Jump to content

Discounturi la cumparare


Toma Aurelian

Recommended Posts

discounturile la cumparare sunt o realitate in toata lumea. orice dealer serios prefera sa ofere un discount decat sa vanda o singura masina pe luna la pret de lista. la noi inca mai exista un gap de mentalitate, iar comertul este inteles de fiecare in felul lui. Din pacate piata auto de la noi este stricata de stilul dealerilor dacia, unde nu se ofera nici un fel de discount fata de pretul de lista. vrei bine, nu- nici o problema ca se gaseste alt fraier sa vrea. Eu am achizitionat 2 masini de la celasi dealer, care, pe langa serviciile impecabile mi-a oferit si discount destul de substantial. Am colindat si pe la altii, care s-au codit sa ofere ceva concret, mai mult erau dispusi sa ofere accesorii. Nu am avut remuscari, nici nu am de ce sa am, pt ca domeniul vanzarilor este o jungla, supravietuiesti sau nu. Iar eu, clientul, sunt cel mai in masura sa hotarasc cine merita sau nu, pt ca imi cheltuiesc proprii bani, munciti/ furati/xerocopiati de mine. Chit ca sunt subiectiv si gresesc, tot am dreptate(ca si client). Accesoriile ma lasa rece. Le pot cumpara oricand si dupai; ele nu constituie un discount in adevaratul sens al cuvantului. A!, daca masina are climatronic si nu este perceput cost de optionala, DA, asta este discount.

Daca nu veti gandi ca un adevarat client, atunci in continuare vanzatorii auto sau de alta natura ne vor incaleca impunandu-si monopolul. Pacatele lor, de la clienti indulgenti se trag. Nu este degeaba zicala "clientul nostru, stapanul nostru".

Edited by alexd
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Diesel

    10

  • rifflections

    8

  • Toma Aurelian

    7

  • kadett

    7

dealerii vw (ma refer strict la vw, nu stiu despre celelalte marci ale grupului) au un adaos pentru passat undeva intre 10-15%, poate putin mai mare, oferit de fabrica mama in functie de rezultate, de numarul de clienti, de vanzari etc. - asta nu e confirmata, dar vine de la o persoana ce a lucrat o perioada de timp la unul din dealerii din vestul tarii.

plecand de la asta, poti obtine teoretic un discount de pana la 10%, cu un minus daca dealerul nu beneficiaza de o 'trecere' asa importanta din prisma rezultatelor, sau un plus daca ai un relativ noroc si conditiile se insumeaza (dealer bun, reducere suplimentara venita direct din germania pe o perioada limitata de timp etc).

eu tocmai am comandat masina din semnatura, ajungand la pretul de catalog de cam 26000 cip. configuratia am copy-paste-uita intr-un mail pe care l-am trimis la toti reprezentantii din zona de vest a tarii. am primit raspunsuri variate, unii neoferind nimic, altii invitunda-ma la nush ce expozitie ce are loc unde pot beneficia de o reducere de 2-3%, altii oferind 5%, 6% iar, norocul meu pot spune, procentajul cel mai mare l-am primit tocmai de la unul din dealerii din TM.

fiti oricum linistiti, dealerii sunt interesati de orice client nou, treaba cu "nu ne intereseaza clientii care migreaza de la un dealer la altul" este o poveste ieftina. dealerii care au si un atelier de service relativ maricel sa-i suporte cu after-saleul isi recupereaza banii din discount de pe spatele nostru, asta fara indoiala.

ideea e simpla: se poate obtine teoretic pana in 10%, la un 7-8% puteti fi insa foarte multumiti. in orice caz, un 5% pentru passat in aceste luni la orice dealer ar trebui sa fie minimul pe care il acceptati. e totusi peste 1000 de euro, pe care ori ii tineti pentru concediu, ori ii puneti in plus la optionale.

dar e bine sa verificati si care sunt preturile practicate de service. sa ne intelegem, primesti 2 mii de euro discount, pe care daca ai nitel ghinion ajungi sa ii lasi tot la ei, prin manopera si alte prostii.

Link to post
Share on other sites

Cerere-Oferta.Asta e tot domnilor si doamnelor.Poti prinde un dealer care vinde de rupe,si care nu da discount.Dar poti prinde un dealer mai saracut,cu un vanzator nou si neexperimentat.Toti am vrea sa cumparam rusinos de ieftin si sa vindem superscump.Precum a spus cineva mai sus ,corectitudinea preturilor e superdiscutabila,in acest secol al economiei de piata.Povestea e doar ca orice produs/brand isi are pozitia sa pe piata.Si preturi in consecinta.Sa afirmi ca ar fi corect ca un vanzator sa vanda cu 1-2,hai 3% adaos,si sa mai si afirmi ca asta e corect,e hilar.TOTi muncim pentru BANI.Din pacate,acestia ne tin in viata.Desigur,toti am vrea sa facem clientii bucurosi si multumiti.Desigur,si ei realizeaza ca multumirea lor se bazeaza pe nemultumirea noastra de vanzatori.Aveti impresia ca e usor sa vinzi ceva ce costa si cu amarit de leu suma de 10.000 euro?Aveti idee ce cheltuieli implica o reprezentanta?Aveti idee care sint de fapt marjele corecte?Dvs. daca ati avea o afacere,cum ati proceda?In ideea ca este o afacere,nu o organizatie non-profit sau de caritate.DESIGUR ca undeva cineva va fi intotdeauna asa de disperat ca nu isi face vanzarea si isi pierde locul de munca incat,cu orice consecinte,sa dea cu adaos zero sau unu la suta.Si ma tem ca in lumea civilizata doar la pronuntarea unui 10% discount sub un numar marisor de masini acizitionate te pune urgent in imposibilitatea de a face deal-ul.Si in majoritatea locurilor chiar si un 5%.

Pina intr-un final,cine stabileste care ar fi un adaos corect?Noi,ca si clienti?Noi ca si vanzatori?Ma tem ca nu,doar piata e in masura sa faca asta.Cel mai bun exemplu e Renault si toata babilonia de constructori francezi....Cind cineva lasa prea mult la pret,NU exista sa nu fie cauze pentru asta....Oare de ce am impresia tot mai tare ca acest topic izvoraste direct din boala genetica a romanului numita "mai eftin...siii mai eftin!!!"

Si da,nu exista calitate pura,in nici un domeniu.Doar mai multa sau mai putina calitate.Iar din pacate aceasta calitate,asa cum e ea,multa sau putina,stabileste locul pe piata,si in consecinta,preturile.

Edited by homeboy
Link to post
Share on other sites

la masina din semnatura(cip 26911) am obtinut un discount de 4% si nici nu am negociat mai mult de atat, fiind multumit de discount. si asta fara sa ma tiganesc..doar am intrebat dupa configurare daca ala este ultimul pret si atat. daca ziceau cum au zis cei de la pbn, era evident ca ramaneau doar cu configuratia.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Chiar numai chilipirul conteaza? Raportul pret/calitate nu vi se pare corect la VAG? Sa zicem ca poate la Audi se plateste si brand-ul (desi, fie vorba intre noi, si acolo merita fiecare banut - este totusi clasa Premium si se comporta ca atare). Preturile VW din Romania sunt mult mai mici decat in Europa de vest, nu pentru ca ar fi facute "pentru Romania" (cum vehiculeaza unii necunoscatori) ci deoarece Porsche Importator negociaza 30.000 de auto pe an (nu ca dealerii mici independenti de afara care cumpara 2-300 de bucati anual - normal, la un pret de fabrica mai ridicat).

La VW se deruleaza mai multe promotii - adica discounturi suportate de noi, de dealeri, nu de importator! Adica marja mica, foarte mica, infima. E simplu de evaluat valoarea acestora: iei un model de baza chel si te pui frumos si adaugi optionalele modelului de promotie - ai sa fii surprins cam cat te-ar costa la pret de lista! (incearca cu un Polo Attractive de ex..iei un Trendline si pune tot ce are Attractive in plus), sau la Golf Young (jante aliaj Hockenheim, alarma, climatronic, computer de bord, privacy glass, faruri de ceata, design VW Individual - oglinzi, manere, bare si bandouri in culoarea caroseriei, etc) la numai 14.012 eur ddp. Nu mai vorbesc de Polo Happy unde castigul e jenant...insa strangem din dinti si servim clientii cu zambetul pe buze.

Bine, sunt subiectiva, vorbesc din punctul de vedere al specialistului de vanzari ... ma arde direct la buzunar fiecare discount, insa, cel mai neplacut este momentul in care apare clientu' si hodoronc tronc, inainte de apuca sa stabilim macar despre ce model este vorba, motorizare sau echipare, sare cu intrebarea: ce discount imi dati?? La ce sa-ti dau? Si oricat va suparati (sper sa va treaca si sa ma intelegeti) prima mea intrebare ar fi (la fel de mirlaneasca) - cam ce discount ati vrea sa cumparati? ha ha..bine..tipii se blocheaza si dau in balbaiala..ca stiti..la Renault... Da, stiu la Renault..scrie mare 1200 Eur, 2000 eur..si ii intreb: dar ce au oare masinile alea ca trebuie amaratii sa dea discount?? Sunt defecte? Sunt vechi, ramase pe stoc?? sunt proaste? aaa...da..aveti dreptate. La piata marfa cu pret redus este oare chiar cea mai proaspata si de buna calitate? asa ca sa re-incepem discutia de la salut si de la "cu va putem ajuta"... e mai domneste.

Sunt dealeri care nu permit vanzatorilor discounturi decat in cazuri exceptionale (politica firmei). Nu acuzati vanzatorii de rea-vointa! In principiu, discounturile se acorda la achizitionare a mai mult de 1 bucata, si cresc direct proportional cu consistenta flotei. Fiecare model are marja lui indiferent de nivelul de echipare (deci nu mai veniti cu faze ca vreau un passat highline si ca atare vreau un discount % mai mare, sau vreau un Golf GTI si vreau x% (are marja % cat un Trendline de 1,4). Pacostea cea mai mare sunt clientii care fug de la un dealer la altul numai pentru discount, netinind cont de factorul uman, de modul cum a fost primit intr-un showroom, de atentia ce i-a fost acordata, de grija fata de client, de serviciile after-sales, etc. Da, mi-a placut cum v-ati purtat cu mine, m-ati resunat, m-ati dus in drive test, aveti service ok, dar dealerul x mi-a oferit telefonic x% discount! frumos, n-am ce zice. Spargatorii de piata! Vino frumos cu oferta scrisa si stampilata de la dealerul x sa vedem daca treburile stau chiar asa (sunt multe "barbi" la capitolul acesta).

Inteleg si punctul de vedere al clientului - are buget limitat, se gandeste la costurile de inmatriculare, impozite, etc (mai ales la cash) - conteaza modul de abordare al problemei, tonul, sinceritatea.

Jur, cu mana pe inima, ca am dat discounturi din simpatie unor clienti fara ca macar acestia sa pomeneasca despre ele (ok..nu foarte des :D, dar am facut-o.

Puneti-va si in postura noastra, a vanzatorilor: salariile de baza sunt mici si traim efectiv dintr-un procent din marja ramasa dupa vanzare.

VW ofera calitate pura la preturi corecte. Sau nu sunteti de acord? atunci...de ce doriti sa cumparati un VW?

asa cum zicea si diesel, recunosc in unele chestii spuse de tine atitudinea aia nesuferita a vanzatorilor de masini nemtesti care atunci cand incearca sa justifice un pret mare (poate uneori prea mare fata de ce ofera masina) argumentul suprem care ti se arunca e ca e.. nemteasca dom'le. Eu unu daca nu ai oferi si argumente de tip: e mai buna ca are x,y,z si pentru ca in detaliile a,b,c are mai multe chestii decat concurenta, as pleca urgent. De ce? Pentru ca daca imi serveste o chestie asa de generala , inseamna ca dealerul ala nu se pricepe. Acuma o sa ii raspund si tie si domnului homeboy (banui ca sunteti rude sau ca lucrati la acelasi dealer): sunt unii care vand masini si pentru ca au un renume, caz in care nu e nevoie sa dai discounturi supermari , pentru ca e de ajuns sa spui ca e germana si unii ti-o cumpara pe loc si sunt si altii care pentru a putea fi cumparati trebuie sa suplineasca cu ceva lipsa de imagine: discounturi, dotari etc, care nu arata neaparat ca masina e proasta ci ca trebuie sa pluseze mai mult pentru lipsa de imagine. Oricum eu nu condamn vag-ul pentru asta, bravo lor ca au reusit sa isi faca o asemenea imagine, insa vreau doar sa subliniez ca nu intotdeauna ce e scump ofera si cel mai optim pret raport/calitate/dotari, sau ca ce e ieftin e neaparat prost

Cerere-Oferta.Asta e tot domnilor si doamnelor.Poti prinde un dealer care vinde de rupe,si care nu da discount.Dar poti prinde un dealer mai saracut,cu un vanzator nou si neexperimentat.Toti am vrea sa cumparam rusinos de ieftin si sa vindem superscump.Precum a spus cineva mai sus ,corectitudinea preturilor e superdiscutabila,in acest secol al economiei de piata.Povestea e doar ca orice produs/brand isi are pozitia sa pe piata.Si preturi in consecinta.Sa afirmi ca ar fi corect ca un vanzator sa vanda cu 1-2,hai 3% adaos,si sa mai si afirmi ca asta e corect,e hilar.TOTi muncim pentru BANI.Din pacate,acestia ne tin in viata.Desigur,toti am vrea sa facem clientii bucurosi si multumiti.Desigur,si ei realizeaza ca multumirea lor se bazeaza pe nemultumirea noastra de vanzatori.Aveti impresia ca e usor sa vinzi ceva ce costa si cu amarit de leu suma de 10.000 euro?Aveti idee ce cheltuieli implica o reprezentanta?Aveti idee care sint de fapt marjele corecte?Dvs. daca ati avea o afacere,cum ati proceda?In ideea ca este o afacere,nu o organizatie non-profit sau de caritate.DESIGUR ca undeva cineva va fi intotdeauna asa de disperat ca nu isi face vanzarea si isi pierde locul de munca incat,cu orice consecinte,sa dea cu adaos zero sau unu la suta.Si ma tem ca in lumea civilizata doar la pronuntarea unui 10% discount sub un numar marisor de masini acizitionate te pune urgent in imposibilitatea de a face deal-ul.Si in majoritatea locurilor chiar si un 5%.

Pina intr-un final,cine stabileste care ar fi un adaos corect?Noi,ca si clienti?Noi ca si vanzatori?Ma tem ca nu,doar piata e in masura sa faca asta.Cel mai bun exemplu e Renault si toata babilonia de constructori francezi....Cind cineva lasa prea mult la pret,NU exista sa nu fie cauze pentru asta....Oare de ce am impresia tot mai tare ca acest topic izvoraste direct din boala genetica a romanului numita "mai eftin...siii mai eftin!!!"

Si da,nu exista calitate pura,in nici un domeniu.Doar mai multa sau mai putina calitate.Iar din pacate aceasta calitate,asa cum e ea,multa sau putina,stabileste locul pe piata,si in consecinta,preturile.

Edited by maximus
Link to post
Share on other sites

:D ...deci,in fond,se ajunge la ceea ce am zis si eu:nu CALITATEA hotaraste unele,ci PIATA.Desigur,nu tot ce e scump e bun,iar ce e ieftin e prost.Dar din pacate e dovedit ca nu poti obtine lucruri calitative ieftin.Si asta chiar nu are nimic de a face cu abordarea clientului de catre vanzator.Care e om,si isi face meseria mai bine sau mai rau.Desigur ca toti am vrea,ca si clienti,sa avem de a face cu vanzatori slabi,iar ca si patroni,cu vanzatori buni.

Legat de marimea preturilor la masinile germane: domnule Maximus,chiar ai impresia ca contam,ca romani,ca si piata,destul de mult incat germanii sa faca preturi speciale stiind ca poti cumpara toate rablele la preturi de nimic,altfel conforme cu starea masinii,pe principiul ca second-hand e mai eftin?CUM iti explici cresterea pe piata auto?Chiar si la preturile "mari" care sustii ca se practica?(Legat de preturi,daca masinile germane iti par scumpe,esti liber oricind sa treci pe frantuzesti sau,de ce nu,coreene.Ce platesti,aia ai.Si,nu,nu o sa ma las prins intr-o discutie pe tema rentabilitatii achizitiei.)Nu,nu poti judeca pretul unei masini noi dupa pretul celor second-hand sau dupa nivelul de tara.Nu,nu te poti substituii ca si evaluator pietei auto,pe baza a "mie imi pare scump".Ok,nu ai bani,stai acasa.Eu asa am facut:nu mi-am permis A6,am luat un Golf.Dar ma tem ca nu am invinovatit firma Audi,sau dealerii de pret.NU poti face asta de cite ori iti doresti ceva,dar e un pic peste limita plapumei.

Da,legat de nick-uri:sintem casatoriti.Da,sotia mea vinde masini.Eu nu.Dar ma tem ca cunosc destul de bine piata auto si domeniile conexe incit sa-mi dau seama ca ,de fapt,plingerile romanului au ca si motiv un singur lucru:banii.Iar faptul ca sintem in mod voit tinuti in situatii precare financiar,in baza faptului ca daca esti flamind n-ai timp sa gindesti,NU cred ca are de-a face cu pretul producatorilor.

Domnilor si doamnelor,stiti ce a lasat rau comunismul,de fapt,in mentalitatea fiecaruia dintre noi?Ideea ca oricine are o afacere e obligatoriu talhar si bisnitar.Din pacate lumea asta s-a cladit pe profit,nu pe aberatiile lui Lenin.Ce-ar fi sa ne trezim? :lol:

In alta ordine de idei:serviciile costa.Cele peste un anumit standard costa si mai mult.Producatorii doresc niste standarde in momentul in care produsele lor sint oferite spre vanzare.Orice produs are un ciclu simplu:proiectare-prototip-lansare-costuri de productie ->asta e partea producatorului;achizitie-promovare-depozitare-logistica-vanzare catre end-user -respectarea garantiilor/reparatii platite ->partea vanzatorului propiu-zis.TOATE costa.Si eu zic ca e normal ca toata lumea e normal sa isi primeasca partea,atit ca marfa cit si ca bani.

Edited by homeboy
Link to post
Share on other sites
;) ...deci,in fond,se ajunge la ceea ce am zis si eu:nu CALITATEA hotaraste unele,ci PIATA.Desigur,nu tot ce e scump e bun,iar ce e ieftin e prost.Dar din pacate e dovedit ca nu poti obtine lucruri calitative ieftin.Si asta chiar nu are nimic de a face cu abordarea clientului de catre vanzator.Care e om,si isi face meseria mai bine sau mai rau.Desigur ca toti am vrea,ca si clienti,sa avem de a face cu vanzatori slabi,iar ca si patroni,cu vanzatori buni.

in primul rand vreau sa lamurim ceva: nu am zis (intrebat) cu rautate daca lucrati in acelasi loc ;) in al doilea rand ai dreptate ca nu tot ce e ieftin e bun, insa nici tot ce e scump e si bun. De multe ori platesti si renumele si marketingul respectivului si nu calitatile intriseci ale masinii. :lol:

Legat de marimea preturilor la masinile germane: domnule Maximus,chiar ai impresia ca contam,ca romani,ca si piata,destul de mult incat germanii sa faca preturi speciale stiind ca poti cumpara toate rablele la preturi de nimic,altfel conforme cu starea masinii,pe principiul ca second-hand e mai eftin?

acuma despre asta s-ar putea vorbi mult, am inteles ca porsche romania a avut anul trecut o cifra de afaceri de ~700 de milioane de euro. Dupa parerea mea e o suma destul de respectabila, care denota o piata destul de atractiva zic eu.

CUM iti explici cresterea pe piata auto?Chiar si la preturile "mari" care sustii ca se practica?

simplu: explozia creditelor + cresterea nivelului de trai + numarul foarte mic de masini la suta de locuitori. Si importatorii au meritele lor prin faptul ca si-au largit reteaua de dealeri. :lol:

(Legat de preturi,daca masinile germane iti par scumpe,esti liber oricind sa treci pe frantuzesti sau,de ce nu,coreene.Ce platesti,aia ai.Si,nu,nu o sa ma las prins intr-o discutie pe tema rentabilitatii achizitiei.)Nu,nu poti judeca pretul unei masini noi dupa pretul celor second-hand sau dupa nivelul de tara.Nu,nu te poti substituii ca si evaluator pietei auto,pe baza a "mie imi pare scump".Ok,nu ai bani,stai acasa.Eu asa am facut:nu mi-am permis A6,am luat un Golf.Dar ma tem ca nu am invinovatit firma Audi,sau dealerii de pret.NU poti face asta de cite ori iti doresti ceva,dar e un pic peste limita plapumei.

corect, se vede de altfel in explozia pietei nongermanelor. Dar asta e alta discutie, eu zic doar ca sunt si germane ce au pretul umflat cu pompa :P

Dar ma tem ca cunosc destul de bine piata auto si domeniile conexe incit sa-mi dau seama ca ,de fapt,plingerile romanului au ca si motiv un singur lucru:banii.Iar faptul ca sintem in mod voit tinuti in situatii precare financiar,in baza faptului ca daca esti flamind n-ai timp sa gindesti,NU cred ca are de-a face cu pretul producatorilor.

ma indoiesc ca cine cumpara un vw sau un renault este flamand. Pur si simplu incearca sa plateasca cat mai putin. Mai ales ca se vorbesc de sume mari, care nu se obtin de pe azi pe maine, nu ?

Domnilor si doamnelor,stiti ce a lasat rau comunismul,de fapt,in mentalitatea fiecaruia dintre noi?Ideea ca oricine are o afacere e obligatoriu talhar si bisnitar.Din pacate lumea asta s-a cladit pe profit,nu pe aberatiile lui Lenin.Ce-ar fi sa ne trezim? :P

nu cred ca a zis nimeni asta, pur si simplu sunt dealeri si dealeri.

In alta ordine de idei:serviciile costa.Cele peste un anumit standard costa si mai mult.Producatorii doresc niste standarde in momentul in care produsele lor sint oferite spre vanzare.Orice produs are un ciclu simplu:proiectare-prototip-lansare-costuri de productie ->asta e partea producatorului;achizitie-promovare-depozitare-logistica-vanzare catre end-user -respectarea garantiilor/reparatii platite ->partea vanzatorului propiu-zis.TOATE costa.Si eu zic ca e normal ca toata lumea e normal sa isi primeasca partea,atit ca marfa cit si ca bani.

intr-adevar serviciile de calitate costa , insa uiti un lucru: servicii de calitate gasesti si in alte parti la preturi mai mici. Nu neg sunt si dealeri vag buni, insa din ce am citit sunt si o gramada de dealeri vai de ei: pbn, cardinal etc, despre care am citit ceva plangeri pe aici

Bottom line: cred ca dealerii (importatorii) d ar trebui sa-si dea seama ca pot vinde mai mult daca mai reduc preturile, daca ofera servicii mai bune, daca.. multe. Masinile inca se vand din inertie, pentru ca piata e flamanda, cumpara in nestire, insa cand vom ajunge ca in state sa nu mai fie cresteri asa de mari, vor incepe sa se bata pentru fiecare client , ajungand pana la masuri ca oferirea in cadrul unei reprezentante si a posibilitatii de a face drive-test cu masinile concurentei, aratand astfel ca nu te temi de ea :P

Link to post
Share on other sites

O parere.. pentru 1 persoana care cere discount si vine informat la dealer sunt cel putin 500 care marca banu jos fara comentarii.. asa ca nu mai plangeti dealerii , pana la urma urmei eu ca si client hotarasc si ii dau de mancare si dealerului si consultantului de vanzari.. asta nu inteleg acesti consultanti ca nu ei ne fac o favoare vanzandu-ne masina ci noi le-o facem lor cumparand produsul la pretul cel mai mic posibil. Judecand la rece, pe mine ca si client, dupa orice criteriu, economic ori uman, ma intereseaza sa minimizez costurile, de ce sa platesc pentru acelasi lucru 1000 euro in plus doar pentru ce..? Accesoriile la fel, unii se jura ca nu se dau , dar de fapt fiecare consultant are un pachet de accesorii care poate fi oferit gratis, ramane la latitudinea lor daca il ofera sau nu:) Bafta la cumparare

Edited by semit
Link to post
Share on other sites

corect pana la ultima litera :)

Edited by dany
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
cosminidis

Hai sa va povestesc si eu o chestie: m-am dus la un dealer SEAT din Belgia, agentul de vanzari a fost foarte dragut, etc. Mi s-a parut interesant ca aveau niste pachete de optionale foarte ieftine / gratis, asa ca l-am intrebat care e procedura pentru a cumpara o masina noua din Belgia (eu am drum destul de des pe aici). Nu e deloc complicat, trebuie platit un avans, ei iti dau actele masinii, te duci la Udriste si o inmatriculezi, vii cu placutele si platesti restul masinii. Bun, acum partea interesanta: dicount din start 10% (era vb de Leon)! L-am intrebat de echipare, etc, mi-a zis ca pt orice echipare imi da 10% (plus pachetele alea de climatronic + scaune sport + nu mai stiu ce la 250 eur). Deci se poate... Vorbeau unii de 3-400 km pentru un pret mai bun. Cum vi se par 3-4000 km? A, pretul de baza + optionale cam la fel ca si la noi... ceea ce mi se pare normal.

Edited by cosminidis
Link to post
Share on other sites

Cunosc o persoana care si-a cumparat 2 audi a6 din germania noi-noutze de la un dealer de acolo pt ca pur si simplu cu tot taraboiul era mai ieftin sa le ia de acolo. Deci chiar se poate sa iesi mai ieftin. Plus ca eu imi mentin parerea ca masinile venite noi catre Romania nu sunt 100% la fel cu cele livrate in vest.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
liviuxp2000

spb - parere bazata pe ce detalii/argumente?

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

am dat avans la Metrotehnica pt un seat ibiza fever 1.2.. am primit taxa de inmatriculare cadou plus alarma si covorase... eu zic ca e ok, mai ales ca nu am cerut eu nimic, ei s-au oferit...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

la dealerul din Resita ,pentru Skoda Tour 1.6 mpi ,pe linga echiparea standard am luat stergator luneta,geamuri electrice fata,pachet drumuri grele,la 13.728 E DDP,si am primit 228 E discount,mp3 JVC si covorase.Cum vi se pare?

Link to post
Share on other sites
Cum vi se pare?

Decat deloc...e f bine. De fapt, la Skoda nu se prea dau discount-uri...Masinile se vand singure...

Link to post
Share on other sites

Vin si eu din urma discutiilor de mai sus cu o remarca ... daca logica "eh .. clientul asta nu cumpara, dar vine altul si ia masina fara discount" se poate aplica, atunci si cea "eh .. daca dealerul asta nu vrea sa-mi vanda cu discount, gasesc altul" mai mult ca sigur!

M-a cam socat un pic siguranta cu care "homegirl" prezinta VW ca fiind calitatea absoluta :offtopic:, si orice alternativa ar fi doar o varianta mai ieftina la un VW .. pe de alta parte si treaba cu salariile mici nete si castiguri din vanzari e adevarata, dar banuiesc ca si in cazul asta 20 de clienti (vrajiti de un discount) = o val neta de castig mai mare, insumandu-le (pe castiguri) fata de 10 clienti fara discount care oricum vor mai spune la cel putin inca 20 de persoane ca n-au primit nimic si sunt morocanosi (reclama negativa) si cei 20 se orienteaza tot spre dealeri cu discount.

Cazul teoretic de mai sus, cred ca e dictat mai mult de piata .. daca ar fi cate un dealer unic ptr fiecare marca (cam cum e in orasele mici), atunci normal ca merg pe "monopol" local .. dar cand ai X dealeri ce vand acelasi lucru, doar ca unii te si gadila un pic la psihic (ca, in fond e un efect psihologic discountul asta) atunci virezi avansul in contul celor din urma.

La masina din semnatura, am primit un raspuns sec de la PBA : masina si asa e la oferta (avantaj) si nu se mai poate negocia nimic, ce sa zic oricum era ieftina si ce naiba sa mai negociez :offtopic: ? Dar, la AVIA primeam alarma sau mp3 + card de reduceri manopera/pieste ... si totusi ce sa fac eu daca la AVIA nu raspundea nimeni si timpul imi era ca si inexistent ? Daca luam un superb .. probabil ca-mi faceam timp si dispozitie sa mai negociez ceva .. daca nu in BUC, atunci in tara !

In incheiere .. as vrea sa laud atitudinea D&C Oradea, care pe langa serviciile oferite unora dintre forumisti, inclusiv vanzare (Voinea si-a luat PLUS-ul de acolo?) parteneriat de imagine cu diversi artisti si oameni din sport, au si discount-uri destul de ok ptr masini .. evident daca le ceri, am vb cu cineva de acolo acum mult timp si procentul era destul de multumitor ptr un GOLF, iar majoritatea Audi-urilor A5/A4 cu nr rosii din BUC le vad cu BH (iar pe luneta/suportii de nr e D&C) .... si multe alte VW !

Edited by Raz_Van_YkE
Link to post
Share on other sites

ca idee in Franta se face un discount in mod normal de maxim 5% (eu am scos 3.9% ma declar multumit) pt audi.

In plus de asta daca ii capiezi bine de cap (la asta ma pricep) scoti un contract de intretinere pe 2 ani/70.000 km.

Eu le-am batut obrazul ca dau garantie doar 2 ani (3 cu finantare) si ca e jenant pt un o marca ce aspira la tendinte premium asa ceva.

Au stat, au bombanit si au scos contractul de intretinere. Practic in 2 ani nu platesc decat benzina si cauciucuri. Garantia a ramas 3 ani din cauza finantarii.

In rest, sincer e acelasi dezinteres ca si-n tara. Nu suna sa spuna ca a ajuns masina, incearca sa te tepuiasca la orice daca nu casti ochii ("uitasera" de reducere), nu completeaza foaia din carnetul de service daca nu le faci scandal, etc. Durere.

Link to post
Share on other sites

eu privesc altfel problema:

legat de discounturi ... la o masina fie ea de 10.000 sau 30.000 euro acel mic discount de 200-400 euro care incearca cumparatorul sa-l obtina (bine el incearca si mai mult dar asta e alta poveste) chiar daca la prima vedere nu e mare sa nu uitam ca el inseamna salarul pe 1-2 luni la un numar foarte mare de persoane din aceasta tara cu preturi europene si salarii romanesti (asta e iar alta poveste) si de aceea romanul este intr-un fel obligat (de imprejurari) sa prefere discountul in schimbul amabilitatii; vorba aia: amabilitatea nu tine de foame

Bine, sunt subiectiva, vorbesc din punctul de vedere al specialistului de vanzari ... ma arde direct la buzunar fiecare discount

hai ca aici nu sunt deacord cu tine: adica de ce sa nu beneficiez de acel discount cand stiu ca e acolo si stiu ca-l pot primi doar de dragul de a avea tu un bonus mai mare la sfarsitul lunii pe langa salar? voi, vanzatorii ati ajuns ca persoanele care lucreaza in spalatorii care daca nu-i lasi bacsis esti privit crucis si de multe ori injurat ca vezi Doamne cum ai indraznit (zici ca ar fi obligatoriu bacsisul) la fel si voi faceti cu persoanele care cer discount.

vreau sa mentionez ca nu am nimic personal cu nimeni (nici cu vanzatorii de masini).

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
asa ca sa re-incepem discutia de la salut si de la "cu va putem ajuta"... e mai domneste.

Si nu ti-a raspuns nimeni la intrebarea asta cu " sa imi cari si mie geanta prin show-room"?! Pentru un om care lucreaza in vanzari ar trebui sa sti cu ce intrebari sa te adresezi unui client.... :)

Omul trebuie sa se simta bine cand cumpara de la tine...ca asa il faci sa se intoarca si sa te recomande mai departe...pe tine ca vanzator si bineinteles dealr-ul la care lucrezi...cat despre discount...nu comentez...aveti politici diferite...uni vanzatori dau altii nu...depinde de noroc la cine nimeresti...

oricum sa ceri discount sau optionale de 500 de euro la o singura masina cumparata mi-se pare mult...

a si btw...te rog...nu te plange de salariu...nu-i corect...mai stim si noi una...alta... ;)

...sau faci parte din cealalata parte a taberei care nu se lauda cu salarii de CEO ?:)

Link to post
Share on other sites
rifflections

De ce ti se pare tie discountul de 500 de euro la o masina mult? E al doilea topic pe aceeasi idee pe care-l citesc pe forumul asta si nu pot sa nu observ cum persoanele care reprezinta 'dealeri' sau sunt 'prieteni' cu dealerii uita de un lucru foarte important: cursul euro la care se plateste masina.

Pai domnilor 'dealeri' avand in vedere ca acest curs e undeva la 2% peste cursul oficial mi se pare foarte corect sa se ofere clientilor un discount de minim 2% cat este diferenta de curs...

Din pacate in Romania corect este ce face dealerul si 'milogeala' ce face cumparatorul...

Link to post
Share on other sites

Ei au pretul in euro, tu cumperi in lei la cursul lor, dar ei (n.r. dealer) platesc masina in euro atunci cand o comanda...deci diferenta aia de 2% reprezinta diferenta dintre cursul valutar...adica ei trebuie sa vanda lei care ii dai tu si sa cumpere euro ca sa poata plati masina care ajunge in final la tine... :offtopic:

EDIT: 500 euro e mult deoarece acel discount se ofera doar ca sa se simta clientul bine cand cumpara de la tine...nu cred ca ar trebui sa iti alegi producatorul dupa discount-ul care il ofera...dar uni chiar asta fac. 100-200 euro la o masina cumparata mi-se pare un discount rezonabil...

Edited by AMW
Link to post
Share on other sites

Interesanta discutia - parerea mea e ca lucrurile sunt simple si stau asa:

"Specialistul de vanzari" cum isi spune homegirl este sau un overstatement - din punctul meu de vedere sau poate or fi specialisti, dar nu in ceea ce asteapta clientul de la ei. Am stat de vorba cu "Specialisti" de la PBA, Brady si Avia. Din pacate, nici unul nu-si stia lectia. Am pretentia de la un specialist sa-si stie produsele, si ma refer aici la accesorii/optionale, configurare standard, nu la detalii legate de manualul de service, etc. De ex, cel de la PBA nu intelegea ca pe Octavia Trend, pretul alarmei e mai mare decat cel al alarmei de la Elegance pt ca Elegance are modulul de confort inclus. Macar la Brady, persoana de vanzari a recunoscut deschis ca nu stie, a intrebat la tehnic si a venit cu raspunsul (corect) - nota bene, stiam deja raspunsul din configurator, dar am vrut sa vad cu cine am de-a face.

Serviciile standard - preluarea comenzii, urmarire/livrare - nu mi se par de specialitate. Cel mai important este insa ca pt aceste servicii persoana de vanzari primeste un comision si iarasi important este ca anumite persoane sunt mai inclinate catre executarea acestor servicii repetitive decat altele.

Pentru mine - clientul - este important ca:

1. Vanzatorul sa fie serios

2. Sa ma atraga la el cumva - nu stiu cat de cunoscut este, dar firmele primesc multe mangaieri pe spate - invitatii la test drive, picnicuri, excursii, etc.

Cum masina e aceeasi indiferent de la ce dealer o cumpar, am ajuns la Brady pt ca consultantul de vanzari mi-a oferit 500E (in plus fata de cei 1000 din promotie la momentul respectiv) + cateva nimicuri. A fost foarte transparenta cu mine - ei au la dispozitie un procent din valoarea masinii. La 20000E cu tva, cand dau 500, le mai raman si lor vreo 3-400.

Personal consider ca 900E profit pt vanzator e foarte mult. Nu vad de ce ar trebui sa platesc atat, cat timp stiu ce vreau. E normal ca eu, clientul, sa caut un dealer la care sa obtin pretul minim pt produsul pe care il doresc.

Exista 3 tipologii de vanzatori -

1. Lenesul (l-am intalnit la PBA, sunt insa sigur ca in fiecare dealership exista si oameni buni, si nu) - nu se misca, nu ii pasa, e frumos imbracat si asteapta cumparatorul de A8 sa-i vina pe usa

2. Arogantul - la telefon, la AVIA si Brady (din nou, sigur nu sunt toti la fel) - isi permit sa te ia de sus fara ca sa te cunoasca (comportament similar cu remarca lui homegirl: ce discount vreti??). Acestia uita ca eu, clientul, am si alte optiuni.

asa ca sa re-incepem discutia de la salut si de la "cu va putem ajuta"... e mai domneste.

Cat despre remarca de mai sus - raspunsul meu a fost - Chiar nu aveti cu ce, nu va amagiti ca ati fi in stare :huh: . Asa ca nici eu n-o sa va ajut pe dvs :). Nu stiu ce-o fi asa onorabil in a evita discutia legata de pret... poate pt ca asa scria Dumas ca faceau nobilii... probabil o fi onorabil dar eu sunt din patura "gents libres", unde castelul inca nu e gata, si eu am muncit pt banii mei :)

3. Omul care vrea sa faca treaba/are nevoie de bani - intalnit pe viu la Brady - ne-am asezat la masa, am spus ce aveam de spus, am cerut discount - NU am fost tratat cu mitocanie/aroganta, am semnat contractul si am fost multumit. Win/Win.

Pe scurt, eu zic asa: a vinde e o arta, in special in domeniul tehnic. Aceasta include a intelege ca e bine sa "stii ca nu stii". Formule de marketing gen: Skoda (sau alt brand) se vinde singura, este un produs de suprema calitate - pentru mine nu inseamna decat ca interlocutorul sau ma considera tampit (e greseala lui) sau ca e chiar el asa si crede ce debiteaza (caz in care e greseala mea sa ma asociez cu el). Asa ca prefer un vanzator care intelege ca ne facem unul altuia un serviciu - el ma ajuta sa-mi obtin ce-mi doresc, eu il ajut sa castige bani si sa-si pastreze jobul! Marketingul guverneaza toate pietele, iar scopul marketingului este sa construiasca povesti ireale dar credibile care sporesc valoarea perceputa a produselor. A crede ce spune marketingul este optiunea fiecaruia. Eu prefer "hard facts" - cifrele mici scrise pe spatele pliantului :).

Personal, nu consider ca a intreba de discount e "milogeala", ci competitivitate. In conditiile in care vanzatorul nu poate adauga valoare - prin servicii gen consultanta - atunci macar sa o faca din lucrul cu discountul, SI seriozitatea fata de client.

Scuze de postul asta imens :)

Link to post
Share on other sites

Ce trebuie sa intelegi tu @Pisicutza este ca acest discount pentru cumpararea unei singure masini se ofera la latitudinea vanzatorului...mai pe scurt...daca vrea iti da daca nu...nu. Nu il v-a trage nimeni la raspundere daca nu iti da pentru ca ar putea avea n motive sa nu o faca la fel cum nu l-ar intreba nimeni de ce ti-a dat...pentru ca si aici ar avea n motive...de la mi-a placut de el pana la are o firma si poate isi face flota la noi...balta are oricum peste...asta este gandirea...

Nu inseamna ca te milogesti daca ceri ceri un discount...te milogesti daca ceri un discount la o masina care are deja un discount, care este deja ieftina dar la care tu mai vrei niste discount...adica trebuie sa sti unde sa te opresti cu acest discount...sa sti pana unde poti merge...pe cand anumite persoane chiar nu isi dau seama ca totul are o limita...si se supara cand vad ca nu pot lua o masina noua la pret de SH...

Edited by AMW
Link to post
Share on other sites

O sa ma incumet sa-mi spun si eu parerea despre acest subiect chiar daca nu mi-am luat masina actuala de noua...am fost insa prin destule show-room-uri/reprezentante de vanzari ca sa imi dau seama de anumite lucruri.

Pentru mine ca si client, situatia sta simplu: ORICE articol de vanzare pe lumea asta SE NEGOCIAZA. Indiferent ca are un pret "deja redus" in geam sau nu. Motivul discount-ului afisat, este de a vinde un produs care este cumva in "impas"...ceva care este la sfarsitul ciclului de viata/productie, a stat foarte mult in magazin si s-a depreciat din anumite puncte de vedere, etc.

Treaba e simpla...daca doresc un discount PESTE cel oferit deja, este doar o chestie de negociere. Discount-ul respectiv (existent deja ca oferta la vanzator) nu mi-a fost oferit ca sunt eu "baiat bun" sau ca i-a placut vanzatorului de "ochii mei albastrii"...a fost facut ca sa vanda produsul respectiv pt ca s-a constatat ca vanzarea la acesta a scazut (din diverse motive, nu are importanta de ce acum). Deci eu, trebuie sa vad ce oferte sunt pe piata si pot negocia si mai mult acest pret in functie de ce gasesc...unul iti da o alarma gratis, altul iti da optionale in valoare de xxxx EUR, ideea e sa cauti si sa negociezi oferta cea mai convenabila pentru tine. Vanzatorul va castiga INTOTDEAUNA ceva...altfel nu mai vinde pentru ca nu este rentabil pentru el (vorbim de situatiile clasice nu cele in care se realizeaza contracte sau vanzari pentru imagine...desi chiar si aici exista castig pe alte parti)

In concluzie, parerea mea este ca cel ce vinde, trebuie sa ma convinga sa cumpar de la el...si asta o poate face printre altele prin pret, respectiv discount-ul acordat, indiferent ca se concretizeaza prin o reducere de pret sau dotari suplimentare in aceeasi bani.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...