Jump to content

Probleme Directie / Articulatii (Touareg 7P)


iulian81
 Share

Postare recomandată

Salut, am directia reglata perfect, verificata de 2 ori in 2 locuri diferite pentru liniștea mea. In momentul cand iau viraje foarte strânse, la plecarea de pe loc sau viteze foarte mici, am impresia ca este ceva in neregula cu directia, pare sa supravireze. Cei de la Vw au spus ca asa fac modelele astea din cauza ca sunt 4x4, sunt eu prea atent la orice detaliu sau la voi este exact aceiasi situatie, considerata normala??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa clarificăm puțin, când spui directia te referi la geometrie, corect?

De asemenea, prin faptul că supravireaza vrei sa spui ca trage dreapta sau stanga?

Supravirarea respectiv subvirarea au loc la viteze mari.

Pentru problema ta, verifica presiunea, inversează anvelopele (dreapta cu stânga) si asigurată-te ca ceea ce constati tu e pe teren drept. Dacă se intampla pe teren înclinat, e normal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna,

Ma poate ajuta cineva la un Touareg 7P 2011.

Am un sunet ciudat cand virez  in dreapta si in stanga , un fel de bârâit , exact asa ca si cum ar freca roata in aripa .

Aceste sunete le aud cand merg mai incet adica 20-30km/h.

Astept un raspuns cat mai repede posibil.

Multumesc

Modificat de Tâmplaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema asemanatoare o am si eu de cateva zile, in general cand e masina incalzita dupa un drum mai lung. La viraj maxim in mers stanga sau mai des si mai mult spre dreapta, se aude un pacanit la roata din stanga (putin si la cea dreapta). Am verificat planetarele, nu curge nimic, nu au burduful spart, nu se misca absolut deloc. Masina are 4 ani si 52.000 km. Ce ar putea fi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Eu unul sunt posesor de Touareg din 2017, achizitionat de nou 286cp. De ceva timp ma confrunt si eu cu aceeasi problema zic eu. La viraj maxim stanga aud un zgomot in partea dreapta. Am fost la Midocar Vitan si au ajuns la concluzia citez: unghiul maxim de bacaj rupe aderenta - nu este un defect nu necesita reparatie. Asta dupa ce masina a fost tinuta mai bine de 48 de ore pentru urmatoarele operatiuni: geometrie, verificare trepidatii la franare la viteze de peste 140 km/h, zgomat la viraj stanga maxim pe partea dreapta s dupa ce am urlat ca inca nu aveau un raspuns.  Acum intreb, de ce nu a facut si in primul an sau in primii kmScreenshot_20181129-195224_Gallery.thumb.jpg.0a8a202cf0a4375215e37a723f555dba.jpg? Masina are 32.000 km ( placute schimbate fata spate la 20.000 km cu un cost de 3.900 lei la Porsche Buc.Nord) si domnii mi-au recomandat sa schimb discurile de frana intrucat au ajuns la gradul maxim de uzura 2mm spun ei. Masina se afla inca in garantie pana in martie si nu stiu daca ma plimba si asteapta ca masina sa iasa din garantie si apoi sa gaseasca si defectul daca exista. Ce ma sfatuiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-au uzat maxim discurile de frana fata , cele noi de fabrica , in 30.000 km ?

nu cred ca e normal

probabil si masinile sunt in trendul oricaror alte produse - se fac din ce in ce mai slab calitativ

nu e normal sa ai zgomot , evident , doar ai cumparat masina noua

la ce bani ai dat ai pretentii sa nu apara asemenea probleme macar pana la 1000.000 km

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dza1981 cum de are masian ta 286cp? Nu ai motorizarea CVVA de 262cp, intrucat pe 7P nu s-a pus alta motorizare de 3L mai puternica. 

Masina are 4 ani garantie deci panain 2021, tu cum de mai ai pana in 2019? Masina a fost cumparata din afara?

Te intreb acest lucru intrucat la noi este o practica unitara ca daca masina nu a fost vanduta pentru piata din Romania, dealerii sunt foarte superficiali cand vine vorba de garantie si de suport, intrucat masina a fost produsa pentru alta piata de desfacere deci ei o considera ne-confirm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este Touareg Supreme V6TDI BMT,  262CP/193 KW, AG 8, cutie automata si nu are 286 CP cum am scris initial. Masina este achizitionata de noua din Romania, reprezentanta Porsche. La achizitionare masinii mi-au spus ca are 4 ani garantie, din care 2 ani conform Conditiilor de Garantie(fara limita de km) si 2 ani ( anul 3 si 4 de exploatare socotit din data de livrare) conform Conditiilor de Garantie Suplimentara cu limita de km 120000. 12 ani garantie la perforare prin ruginire; 3 ani garantie pentru defecte de vopsea. Chiar daca are garantie  din ce am vazut pana acum atitudinea celor de la Midocar Vitan si Porsche Buc. Vest nu este in beneficiul clientului. Nu poti spune unui client cu o masina in garantie fara sa o vezi sau sa o verifici ca, citez: sa vedem daca face obiectul garantiei, daca ati luat o groapa? Incerc sa monitorizez simtomele; iar din ce am vazut pana acum doar la viraj maxim se aude acel zgomot. Indiferent de service rezultatul este acelasi, fara sa te certi nu rezolvi absolut nimic. 

Modificat de Andrei_72
Citarea postării anterioare este interzisa!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.11.2018 at 13:42, tavitara a scris:

s-au uzat maxim discurile de frana fata , cele noi de fabrica , in 30.000 km ?

nu cred ca e normal

probabil si masinile sunt in trendul oricaror alte produse - se fac din ce in ce mai slab calitativ

nu e normal sa ai zgomot , evident , doar ai cumparat masina noua

la ce bani ai dat ai pretentii sa nu apara asemenea probleme macar pana la 1000.000 km

 

Si eu am spus la fel! Singura explicatie plauzibila care imi vine in minte este ca: chiar daca am schimbat placutele la Porsche Buc Vest nu cred ca mi au pus placute originale si acele placute au mancat din disc, alta explicatie nu am. Este posibil nici sa nu fie atat de uzate precum spun, dar cine stie? Noul trend se pare ca este la piese intrucat aproape toate motoarele sunt fiabile indiferent de brend.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o problema clasica la touareg cu discurile de frâna. Masina este foarte grea are in jur de 2200kg iar discurile sunt de 330mm pe 28mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ai spus in alt post ca ai 70.000 km si trebuie sa le schimbi

70.000 , nu 30.000

deci nu e normal la colegul nostru , corect ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minute în urmă, tavitara a scris:

tocmai ai spus in alt post ca ai 70.000 km si trebuie sa le schimbi

70.000 , nu 30.000

deci nu e normal la colegul nostru , corect ?

 

Sa fim exacti, am spus 32.000 km daca despre mine este vb? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, dza1981 said:

Sa fim exacti, am spus 32.000 km daca despre mine este vb? 

colegul Andi are 70.000 si trebuie sa le schimbe

dar daca asa spune lumea ca apare la 30.000 uzura maxima discurilor , asa o fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutari. 3 intrebari am. Touareg 7p 2012. Am observat ca la rotile de vara la cauciucurile vechi pe care le-am inlocuit uzura era mult mai pronunțată pe exteriorul pneului. Fostul proprietar mi-a spus ca a mers 99% pe confort avand suspensii pneumatice si asta ar fi motivul geometria masinii fiind "setata" mai mult pe normal. E posibil asa ceva?

Daca as dori sa refac geometria mecanicul meu mi-a recomandat sa merg la VW sa o fac. Diferențele de pret sunt semnificative. Garaj "normal" 70euro max, VW 250euro min. Locuiesc in Franta. Argumentul VW ar fi ca daca masima are suspensii pneumatice, ACC, faruri adaptive etc, geometria se poate face doar de ei pentru a fi totul ok. 

Pentru iarna am roti pe 18" care dispun de senzori. Se pot vedea clar la valve. Problema e ca aceste roti au fost luate de pe un alt Touareg iar senzorii nu sunt recunoscuti de masina. Cele de vara pe 20" merg perfect. Care ar fi procedura de imperechere cu VagCom sau VCP, Delphi etc. 

Mulțam anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E directia "stramba" ca sa zic asa. Orice service respectabil ar trebui sa te rezolve, nu e nevoie de nici o diagnoza. E o procedura relativ simpla, se foloseste un laser pentru alinierea rotilor si niste chei inelare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adidas00 si @naighbaxxx am mutat discutia aici , nu isi are scopul in Jante si nvelope .  Va rog sa continuati aici.

Vorbim de 7P  cu pneumatica si procedura din service manual este complexa si nu degeaba costa 250 euro cum zice colegul @naighbaxxx  : 

Precautions
The Touareg is not your typical vehicle to align. It has a stability control system that needs a recalibration of the steering angle sensor if the toe front or rear is adjusted.

vw-alignment-3-828600.jpg.5bf5f6b203949e565235b14d5bebf8da.jpg

On vehicles with air ride systems, lifting the vehicle for a repair requires that the vehicle lift mode must be activated. The vehicle lift mode switches the air suspension control off. This prevents readjusting of the air springs when the vehicle is lifted. Vehicle lift mode is automatically switched off at a speed above 3 mph.

Use the following procedure to deactivate the air suspension:
1. Switch on the electrical parking brake.
2. Switch on the ignition.
3. Press the LOCK button in the center console for 5 seconds.

The “Vehicle Lift Mode” is Displayed In the Instrument Cluster and the Indicator Lamp is the LOCK Button Flashes.

Inspect the tires before alignment. According to VW, the tread depth difference may be no more than 2 mm on an axle. Also, the service information says wheel alignment should not be done until the vehicle has been driven 1,000 to 2,000 km (621 to 1243 miles), since it takes this long for the coil springs to settle.

Front Suspension
At the front of the Touareg is a double wishbone with a tall knuckle. The suspension can have either air or coil springs. The lower control arm inboard mounts have factory-installed cam bolts to adjust the camber and caster. The front lower cam bolt adjusts camber and the rear bolt adjusts caster.

The most common failure on these models is the lower shock bushing. Upper control arm bolts are torque-to-yield with a torque spec of 50 Nm and a turn of 180 degrees.

Rear Suspension
The rear suspension is a multi-link setup with a large lower control arm. Toe is adjusted with the toe link and camber is adjusted using the cam bolt in the lower control arm.

If the rear tires have inner edge wear, inspect the bushings for damage. Most likely, the bushing that attaches the knuckle to the lower control arm is damaged.

 

Concluzia......nu lasa masina pe mana oricarui mecanic cu o cheie si  laser . Ai dori sa auzi de niste posibile consecinte daca nu este facuta operatia cum trebuie ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca in Franta nu e problema de 250 euro cand ai Touareg ...

Doar la reprezentanta as merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oldtimercraiova

Daca te duci la un service normal, in Franta, s-ar putea sa platesti "schimbarea piesei" plus manora, si sa vezi ca nu este schimbata, noroc c-am avut ceva minor de schimbat.

De atunci, absolut totul in reprezentanta s-a facut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. In reprezentanta fac majoritatea operatiunilor oricum. Am inteles de unde vine diferenta de pret. Era cat pe ce sa fac operatiunea la "baietii" care mi-au schimbat pneurile de vara si care imi prezentau situatia ca si mai sus "o cheie si un laser rezolva treaba", apoi am sunat la VW si mi-au dat "scorul. Am invatat pe pielea mea sa nu ascult tot ce imi zice reprezentanta ... in special VAG (am avut Q5 inainte). In "viziunea" lor o masina 2012 chiar daca e Touareg e deja de mult depasita si ar cam trebui inlocuite multe componente ... asa ... preventiv fara vreo explicatie plauzibila. Am avut ocazia sa plec de la ei cu ulei pentru motor de 2 litri chiar daca eu aveam 3 litri si bordul era ca un brad de craciun la Q5 cu explicatia ca "asa face toate", mergi putin si isi revine. Rulment montat sau stras gresit care dupa 100km facea ca toate alea, bucse inferioare stranse la mana, 450 euro platiti pentru un bec far care necesita 5 ore de manopera dar un burduf de planetara cu inlocuire a costat 100 euro. In fine ... ma voi interesa daca reprezentanta mea poate faca operatiunea corect pentru ca am dubii mari.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In orice service vor folosi un banc special pentru calibrat, lasere si chei. VW crezi ca foloseste altceva, adica crezi ca operatiunea e altfel? ? Cat despre calibrare senzori si alte chestii, eu cred ca se face doar atunci cand ai avut accident si ai roata mutata din loc. Exista tutoriale pe YT pentru a-ti face o idee generala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oldtimercraiova

Eu fiecare piesa o marchez, pe care trebuie s-o schimbe mecanici din reprezentanta, le marchez astfel incat sa vad daca au fost schimbat sau nu, si chiar le arat piesele marcate ce trebuie schimbate. :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu continuam discutia  si sa mergem in directia offtopic  , indiferent ca folosesc toti laser , VW foloseste  "procedura corecta  "  definita in Elsa/Etka.  Atata timp cat sari un pas din procedura , operatia facuta este egala cu zero. 

Ce zice Old Timer e cam sfant si eu fac acelasi lucru . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!