Jump to content
trust_24

autoDNA.ro de incredere ?

Recommended Posts

trust_24

ati folosit acest serviciu ? e de incredere ? s-au potrivit ceea ce va da in raportul platit cu realitatea ? (pt cine a apelat la astfel de serviciu)

caut un touran tsi 7 locuri si gasisem ceva decent

dar dupa un raport platit pe autoDNA.ro km s-au dovedit a fi altii, adica 277.000km in inregistrarile lor, si 176.600km in anunt
cei care au masina zic ca nu e de incredere siteul autodna, si ca o verificare adevarata se face la reprezentanta care costa 700 lei.. nu 42 lei cat am dat eu pe raport.

in rest toate datele se pupa, mai putin km

sau la danezi (de acolo e masina) ce inseamna ca nu a mai trecut inspectia tehnica, si ca a fost conditionata numai pt export...
 

6896789678978.jpg

Edited by trust_24

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Tu chiar crezi ca autoDNA iti vrea raul, iar samsarul Horatiu din Focsani care mai are Skoda, Jetta la vanzare cu aprox. tot atatia Km iti vrea binele? 90% din masinile din Romania au Km dati inapoi. -100.000 Km este inca bine. Care nu au Km dati inapoi au fost dauna totala. Ma mir ca inca mai stai de vorba cu samsarul.

   La reprezentanta nu te costa 700 lei. Daca au bunavointa si masina este pe numele tau, iti face si pe gratis.

   Pentru masinile din danemarca ai site unde poti vedea Km.   https://www.nummerplade.net/kilometertal-og-synsdato.html

   Am bagat nr. sasiului (nr. de inmatriculare nu trebuie) si mi-a afisat si mie 277.000 Km. Gratis. Chiar daca ar fi fost TSI de generatie noua cu distributia pe curea, tot ar fi fost mult. Aproape 300.000 Km, nu multumesc.

Edited by Ebi
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_72

In general reprezentantele condiționează oferirea istoricului de efectuarea unei operațiuni fie ea și minore. Si o verificare tehnica + istoric costa in jur de 300 de lei. In niciun caz 700. 

Pe lângă asta recomand achiziția unui raport de la auto DNA (sau orice alt site asemănător de la noi sau străinătate) chiar și atunci când scoți istoricul de la reprezentante. Rapoartele de la auto DNA pot conține înregistrări de la licitații, daune și alte date care pot completa istoricul din reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trust_24

merci de info Ebi, la acelasi lucru ma gandeam si eu,
dar sincer in ultimii 9 ani nu prea am avut treaba cu achizitia/vanzarea de masini, am golful luat in 2009 din germania de mine personal, de atunci n-am mai avut nicio treaba, si am zis ca poate astfel de servicii aparute de cand am cumparat eu masina.. nu sunt de incredere.. e batranel golful si ma gandeam sa trec la ceva mai mare, eu am si masina de servici, dar tot la un touran TSI visez :)

tot la acest samsar am verificat acum si un golf5 variant, care in anunt are 170.000km, iar pe site-ul asta din danemarca avea 244.000km in 2016 😲😲

sau un golf5 hatch cu 179.000km care avea 272.000km in mai 2018...

deci cam 100.000km se dau toate inapoi...

daca-mi ziceati de siteul asta din danemarca, nu mai dadeam 42 lei :D

P.S. mai stiti astfel de site-uri unde se pot vedea info despre masini ? mai ales luate din germania
km ma intereseaza in special..

Edited by trust_24

Share this post


Link to post
Share on other sites
robert.alexandru

Am fost la reprezentanta Skoda din Cluj atunci cand am cumparat actuala masina , iar cei de acolo mi-au oferit toate informatiile de care am avut nevoie gratis ( istoric, nr km etc ).

Edited by robert.alexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites
trust_24

da dar asta DUPA ce ai cumparat masina

eu ce ma faceam.. mergeam la focsani, luam touranul de 277.000km vandut la 176.000km si apoi aflam pe barba mea

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Te duci cu propietarul actual si faci cererea pe numele lui platind tu tot ce trebuie. Daca refuza, pleci!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Tot ce vine (95%) din masinile cu an de fabricatie 2012/2013+ din Belgia, Olanda, Danemarca, Franta, Italia sunt masini trecute prin licitatii  - ex Carsontheweb - unde au parte de un raport rapid de insepctie, care se inregistreaza si poate fi accesat de catre cei ce participa la licitatie. Informatii ce apar si in rapoartele Autodna ori InspectorAuto. Adica informatii precum: kilometrajul la momentul trecerii prin licitatie ( sunt masini de leasing operational, nu le da nimeni km inapoi in afara in siatuatiile astea), istoric de service(asta de regula nu ajunge decat la cumparator - date confidentiale!), istoric evenimente si eventual poze cu masina de la licitatie in care se specifica exact fiecare defect vizual pe care il are. Uneori.rareori informatii despre starea tehnica/estetica: ex - masina cu probleme la turbosuflanta/ masina cu accident (asta poate insemna ca masina intra in licitatie cu un far spart si o aripa frecata). 

In concluzie, tot ce vine pe ex-leasing, informatiile legate de km de pe rapoartele siturilor de profil sunt reale! 

 

Sfat: Este la indemana oricui. Cereti VIN-ul si faceti o verificare. Pe inspectorauto este 38 ron cu tot cu tva. Aflati tot ce stie si vanzatorul despre ea atuncic and o cumpara prin licitatie. Mai putin istoricul de service, dar acela, daca este om serios si nu a manarit nimic, vi-l va oferi de buna credinta. Vorbesc strict din experienta. 

Pe Bucuresti, foarte rar sa se mai umble la km. Asta o mai practica doar "amatorii", care aduc 1-2 masini. Cei ce aduc cu zecile lunar, nu umbla la nimic! Doar le curata ori, in cel mai rau caz, le mai remediaza din zgarieturi. In schimb, in provincie, se practica totul la jumate. In special la Pitesti, Focsani, Brasov si altele. 

De ex, la pitesti, din 10 masini verificate personal - 8 cel putin aveau kilometrajul dat la jumatate. Si nu vb doar de rapoarte si verificand masina fizic si facandu-i diagnoza asa cum nu se face la reprezentanta.. 

Edited by Andrei_Tdi
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
trust_24

mda, e jale in romania, toate masinile au cu minim 100.000km in minus

https://www.olx.ro/oferta/vw-touran7-locuri1-9-diesel-af-2009-sirocol-webasto-IDbpazh.html

km reali https://www.nummerplade.net/soeg/?ssi=d36e4bd59fcc71d98491cd2c6028edc2&stelnr=WVGZZZ1TZ9W068973

in anunt 190.000km, reali 280.000km

oare sunt atat de nebuni samsarii astia incat n-au habar de verificarile online ?

mai si afirma:

* km 192391 cu facturi doveditoare service
* adusa personal pe roti de la privat ( 2100 km )

care privat ? ca a fost trecuta prin licitatie.. si ce facturi poate avea ? falsuri banuiesc

 

Edited by trust_24

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

au habar de verificari, asteapta clientul potrivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trust_24

cred ca renunt de a mai cumpara o masina vreodata din Romania...

  • noua nu-mi trebuie (masina noua numai daca face bani, altfel sa te plimbi cu ea nu merita)
  • rulata prin RO = rupta prin gauri, revizii dupa ureche si posibilitati financiare
  • adusa de afara = minim 100.000km in minus, si minciuni garla... auzi la ei.. luata de la privat si adusa cu acte

sa ajung din nou prin germania pt o masina... cel mai probabil, o saptamana pierduta si cam 500-800 euro cheltuieli, depinde cu ce merg si unde stau

apropo ce zic samsarii cand sunt prinsi cu ocaua mica :D

 

Quote

Da cam asta e piața dar un sfat o mașina sub 300.000 e foarte buna , dacă ii dai ce ii trebuie și ai grija de el un motor disel duce liniștit 700.000 km

 

Edited by trust_24

Share this post


Link to post
Share on other sites
LUFY

Nu va suparati dragi colegi, dar daca cineva mai poate crede ca o masina de 9-10 ani sau peste chiar, poate exista cu km sub 200.000, adusa din Germania, mi se pare ca este prea de tot.

Cu atatea informatii pe net, pe forumuri, discutii, povesti cu tot felul de experiente, sfaturi, site-uri online cu anunturi auto unde poti face comparatii, sa iti faci idei cu privire la preturi raportate la calitatea masinii deja chiar nu stiu daca poti pune botu la nu stiu ce masina, cu un rulaj din ala de bunicuta.

Pe bune acuma, vezi masini de 3-4 ani vechime, aduse din Germania sa zicem sau din Vest, km peste 200.000, mai ales daca vorbim de diesel. Pe urma te uiti la o masina de 9-10 ani sau mai mult (exemplu Touranu-ul aminiti de trust_24) si vezi ca rulajul e pe la 190.000, hai maxim 210.000.

Samsarilor li se falfaie ca ar fi km dati inapoi sau nu. Nu mai pot ei ca cineva se apuca sa ceara rapoarte de pe site-uri gen autoDNA sau reprezentante sau site-uri online. Cata vreme mare parte din lume pune botul sau si daca nu pune botul, dar nu are bani si atunci face un compromis. Ia masina cat de cat dotata, cu o varsta de N ani si km deja nu mai conteaza, pentru ca oricum sunt dati inapoi.

Din punctul meu de vedere este o chestie de perspectiva si cat accepta fiecare dintre noi sa fie mintit. Eu personal am preferat sa iau o masina cu km peste 200.000, de 4-5 ani vechime, cu carte service, verificata si atunci stiu ca macar km sunt ai ei. Multi km ? Ok, multi. Daca macar nu am fost mintit si nu mi-am mintit buzunaru sa zic asa, de unde am scos banii. Pana la urma un compromis am facut si eu, ca am acceptat o masina mai rulata, dar mai noua ca an de fabricatie, dotata cat s-a putut sa fie si de banii pe care i-am avut. Ca puteam face altceva cu banii aia, e partea a doua si e alta discutie dupa mine.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave
1 hour ago, trust_24 said:

 

  • rulata prin RO = rupta prin gauri, revizii dupa ureche si posibilitati financiare

Nu sunt chiar toate asa. Am mers in masina de 2 ani adusa de la nemti care era mult mai praf decat a mea. Dar am mers si intr-o masina cu 250.000 km care era aproape impecabila, luand in calcul uzura normala la km aia. Conteaza cum a fost intretinuta masina, nu cati km are, din ce tara e luata, daca a mers doar prin oras sau doar pe autostrada sau orice altceva.

Gandirea asta ca toate masinile din tara sunt praf e gresita. Stiu pentru ca am avut masina pusa la vanzare si m-au sunat cativa sa-mi zica cum gasesc ei cu 3-4.000 mai ieftina adusa din Germania si ca de ce o dau asa scumpa. Vrei ceva bun? Platesti! Nu vrei sa platesti mult? E plina puata de masini “bune si ieftine” aduse de samsari...

Si ma astept sa patesc acelasi lucru si acum, cand scot masina actuala la vanzare. Dar intotdeauna se gaseste un cumparator!

Share this post


Link to post
Share on other sites
AlexSav

Eu am cumparat raport de la autoDNA si se pupa cu ce era in istoricul la reprezentanta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
trust_24

in romania cati au grija de masini, le ruleaza putin, le tin in garaje ? 

din 5.000.000 de masini sa zicem cat ar fi in Romania... 10.000 ? 50.000 ?.. hai poate 100.000

deci sansele ca o masina sa fie in stare tehnica buna in romania e 1 la 1.000.000
 

Quote

Pe bune acuma, vezi masini de 3-4 ani vechime, aduse din Germania sa zicem sau din Vest, km peste 200.000, mai ales daca vorbim de diesel. Pe urma te uiti la o masina de 9-10 ani sau mai mult (exemplu Touranu-ul aminiti de trust_24) si vezi ca rulajul e pe la 190.000, hai maxim 210.000.

eu am luat golful personal in 2009 la 88.900km reali (masina de aprox 7 ani), si acum are 145.000km dupa 9 ani
evident ca am si masina de servici, dar totusi exista si prin afara masini care sa faca 10.000km pe an, adica 120-150-170.000km pe 10 ani sa zicem

Edited by trust_24

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Da, corect! Dar daca ai randare si nu cumperi o masina in 3 zile de cand te-ai hotarat macar ai o sansa sa gasesti ceva ok. Daca pleci din start la drum cu ideea ca nu ai ce lua din Romania risti sa “pierzi” ceva ce ar fi fost ok.

Ideea e sa cauti cat mai mult, sa vezi cat mai mult, sa verifici cat mai mult si sa incerci, pe cat posibil, totul pe pielea ta...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
trust_24

eu caut (pasiv ce-i drept) o masina mai mare.. (deh se mareste inca odata familia) de la inceputul anului.

nu am nicio sansa sa gasesc un touran 7 locuri rulat in romania in stare buna... in cazul meu

Share this post


Link to post
Share on other sites
LUFY

Total de acord ca gasesti si masini cu km putini si doar cu cativa ani in spate de la data fabricatiei, insa acestea sunt scumpe. Samsarul nu o sa aduca o masina scumpa, cu km mai putini sa zicem, pt ca pe aia o vinde greu, pentru ca nu are cui sa o dea (marea masa a populatiei are un buget anume, limitat, si cauta sa fie cat mai ieftin). Eventual, un samsar de genu iti aduce o masina cu km mai putini, da aia ti-o aduce tie, ca asa vrei tu. Si acolo pretul deja e in functie de bugetul personal.

Si pe considerentul ca lumea vrea masina X, Y, Z dar intr-o suma mica de bani, pai ce sa aduca samsaru ? Masina cu km dati inapoi. Pt ca pe aia o cumpara super ieftin in Germania, o putuleste, o vinde aici cu cat o vinde si lui ii iasa profitul mult asteptat.

Nu spun eu nimic nou aici, insa din cand in cand ma mai uit pe site-urile auto arhicunoscute de prin Germania. Nu ca ar fi neaparat niste puncte de reper esentiale, insa trec cateva caracteristici la cautare, si de fiecare data ma minunez ce scoruri au anumite modele, sa zicem Golf 6 ca asta este al meu. Si unde se vede pretul ? In km afisati in anunt. Daca vorbim de km peste 200.000, preturile se apropie de cele de la noi de pe olx. Si chiar si atunci sunt auto cu niste scoruri de ti s-ar umfla ficatu in tine de fericire ca ce afacere buna ai facut tu cu samsaru. (Nu e cazul pentru ca suntem oameni cu picioarele pe pamant)

Si partea interesanta este ca odata cu trecerea anilor, pragurile astea psihologice ale km-lor au tot crescut ca fiind acceptate. Daca in urma cu 10 ani, punctul ala de 150.000 era cautat de toata lumea, pe urma s-a ajung la 175.000-190.000 si in prezent 200.000 + nu mai sperie pe nimeni. Si samsarii pana la urma se pliaza pe piata.

Daca in urma cu 11 ani, primul meu VW, un Passat B5.5 l-am luat cu 124.000 de km, masina de 4 ani la vremea respectiva, si a fost brici, dupa 5 ani, am luat un Golf 5 Variant cu 174.000 de km, masina tot de 4 ani. Anul trecut deja am sarit de 200.000 cu Golf-ul 6, si masina de 5 ani. Vremurile dupa mine s-au schimbat, masinile au devenit tot mai scumpe, si atunci cand ai un buget anume, pe ici pe colo inevitabil trebuie sa faci niste compromisuri si iti asumi niste aspecte. Important dupa mine este sa fim constienti de ele, sa fim impacati cu deciziile luate si pe urma, daca apar probleme sa nu ne prea vaitam, ci sa fim realisti cu costurile pe care le vom suporta. Si sa nu ne lasam mintiti. Cumperi o masina second, ai un buget, sunt banii tai munciti. Macar acea masina sa fie corecta din punctul meu de vedere. Cu acte in regula si cu istoric service complet, chiar daca are poate 500.000 de km. Macar stii ce te asteapta sau de unde sa apuci eventualele probleme ce apar dupa achizitie.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

nu uitati, topicul este despre autoDNA, nu despre "gaste" si samsari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trust_24

am incercat acum sa verific pe autoDNA alte 2 VIN-uri si nu au info de km...

oare de ce ? nu a trecut niciodata printr-un service autorizat masina aia ?

touran din 2010, schimbata distributia la 138.000 in 2014 si acum ar trebui sa aiba 177.000 reali

Edited by trust_24

Share this post


Link to post
Share on other sites
LUFY

Nu toate masinile au istoric complet pe autoDNA sau inspectorauto. Depinde aceste site-uri la ce baze de date au acces. 

Acest raspuns l-am primit de la cei cu site-ul inspectorauto. De curios am incercat cu actuala masina, am facut un test cu VIN-ul sa vad ce informatii mi se pot oferi, insa istoricul nu aparea ca fiind disponibil si i-am contactat pe cei cu site-ul. In functie de zona de unde provine masina, site-urile astea de verificare au mai mult sau mai putin acces la tot felul de baze de date.

De asta te si lasa sa faci o verificare dupa VIN si in functie de ce informatii ti s-ar oferi, poti plati pt serviciile lor sau nu.

Masina mea de ex a fost luata de la particular, si ma gandesc ca ar fi posibil ca reprezentanta unde si-a tinut omul intreg istoricul nu ofera informatii outside....sau poate proprietarul a solicitat asta. 

Cel mai sigur, daca se poate, mers la dealer si daca e vre-un consilier de vanzari mai prietenos, te ajuta cu istoricul. Si eventual poti nota intrarile importante ce ti le arata ala pe monitor si le poti confrunta cu cartea service pe care vanzatorul o are la masinuta de "jermanica".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Completare: Tot ce vine de pe licitatii din Europa reprezinta masini ce fac un rulaj mediu de 50.000km/an. De regula, o masina gen golf 7 adusa din Belgia, Franta, Olanda, Italia, etc va avea un rulaj mediu de 200.000 la un an de fabricatie 2014. Sunt si cazuri de masini nu rulaj mai mic, am vazut masini din acelasi lot - Volvo s60 2015 - una cu 103.000 si alta cu 280.000. Si multe altele cu valori cuprinse intre acestea.

Concluzia/motivul: depinde cat de departe locuia corporatistul european care a condus-o de locul de munca si cati kilometri insuma "commuting-ul" lui saptamanal. 

Asadar, sa nu va asteptati ca in Ro sa le gasiti pe cele de 105.000. Le veti gasi cel mai des pe cele de 170-200 mii in Bucuresti si extrem de des pe cele de 250.000+ in provincie, dar date minim 100.000 inapoi. Valabil in special pentru marcile non-premium: Vw, skoda, ford, seat, opel, s.a.

Pe premium, in Bucuresti, foarte rar se gasesc masini la samsarii din bucuresti ce aduc masini de pe licitatii kilometraje manarite. In 3 ani, am vazut 4 exemplare. Esantion de cateva sute de masini - seria 3/5, audi a3/a4/a6/a5, etc. 

Edited by Andrei_Tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebip

Se fentează la greu kilometrii atât în România cât și în Germania sau alte tari din vest. Nu noi am inventat asta. De asta poți să îți iei teapa inclusiv cu verificarea kilometrilor la reprezentata sau pe alte site-uri de profil. La leasing operațional se poarta datul km înapoi. Mașini noi cumpărate fac cate 50-60.000 km, vorbesc cu cine trebuie și își dau kilometrii înapoi la 29.500 km. Intra in service și reprezentanta ii înregistrează. Mai face inca 50.000, da kilometrii înapoi și intră iarăși în service. Mașina real are 120.000 km, dar în bord 60.000 km...verificati în istoricul de la reprezentanta. Și asta se poarta peste tot. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
în urmă cu 9 ore, LUFY a scris:

Nu va suparati dragi colegi, dar daca cineva mai poate crede ca o masina de 9-10 ani sau peste chiar, poate exista cu km sub 200.000, adusa din Germania, mi se pare ca este prea de tot.

Exista si cazuri cu sub 200.000km,dar nu diesel. Spre deosebire de multi de la noi care nu stiu altceva inafara de diesel, chiar daca fac naveta zilnic sau merg cu masina doar duminica. cei din vest sunt mai realisti si cumpara benzinare pentru rulaje scazute.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Aici unde locuiesc in Viena am masini pe strada (Passat B8 R-line, Tiguan 2018 R-line, 530 D, si multe alte masini) care nu se misca decat odata la 2 saptamani. Am gasit masini din 2006 cu 80.000km reali. Aici nu se circula in oras cu masina. Deci daca vreti masini rulate putin si cu km reali, luati din Austria.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri