PINI, CABLU - cost aproximativ 100EUR - Evident, nu sunt aceleasi preturi in Romania, cred ca in tara sunt mai ieftine.

Cam toata treaba m-a costat undeva la 730EUR. Cred ca pretul face diferenta, pentru putin efort salvezi mai bine de 200EUR.

Edited by cnecrea

Share this post


Link to post
Share on other sites
C Z R

In Estonia o fi mai bine. La noi nu exista sa fie mai ieftin.
1x 5G0945207G - 1124 RON (€241)
1x 5G0945307P - 1060 RON (€227)
1x 1K8972928B = 20 RON (€4.3)
Totalul se invarte pe la €1000, nicidecum €730

Quote

pentru putin efort salvezi mai bine de 200EUR

200EUR in comparatie cu ce?

 

Legat de mufa. Nu stiu ce ETKA ai, dar cred ca ai ignorat total ce am spus mai sus.

image.thumb.png.0411f7d0829465be93612fe5adfeebcf.png

Sa tragi fir din pinul 2 de pe aripa pana in pinul 4 in haion doar pentru ca nu vrei sa folosesti lumina de pozitie deja existenta fizic acolo (pinul 1 haion)... mi se pare risipa de resurse si de timp. Conform schemei, pinul 1 din haion (halogen sau non-facelift led) isi pierde orice functie, in loc sa fie tras in p4.

Se poate simplifica, deci, fara sa desfaci toata masina si folosind mai putine materiale - respectand schema si codarile unui 7.5 (Facelift) de fabrica.
Leuchte23SL si Leuchte24SL prezente pe haion (versiunea halogen) pot fi trase in pinii 4 stanga/dreapta (tot pe haion) iar semnalizarea (Leuchte18/Leuchte19) se trage din aripi.

Toti producatorii de adaptoare (de orice fel) au folosit schema asta pentru ca este mai putin invaziva. 

Edited by C Z R
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
cnecrea

M-ai facut curios si m-am uitat din nou ETKA si intr-adevar ai dreptate pentru 5G0945308Q apare 1K8972928B, insa in realitate, daca montezi acest stop nu se potriveste mufa  terminata in B si trebuie neaparat mufa cu referinta ce termina in C.

image.thumb.png.65d4382ec314e91b3a6eef5e7b1a0333.png

în urmă cu 8 ore, C Z R a scris:

Sa tragi fir din pinul 2 de pe aripa pana in pinul 4 in haion doar pentru ca nu vrei sa folosesti lumina de pozitie deja existenta fizic acolo (pinul 1 haion)... mi se pare risipa de resurse si de timp. Conform schemei, pinul 1 din haion (halogen sau non-facelift led) isi pierde orice functie, in loc sa fie tras in p4.

Se poate simplifica, deci, fara sa desfaci toata masina si folosind mai putine materiale - respectand schema si codarile unui 7.5 (Facelift) de fabrica.
Leuchte23SL si Leuchte24SL prezente pe haion (versiunea halogen) pot fi trase in pinii 4 stanga/dreapta (tot pe haion) iar semnalizarea (Leuchte18/Leuchte19) se trage din aripi.

Cred ca pana la urma difera codarea. Pe weekend o sa imi conectez VAGCOM-ul la masina, extrag codarea, apoi le pun aici. Exista pe forum codarile pentru 7.5 sa ma uit si eu?

în urmă cu 8 ore, C Z R a scris:

In Estonia o fi mai bine. La noi nu exista sa fie mai ieftin.
1x 5G0945207G - 1124 RON (€241)
1x 5G0945307P - 1060 RON (€227)
1x 1K8972928B = 20 RON (€4.3)
Totalul se invarte pe la €1000, nicidecum €730

Citat:

pentru putin efort salvezi mai bine de 200EUR

200EUR in comparatie cu ce?

Exista "specialisti" precum kufatec, acum 1 luna inainte sa imi montez stopurile, le vindeau la €899. Cred ca in prezent mai sunt situri de specializare care le vand la preturi WOW.
Sper ca nu imi iau warn pentru publicitate, ca exemplu car245 vand aceste stopuri fiind originale mai ieftin. Ce-i adevarat vin din Riga, Latvia.

5G0945207G - €150.40
5G0945307P - €141.81
5G0945208G - €150.40
5G0945308Q - €141.81
TOTAL - €583.71

Edited by cnecrea

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagicPenguin
On 2/7/2018 at 4:31 PM, C Z R said:

In Estonia o fi mai bine. La noi nu exista sa fie mai ieftin.
1x 5G0945207G - 1124 RON (€241)
1x 5G0945307P - 1060 RON (€227)
1x 1K8972928B = 20 RON (€4.3)
Totalul se invarte pe la €1000, nicidecum €730

Depinde unde cauti... Iti spun sigur ca se poate cumpara setul complet cu aprox. 600 EUR din Romania cu factura si TVA inclus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
C Z R

Se poate si cu 400 dar daca nu punem link/nume magazin/ceva, degeaba vorbim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagicPenguin

Nu am venit pe acest forum cu intentia de a face reclama cuiva asa ca nu am dat detalii deoarece nu am vrut sa imi fie interpretata gresit prima postare. In plus, am observat ca tu ai un set la vanzare asa ca nu am vrut sa fiu genul ala care spune cu hate ca "dincolo e mai ieftin".
Ca sa intelegi contextul, eu am un prieten care are un magazin de piese auto in afara Bucurestiului. Nu are site, dar este serios si colaboreaza cu mai multi importatori mari cum ar fi Elit sau Autonet. Cumpar de la el de ani de zile tot ce este necesar pentru masinile din familia mea si in timp au ajuns multi prieteni de-ai mei sa-i fie clienti datorita preturilor bune.

Am vazut postarea ta de pe IG cu noile stopuri, mi-au placut si la inceputul lui Ianuarie i-am cerut un pret pentru urmatoarele repere: Left outer - 5G0945207G; Right outer - 5G0945208G; Left inner - 5G0945307P w/rear fog; Right inner - 5G0945308P w/o rear fog. Pretul la acel moment a fost de aprox. 600 EUR cu termen de livrare 5 zile lucratoare.

Este un pret pe care orice magazin maricel de piese auto (care nu e pus pe japca) ar trebui sa il poata egala, pentru ca majoritatea au aceeasi furnizori.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
C Z R

Am inteles.
Din partea mea e ok sa pui, nu ma deranjeaza :) Multumesc oricum pentru abordare.
Corect cu pretul. Daca nu s-ar aplica adaosul mare pe care-l practica reprezentantele, ar ajunge si ei sub 600E.

Ce este penibil este solutia aleasa de Audiamant, k-electronic-shop si altii care vand carpeli de adaptoare care pe langa ca nu functioneaza identic cu solutia OEM, mai cer si 300E pe ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagicPenguin

Adaptoarele sunt cele care mi-au taiat cel mai tare avantul de a face retrofit la versiunea de 7.5. Mi se pare exagerat sa ceri sute de euro pentru cateva fire si cateva mufe, dar sunt sigur ca nu duc lipsa de clienti. In US, unde nu exista stopuri cu LED, e bataie pe stopurile noastre si pe adaptoarelede la halogen la LED.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tdi_ca

Buna tuturor

Tocmai mi-am schimbat farulie din spate cu versiuna de LED-uri și am tras cablajul pentru semnalizator "amber" ... Totul fuctionaz cum trebuie, inafara de semalizator de la ceas. Intervalul este foarte rapid ... Dacă semnalize de confort, luminile de fund vor clipi de 5 ori (la asta am setat), dar la ceasul de bord, clipul trebuie să fie de cel puțin 10-15 ori ... Singurul moment în care clipuitul funcționează normal în ceasul de bord este când pun avarile. ... Mă gândesc că este undeva în codul "leuchte", dar nu știu care dintre canale.... Am făcut codificarea taillight ca pe instrucțiunea pentru cablajul pe care l-am primit (cablaj BEC autoparts)

Si trebuie sa mentionez, din gresela am folosit aplicația de codificare LED în obdeleven (cea care codifică când tragi firele la BCM) din gresela ... dar, am mers inapoi si am refolosit aplicatia sa setez totul cum era (setare BULB inloc de LED)

Am refacut codingul dupa ghidul acest a lui BEC, dar tot am eroarea la ceasul din bord

https://cdn.shopify.com/s/files/1/2018/1233/files/bec-led-eds-mk7-5-tail-lights-coding-guide.pdf

Cind fac scan de fault, primesc asta

Screenshot_20180807_110352.png

Oare ce trebuie facut sa scap de erorile acest?

Edited by tdi_ca

Share this post


Link to post
Share on other sites
tdi_ca

EDIT: Se pare ca defapt codul acest ar fi problema...

 

Screenshot_20180807-192118_OBDeleven.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

side markers nu ai la masina ta. La cele de USA, da

Share this post


Link to post
Share on other sites
tdi_ca

am reusit sa gasesc problema.... a fost in acest canale 

1.jpg
2.jpg

Se pare ca DIMMWERT AB 18/19 trebuie setat de la 0 la 100

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bboctavian

Ce program folosesti ? De codari @tdi_ca

Share this post


Link to post
Share on other sites
tdi_ca

Obdeleven pro

Edited by loghy
quote

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiu_88

Salut, se poate face codarea din VCDS la golf 7.5 ca sa am semnalizare dinamica? Am semnalizari led pe spate, dar se functioneaza prin aprindere simultana la toate led-urile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

dinamica cu adevarat - doar daca schimbi lampile spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiu_88

Deci eu am o alta versiune de faruri led pe spate, una care nu poate fi programata sa fie dinamica?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golf TDI

Arata rau asa. De fapt e chestie de gusturi, dar pace-car nu m-a atras niciodata. 

Eu am preferat varianta asta:

 

Edited by Golf TDI
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ShadoWzZ

@AndreiZi cu genul ala de semnalizare cred ca poti intra usor in atentia politiei pentru ca e clar in neregula.

Pentru o "dinamicitate" LaJumate.ro este ok cum a montat @Golf TDI. Ieftin si bun.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eivan

Tocmai ce am gasit niste triple led originale de pe un R line din 2014 . Se pot monta pe golful meu cu triple halogen doar plug and play ori mai am nevoie de ceva modificati ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adellyn
On 11/7/2018 at 10:07 AM, F l o r i n said:

dinamica cu adevarat - doar daca schimbi lampile spate.

Salut, am facut un upgrade de la stopuri normale cu bec halogen la stopuri led. Cel de la care le-am cumparat mi-a trimis si un kit de cabluri pentru activarea semnalizarii de pe hayon dar cred ca este kitul pentru stopurile led varianta facelift 7.5 ( nu au mufe adaptoare, doar cablurile). As putea sa fac ceva cu ele sau imi trebuie cele cu mufe adaptoare pentru varianta led anterioara ?

Multumesc ! 

IMG_3653.jpg

IMG_3655.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri