Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Revin cu detalierea primului Traseu  , cel din Bacau / Moinesti : 

Este vorba de portiunea aceasta care face parte din Raliul Moldovei  PS2 .  8 km lungime cu o dificultate de Offroad  scazuta , traseu facut pentru peisajele de toamna nu  pentru senzatii de Offroad . 467908615_RaliulMoldovei.thumb.jpg.58aedce4c06777b045d4282fd12d68d4.jpg

Si intreaga portiune filmata , parcursa in mai putin de 1 ora  , mers incet  si cu opriri multe :) 

 

Nimic spectaculos doar peisaje frumoase de toamna. 

Lucram si la restul . 

Link către comentariu

Avem in continuare cel de-al doilea traseu :)  povestea caruia a inceput cam asa : 

Trebuia sa ajung in Arad cateva zile iar in drumul spre Arad trebuia sa fac o oprire de 5-6 ore prin Deva . Oprirea aia de 5-6 ore a fost de maxim 45 de minute din cauze care nu au tinut de mine asa ca am ramas cu extra 5 ore libere in ziua respectiva.... Aveam doua optiuni in acel moment  :

1)  plecam spre Arad si ajungeam mult mai repede la cazare si aveam restul serii sa ma relaxez dupa drumul Buc->Arad (Netflix & Chill) 

2) profitam de ocazie / timpul disponibil si cautam un traseu de explorat prin zona ...asa sa omor cele 5 ore ....

Cred ca nu mai are rost sa zic care varianta am ales-o, singura decizie majora a fost asupra traseului :  Scos repede lista de "TO Explore"  si am inceput rapid sa elimin ......"prea scurt"......."prea mult noroi"....."prea departe"......si am ajuns sa ma decid pe traseul asta :  Strabaterea Varfului Gaina (Muntele Gaina)  de la Est la Vest  , asa numitul "Trans Gaina" . 

De ce "Trans Gaina"?  Pentru ca acest traseu a fost construit initial intr-un singur sens : Urcare de la Est din Mihoesti prin satul Jojei spre varf la Crucea lui Avram Iancu.  Drum Care incepand cu Jojei era "pe vremuri " doar Offroad de nivel "Logan" sau mai rau cand ploua  . Stiu asta pentru ca in urma cu multi ani ,  inainte de era Tiguanului l-am escaladat cu Golful acest traseu  , dar pe vremea aceea pasiunea pentru fotografie nu avea buget destul alocat :)  

863585245_TraseuGainaAnsamblu.thumb.jpg.fed90544c1e7aa291920dce0a5eb31d1.jpg

In ultimii ani traseul de urcare a fost refacut de autoritati si a fost nivelat si amenajat cu pietris batatorit , special sa se ajunga usor la Crucea lui Avram Iancu respectiv pe platoul muntelui . 

Partea 1 a traseului are variantele urmatoare :  Ce este cu Albastru este 100% Offroad , iar ce este cu Verde este portiunea cu pietris nivelat . 

19629727_partea1Traseu.thumb.jpg.c5be849abff73127d125dc106f66b07a.jpg

Asa ca era de inteles pe care parte o voi lua :)   Partea pe care am urcat si cu Golful in copilarie.....pe partea de Offroad

Intrarea in traseu arata cam asa : peisaj de vis mai ales toamna . 

page1.thumb.jpg.ac79c5b74ab5f2fe0f716d25d4112dcd.jpg

Portiunea de urcare spre platou este aceasta : 

 

PS : calitatea filmarilor este mult mai buna de acum inainte  :icon_redface:

La un moment dat drumul de Offroad se intersecteaza cu cel nivelat care arata foarte bine si se prezinta in felul urmator :  Incomoda este panta de urmacare destul de abrupta dar in rest nu prezinta probleme ! 

1459153368_DrumUrcare.thumb.jpg.2dcad6df128deda00742eb0f3e03f28f.jpg

Bun.....am urcat , fara probleme si alte incidente si am ajuns la zona de platou....dar ce e asa de special in aceasta zona ?  asa de special incat au nivelat drumul? 

De sute de ani în cea mai apropiată duminică de sărbătoarea Sfântului Ilie (20->21 Iulie) se organizeaza "Targul de fete"  eveniment in care se păstrează caracteristicile tradiţionale autentice . Sarbatoare cu ocazia careia zona de platou a muntelui este loc de vizita pentru toti dornicii de distractie si mancaruri traditionale : 

718451964_Targuldefete3.thumb.jpg.a6892881155c45ff8ef4f811d6c37f88.jpg

1300338974_TarguldeFete1.thumb.jpg.faf85c86c5e705eacbf17688c0a0f59c.jpg

Ocazie in care se tine si o slujba Te Deum la locul Crucii lui Avram Iancu

1334757007_Targuldefete5.thumb.jpg.cccd564b3a61d464947a28ab7b03c23a.jpg

135321826_Targuldefete2.thumb.jpg.5c7847a27934b43ca6d134c848fb77e2.jpg

192930637_Targuldefete4.thumb.jpg.ddaa48e5b3a1c2407faa16dd91af8a42.jpg

Frumos.......dar dpdv al meu , 3 luni de zile mai tarziu ....este si mai frumos :)  Pustiu ! Exact cum imi place . 

page2.thumb.jpg.c1b8cbe7a845c5e7400f15f65a21b60f.jpg

Portiunea de platou este prinsa in aceasta parte : 

 

Ajuns cam tarziu pentru mancaruri traditionale sau licitatii de fete , m-am descurcat si eu cum am putut mai bine....

page3.thumb.jpg.f78ff4180c09fb06b2a96975d064a7f0.jpg

Asa ca dupa o pauza binemeritata am continuat drumul spre Vest  , portiune care nu am reusit sa o parcurg cu Golful in trecut. 

Traseul spre Vest este urmatorul

1742203265_TraseuPart2.thumb.jpg.30d79da684b6fd5217e95e47f368d644.jpg

Tinta era sa cobor inapoi sa ajung la E79 sa continui drumul spre Arad.  Drumul parcurs este cel din harta de mai sus   si se prezinta ca in filmele de mai jos

 

Dupa terminarea platoului , urmeaza coborarea spre satul Luncsoara.....coborare care este si ea destul de abrupta si are cateva obstacole dificile pe parcurs .  Nu pot sa zic ca este extrem de greu , dar acele mici obstacole necesita mai mult decat "Logan" sa fie trecute in siguranta. 

Prima parte a coborarii este aceasta :

 

Urmarind si eu filmarile , acestea par mult mai usoare pe "monitor" decat in realitate. Nu prea iti dai seama cat de abrupta este coborarea....dar in realitate a fost destul de solicitanta.

Avem si partea a doua de la coborare ,  filmarea se termina cand am ajuns in satul Luncsoara . 

Si cam atat pentru aceasta prima parte :)   5 ore total din care ~2 ore pe drumurile de munte ......cred ca am facut alegere buna ,Why "Netflix & Chill"  when you can "Tiguan & Explore" :icon_thumleft:

Mai am de lucru si la cealalta avenutura dar fara grija ca o sa vina si ea.....

Link către comentariu

@yanq  raspunsul il ai in propiul post de mai sus, eu sunt mai responsabil de felul meu asa  si nu bag masina pe unde consider ca exista risc peste limita impusa de mine. 

Link către comentariu

Deocamdata nu am avut timp sa compilez ceva detaliat dar voi lasa un "preview" al urmatorului traseu  : 

Asa ca......titlul m-a dat de gol : Muntii Lotrului , parcursi de la Nord la Sud .  Am incercat sa fac traseul Paltinis-> Voineasa dar din pacate la Paltinis era bariera pusa , asa ca am ocolit si am intrat pe traseu prin alta parte  : Raul Sadului spre Voineasa :) 

Ramane sa fie detaliat. 

Link către comentariu

Faine primele 20 sec. Ai putea face si restul în aceeași manieră. Insa probabil necesita timp pentru editare.

Link către comentariu

Din pacate dureaza prea mult sa fac un intreg film doar in acel mod , poate doar asa ocazional cand am mai mult timp.  SI alea 20 secunde , sa le editez si sa le gasesc o melodie pe masura mi-au mancat mai multe ore din viata. :screwy:

Link către comentariu

Intre timp am trecut la anvelopele de iarna (Winter mode ON )  sau mai bine zis de acum inainte (Sport mode ON) :)) Deci uitasem cum e cu anvelopele astea de iarna..... acum masina mi se pare foarte rigida , m-am obisnuit cu talonul de la 235/65/17 XL de la Michelinuri si am trecut la 215/65/16 de la Nokian si mi se par foarte rigide  :soothe[1]: 

Odata cu operatia de schimbare anvelope am curatat si etrierii , discurile si protectiile etrierilor , lubrifiat tot cu pasta de cupru ....nice and clean

189234896_page3.thumb.jpg.a9377823f6fbf52c0da51610a54b5045.jpg

1028799948_Page4.thumb.jpg.20dba38aded91b0e191488dd9cdb4789.jpg

85162244_page6.thumb.jpg.17883b480e545da613d8e2c08f6edf4c.jpg

Nu se putea sa fie neglijat si interiorul a primit un tratament corespunzator : curatare , hidratare piele , tratament chedere .....ce trebuie pentru iarna  :)  

1822340562_page1.thumb.jpg.7facf6f33a7588b4b34cb44f0b1b75a2.jpg

1080552993_page2.thumb.jpg.2e87b03752227e998c3acc5c6f82fb49.jpg

 

La postarea acestor poze am constatat cu stupoare ca imi lipsesc mai multe capace de la prezoane,  de la toate rotile.....  masina a fost mai multe ore in parcarea unui mall din Pantelimon , in rest nu imi imaginez unde sa "cada" singure ..... nu se putea sa fie ceva stralucitor pe masina fara sa atraga o cioara! :251:

Link către comentariu

In sfarsit revin si cu al doilea traseu parcurs  :  este vorba de traseul montan care strabate muntii Lotrului de la nord la sud  . Intrarea in nord se poate face in doua puncte  : Paltinis sau Raul Sadului  , drumurile se intersecteaza si apoi ajung in Voineasa .  Acestea sunt cele doua variante : 

635804394_traseuVoineasa.thumb.jpg.8c488915764257da52248635b96e10c9.jpg

Cu mare entuziasm am urcat la Paltinis , m-am bucurat de curbele si asfaltul pustiu din mijlocul saptamanii  , am ajuns sus , am gasit intrarea in traseu dar la mai putin de 1 KM de la intrare ( nici nu am apucat sa pun camerele pe masina)  , am dat de o bariera din copaci lasati pe mijlocul drumului.  Evident lasati intentionat .....?  . Un astfel de moment poate sa iti strice toata ziua de explorare , mai ales ca aveam deja la bord 6 ore de condus ca veneam din Debrecen din Ungaria  ... norocul meu ca eram la 11:00 dimineata la Paltinis asa ca am avut timp sa aplic planul B  -> ocolire si intrare pe traseu din localitatea Raul Sadului. 

Asaca am mers pe varianta 2 de mai sus . O ora mai tarziu am trecut deja de Raul Sadului si am intrat pe traseu! :cheers:   Un singur lucru de mentionat , timpii care ii estimeaza Google Maps sunt complet fictivi , adica ar fi fezabili daca mergi cu Tancul  cu ceva foarte capabil de offroad.....nicidecum cu o masina ca a mea. Mie mi-a luat putin sub 4 ore sa parcurg varianta 2 , mers cu grija si destul de incet .  Nu am facut filme cu tot traseul , decat cu partile  care chiar conteaza :) 

Partea 1 , peisaje frumoase de toamna si un drum cu dificultate medie cu urcare destul de usoara dar constanta . 

 

 

Continuam cu Partea 2 in care se ajunge in zona de platou , multe peisaje frumoase , dificultate medie .  Secretul parcurgerii unui astfel de traseu este sa urmaresti conditiile meteo din ultimile 2 saptamani. Recomandarea este ca in ultimile 14 zile sa nu ploua si sa fie insorit pentru  ca traseul sa fie de accesibil la dificultate medie . O ploaie de cateva ore poate sa ridice nivelul de dificultate intr-un mod barbar. 

In cazul meu , au fost 12 zile de la ultima ploaie in zona  si tot au existat portiuni unde noroiul era inca prezent. 

 

Portiunea de platou este destul de scurta , cu o portiune de drum destul de buna , pana aici totul OK , dar la coborare deja incep partile dificile , portiuni de drum corodate de apa si cu portiuni de drum al carui pamant este "fals uscat"  , de ce zic fals uscat ?  .....pentru ca in ochii soferului pare uscat si intarita portiunea aia de pamant , dar aceasta intarire este doar superficiala doar la suprafata , odata ce calci cu roata pe acea portiune poti sau nu sa aluneci sau sa te afunzi putin/mult  cu roata  .  Pe camera nu sunt vizibile aceste alunecari asa cum sunt vizibile de la volan sau mai bine zic cum se simt de la volan . 

Ciudata senzatie cand simti ca masina o ia la vale pe lateral :)  chiar si cativa centimetri .  Inca nu m-am obisnuit cu senzatia  ....  Urmeaza prima portiune de coborare : 

Destul de dificila coborarea si destul de abrupta , pe camera nu prea se vede asa de tare inclinatia drumului , dar este , in partea 4 se vede cel mai bine la minutul 13:30 , practic tot drumul este o continua coborare , de aceea nici nu recomand sa se faca urcarea pe la Voineasa , cred ca este destul de solicitant penru orice masina , mai ales in conditiile de noroi ...... 

Si uite asa am mai bifat un traseu de pe lisita mea ......., only  50+ more to go  si lista se mareste saptamanal .

Stay Tuned ! 

 

:salut:

 

Sa nu uit  , inca imi mentin parerea despre anvelopele de iarna

3ffdp5.jpg.cd43f1aa216cb140d6c586b1d79e6616.jpg

Link către comentariu
  • 1 month later...

Se pare ca Exploratorul este de neoprit :)  am ajuns iar in pragul reviziei  , a III-a in ultimile 12 luni -> 10.000+ km din Iulie pana in  Noiembrie  cu o medie de 90% extraurban .  Asa ca ne pregatim de revizie.......si ca sa fie revizie pe cinste  , pregatim si revizia la 4x4 -> Ulei Haldex + filtru , diferentiale (fata+spate) , cutie de viteze  ( a doua de cand e la mine masina) .....sa fie toate lichidele noi  la inceput de 2020 , ca merita exploratorul....     Planul este sa trag  de explorator inca 3000km cu uleiul acesta , o sa fac prima data revizia la 13.000 km din lipsa de optiuni(singura optiune)   :))  Adica nu am cand sa ajung la Catalin @EEXCALADE  in decembrie si voi lasa toata operatia pe Ianuarie  ,  automat estimez inca 3000 km pana atunci. 

Revizia de 4x4 (haldex diferentiale si cutie) am decis ca vreau sa o fac la maxim 40.000 km .  Motive?  oricare din lista de mai jos merge pentru situatia mea . 

1)  asa vreau eu

2)  de ce nu? 

3) exploratorul merita 

:Driver:

Momentan ODO 105.000km  and counting. 

Printre explorarile din ultima perioada s-au numarat doar zone asfaltate :)  asa ca multe poze si filme nu prea prezinta interes . 

Am ajuns in Budapesta la targul de craciun , drumul aproape spre pustiu  , autostrada  aproape pustie si la vama am fost prima masina la ghiseul respectiv  , ce sa iti doresti mai mult ?  ? 

1895349970_page2.thumb.jpg.92342071990677619558df8a45c0fdca.jpg2088198329_page3.thumb.jpg.0442ae3b698c8e05066babad4596a6fb.jpg1026438650_page4.thumb.jpg.d712a9336253a9808f0447fc7a28d9c5.jpg

In rest am ajuns si prin Arad , Timisoara ,Cluj , Sighisoara si Sibiu  sa vad si "targurile de craciun"  locale  :) da nu as vrea sa fac comparatiile aici , poate in alt topic .  

In rest  inca o ceara de la Turtle aplicata pentru exterior : 

page1.thumb.jpg.720e8444d174e65bfa83b7a1666d601f.jpg

Urmeaza inca o revizie la trapa (curatare si lubrifiere)  .  

Ce pot sa zic pe scurt ......e o placere la drum lung .....nici nu conteaza asa de mult ca e manuala atata timp cat nu ai motiv  sa apesi ambreiajul . Kilometri curg fara sa iti dai seama de numarul lor . 

Condusul de noapte tot ramane placerea mea numarul 1 , nimic mai placut decat sa fii singur pe drum mai ales cand Dynamic Light combinat cu becurile Osram Night Breaker Unlimited  isi fac treaba genial . 

Link către comentariu

A dispărut butonul de like/hate/etc ?.dar îți dau like în scris. Și pe mine mă încântă ideea de a pleca într-o călătorie România - Ungaria - Austria - Cehia - Slovacia - Ungaria- Români, vreo două săptămâni cu opriri și vizite. Deși e mai obositor, poți vedea mult mai multe.

Îți urez mulți kilometri fără incidente în continuare! :Driver:

Link către comentariu

@grp Merita traseul propus !    Multumesc si tie !   orice coment pe topic , bun sau rau este un like :))

@yanq din pacate , la capitolul asta nu m-ai nimerit  .  Pentru simplu fapt ca urasc aglomeratia (locurile unde sunt "adunari" mari de oameni )  , incerc sa le evit pe cat posibil . 

Targurile de craciun au ceva special , care totusi ma atrag : 

Budapesta

budapesta2.thumb.jpg.66c241ad1035758e360185e94b6abc29.jpgBudapesta.thumb.jpg.89b9d68fa7da03a6d81f3efb2085aa63.jpg

Timisoara : 

Timisoara.thumb.jpg.0cedd5190d995b9eb511db24adbefe76.jpg

Sighisoara : 

Sighisoara.thumb.jpg.1808632a882c4c473d1494629d935564.jpg

Arad:

Arad.thumb.jpg.6092aee1f8419b3d1bcc0b1ecc2bcd1a.jpg

Sunt un pofticios..... ce sa zic....:eek:

Sa nu uitam ca topicul este despre "Masina mea"  ... inca o poza cu exploratorul din Arad : 

185122571_arad2.thumb.jpg.3967f8001abdc41d83b94c89f2ae1460.jpg

 

Link către comentariu

Ai organizat bine ordinea. Targul din Budapesta anul acesta este cotat pe primul loc, apoi Viena...iar pe un onorant loc opt avem Clujul ?

Link către comentariu

@Muale nu fii rau:rolleyes: .....o sa ma sperii atunci cand scade range-ul de dupa alimentare :)  momentan daca este peste 1000km situatia e bine ......daca o sa scada , mai strang si eu cureaua :biggrin:20191213_145618.thumb.jpg.a1a242ae74ffb5dbabe1af057885fb96.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

La multi ani tuturor ! 

Exploratorul a incheiat anul 2019 asa cum stie el mai bine.....aventuri si peripetii :)   

Un concediu de 10 zile in zona Moinesti langa Bacau  dar si in imprejurimi , mai am putin si ating 109.000km  , cu putin efort fac revizia la 15.000km ,  asa ca prioritar in ianuarie 2020 de asa ma ocup .    

Dar sa revenim la concediu..... am profitat la maxim de timp , zona si vreme .  De mult nu a mai vazut exploratorul o zapada serioasa asa sa fie si pentru el o provocare.....dar din pacate nici anul asta nu a primit o "provocare" ,   ce a primit a fost  "apa de ploaie" , un test usor pus in calea exploratorului :)   

PS :  am avut nevoie de portbagajul Thule in aceasta iarna , ca deh.....4 persoane , bagaje ....cadouri....prostii  , stiti cum e , cari cu tine  , sa fie acolo....in caz ca ai nevoie. 

In asteptarea ninsorii cu care era amenintata zona moldovei am profitat si eu de traditiile specifice zonei . 

Am vazut si eu pentru prima data FESTIVALUL DE DATINI SI OBICEIURI DE IARNA MOINESTI 

page12.thumb.jpg.bc200b0f0382a4b513760f2c61d932ac.jpgpage14.thumb.jpg.d9056ea1a2d489f220b7e01c6b22b2ae.jpgpage13.thumb.jpg.95c29053ae14f78e49ba41cbd5522eb5.jpg

Ba mai mult de atat , am apucat sa umblu si eu cu "mascatul" (sper ca am zis bine cum se numeste)   

page15.thumb.jpg.a3a159624173f82eaa1ed36862c54c84.jpg

Si intr-un final , zapada a venit si exploratorul s-a trezit !!!

page2.thumb.jpg.629646b06a681a125861f6937cecbd39.jpg

Nu a incetat sa ma surprinda , este un mini tanc cu Nokian WRd4 si garda la sol actuala  , trage  foarte bine , aderenta minunata.....nu am deloc emotii cu el in a ma baga in nametii de zapada .

page4.thumb.jpg.73a5af74e4fc8fdbfb00eaec4a68255a.jpg

Asa ca , la prima zapada am profitat la maxim de zonele montane de langa Bacau si in special de dealurile din jurul Moinestiului in special pe Tasbuga.....a iesit ceva de vis , distractie maxima nu numai pentru mine , dar si pentru explorator .

page3.thumb.jpg.f226da6feaf9391330d9e03d5e643017.jpgpage5.thumb.jpg.2a47cc3f2da2f6a5d6b5060b23a0af3e.jpgpage6.thumb.jpg.b5a81d3c5cf2fac3c6b6a229952cc3d6.jpg

 

Cam asta este rezumatul distractiei de pe aceste dealuri

Intr-una din zile am ajuns si la manastirea Stirigoi  imediat dupa o mare ninsoare , drum pe care exploratorul l-a strabatut fara mare efort cu toate ca arata ca in pozele de mai jos

page7.thumb.jpg.6e6dbb0bbf88830ffbd0961d2b0c97ea.jpgpage8.thumb.jpg.3d6a53991cd883b9b8970a8fed43066b.jpgpage9.thumb.jpg.76eb4fa387ca0c0c98df2ff6ac22053a.jpgpage11.thumb.jpg.06dfdbf6bbd4c4849ff365f32acf0781.jpg

Pana la urma exploratorul si-a facut datoria !   Pentru aceasta parte va urma un alt film  intr-un post separat . 

Dar , de data asta exploratorul nu a scapat nevatamat ....... :eek::eek::eek: :( :( :( .........s-a ales cu o cicatrice.....page1.thumb.jpg.37bcc30b3b722e9a9d4e144890d3e952.jpg

Au tras dupa mine hotii de lemne........ :ninja:

Stay Tuned !

Link către comentariu
în urmă cu 5 ore, yanq a scris:

Alice pentru vânat mare trase de aproape? ?

Mai degrabă celebrele dar ilegalele ' 3 la fund"

 

Link către comentariu

evrybody-calm-down-meme.jpg.a400cc684aa13720149bccb2251fd28b.jpg

It was just a prank :)  altceva s-a intamplat care nu are legatura cu impuscaturi :coffee_lol: nu m-am putut abtine  avand in vedere forma gaurii :) 

@Rave bine de stiut :)  

Link către comentariu

La multi ani!!

Acum serios vorbind...cred ca orice glont ...de la orice distanta...poate trece prin plastic...ceea ce nu s-a intamplat in cazul de fata  :))

Un an nou mai bun sa cat mai multe iesiri in afara asfaltului sa avem :Driver: 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!